Allerbeste allround auto ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Snipe

Re: Allerbeste allround auto ?

Bericht door Snipe » 14 apr 2009, 09:35

Overigens: nu ik weer een tijdje met een 1 Serie rijd...... Rijdt goed, past in de stad overal tussendoor, ik pas er in, m'n bagage past er in, compact dus handig parkeren......

't Is dat het een 116i is, anders zou ik 'm nomineren.
(Ja mensen, koop die 130i van Rico :mrgreen: )

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 apr 2009, 09:43

Ja dan is 'n Golf GTI ook prima oid voor velen. 8)

Snipe

Bericht door Snipe » 14 apr 2009, 09:44

Iets met aandrijving aan de verkeerde kant of zo.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 14 apr 2009, 09:47

Onder een allrounder versta ik niet direct een benzineslurper met heel veel vermogen op de achterwielen.

Audi A6 Avant 3.0 TFSI quattro
Audi S4 Avant 3.0 TFSI quattro
BMW 335i xDrive Touring
BMW 530xi Touring

NSXRS

Bericht door NSXRS » 14 apr 2009, 09:51

duifjes.com schreef:@Snipe het is zeker geen hele sportieve auto maar ik kon er redelijk mee overweg kwa sturen.... Het is voor mij persoonlijk de beste allround auto voor anderen wellicht niet. De LC doet voor mij alles wat ik zoek in een dagelijkse auto, ruimte, luxe, sterk etc. en 0-100 in 8.6 sec ben je zeker geen stakker.
Vriend van mij heeft paar lange ritten meegereden in de allerduurste diesel Landcruiser versie, zijn beschrijving ervan: wat een HOK, heel matig rijcomfort en achterin nauwelijks plaats om behoorlijk te zitten met je benen, en dat voor zo'n dure en kolossale auto...

Snipe

Bericht door Snipe » 14 apr 2009, 09:52

RutgerK schreef:Onder een allrounder versta ik niet direct een benzineslurper met heel veel vermogen op de achterwielen.
Vierwielaandrijving is toch ook verspilling van benzine?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 14 apr 2009, 09:58

@NSXRS, beenruimte achter heb ik niet nodig heb 2 kinderen van 2 en 4 jaar oud :-)

Voor mij is het de ideale auto wellicht voor een ander niet zoals die vriend van je.

Ik heb namelijk 1 LC en kan, comfortabel mee op vakantie, ruimte zat in de kofferbak, de autoambulance erachter en kan bijna alles ermee trekken, hufterproof voor mij etc.

Ik heb nu een Lexus GS300 van 2006 maar zou eigenlijk wel weer een Landcruiser willen ipv de Lexus.

allen

Bericht door allen » 14 apr 2009, 10:06

NSXRS schreef:
duifjes.com schreef:@Snipe het is zeker geen hele sportieve auto maar ik kon er redelijk mee overweg kwa sturen.... Het is voor mij persoonlijk de beste allround auto voor anderen wellicht niet. De LC doet voor mij alles wat ik zoek in een dagelijkse auto, ruimte, luxe, sterk etc. en 0-100 in 8.6 sec ben je zeker geen stakker.
Vriend van mij heeft paar lange ritten meegereden in de allerduurste diesel Landcruiser versie, zijn beschrijving ervan: wat een HOK, heel matig rijcomfort en achterin nauwelijks plaats om behoorlijk te zitten met je benen, en dat voor zo'n dure en kolossale auto...
Een 335 met High Executive pakket zal ook niet meer ruimte hebben dan een 320, of wel? :bag:

Robin

Bericht door Robin » 14 apr 2009, 10:11

RutgerK schreef:Onder een allrounder versta ik niet direct een benzineslurper met heel veel vermogen op de achterwielen.

Audi A6 Avant 3.0 TFSI quattro
Audi S4 Avant 3.0 TFSI quattro
BMW 335i xDrive Touring
BMW 530xi Touring
^^^^
Onder allrounder versta ik óók niet direct een onderstuurde amper driving fun gevende boot, natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Robin op 14 apr 2009, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 14 apr 2009, 10:11

Snipe schreef:
Vierwielaandrijving is toch ook verspilling van benzine?
Het verbruikt wel wat meer maar het verbruik kan wel binnen de perken blijven, in tegenstelling tot de M5, RS6 en C63AMG.

Robin

Bericht door Robin » 14 apr 2009, 10:12

Een 335i heeft dat verbruik prima voor elkaar, maar minder DF dan een C63/RS/M en een 335iX is saai en minder fijn dan een 335i aldus de Deutsche bladen. :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 apr 2009, 10:14

Precies, ik bedoelde idd vergeleken met een 'gewone' 335i en ik had dat ook gelezen.

