extreme machines @ CPZ 30 juni ->DF approved

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
L@urens

Re: extreme machines @ CPZ 30 juni ->DF approved

Bericht door L@urens » 29 jun 2009, 09:48

22. L@urens[via DF]
Sorry, ik moet cancellen. Ik heb die middag een afspraak staan op 't werk dus ben nooit op tijd daar - plus de auto gaat een stukje uit elkaar vandaag en die is pas eind vd week weer rijklaar.

VLA

Bericht door VLA » 29 jun 2009, 12:18

Opa schreef:De weersvooruitzichten zien er iig. goed uit, ik heb er zin in. :df: :D
me2 :df: had alleen geen tijd meer om mijn remschijven te vervangen, dus word rijden met kromme schijven. :?

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 29 jun 2009, 12:50

Ik hoop dat m'n nieuwe semi's nog op tijd binnen zijn, anders wordt 't rijden met een setje versleten R888's, waarvan er 2 echt goed op zijn. :?

Metchu

Bericht door Metchu » 29 jun 2009, 12:55

eindelijk ook eens driften opa die dccd ff op 80/20 ofzo zetten en gaan :mrgreen:

Opa

Bericht door Opa » 29 jun 2009, 13:08

Driften is snelheid verliezen. :? :wink:

Wielen spinnen toch af en toe al door wegens 't [nog] ontbreken van een sper.........zelfs op 35/65%[verder kan ie niet]. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2009, 16:29

Ik kan der waarschijnlijk toch bij zijn morgen :hosanna:
Heb men kar terug, het viel gelukkig mee, nwe diff deksel erop en heb men nwe achterveren er al onder, niet dat het veel verschil maakte maja :mrgreen: wel iets :thumbup:
toen nog snel uitlijnen gepland bij garage die wel mee wilde werken dus ff er bij tussendoor :clap: moet ik wel vroeg maar dan als alles oke is denk ik dat ik er wel ben morgen :hosanna: doe men best :df:
Kan ik meteen kijken hoe die zich houd en hoe de olietemp het houd bij het warme weer, nog niet echt met hitte op circuit geweest met de aanpassingen.

Metchu

Bericht door Metchu » 29 jun 2009, 16:34

oh dat is wel leuk! Ik ben er helaas zelf niet bij, ik ga op ziekenbezoek bij een vriend die is geopereerd... denk dat ik het dan niet meer red... Maar wie weet kom ik buurten! veel plezier René... eindelijk eens een trackday zonder elmar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 29 jun 2009, 16:37

Ik kom morgen ook even buurten 8)

Stephan

Bericht door Stephan » 29 jun 2009, 16:37

Goed geregeld Rene! :D

@Metchu, zou leuk zijn als je nog even langs kan komen.

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 29 jun 2009, 18:26

Opa schreef:Ik hoop dat m'n nieuwe semi's nog op tijd binnen zijn, anders wordt 't rijden met een setje versleten R888's, waarvan er 2 echt goed op zijn. :?
Je zou deze dan achter kunnen zettten met de slechtste rechtsachter. :wink:

Groet Alex.

Opa

Bericht door Opa » 29 jun 2009, 19:10

Stephan schreef: @Metchu, zou leuk zijn als je nog even langs kan komen.
Zeker!

En filmen natuurlijk. 8)

@Alex, daar had ik ook aan lopen denken, maar bij 1 band is al een plekje canvas zichtbaar. :?
Maar ik heb op 't laatste moment een set slicks op de kop kunnen tikken, nu proberen of dat er morgen nog onder kan en de auto wat omhoog.....banden zijn iets hoger en anders gaat 't aanlopen.

En dan moet ie natuurlijk ook weer opnieuw uitgelijnd, ik heb dus nog wat te regelen morgen. :wink:

Één van de versleten R888's:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb er ook nog 2 waar nog wel een keer mee gereden kan worden:

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2009, 19:45

je moet niet zo gummen Opa :mrgreen:

Ik heb achter ook niet echt beste banden meer....maar wel beter dan die van jou :banaan: alleen wel minder grip want ik rijd altijd op straatbanden, dus geen semi-slicks, scheelt wel 4 sec maar bespaar ook aardig wat centen zo :clap: en iets minder stress voor men kar schat ik zo...immers meer grip meer krachten op.
Maar als ik je morgen zie, kan ik wel kijken of ik een beetje in je buurt kan blijven :mrgreen:

Opa

Bericht door Opa » 29 jun 2009, 20:27

Op 't rechte stuk zal je me best wel bij kunnen houden, René. :mrgreen: :wink:

Als 't goed is dus morgen voor 't eerst op volledige slicks.....ben benieuwd of dat nog wat betere tijden met zich meebrengt. :roll:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2009, 20:35

