Nee, dat stond ook op de video. Dat ie eerst gerenderd moest worden door Vimeo! nu dus gewoon online 8) http://www.vimeo.com/3427233" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee, ik was met de Lotus Maar wel balen voor Michael was in zijn eerste rondje en eerste keer (waarschijnlijk ook laatste) op het circuit..
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 11:18
door gaskleppie
Ook van mijn kant felicitaties aan Elmar, schitterende prestatie(s). Droog of nat maakte voor hem geen verschil hij vindt in alle condities snelheid door tot op de limiet te gaan.
Tegen dit geweld kon de rest van de deelnemers, op twee na, niet op. Waar hij de grip vond in de finale is mij een raadsel maar het verschil was significant met meer dan 5 sekonden verschil per ronde. Grip moet er zijn geweest want zelfs een Golf 1 met 200 pk en 13" wieltjes vond de nodige grip om de tijden van Dodge Viper bijna te evenaren. Ook Ben met de 968 was te snel (0,15 sek) voor de Ringmazda.
Heeeeeel diep respect voor Elmar!! Waanzinnig hoe hard hij ging op de natte baan. Waanzinnig gefeliciteerd!
Zelf mocht ik wederom in de R34 Skyline rijden die ondertussen van eigenaar gewisseld was.
In de trainingen heb ik er nog een 4e plek uit weten te persen maar in de regen was de grip heel ver te zoeken voor me. Banden waren warm, druk was ok, maar op de 1 of andere manier was de grens tussen grip en compleet ijs onder 4 wielen waanzinnig klein. Volgens mij was het de witte golf die me in het scheivlak buitenom door de troep voorbij kwam terwijl ik op het schonere deel aan het schaatsen voor gevorderden was.
Maar er leek ook technisch iets niet in orde te zijn. In de laatste ronde van de training klapte er iets in de Skyline waardoor al het vermogen weg was. Ik kon nog wel naar de pits rijden maar op het gas deed hij niks meer. We hebben niets vreemd kunnen vinden en in de finale leek hij het weer gewoon te doen. Dat hij er toch niet echt van opgeknapt is werd wel duidelijk op het rechte stuk waar de ringmazda me vrij makkelijk bij kon houden. Al met al ging het voor geen meter in de regen dus toen het weer natter werd heb ik de strijd maar opgegeven.
Jammer dat het is gaan regenen. Het was zowiezo al de eerste keer dat ik zandvoort in de regen reed. Misschien ben ik wel helemaal geen goede regenrijder Misschien was het de techniek, misschien beide.....
Volgende keer beter!
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 11:30
door Dennis Cavallino
In de regen rijden kun jij doorgaans wel toch Gaskleppie? Op Zandvoort moet je alleen ver van de ideale droogweerlijn blijven om grip te krijgen.
@Elmar: Goed bezig!
@Ringmazda: Hoeveelste ben je uiteindelijk geworden? Ik hoorde dat je rap ging.
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 11:33
door Joost H.
O nee,
Op de achtergrond, het plant zich voort
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 11:35
door Corvette
Ik had ook niet minder verwacht van The White Pow(d)er Man.
Hij had nog wat poeder in z'n ogen zitten van de afgelopen week, dus hij had waarschijnlijk geen eens in de gaten dat de baan nat was.
Hij kent zowiezo maar 1 stand en dat is altijd alles uit de kast, dus droog of nat maakt 'm niks. Wat zeg ik ..............hij vind het nat nog leuker dan droog volgens mij.
Gr.
Corvette
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 11:40
door Hans R
Nu ook even een verslagje van mijn kant..
De dag begon met de heenreis om 7uur richting zandvoort met 2graden boven 0 was lekker.. NOT! het weer zag er prima uit lekker helder maar dat ging snel veranderen helaas. Na de keuring hadden we een briefing die heb ik samen met Micheal (met GP) heb gedaan en nog snel wat tips gegeven maar hij moest gelijk de baan op en helaas tijdens de eerste ronde sloeg het noodlot toe.. Hij had een touche met een Evo in het scheivlak, Evo total los en de Mini een gebroken achterophanging, bumper en velg.. zonde allemaal wat er precies gebeurt is weet ik niet..
