Nieuwe Volkswagen Polo (prijs GTI @ p. 4)
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Re: Nieuwe Volkswagen Polo
haha.. ik heb ook nog zo'n paarse Polo G40 gehad! Geweldig ding vroeger.. en een heerlijk geluid 8)
- Snipe
Superkarretje inderdaad.
Die lange hellingen in de Ardennen ging 'ie omhoog maar 140, naar beneden over de 200
Die lange hellingen in de Ardennen ging 'ie omhoog maar 140, naar beneden over de 200

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Ja lachen in de Ardennen (terugreis van snowboardvakantie) liep die heuvelaf 230 op de teller.. wel een onderstuurd hok verder met een lekker geluidsinstallatie.. ik had kenteken 93-FZ-ZN geloof ik, was alweer in 1993 

- Snipe
Ja, 230 op de teller inderdaad, maar ik had wel het gevoel dat de teller wat overdreef.
Die van mij was uit '92, FH-XV-38. Tweedehands gekocht, als eerste autootje. En inderdaad, met een legendarische berg onderstuur. En met gas loslaten kon dat zomaar een berg overstuur worden.
Die van mij was uit '92, FH-XV-38. Tweedehands gekocht, als eerste autootje. En inderdaad, met een legendarische berg onderstuur. En met gas loslaten kon dat zomaar een berg overstuur worden.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
egwel!Snipe schreef:Ja, 230 op de teller inderdaad, maar ik had wel het gevoel dat de teller wat overdreef.

- Snipe
De Goednieuwskrant-van-Nederland heeft blij nieuws:
Volkswagen Polo GTI keert terug
geneve - Van de nieuwe generatie Polo brengt Volkswagen ook een GTI-uitvoering. Dat heeft de fabrikant aan de vooravond van de Autosalon van Genève (5-15 maart) bekendgemaakt.
Het sportieve hatchbackje komt er met een 180 pk sterke 1.4 Turbomotor. De vierpitter is desgewenst te koppelen aan een DSG-transmissie met dubbele koppeling. Daarmee krijgt de snelle Polo dezelfde techniek aan boord als de Cupra-versie van de Seat Ibiza. De GTI komt er volgens de woordvoerder als drie- en als vijfdeurs. Op de Zwitserse autoshow staat momenteel alleen de vijfdeursuitvoering. Op de variant met vijf portieren is het nog enkele maanden wachten, zo stelt de woordvoerder. "De grootste vraag is naar de vijfdeurs. Vandaar dat de productie van start gaat met die carrosserievariant."
Naast de GTI wordt het leveringsprogramma ook uitgebreid met een CrossPolo, laat de woordvoerder weten. Ook een BlueMotion-type verschijnt er weer, echter dit keer in twee uitvoeringen. Bij de verkoopstart biedt Volkswagen de BlueMotion met 1.6 TDI-dieselmotor aan. Het blok consumeert gemiddeld 3,8 l/100 km, wat 0,4 l/100 km minder is dan de normale 1.6 TDI-versie van de Polo. De CO2-uitstoot ligt dientengevolge op 96 g/km. Het verschil in verbruik is te danken aan verschillende toepassingen, waaronder een verlaagde carrosserie, aërodynamische modificaties, een Stop/Start-systeem, gewijzigde overbrengingsverhoudingen van de handgeschakelde versnellingsbak. Naast de 90 pk-versie verschijnt een tweede BlueMotion, waarvan Volkswagen in Genève een conceptversie toont. De productiestart volgt begin 2010. Volkswagen hangt een 1,2 liter dieselmotor onder de kap. Het motortje stoot slechts 87 g/km uit, waardoor de uitvoering BPM-vrij op de markt zal komen.
Volkswagen brengt half juli de Polo in vijfdeursgedaante op de markt. De wagen is bij de verkoopstart leverbaar met een 1.2 driecilinder van 60 en 70 pk, een 1.4 viercilinder met 85 pk en een vierpits 1.2 Turbo, goed voor 105 pk. Het dieselgamma bestaat uit een 1.6-motor met 75 en 105 pk, alsmede de 90 pk sterke BlueMotion. De richtprijs bedraagt 14.000 euro voor de basisversie.
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... rug__.html
En nu maar afwachten of die GTI ook 230 gaat!
Volkswagen Polo GTI keert terug
geneve - Van de nieuwe generatie Polo brengt Volkswagen ook een GTI-uitvoering. Dat heeft de fabrikant aan de vooravond van de Autosalon van Genève (5-15 maart) bekendgemaakt.
Het sportieve hatchbackje komt er met een 180 pk sterke 1.4 Turbomotor. De vierpitter is desgewenst te koppelen aan een DSG-transmissie met dubbele koppeling. Daarmee krijgt de snelle Polo dezelfde techniek aan boord als de Cupra-versie van de Seat Ibiza. De GTI komt er volgens de woordvoerder als drie- en als vijfdeurs. Op de Zwitserse autoshow staat momenteel alleen de vijfdeursuitvoering. Op de variant met vijf portieren is het nog enkele maanden wachten, zo stelt de woordvoerder. "De grootste vraag is naar de vijfdeurs. Vandaar dat de productie van start gaat met die carrosserievariant."
Naast de GTI wordt het leveringsprogramma ook uitgebreid met een CrossPolo, laat de woordvoerder weten. Ook een BlueMotion-type verschijnt er weer, echter dit keer in twee uitvoeringen. Bij de verkoopstart biedt Volkswagen de BlueMotion met 1.6 TDI-dieselmotor aan. Het blok consumeert gemiddeld 3,8 l/100 km, wat 0,4 l/100 km minder is dan de normale 1.6 TDI-versie van de Polo. De CO2-uitstoot ligt dientengevolge op 96 g/km. Het verschil in verbruik is te danken aan verschillende toepassingen, waaronder een verlaagde carrosserie, aërodynamische modificaties, een Stop/Start-systeem, gewijzigde overbrengingsverhoudingen van de handgeschakelde versnellingsbak. Naast de 90 pk-versie verschijnt een tweede BlueMotion, waarvan Volkswagen in Genève een conceptversie toont. De productiestart volgt begin 2010. Volkswagen hangt een 1,2 liter dieselmotor onder de kap. Het motortje stoot slechts 87 g/km uit, waardoor de uitvoering BPM-vrij op de markt zal komen.
Volkswagen brengt half juli de Polo in vijfdeursgedaante op de markt. De wagen is bij de verkoopstart leverbaar met een 1.2 driecilinder van 60 en 70 pk, een 1.4 viercilinder met 85 pk en een vierpits 1.2 Turbo, goed voor 105 pk. Het dieselgamma bestaat uit een 1.6-motor met 75 en 105 pk, alsmede de 90 pk sterke BlueMotion. De richtprijs bedraagt 14.000 euro voor de basisversie.
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... rug__.html
En nu maar afwachten of die GTI ook 230 gaat!

