Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
- DownforceJitse
Re: Circuits d'Auvergne 2009!
maar wel heel veel df voor het geld, ik bedoel te zeggen dat je ook meer krijgt voor iets meer geld(vergeleken met vorig jaar)
-
Same goes. Eerlijk gezegd was ik er vrij zeker van mee te gaan maar een kosten verdubbelling ligt buiten mijn mogelijkheden.Pescatore schreef: Niet om het een of ander, maar dit jaar is de kostenstijging dermate hoog dat dit voor mij de reden is om af te haken. Het lijkt me een geweldig event, nu alleen nog even niet.
- ADV
En ook ik laat het voorbij gaan, sowieso met de sierra is het niet te doen, en eerst maar eens een 325itje scoren, dan zie ik wel of ik nog geld over hou voor dit soort dingen 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zeker niet te duur vind voor wat er geboden wordt.
- DownforceJan
Voor de volledigheid: bij het hotel zit ontbijt en avondeten inbegrepen.
Daarnaast wordt er door ons (Downforce) gezorgd voor de lunch.
Bij mooi weer gaat uiteraard de barbecue aan.
Vergelijk dit eens met een weekje zomervacantie Frankrijk.
We doen dit niet om er rijk van te worden, maar uitsluitend omdat we dit zelf gewoon
HEEL ERG GAAF vinden.
Iemand moet nu eenmaal het voortouw en het financiele risico dragen, anders komt het er gewoon nooit meer van.
Het wordt nu wel tijd voor een hele stroom aanmeldingen.
Kom maar op met de pb-tjes aan Peter of aan mij.

Daarnaast wordt er door ons (Downforce) gezorgd voor de lunch.
Bij mooi weer gaat uiteraard de barbecue aan.
Vergelijk dit eens met een weekje zomervacantie Frankrijk.
We doen dit niet om er rijk van te worden, maar uitsluitend omdat we dit zelf gewoon
HEEL ERG GAAF vinden.
Iemand moet nu eenmaal het voortouw en het financiele risico dragen, anders komt het er gewoon nooit meer van.
Het wordt nu wel tijd voor een hele stroom aanmeldingen.

Kom maar op met de pb-tjes aan Peter of aan mij.

Laatst gewijzigd door DownforceJan op 04 apr 2009, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Ik zou de 'sponsorconstructie' nog wat duidelijker maken aangezien het voor de ondernemende mensen onder ons daarmee een klap interessanter is/wordt dan in de OP wordt gesuggereerd
!

-
Klopt, de uitleg van Peter was wel redelijk duidelijk gister, dan valt die prijsstijging opeens heel erg mee!!
- L@urens
Uh uitleg Peter, heb ik iets gemist? Of was dat offline?Metchu schreef:Klopt, de uitleg van Peter was wel redelijk duidelijk gister, dan valt die prijsstijging opeens heel erg mee!!
Ja graag!G Kolkman schreef:Ik zou de 'sponsorconstructie' nog wat duidelijker maken aangezien het voor de ondernemende mensen onder ons daarmee een klap interessanter is/wordt dan in de OP wordt gesuggereerd!
- Macboy
Nou is het heel duidelijk dat het vorig jaar veel te goedkoop was, waardoor je niet uitkomt, waardoor een verdubbeling van het bedrag noodzakelijk is. Prima, logisch.
Maar ga dan niet roepen dat de kosten hoger zijn omdat het het programma heel anders en uitgebreider zou zijn. Want dat is niet waar.
Vive la France 2008:
- Drie volle circuitdagen
- Een ochtend 4x4 rijden
- Vier overnachtingen & ontbijt
- Uitgebreid diner 's avonds in het hotel
- Iedere dag een lunchpakket mee vanuit het hotel om de circuitdag mee door te komen
- DVD
€ 925
Ontbijt, avondeten en lunch was er vorig jaar dus ook gewoon bij. Het enige verschil is natuurlijk de huur 130i cup en het leveren van monteurs. Maar dat is NIET bij de prijs inbegrepen neem ik aan en daarvoor zal toch extra betaald moeten worden neem ik aan? Anders kan ik mijn woorden wel terugnemen
Kan me goed voorstellen dat veel mensen graag mee willen, maar dat het gewoon echt te veel geld is voor de meeste DF-ers.
Maar ga dan niet roepen dat de kosten hoger zijn omdat het het programma heel anders en uitgebreider zou zijn. Want dat is niet waar.
Vive la France 2008:
- Drie volle circuitdagen
- Een ochtend 4x4 rijden
- Vier overnachtingen & ontbijt
- Uitgebreid diner 's avonds in het hotel
- Iedere dag een lunchpakket mee vanuit het hotel om de circuitdag mee door te komen
- DVD
€ 925
Ontbijt, avondeten en lunch was er vorig jaar dus ook gewoon bij. Het enige verschil is natuurlijk de huur 130i cup en het leveren van monteurs. Maar dat is NIET bij de prijs inbegrepen neem ik aan en daarvoor zal toch extra betaald moeten worden neem ik aan? Anders kan ik mijn woorden wel terugnemen