Wij startte na de semi pro street en zal de vuurdoop zijn van de Lotus op het circuit (ik heb hem net ruim een week en slechts 150km mee kunnen rijden) dus voorzichtigheid was op zijn plaats.. ik had mijn snelste ronde in de 2e ronde want later ging het een stuk beter alleen had ik steeds een gele vlag dus kan je geen snelle ronde neerzetten dus dat werd een 2,15min iets om niet echt trots op te zijn.. de Lotus vraagt om een totaal andere aanpak dan een Mini of Dax of wat dan ook en dat hoor je van meerdere mensen die Lotus rijden heeft o.a. te maken met stuur gevoel die heel licht is waardoor je het gevoel krijgt dat die gaat ondersturen. Iets waar je aan moet wennen!
De grens ligt eigenlijk heel ver van de 340
Maar na afloop had ik toch een smile op mijn gezicht! wat heb ik genoten zeg, heerlijk wat een kick geeft dat ding! Rijbeleving op en top!
Hetzelfde als met de Dax alleen had ik het idee dat de Dax toch iets sneller is ik moet meer schakelen met de Lotus om toeren te houden en de Dax heeft bergen met koppel, dus kompleet anders rijden.. Leuk weer wat te leren..
Daarna was er de sprint alle sjonnie's hadden hun beste Honda civic's en andere hokken meegebracht.. jezus wat een veld zeg.. duurde mij ook te lang dus na 1 sprint vond ik het wel genoeg.. Ik deed de sprint samen met een Donkervoort, aardige man, tijd mee staan praten (moest wel want het duurde ruim 40min voordat wij aan de buurt waren ofzo) hij heeft dus 280pk op 700kilo dus op papier had de Lotus al geen kans maar hij zat ook in een andere klasse.. maar goed in praktijk had de Lotus ook geen kans
Zie filmpje..
Daarna regen.. niet heel veel maar genoeg om de baan spekglad te maken icm olie en rubber van het driften was het echt werkelijk spekglad!
We hadden een extra briefing ivm gladheid en de helft van de semi pro street haakte af.. bij de pro street was iedereen daar, maar het was echt afzien vooral scheivlak, audi S, Kumho waren superglad.. en na 2 rondjes begon het weer te regenen mooi nog gladder. Dus een 2,28 werd het 15e plaats algemeen, maarja het is nu aan mij om hier betere tijden neer te zetten kijken of het eind van het jaar beter is!
Dus idd ook hier diepe respect voor Elmar die even een nette 2,13 neerzet!
Allemaal bedankt voor de leuke woorden over de Lotus ben er ook erg blij mee, en Klaas (Beek auto racing) enorm bedankt dat je er toch weer voor mij ben! Super!! De servicebus hebben we niet nodig gehad maar het geeft toch een fijn gevoel dat we kunnen sleutelen als er wat is..
Oja de terugreis was ook erg leuk in de regen in de file zonder dak..
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 11:41
door Metchu
Corvette schreef:Wat zeg ik ..............hij vind het nat nog leuker dan droog volgens mij.
Gr.
Corvette
naaaaa.... Gisteren werd er wel eventjes lichtjes gebaald met de viper Hij wilde zoooo graag onder de 2 minuten komen... Maar komop, Elmar heeft super gepresteerd 8) Opa was reuzeblij dat het regende, maar die heeft dat dan weer niet echt waar gemaakt
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 11:57
door gaskleppie
In de regen rijden kun jij doorgaans wel toch Gaskleppie?
Normaal gesproken op straat heb ik geen problemen.....
Maargoed, dit was welgeteld de 2e keer dat ik met deze bak reedt en nu incl vandaag zijn dat dus iets van 16 rondjes totaal. Het wilde gewoon niet in de regen, hij gaf me geen vertrouwen, dan kan je wel stoppen.