- Macboy
De nieuwe Polo ziet er geweldig uit. Vooral de voorkant. Interieur is ook stappen vooruit gegaan. Dit wordt een geheid verkoopsucces. Complimenten aan Volkswagen dat ze begrijpen dat design niet verniewend hoeft te zijn om geweldig te ogen. Terug naar de roots. Laat al die andere merken maar experimenteren (Renault Megane: prachtig, maar alles behalve tijdloos). VW laat zien hoe het moet.
Zou hem zelfs overwegen als auto mits juiste uitvoering (200pk en DSG).
Zou hem zelfs overwegen als auto mits juiste uitvoering (200pk en DSG).
Dat hebben ze al. Subliem weggewerkt in het dak voor EUR 550. Echt super systeem.Snipe schreef:Wanneer komt VW nou eens met fatsoenlijke telefoonvoorbereiding?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Laat me raden, beetje dikke diesel 20K ?

- Bram
Och shit, zie net dat van het huidige model de dikste diesel al ruim 25K op moet brengen
Kappen nou. Das ruim een halve ton in oud geld voor een beetje sjieke boodschappenauto

Kappen nou. Das ruim een halve ton in oud geld voor een beetje sjieke boodschappenauto

- Snipe
In dat geval vind ik het weer onbegrijpelijk dat ze in Genève auto's neerzetten met zo'n lelijke, tegen het dashboard geplakte, vooroorlogse telefoonhouder.Macboy schreef:Dat hebben ze al. Subliem weggewerkt in het dak voor EUR 550. Echt super systeem.Snipe schreef:Wanneer komt VW nou eens met fatsoenlijke telefoonvoorbereiding?
- Arthur
- Auto: Nr.51
VW rijders zijn behoudend en kiezen voor degelijke verouderde toestellen. Evenals hun vervoermiddel 

- Snipe
Zou dit ook aan het dashboard gemonteerd kunnen worden?Arthur schreef:VW rijders zijn behoudend en kiezen voor degelijke verouderde toestellen. Evenals hun vervoermiddel
- Arthur
Jawel, alleen met de voeding heb je dan een probleem
Dit is wel een passend ontwerp hoor... 