Kan me goed voorstellen dat veel mensen graag mee willen, maar dat het gewoon echt te veel geld is voor de meeste DF-ers.
- L@urens
Ik veronderstel dat div. opties de revu gepasseerd zijn voordat deze opzet naar buiten is gebracht, dus ik twijfel ook of ik dit moet posten.
Ik zie het zo: effectief 3 dagen rijden met overnachting e.d. erbij voor ca. EUR 2k is veel geld. Het zijn natuurlijk bijzondere circuits, maar 3 losse dagen met overnachting en eten kost minder. Dàt is de overweging voor mij in ieder geval. Natuurlijk is 4x4 rijden en de omgeving verkennen leuk, maar daar kom ik niet voor.
Daarom twijfel ik ook nog. Ik denk dat dit tarief bij 5 volle dagen knallen anders valt.
Ik zie het zo: effectief 3 dagen rijden met overnachting e.d. erbij voor ca. EUR 2k is veel geld. Het zijn natuurlijk bijzondere circuits, maar 3 losse dagen met overnachting en eten kost minder. Dàt is de overweging voor mij in ieder geval. Natuurlijk is 4x4 rijden en de omgeving verkennen leuk, maar daar kom ik niet voor.
Daarom twijfel ik ook nog. Ik denk dat dit tarief bij 5 volle dagen knallen anders valt.
Laatst gewijzigd door L@urens op 07 apr 2009, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- ADV
Ik ben het wel eens met wat spookyfish zegt..
een beetje circuitdag kost 300 euro. Overnachting is 75-100 euro. er zijn 3 circuitdagen plus het hotelarrangement (400 euro) dat zou dus op een 1200 euro uit moeten komen.
Dan is er nog de sponsorconstructie waar ik vrij weinig van snap:
Je betaalt 2050 euro, dit is incl btw dus er kan 19% terug gevorderd worden? Dat is 389,50 dus dan blijft er 1660,50 euro over. En dan?
Voor 1660 euro sponsort het bedrijf waar ik werk downforce? Waar is dit mee te verekenen? (wij zijn een BV, dus er zal minder winst belasting betaald moeten worden?) En hoe verklaar ik de 1660,50 die er door mij ingestopt moet worden? Moet ik daar een factuur voor schrijven? Dan moet ik er BTW over afdragen en zit ik nog steeds op 2050 euro.
Ik snap er niks van dus
een beetje circuitdag kost 300 euro. Overnachting is 75-100 euro. er zijn 3 circuitdagen plus het hotelarrangement (400 euro) dat zou dus op een 1200 euro uit moeten komen.
Dan is er nog de sponsorconstructie waar ik vrij weinig van snap:
Je betaalt 2050 euro, dit is incl btw dus er kan 19% terug gevorderd worden? Dat is 389,50 dus dan blijft er 1660,50 euro over. En dan?
Voor 1660 euro sponsort het bedrijf waar ik werk downforce? Waar is dit mee te verekenen? (wij zijn een BV, dus er zal minder winst belasting betaald moeten worden?) En hoe verklaar ik de 1660,50 die er door mij ingestopt moet worden? Moet ik daar een factuur voor schrijven? Dan moet ik er BTW over afdragen en zit ik nog steeds op 2050 euro.
Ik snap er niks van dus

- Peter Tunissen
Ilija, tuurlijk is het programma anders.
De circuits zijn anders (lees: duurder) en worden nu in het hoogseizoen i.p.v. in het laagseizoen geboekt.
Het hotel is nu in het hoogseizoen i.p.v. in het laagseizoen geboekt.
Het hotel is ook helemaal afgeboekt, onafhankelijk van het aantal deelnemers. Dus geen chagrijnige Fransoos meer aan het ontbijt die de Ollandse zangkwaliteiten maar matigjes vond.
Er zitten nu meer dingen bij in, niet alleen monteurs en instructeurs, maar ook ambulance ter plekke en marshalls bijv.
Dit zijn zo wat losse punten, maar er zijn er vast nog wel meer, ik weet ze alleen niet allemaal uit mijn hoofd.
Mensen die het wel gaaf maar ook te duur vinden, dat kan uiteraard; stuur me maar een PB allemaal, dan kan ik de vragen die daarover zijn allemaal uitleggen.
De circuits zijn anders (lees: duurder) en worden nu in het hoogseizoen i.p.v. in het laagseizoen geboekt.
Het hotel is nu in het hoogseizoen i.p.v. in het laagseizoen geboekt.
Het hotel is ook helemaal afgeboekt, onafhankelijk van het aantal deelnemers. Dus geen chagrijnige Fransoos meer aan het ontbijt die de Ollandse zangkwaliteiten maar matigjes vond.