Het leek net of die actieve difs continu de grip aan het verstoren waren. Op het gas de bocht uit ging best goed, maar met half gas een bocht door was alsof je op ijs reed. Of grip, of direct over 4 wielen niks meer. Niet voor wel, achter niet of anders om. Gewoon alles of niks, en dan gelijk 4 wielen tegelijk. Best eng rijden cq glijden.....
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 13:01
door Steven N.
Erg leuke filmpjes.
Ben benieuwd naar beelden van de rondjes van Elmar en Hans!
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 14:00
door Dennis Cavallino
gaskleppie schreef:
In de regen rijden kun jij doorgaans wel toch Gaskleppie?
Normaal gesproken op straat heb ik geen problemen.....
Maargoed, dit was welgeteld de 2e keer dat ik met deze bak reedt en nu incl vandaag zijn dat dus iets van 16 rondjes totaal. Het wilde gewoon niet in de regen, hij gaf me geen vertrouwen, dan kan je wel stoppen.
Het leek net of die actieve difs continu de grip aan het verstoren waren. Op het gas de bocht uit ging best goed, maar met half gas een bocht door was alsof je op ijs reed. Of grip, of direct over 4 wielen niks meer. Niet voor wel, achter niet of anders om. Gewoon alles of niks, en dan gelijk 4 wielen tegelijk. Best eng rijden cq glijden.....
Klinkt heftig inderdaad. Jij bent toch Gaskleppie van de Vtecs en de Nurburgring (op 8200rpm.com zat altijd een Gaskleppie namelijk)?
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 14:19
door gaskleppie
idd, mn oude nickname is nog steeds actief.
ouwelullekrentebrood zeg maar!
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 14:35
door Ben_968CS
Het was gisteren een apart dagje. Met de DF gang was het gezellig, maar ik ging 's morgens om 6.30 de deur uit en kwam 's avonds om 19.30 weer naar binnen; en dat voor 2 x 30 minuten rijden (waarvan nog een paar ronden achter de pace car). Tussendoor sprint races met hoog rice gehalte en af en toe een verdwaalde muscle car. Petjesvolk dat niet bij Ajax-Utrecht zat, was tevens in grote getalen present. Maar goed, hoort er bij.
Elmar was gisteren niet bij te houden! Mijn tijd op de droge baan (2.02) was hetzelfde als vorig jaar toen Elmar dat ook reed. Nu reed ie 2.00. Ja, daar kan ik niet tegenop, even 2 seconden verbeteren. Erg knap! Op de natte baan in de finale was het spiegelglad. Het hele Schevlak en de daarop volgende bochten lagen vol olie en de meeste aanrempunten waren glad door overmatig rubber van drifters en sprinters (de start van de drag-race was op het aanremstuk voor de Tarzan, dan weet je het wel qua rubber op een natte baan). Uiteindelijk 5e geworden met 2.18 in de finale, op een seconde of 5 (of meer?) van Elmar. Ik kan niet begrijpen hoe je zo'n monster als de Viper over zo'n gladde baan weet te krijgen. Enigzins in mijn nadeel is dat ik altijd een paar ronden nodig heb om op snelheid te komen. Het begon in de 2e of 3e ronden te regenen waardoor het droge spoor begon te verdwijnen en ik reed mijn snelste tijd in de 5e ronde. Elmar was sneller op dreef en zette zijn snelste tijd in de 2e of 3e ronde neer. Nogmaals: respect voor zo'n snelheid op zo'n baan met zo'n auto! Trouwens, Ton met de MX5 op een paar tienden achter mij: waanzinnig knap!
Het einde van de dag was vrij dramatisch. De file die tot station Aerdenhout stond begon bij de wedstrijdtoren... Ik vertrok om een uur of 5 en was om kwart over zeven in Aalsmeer. Kennelijk was het een drukbezocht evenement.