- Macboy
Wat een vreemde opmerking weer. Heb je 10 jaar onder een grafsteen gelegen of zo ? Wat kostte vroeger dan Hfl 50.000,= ? Een basis BMW 3-serie. Zet deze Polo ernaast en je ziet hoe groot de auto is, hoe veilig de auto is, hoe het interieur is. Dat zit echt wel op een veel hoger niveau hoor.partyondude schreef:Och shit, zie net dat van het huidige model de dikste diesel al ruim 25K op moet brengen![]()
Laten we alsjeblieft niet deze oude discussie weer gaan herleven over autoprijzen. Patat met kostte vroeger ook Hfl 1,20. Tegenwoordig krijg je hetzelfde bakje met dezelfde mayonaise voor 3x zoveel geld. Dát is pas erg. De nieuwe Polo lijkt echt niet op de voorganger van jaren geleden. Vergelijk de nieuwe Polo maar eens met een Golf V en je zal zien dat dit ongeveer op gelijk nivo is. Sterker nog, de nieuwe Polo zit gewoon veel beter in elkaar. Daarom wordt het allemaal ook duurder.
En een instap Polo kost ook niet EUR 25.000 :!:
- Bram
Ik begin helemaal geen discussie, ik geef gewoon m'n mening.
Zal mij jeuken dat deze Polo strak afgewerkt, goed in elkaar geschroeft en veel mooier is dan mijn Polo uit 1993. Wil het gewoon even met jullie delen.
Zal mij jeuken dat deze Polo strak afgewerkt, goed in elkaar geschroeft en veel mooier is dan mijn Polo uit 1993. Wil het gewoon even met jullie delen.
- Rodney
Ik moet zeggen dat ik het toch wel eens ben met "partyondude"
- Macboy
Peugeot 207 1.6 HDiF 16V 110pk Feline € 26.115,=
Opel Corsa 1.7 CDTI 125pk € 24.895,=
moet ik doorgaan ?
moet ik doorgaan ?
- Snipe
Je kunt niet aantonen dat een Polo níet schunnig duur is door te laten zien dat een Peugeot 207 het wél is....
Alleen kun je dat bij elke auto zeggen; het causaal verband luistert naar de naam BPM.
Alleen kun je dat bij elke auto zeggen; het causaal verband luistert naar de naam BPM.
- Kasteel
Duur wordt ie pas als je 'm niet kaal wilt hebben, meen me te herinneren dat een kennis een rode (non metallic) Polo 100pk diesel had voor 23k, zonder elektrische ramen/c.v./radio/meegespoten zooi etc etc, DAT vond ik pas belachelijk.
Verder denk ik dat het gewoon weer een saai en betrouwbaar alternatief in de klasse gaat worden, iets duurder dan de Fransozen, maar wel veel beter in elkaar gestoken.
Verder denk ik dat het gewoon weer een saai en betrouwbaar alternatief in de klasse gaat worden, iets duurder dan de Fransozen, maar wel veel beter in elkaar gestoken.
- Bram
En dan? Wil je dan aantonen dat jij het bij het rechte eind hebt?Macboy schreef:Peugeot 207 1.6 HDiF 16V 110pk Feline € 26.115,=
moet ik doorgaan ?
Doe eens niet zo vermoeiend. t'is maar een mening die ik geef op basis van mijn gevoel.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Zo, mooi alternatief voor die hybrides zeg!
http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/ ... post-32176" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/ ... post-32176" onclick="window.open(this.href);return false;
-
+1, lijkt mij prima goedkoop hok om mee te rijden!Mark Nauta schreef:Zo, mooi alternatief voor die hybrides zeg!
- Petrolhead Tom
+2!
Er stond hier laatst een stuk in de TC Tubantia (plaatselijke krant, maar is verder ook uitvoerig in de media geweest) dat de uitstoot van een Prius hoger is dan de uitstoot van een Golf tdi Bluemotion, bij veel snelweggebruik. De uitstoot van de prius gaat voornamelijk omlaag door het bijspringen van de electro motor. Maar deze werkt niet op de snelweg, en dat is toch de plek waar de meeste hybrides op dit moment ingezet worden.
Als je dus toch het milieu wilt redden waarom dan niet met zo'n fijn dieseltje onder de kap
Er stond hier laatst een stuk in de TC Tubantia (plaatselijke krant, maar is verder ook uitvoerig in de media geweest) dat de uitstoot van een Prius hoger is dan de uitstoot van een Golf tdi Bluemotion, bij veel snelweggebruik. De uitstoot van de prius gaat voornamelijk omlaag door het bijspringen van de electro motor. Maar deze werkt niet op de snelweg, en dat is toch de plek waar de meeste hybrides op dit moment ingezet worden.
Als je dus toch het milieu wilt redden waarom dan niet met zo'n fijn dieseltje onder de kap

- Arthur
En het oogt ook best aardig. Zeker tov van een Prius of Civic Hybrid 

- Petrolhead Tom
Ook niet onbelangrijkArthur schreef:En het oogt ook best aardig. Zeker tov van een Prius of Civic Hybrid