Opa schreef:Op 't rechte stuk zal je me best wel bij kunnen houden, René. :mrgreen: :wink:

Als 't goed is dus morgen voor 't eerst op volledige slicks.....ben benieuwd of dat nog wat betere tijden met zich meebrengt. :roll:
das wel ff wat anders, dan zal het met remmen en bochtenwerk wel vlotten met jou...maar als je er dan af gaat gaat het ook wat harder...waarom ga je niet op gewone straatbanden, kan ik je tenminste nog volgen :df:

Opa

Bericht door Opa » 29 jun 2009, 22:06

GTRene schreef:waarom ga je niet op gewone straatbanden, kan ik je tenminste nog volgen :df:
Neuh, die tijd heb ik gehad, denk dat ik ze in een paar rondjes aan gort rij.....smeren, smeren en nog eens smeren. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jun 2009, 12:54

Ze krijgen het uitlijnen niet goed...te weinig stel mogelijkheden...banden andersom gegooid maar dan was de rotatie richting niet goed, echter toen was het trekken naar links zo goed als weg :lol:
Toen de banden maar eraf en omgedraaid en uitgebalanceerd en weer erop...maar toen waren we weer terug bij af :'( al met al 2 uur daar geweest, en ik was gewoon ff tussendoor, dus ik zei..ik probeer het wel vandaag en maak ik wel een nieuwe afspraak, ze kunnen het er wel uit krijgenmaar dan komt het stuur waarschijnlijk scheef, maar die kan je wel weer rechtzetten, afijn dat komt volgende keer, ik kom wel vanmiddag en dan rijd ik wel rustiger nu het nog niet goed is, kan in elk geval de temp huishouding checken van de olie met dit warme weer onder die omstandigheden :thumbup:

zie jullie laters :df:

Shakes

Bericht door Shakes » 30 jun 2009, 12:56

Zit in een strandtent tonight dus kom misschien ook wel even langs.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 30 jun 2009, 13:36

Opa schreef:
GTRene schreef:waarom ga je niet op gewone straatbanden, kan ik je tenminste nog volgen :df:
Neuh, die tijd heb ik gehad, denk dat ik ze in een paar rondjes aan gort rij.....smeren, smeren en nog eens smeren. :wink:
Die Toyo's zullen vandaag ook wel lekker gaan smeren met dit weer en dat zware hok van je..
Veel plezier vandaag en hou alles heel! :thumbup:

Metchu

Bericht door Metchu » 30 jun 2009, 15:57

Stephan schreef:
@Metchu, zou leuk zijn als je nog even langs kan komen.
ik ga me best doen, ziet er naar uit dat ik ff kom buurten 8)

Metchu

Bericht door Metchu » 30 jun 2009, 20:43

Was een mooi dagje! Veel df'ers en veel gezelligheid... Jammer van de technische schades die er vielen, maar dat zal je altijd hebben met japanse auto's :lol: Mooi dagje!

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jun 2009, 22:21

Zo, vandaag dus dagje Zandvoort CPZ, het weer was goed (warm/droog) en men kar was er redelijk klaar voor, de uitlijning was dan wel niet goed, maar weinig hinder van ondervonden op het circuit. :df:
In het begin bijna alleen Subaru's gezien en Opa Ron die was er, maar daarna stroomde meer DF volk binnen en bekende koppen.
Zo uit men Hoofd, Ron en Hanz06 en Cor (lang niet gezien kerel) en Metin en Aram en nog een paar bekende gezichten :banaan: .
Dag was top van 17:15u tot 19:15u rijden :df: ...auto lag goed, behalve de laatste 45min dacht eerst dat het aan de banden lag maar bij thuiskomst zag ik dat links-achter weer 1 cm gezakt was in de veren...snap er niks van, nu is het verschil links en rechts bijna 2cm...scheef dus als je van achter kijkt, en dus auto iets meer/eerder uit balans...de veer moet hem toch omhoog drukken...heb er 2 splinternieuwe KW veren onder achter...de demper dempt goed en die dempt toch alleen...de veer zakt vrij ver in, nahja in elk geval lekker gereden...zal links achter dan maar een centimeter erbij schroeven staat ie bijna op max.
Wat maakt die Corvette van Cor een gaaf geluid zeg :love: , vooral als ie vol de pits uitrijd wow, gaaf...we hebben nog wat rondjes achter elkaar aan gereden, hij deed wat rustiger aan, ik moest echter wel behoorlijk doortrappen. :lol:
Zag vele kamera's en vele auto's met video, dus der zal nog wel wat gedropt worden op DF.
Merkte ook dat soms als je ineens accelereert vanuit zeg 3 of 4, je eerst een sisje hoort(net een inspuiting?) en dan een grijze wolk achter de auto ziet verschijnen af en toe...dus ergens doet ie soms vreemd (maar dat heeft ie al wel langer echter vandaag viel het erg op, op de snelweg snelle auto achter mij ik op het gas en zag ineens wolk ik weg...die auto onder roet ofzo en volgde mij maar niet :mrgreen: )...iets met de inspuiting misschien? afijn verder niks aan de hand, en heel wat anders dan enkele Subaru mannen...geloof dat er 2 de versnellingsbak naar de klote hebben....(schijnbaar bekend verschijnsel? en Ron(Opa) z'n motor ging kaduk :hammer: :? ...enorm zonde natuurlijk, hij ging aardig vlot op z'n full slicks. :mrgreen:
Miste wel wat snelheid her en der...bovenaan scheivlak 20km/u einde rechte stuk 20km/u en uitkomen bosuit? ook zo'n 15km/u maar toch heel wat in kunnen halen of bij kunnen benen. :hosanna:
Organisatie enorm bedankt dat ik mee kon doen, heb me goed vermaakt, en ow...1x in de slip gekomen, banden net niet warm genoeg en net 2 subaru's ingehaald die netjes aan de kant gingen, dus van men ideale lijn...en wat scherper insturen...en daar ging men kont...dacht eerst dan maar dwars, maar merkte al hij draaide te ver, toen koppeling en rem...iets achteruit laten en stuur draaien, en de subaru's letten goed op dus ging allemaal volgens boekje, ook geen gekke dingen gezien verder, keurig...wanneer weer :df: :thnx:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 30 jun 2009, 23:43