Robin

Bericht door Robin » 14 apr 2009, 10:18

En dan ff dit:IK zie het nut van AWD hier niet in NL. (op 'n GTR, 997Turbo, R8 V10 niks dan prima natuurlijk) Wintersport is 'n ander verhaal inderdaad. Maar dan zouden winterbanden uitkomst bieden...

En over allrounder. Mijn 18"RFT 335i was met M Technik een stuk stuiteriger dan m'n M3 met EDC op 19". Op comfy stand prima te doen. De C63 met sportonderstel blijkt erg(te?) stuiterig.

Robin

Bericht door Robin » 14 apr 2009, 10:26

Ik roep nu weer Nissan GTR, eigenlijk ben je dan wel klaar denk ik.

Metchu

Bericht door Metchu » 14 apr 2009, 10:28

oeh ja, helemaal niet aan gedacht :mrgreen:

Maar misschien nadeel, is coupe... je verwacht van een allrounder toch wel 4 deurs eigenlijk. Ik kijk naar een all rounder alsof ik er 3000 km moet rijden in een stuk door... Dan blijf ik na een ochtend nadenken nog steeds bij de M5 (liefst e39)

GTRene

Bericht door GTRene » 14 apr 2009, 10:36

Bij een allrounder denk ik toch niet alleen aan praktisch en snel van A naar B, das een goede van A nar B auto...
Bij allrounder denk ik aan een auto die all round is qua beleving ook, maar ook qua apart/sportief/anders althans een deel.

Die auto's die de meesten noemen vind ik gewoon goede van A naar B auto's die redelijk snel zijn, maar vind ze qua looks heel gewoon te gewoon eigenlijk :roll: er moet in een allrounder ook iets van SPORT zitten dus sportwagen achtigs om bv bij een meeting of clubuitje ook nog mee te kunnen doen, maar ook bij een luxe eten of voorrijden bij een evenement een redeijk figuur kunnen slaan, dus ook een beetje tijdloos model wat ronde vormen zeg maar.

RVV

Bericht door RVV » 14 apr 2009, 10:41

Arthur schreef:Altijd een station dan voor mij. Kan van alles zijn. De 1e die in me opkomt is een Audi RS4.
Arthur de RS4 is natuurlijk een dijk van een auto, maar als jij de stoel in de juiste stand zet, kunnen je kinderen de beentjes niet meer kwijt op de achterbank :oops: Vanwege de beperkte beenruimte voor de achterpasagiers is een Audi A4 avant (het vorige model) nooit een serieuze optie geweest.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 apr 2009, 10:48

Dan kom je al gauw op een Mondeo wagon :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 14 apr 2009, 10:56

Wat Rene zegt snap ik, maar hoe geinig ook, een 997S is geen allrounder.Een GT3 ook niet, een Scud ook niet en 'n Mondeo ook niet. :mrgreen: :lol:

RVV

Bericht door RVV » 14 apr 2009, 10:59

All round kijk ik ook even naar de praktijk.. in eerste instantie was ik geneigd om bv een e60 M5 te noemen of mischien nog wel beter een e61 M5 (touring).. lellen van auto's die alles in zich hebben om ons hartje sneller te laten kloppen.. Alleen 507pk .. goh prachtig.. alleen hoe bruikbaar in de all round praktijk ? Helemaal met kinderen achterin.. :hmmm: Die van mij waren wel gek van de katapult accelaratie van de e46 M3.. maar bochten met kinderen achterin.. was natuurlijk maar zozo..

Toch lijkt me een e61 M5 een prachtige auto... Kosten wel een beetje hoog.. helaas..

Down to earth.. de e90 M3.. zoals Andre en Robin hebben.. hemels.. alleen als gezins all rounder.. met 3 kinderen.. het kan wel.. alleen moeten ze wel uit de kinderwagen en buggy troep zijn.. 2 zijn dat ondertussen.. maar voor de baby is het nog wel veel bagage gezeik meenemen.. ga ik niet redden met een sedan.. Een touring is er helaas (nog) niet :'(

Als all rounder is voor mij een touring/station achtig iets wel een must..

Verder down to earth.. een 335i touring dan ?

Of die ik al heb een 330i touring.. opzich perfect... voor mij. Maar natuurlijk never nooit de allerbeste allrounder.

Mischien toch maar een e60/e61 M5..

Of een hele mooie Audi S6 avant..ben je ook helemaal klaar.. toch ?

Mercedes is niet echt mijn merk.

Dus ik zeg een Audi S6 avant of een e61 M5. Waarbij ik de S6 de iets mooiere auto vind, maar de M5 mij het meeste aanspreekt..

