Verkooptips

Dit is ons algemene autoforum.
Tom

Re: Verkooptips

Bericht door Tom » 10 apr 2009, 11:46

Snipe schreef:
Eric H schreef:
Als ik een auto zoek op internet sla ik altijd standaard alles met niet-originele wielen over.
http://www.driving-fun.com/Tom/BMWZ4/IMG_1380.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
ach ligt aan de wielen. :)
BBS/OZ kan ik wel waarderen als het bij de auto past.

Snipe

Bericht door Snipe » 10 apr 2009, 11:48

BBS zoals op die Z4 van jou trek ik nog wel, Tom.

RVV

Bericht door RVV » 10 apr 2009, 11:53

Tom geef toe, jij moest ook even nadenken over die BBS'en.. :wink:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 10 apr 2009, 11:55

Tom schreef:
Snipe schreef:
Eric H schreef:
Als ik een auto zoek op internet sla ik altijd standaard alles met niet-originele wielen over.
http://www.driving-fun.com/Tom/BMWZ4/IMG_1380.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
ach ligt aan de wielen. :)
BBS/OZ kan ik wel waarderen als het bij de auto past.
Euuh, die quote is van Snipe, en niet van mij hoor......

David R.

Bericht door David R. » 10 apr 2009, 12:02

Ik denk dat je goed moet nadenken over wat voor mensen deze auto willen kopen.
Zakelijke rijders vallen voor 99% af want die kopen geen M5 van 2005.
Het zullen toch vooral zelfstandigen zijn die wat te besteden hebben en gek zijn van snelle auto's. Je haalt een gem verbruik van 1 op 6 a7 (als je normaal rijdt) dus het Prius volk is hier echt niet naar op zoek. Het zijn denk ik toch een beetje de "snelle jongens" die hier op af komen. Als je een M5 koopt ga je echt niet voor de anonimiteit. Potentiele kopers vinden de velgen mooi of niet maar die kijken daar echt wel doorheen. Als je gaat kopen met je verstand kom je ook niet uit op een M5 of RS6 oid. Dit zijn mensen die kopen op emotie. Anders kan je net zo goed een 520 d kopen.
Ik ben zelf op zoek naar een Porsche. Ik kijk juist wel naar een Porsche die al een beetje aangekleed is zodat die anders is als de rest. Als ik 2 dezelfde ziet staan voor ongeveer dezelfde prijs en de een is uitgerust met Techart velgen en de ander standaard gaat ik toch echt voor degene met de Techartvelgen.

David

Tom

Bericht door Tom » 10 apr 2009, 12:05

Rico schreef:Tom geef toe, jij moest ook even nadenken over die BBS'en.. :wink:
Ik was bang dat ze te groot waren maar toen ik ze IRL zag moest ik toch zeker 2 seconden nadenken :lol:

Snipe

Bericht door Snipe » 10 apr 2009, 12:11

Die BBS'en zijn wel gaaf, maar die wielen op die Z4 zou ik zonder nadenken overslaan. Net als de Breytons op de M5.

RVV

Bericht door RVV » 10 apr 2009, 12:18

David ik wel zeker wel mee in je analyse. Alleen loopt het een beetje vast op dat velgen gebeuren, serieus. Als er wel iets persoonlijks is dan zijn het het velgen onder een auto.. dagelijks zie ik -tig auto's met after markt velgen die zum kötzen zijn.. maar dat vind ik.. diegene die zulke velgen onder zijn auto heeft gezet denkt daar waarschijnlijk heel anders over en vind ze prachtig. ik vang wel eens een gesprek op bij mijn BMW dealer.. als ze weer een keer een dikke M inruilen met after markt velgen er op.. doodsteek voor de wederverkoop.. indien de originele velgen er niet bij zitten, bestellen ze vanuit het onderdelen magazijn gewoon een setje originele velgen.

Wil je een zo breed mogelijke potentiële doelgroep pakken dan moet je ook datgene aanbieden wat het meest aanspreekt.

Voor alle duidelijkheid ik zeg dit niet om te zeuren, maar omdat je zelf om verkooptips vraagt.

Snipe

Bericht door Snipe » 10 apr 2009, 12:22

Rico schreef: Voor alle duidelijkheid ik zeg dit niet om te zeuren, maar omdat je zelf om verkooptips vraagt.
Dat lijkt me helder in dit topic.
Niet dat ik die Breytons lelijk vind hoor, maar wel op de auto van een ander graag.

David R.