Op naar Assen op 28 maart! Enne, daar zijn geen Vipers.... En geen Skylines.... Kortom, een soort handicap race. Zou de beker voor de 1e plaats dan toch bij DF terecht komen?
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 14:38
door Metchu
Ben, Kees en ik reden nog langs je bij het tankstation (shell), het begon net donker te worden. we zagen je net te laat, maar zwaaiden nog wel.Hoe heb je dat opgelost? ff twee zaklampen op de auto geplakt? 8)
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 14:42
door Ben_968CS
Ik hoorde jullie toeteren, tegen de tijd dat ik door had wie het was waren jullie de hoek al weer om. Viel trouwens niet mee om weer in te voegen in de 30 kmh rijden file: alle clubjes deden hun uiterste best om het wel-bespoilerde treintje in tact te houden. Moest echt even grof er tussen douwen.
Hoe heb ik dat opgelost: ik heb gebumperkleefd tot Aalsmeer... En dan maar hopen dat het goed ging. Volgens mij kan deze actie wel in mijn persoonlijke top 3 van stomste dingen die je ooit met een auto hebt gedaan.
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 14:44
door Joh@n
Het was ook veel drukker dan ik verwacht had... Heb een uur over Zandvoort -> Hillegom gedaan
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 14:52
door Metchu
Ben_968CS schreef:Ik hoorde jullie toeteren, tegen de tijd dat ik door had wie het was waren jullie de hoek al weer om. Viel trouwens niet mee om weer in te voegen in de 30 kmh rijden file: alle clubjes deden hun uiterste best om het wel-bespoilerde treintje in tact te houden. Moest echt even grof er tussen douwen.
Hoe heb ik dat opgelost: ik heb gebumperkleefd tot Aalsmeer... En dan maar hopen dat het goed ging. Volgens mij kan deze actie wel in mijn persoonlijke top 3 van stomste dingen die je ooit met een auto hebt gedaan.
Nou, wel fijn dat het allemaal goed is afgelopen dan! Ja het sjonniegehalte was echt bizar! Het is dat ik het supergezellig heb gehad met de df'ers...
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 15:21
door Tristan
Joost Hermens schreef:O nee,
Op de achtergrond, het plant zich voort
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 15:44
door Ben_968CS
kan het zich wel voortplanten? Volgens mij zijn het twee kerels
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 16:49
door Joh@n
Metchu schreef:
Nou, wel fijn dat het allemaal goed is afgelopen dan! Ja het sjonniegehalte was echt bizar! Het is dat ik het supergezellig heb gehad met de df'ers...
Volgens mij was jij het toch die bij de Hunzerug naar boven liep met de opmerking "Waarom hebben ze hier !^&%^#$&# de tribune weggehaald?"
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 16:54
door Metchu
nou, ik was wel een van de ja... Heel irritant dat die tribune er niet was Zou wel fijn geweest zijn
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 17:13
door Joh@n
Ah ok Nouja, weet ik dat ook weer Maar goed, heb tijd je op de hoofdtribune gezeten, maar nu wel een behoorlijk zere keel en amper een stem Vanavond maar eens de foto's online slingeren.
Re: Time Attack 2009 CPZ
Geplaatst: 02 mar 2009, 18:27
door Erik K.
Lache weer de video Metchu
partyondude schreef:Dan moet je nog redelijk op je remmen gaan staan volgens mij, met zo'n hoge eindsnelheid
Volgens mij ging dat ook niet helemaal goed aan het einde van de baan.
Wat wel opvallend was, was dat kort daarop de donkerblauwe Opel Speedster van start ging en eigenlijk niemand echt op leek te vallen. Maar op 0,1s na dezelfde tijd reed als de 700pk sterke CRX
Wat ik zelf wel indrukwekkend vond was dat er een M3 e36 met 3.0 motor mee deed aan de sprint en reed een hele nette 12,5@182km/u op de 1/4mile. Motorisch was er niet eens zo gek veel aangepast, enige duidelijke verschil was dat er een korter diff onder zit en slicks achter.