Vandaag ook voor het eerst bij een EM meeting geweest en beviel goed, erg gezellig!
Helaas kan ik in mijn auto geen helm op, zelfs de pot die Metchu me aan bood past niet :(

Maaar ik mocht nog meerijden in het zwarte kanon van Cor.
Hij had zijn ruim 600pk sterke Z06 meegenomen.
Nou dat was er kicke, dat geluid, de power, de remmen en grip geweldig!
Rico deze auto is het antwoord op jou vraag, wat hierna nog indruk maakt!

Zie hier de door mij gemaakte video:

Niet slecht al zeg ik het zelf zo uit de losse pols 8)
Ik zal kijken of ik nog meer beelden en foto's online kan zetten.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jun 2009, 23:51

leuk filmpje :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jul 2009, 00:09

Owja, er liep ook nog een wilde vos? rond over het circuit..ik dacht de eerste ronde dat ik hem zag (had al wel meer gereden) huh? wild...een konijn ofzo :lol: toen hefde het z'n kop op en zag ik het...het was een kleine dunne vos :hmmm: die daar wat zat te peuzelen aan de rand van bosuit net op het rechte stuk...ronde daarna stond ie al 2 meter op de baan en zag dat ie over wilde steken richting binnencircuit zeg maar...hij deed heel rustig of hij al die racers wel gewend was :lol: ik er langs, keek in men spiegel zag ik hem heel langzaam oversteken, dacht nu moet er geen auto hard aankomen...maar volgens mij ging het goed..heel apart, zal vast wel ergens op de video staan.

Trouwens was ook benieuwd hoe de olie temp zich zou houden met de standaard M bumper maar met aanpassingen in de onderplaten (luchtgeleiders gemaakt) en die bleef zeer stabiel :banaan: de originele Hartge bumper is speciaal gemaakt voor die extra koeling en is lager uit gesneden, dus moest de standaard M bumper wat aanpassen en das dus gelukt gelukkig zover.

Opa

Bericht door Opa » 01 jul 2009, 00:56

Ach, shit happens en eindelijk heeft 't [wonder]blok van mij dan ook de geest gegeven. :? :wink:

Toch nog ongeveer een half uur à 3 kwartier lol gehad vandaag en iedereen ging idd. netjes aan de kant. :)

De slicks bevielen goed en misschien dat daardoor 't blok overleden is........nog meer G-krachten in de bochten en misschien de olie teveel naar 1 kant geslingerd, waardoor de boel even droog gelopen heeft , wie zal 't zeggen. :roll:

Patrick heeft foto's gemaakt met mijn camera, maar ik heb nog geen tijd gehad om die te bekijken en ook de filmpjes van de onboard videocamera volgen nog als ik ze bekeken en uitgezocht heb.
Ook kan ik vanaf die filmpjes gelijk bekijken of de rondetijden nog verbeterd zijn.

Stephan bedankt voor 't organiseren en Leo bedankt voor 't wegslepen van 't ouwe hok en 't thuisbrengen van deze ouwe man! :lol:

Plaats reactie