Bericht door David R. » 10 apr 2009, 12:35

Rico je zeurt niet maar geeft jouw mening. Ik denk alleen dat ik het moet zoeken in die mensen die anders willen zijn. Als die van mij exact hetzelfde is als die auto's die bij de dealers staan gaan ze toch wel naar een dealer. Ik ben mezelf er ook zeer goed van bewust dat het geen makkelijk verhaal wordt. Als er echter geen bod naar mijn zin komt is er nog niet veel aan de hand want ik kan hem altijd inruilen bij de Porsche dealer die mij dan een auto op Duits kenteken kan leveren. Ik wil het echter eerst kijken of ik hem zelf kan verkopen zodat ik vrij ben om te gaan shoppen.

David

David R.

Bericht door David R. » 10 apr 2009, 12:37

DR schreef:Rico je zeurt niet maar geeft jouw mening. Ik denk alleen dat ik het moet zoeken in die mensen die anders willen zijn. Als die van mij exact hetzelfde is als die auto's die bij de dealers staan gaan ze toch wel naar een dealer. Ik ben mezelf er ook zeer goed van bewust dat het geen makkelijk verhaal wordt. Als er echter geen bod naar mijn zin komt is er nog niet veel aan de hand want ik kan hem altijd inruilen bij de Porsche dealer die mij dan een auto op Duits kenteken kan leveren. Ik wil het echter eerst kijken of ik hem zelf kan verkopen zodat ik vrij ben om te gaan shoppen. (Snipe het zijn Hamanns)

David

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 apr 2009, 12:44

Toch heb ik het gevoel dat je niet echt open staat voor tips, terwijl je er wel om vraagt. Er zijn er al een aantal die over die velgen beginnen en steken ook serieus geld in auto's. Dus misschien wel een spiegeling van jou potentiële kopers :wink: Uiteindelijk moet je zelf beslissen natuurlijk maar zo'n draadje openen roept meningen op :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 10 apr 2009, 12:45

Enerzijds zit er wel wat in, mensen die anders willen zijn. Aan de andere kant: je kunt ook bij een particulier kopen om de marge van een dealer te omzeilen. Dat zou voor mij een reden kunnen zijn, maar dan moet het wel iets zijn dat vertrouwen uitstraalt.

Om toch nog even op die wielen en andere aanpassingen door te gaan: foute wielen is toch een beetje een zaak van petjesvolk. Nu zijn jouw wielen niet fout, maar gaat het om tamelijk exclusieve Breytons. Op zo'n klein fotootje op MP kun je dat niet zien, dus zie je alleen dat ze niet origineel zijn. Verder koop je zonder garantie bij iemand die je niet kent. Dan is het lastig om in te schatten of je te maken hebt met een liefhebber of met een gek die z'n BMW verkloot heeft met goedkope aftermarket rommel.

Neem de auto van M-bitious als voorbeeld. Als je goed kijkt en hier op het forum leest, zie je dat het een superding is en weet je dat hij een liefhebber is. Zou die auto echter via MP te koop staan, dan ken je die achtergrond niet en zie je alleen een fotootje van een M5 met niet-orinele accessoires.
Wat ik probeer te zeggen is: je moet dus rekening houden met het feit dat mensen jou, je auto en de achtergronden niet kennen én dat ze binnen een seconde beslissen om jouw advertentie of jouw auto wel of niet te bekijken.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 apr 2009, 12:52

Goh, mee eens ^^^
:mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 10 apr 2009, 12:56

Inderdaad dat heb ik zelf ook een beetje in mijn zoektochtjes op de autozoek machines.

Als het aanbod 30 auto's is, filter ik er binnen een minuut 5 auto's uit die mijn voorkeur hebben.. de meesten vallen af omdat ze gewoon niet aan mijn smaak voldoen.

STEL dat ik een M5 wil kopen.. (soms dagdroom ik wel eens) dan hou ik aan 2005/2006 tussen de 50000 en 75000 euro.. stel er staan 10 te koop.. dan valt alles af wat afwijkt van het origineel.. alles valt af waarvan de kleur me niet aanspreekt.. en alles valt af met een kilometerstand boven de 75000 km. van de 10 auto's blijven in de praktijk nog maar 2 over.. die neem ik mee in het lijstje.. De rest kijk ik ook niet meer naar om.. gelijkwetende dat ik mezelf dan mischien wel te kort doe. maarja je moet schiften..

Snipe

Bericht door Snipe » 10 apr 2009, 12:57

Als je iedere auto op Gaspedaal moet bekijken kom je de deur niet meer uit en heb je dus überhaupt geen auto meer nodig.

David R.