Er zitten nu meer dingen bij in, niet alleen monteurs en instructeurs, maar ook ambulance ter plekke en marshalls bijv.
Dit zijn zo wat losse punten, maar er zijn er vast nog wel meer, ik weet ze alleen niet allemaal uit mijn hoofd.
Mensen die het wel gaaf maar ook te duur vinden, dat kan uiteraard; stuur me maar een PB allemaal, dan kan ik de vragen die daarover zijn allemaal uitleggen.

Waarom via pb?
Volgens mij is het goed uit te leggen zoals je zegt.
Volgens mij heb je nu twee overnachtingen meer dus dan zit je al bijna aan hetzelfde bedrag als vorig jaar.
Verder denk ik dat de tijd van het jaar ook stukken duurder is.
Ik denk dus dat dit nog steeds een buitenkansje is.
Zelf denk ik dat er weer geld bij moet.
Ik zal eens een paar sponsors polsen of ze dit leuk vinden.
Volgens mij is het goed uit te leggen zoals je zegt.
Volgens mij heb je nu twee overnachtingen meer dus dan zit je al bijna aan hetzelfde bedrag als vorig jaar.
Verder denk ik dat de tijd van het jaar ook stukken duurder is.
Ik denk dus dat dit nog steeds een buitenkansje is.
Zelf denk ik dat er weer geld bij moet.
Ik zal eens een paar sponsors polsen of ze dit leuk vinden.
-
Keuze a: Niet zeiken en inschrijven.Macboy schreef:Nou is het heel duidelijk dat het vorig jaar veel te goedkoop was, waardoor je niet uitkomt, waardoor een verdubbeling van het bedrag noodzakelijk is. Prima, logisch.
Keuze b: Niet zeiken en in een ander draadje gaan mauwen.

Dat het in het hoogseizoen meer kost lijkt me nogal wiedes, en dat Peter er niet weer op bij hoeft te lopen ook.
- Snipe
Om een scala aan redenen ben ik er niet bij. Maar ik heb de film gezien van VLF2008 en geloof me maar dat het echt heel gaaf is. Natuurlijk kost het wel geld. Toch denk ik dat het elke cent waard is. Kortom: doen!
- Michel P
+1 Steve!steve smith schreef:Keuze a: Niet zeiken en inschrijven.Macboy schreef:Nou is het heel duidelijk dat het vorig jaar veel te goedkoop was, waardoor je niet uitkomt, waardoor een verdubbeling van het bedrag noodzakelijk is. Prima, logisch.
Keuze b: Niet zeiken en in een ander draadje gaan mauwen.
Dat het in het hoogseizoen meer kost lijkt me nogal wiedes, en dat Peter er niet weer op bij hoeft te lopen ook.
-
Het is misschien makkelijker verkopen, maar geen reele optie voor diegenen onder ons die zonder pitcrew e.d. komen. Als ik uitga van Scuderia Hanseat met de 156 bestaande uit 1 dag TF "volle polle", 2,5x 7 uur lang sectie-training met 5x volle bak sessies van een uur, en nog een paar TF rondjes op zondag erachteraan. Die sectietrainingen (m.u.v. sectie Carroussel) zijn voor de auto heel erg lief, dus qua slijtage per dag te vergelijken met een trackday van een uurtje of 6. Het saldo van zo'n geintje van 4 dagen is dan:Spookyfish schreef: Daarom twijfel ik ook nog. Ik denk dat dit tarief bij 5 volle dagen knallen anders valt.
(edit: moet hierbij wel zeggen dat het deelnemersveld voor 80% uit GT3's, CSL's, 360's en dat soort meuk bestaat, en je je dus volledig scheel trapt om daar in de trainingen omheen te komen. Dit geeft waarschijnlijk wat extra slijtage