1 ding.. mijn budget laat deze auto's nog niet toe :'(

GTRene

Bericht door GTRene » 14 apr 2009, 11:07

Voor mensen met kids een all rounder is natuurlijk wat anders dan voor een enkel hishouden waar ik me op richt, dat moge duidelijk zijn :wink:

anyway, ik dacht kijk ook eens wat er op het net van gezegd wordt , zo kwam ik ook 1 van Rico's I like to have auto's tegen die ook als goede (max 2 pers) all rounder gezien wordt, de Z4 M coupe met deze foto erbij.

Afbeelding

Iemand anders noemt de Honda S2000 wat inderdaad ook een leuke all rounder is die nog als extra heeft dat het dak eraf kan...

voorbeeldje wat extreem

Afbeelding

RutgerK

Bericht door RutgerK » 14 apr 2009, 11:09

En waarom kies je dan voor de S6 en niet de A6 4.2 of 3.0T?
Rico schreef:All round kijk ik ook even naar de praktijk.. in eerste instantie was ik geneigd om bv een e60 M5 te noemen of mischien nog wel beter een e61 M5 (touring).. lellen van auto's die alles in zich hebben om ons hartje sneller te laten kloppen.. Alleen 507pk .. goh prachtig.. alleen hoe bruikbaar in de all round praktijk ? Helemaal met kinderen achterin.. :hmmm: Die van mij waren wel gek van de katapult accelaratie van de e46 M3.. maar bochten met kinderen achterin.. was natuurlijk maar zozo..

Toch lijkt me een e61 M5 een prachtige auto... Kosten wel een beetje hoog.. helaas..

Down to earth.. de e90 M3.. zoals Andre en Robin hebben.. hemels.. alleen als gezins all rounder.. met 3 kinderen.. het kan wel.. alleen moeten ze wel uit de kinderwagen en buggy troep zijn.. 2 zijn dat ondertussen.. maar voor de baby is het nog wel veel bagage gezeik meenemen.. ga ik niet redden met een sedan.. Een touring is er helaas (nog) niet :'(

Als all rounder is voor mij een touring/station achtig iets wel een must..

Verder down to earth.. een 335i touring dan ?

Of die ik al heb een 330i touring.. opzich perfect... voor mij. Maar natuurlijk never nooit de allerbeste allrounder.

Mischien toch maar een e60/e61 M5..

Of een hele mooie Audi S6 avant..ben je ook helemaal klaar.. toch ?

Mercedes is niet echt mijn merk.

Dus ik zeg een Audi S6 avant of een e61 M5. Waarbij ik de S6 de iets mooiere auto vind, maar de M5 mij het meeste aanspreekt..

1 ding.. mijn budget laat deze auto's nog niet toe :'(

RVV

Bericht door RVV » 14 apr 2009, 11:09

Rene.. prachtige bijdrages. Maar dat kan natuurlijk nooit onder het kopje allrounder worden geschaart.. per definitie vallen alle 2 zitters af.. allround betekend op zijn minst dat er meer dan 1 pasagier mee moet kunnen.. Stel dat je een avond wil stappen met 2 vrienden.... hun beide auto's zijn stuk.. daar sta je dan met je 2 zitter en 3 man.. :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 apr 2009, 11:12

Wat is all round?

Wat is genoeg power?

Wat is genoeg ruimte?

Wat is snel genoeg door de bocht kunnen?

Kortom, veel vragen en veel antwoorden die mogelijk zijn, daarmee lijkt er geen duidelijk antwoord op een op het oog simpele vraag............................
Blijken toch persoonlijke overwegingen te zijn die het antwoord op deze vraag moeten geven.

Mijn antwoord ( hoe verrassend :mrgreen: ) Mijn eigen kar :thumbup: :love: :hosanna:

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 14 apr 2009, 11:13

Sluit me aan bij Rico. Met 1 kleine van bijna 2 en een 2e op zeer korte termijn op komst is een sedan minder handig qua babytroep.
Een Audi S4 Avant of een 335i Touring zouden geweldig zijn.
Alleen wat ik ook merk is dat het lastig is om elke keer de kleine in een lage auto te wrikken (achteruitkijkend zitje). En die situatie zal nog wel een paar jaar zo blijven.
Dus voor mij liever iets hogers.

X6M? Of een X6 xdrive35 oid.
Een X5 is ook goed.
Beiden zijn goed, maar wel erg groot, wat weer lastig is in de stad. Dus een X3 zou qua maatvoering weer praktischer zijn. Vind de X3 wel minder mooi dan de X5 en de X5 weer minder mooi dan de X6.

En anders een Subaru Outback (wel het huidige model, het aankomende model is spuuglelijk) of een A4 Allroad. Die staan wat hoger op de poten, waardoor de werkruimte voor het monteren van de baby wat hoger ligt.
Een Tiguan 2.0TFSI of Q5 lijken me ook prima voldoen en zien er stukken beter uit dan de X3.

Plaats reactie