Bericht door David R. » 10 apr 2009, 13:37

Arthur ik ben niet het persoon die klakkeloos ja nee en amen zegt. Ik vraag om verkooptips maar hoef het volgens mij dan niet gelijk overal mee eens te zijn. Ik denk dat mensen die voor 100% origineel gaan bijna altijd bij een dealer zullen kopen en niet bij een particulier (tenzij het prijsverschil enorm is). Er zit ook een Hartge uitlaat en frontlip op dus dat zou je dan ook weer in originele staat moeten terugbrengen. Er staan genoeg van deze auto's te koop (nl en dld) dus ik denk dat je je moet onderscheiden van de rest. Een dealer doet dat via zijn organisatie en naamsbekendheid, een particulier door zijn prijs of het feit dat die auto net iets extra's/anders heeft tov de auto's bij de dealer. Zoals reeds eerder vermeld kan de auto ook op de originele velgen geleverd worden. Mensen moeten echter eerst naar de advertentie gaan kijken en ik ben van mening dat je dat bereikt door een auto neer te zetten die anders is dan al die andere. Bovendien ben ik het er niet mee eens dat origineel altijd makkelijker verkoopt. Er zijn ook genoeg dealers die een auto juist op lm zetten zodat de auto iets beter smoelt en dus makkelijker verkoopbaar is.

Snipe

Bericht door Snipe » 10 apr 2009, 13:41

Mijn zegen heb je.
Maar Rico, Arthur en ik zouden 'm dus overslaan op dit moment. Toch drie mensen met een bovengemiddelde interesse in 'leuke' auto's.

David R.

Bericht door David R. » 10 apr 2009, 13:42

Snipe dat was ook precies de reden dat ik dacht dat je beter niet op MP kon adverteren. Op de een of andere manier krijg je bij MP toch een beetje duister gevoel. Bij bijvoorbeeld autotrack heb ik dat niet. Ik denk nl dat iemand die zoveel geld uit gaat geven aan een auto ,die niet gaat zoeken op marktplaats maar dat is puur mijn gevoel. Misschien hebben jullie daar andere ervaringen mee.

David

Metchu

Bericht door Metchu » 10 apr 2009, 13:43

Ben ik het niet mee eens David 8) Kijk het anders eens aan

Snipe

Bericht door Snipe » 10 apr 2009, 13:45

Ik zoek altijd via gaspedaal.nl en volgens mij pakt 'ie Marktplaats dan automatisch mee tegenwoordig.

David R.

Bericht door David R. » 10 apr 2009, 13:53

Snipe schreef:Mijn zegen heb je.
Maar Rico, Arthur en ik zouden 'm dus overslaan op dit moment. Toch drie mensen met een bovengemiddelde interesse in 'leuke' auto's.
Ik denk dat als hij voor 63 k op originele velgen en verder ook alles origineel te koop stond, jullie hem nog niet kochten omdat jullie hem dan liever bij een dealer gingen halen. Dat begrijp ik goed want dat zou ik ook doen, en ik denk dat bijna iedereen dat zou doen. Dan blijft er nog over dat ik hem aanzienlijk goedkoper aanbiedt als de dealers maar dan kan ik hem misschien net zo goed inruilen.

Snipe

Bericht door Snipe » 10 apr 2009, 14:04

DR schreef: Ik denk dat als hij voor 63 k op originele velgen en verder ook alles origineel te koop stond, jullie hem nog niet kochten omdat jullie hem dan liever bij een dealer gingen halen.
Dat zeg jij.
Ik zeg: Rico heeft zijn huidige auto's niet bij de dealer gekocht. Arthur heeft zijn Audi niet bij de dealer gekocht. Ik heb mijn M5 niet bij de dealer gekocht.

8)

David R.

Bericht door David R. » 10 apr 2009, 14:17

Snipe schreef:
DR schreef: Ik denk dat als hij voor 63 k op originele velgen en verder ook alles origineel te koop stond, jullie hem nog niet kochten omdat jullie hem dan liever bij een dealer gingen halen.
Dat zeg jij.
Ik zeg: Rico heeft zijn huidige auto's niet bij de dealer gekocht. Arthur heeft zijn Audi niet bij de dealer gekocht. Ik heb mijn M5 niet bij de dealer gekocht.

8)
Mag ik dan ook vragen waarom niet bij een dealer.

Snipe

Bericht door Snipe » 10 apr 2009, 14:24

Jawel.
Mijn M5 is uit 1990 en die vind je niet bij een dealer.
Volgens mij was het bij Arthur een beetje toeval dat 'ie tegen een leuke auto aanliep.
En Rico was er klaar mee om voor vergelijkbare auto's een paar duizend piek meer te betalen, meen ik me te herinneren.

Plaats reactie