-1 set straatbanden aan gort
-1 set semi's kaal
-Voorste schijven moeten ff doorgeprikt worden
-Blokken vervangen & inremmen op straat
-Allle vloeistoffen verversen
-Achterste langsdraagarmen eronderuit, uniballs schoonmaken & smeren
-Voorste bovenste draagarm eruit, bussen controleren/vervangen en opnieuw invetten
-Voorste onderste draagarmen PF bussen inspuiten en nalopen
Bij de CSL's is het bidden of de voorste wiellagers het de 4 dagen uithouden.....
Weet niet hoe jij 5 dagen aaneengesloten trackdays wilt draaien maar denk dat er weinig auto's/bestuurders zijn die dat volhouden. En als ze dat wel doen wordt er te zachtjes gereden!
Moet zeggen dat de relax-dagen die hier tussen zitten het voor mij juist aantrekkelijker maken. Normaliter kom ik helemaal dood terug van Scuderia, simpelweg omdat je 6 dagen van 's-ochtends 7 tot 's-avonds 12 in touw bent, en dan nog met open ogen in je bed ligt te stuiteren. Ik hoop tijdens dit event juist op een relax-tere manier wat lol te hebben, dus best kans dat ik er met 4x4en helemaal niet bij ben maar lekker op een terras onderuit hang of nog wat aan het freubelen ben met de auto.
Laatst gewijzigd door steve smith op 15 jul 2009, 17:32, 3 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
@ steve +1
-
Eens
en is een halve week geen optie? Kan me voorstellen dat het voor veel mensen qua tijd en ook geld best lastig is. Misschien dat dat wat oplevert?
Iniatief is super en geweldig!
N.
en is een halve week geen optie? Kan me voorstellen dat het voor veel mensen qua tijd en ook geld best lastig is. Misschien dat dat wat oplevert?
Iniatief is super en geweldig!
N.
- RVV
Snap het "gezeur" over de prijs ook niet zo
Het is dat ik geen personeel heb, en een week de deur dichtgooien mij teveel omzet kost, anders was ik erbij..
Toch Peter ?

Volgens mij is dit gewoon simpel.. je krijgt gewoon een factuur van 2050 euro van downforce.. die betaald jouw BV en de de BTW vorder/vereken je met de belastingdienst bij je BTW aangifte.Dan is er nog de sponsorconstructie waar ik vrij weinig van snap:
Toch Peter ?
- Snipe
Dat klopt, Rico. Maar wat ik hier lees is dat de onduidelijkheid eruit bestaat dat mensen niet weten hoe ze dat vervolgens weer terug kunnen betalen aan de BV zonder het voordeel te verliezen.Rico schreef:Snap het "gezeur" over de prijs ook niet zoHet is dat ik geen personeel heb, en een week de deur dichtgooien mij teveel omzet kost, anders was ik erbij..
Volgens mij is dit gewoon simpel.. je krijgt gewoon een factuur van 2050 euro van downforce.. die betaald jouw BV en de de BTW vorder/vereken je met de belastingdienst bij je BTW aangifte.Dan is er nog de sponsorconstructie waar ik vrij weinig van snap:
Toch Peter ?
- DownforceJan
Tot 23 april: 1.900 inclusief BTW.
Laatst gewijzigd door DownforceJan op 29 mei 2009, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
Nou, schrijf mij maar op.
Ik neem ook nog 2 kids en een buurvrouw mee.
Grtz,Hanz06
(dat ascari verhaal doe ik de week daarvoor wel
)
Ik neem ook nog 2 kids en een buurvrouw mee.
Grtz,Hanz06

(dat ascari verhaal doe ik de week daarvoor wel

Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 07 apr 2009, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Auto: Prius+
En je plakt natuurlijk even een sticker van de betalende BV op de auto anders zou het natuurlijk op misbruik lijkenRico schreef:Volgens mij is dit gewoon simpel.. je krijgt gewoon een factuur van 2050 euro van downforce.. die betaald jouw BV en de de BTW vorder/vereken je met de belastingdienst bij je BTW aangifte.Dan is er nog de sponsorconstructie waar ik vrij weinig van snap:
Toch Peter ?

Ik blijf het een fantastisch initiatief vinden maar financieel gezien voor mij een stap te ver (naast mijn onzekere factor met de naam VW Golf

De deelnemers gaan absoluut een briljante week tegemoet

- L@urens
Heeft weinig met jalouzie te maken denk ik. Je kunt van alles verzinnen, maar het opvoeren van kosten voor je privé genot is not done. Ook niet als je bedrag X betaald onder het mom van sponsoring maar je mag dan bijna gratis mee. Dat is gewoon een samenstelsel van handelingen met als doel belastingontduiking. Niet? Dan heeft het hier uitleggen van de constructie alleen maar toegevoegde waarde.Snipe schreef:Rico schreef:Dat klopt, Rico. Maar wat ik hier lees is dat de onduidelijkheid eruit bestaat dat mensen niet weten hoe ze dat vervolgens weer terug kunnen betalen aan de BV zonder het voordeel te verliezen.Discussie over "constructie" op een open forum is niet slim. "Constructie" lijkt op belastingontduiking of -ontwijking. Wat het niet is, maar je weet hoe dit in ons jalouzie-geregeerd landje gaat.
En ja, ik ben eigenaar van mijn bedrijf met personeel.