135i coupe project, eindresultaten tuning
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M-bitious 135i coupe
Goed dat je er tevreden mee bent.................................de 3L TT is idd een pareltje alleen IMHO in de verkeerde auto geplaatst........................( zoals bekend ben ik bepaald geen fan van de 1er)
De kleur is fantastisch en Terra leer vind ik persoonlijk het mooiste uit het gehele BMW gamma (samen met Fuchs Rot voor de M3)
De kleur is fantastisch en Terra leer vind ik persoonlijk het mooiste uit het gehele BMW gamma (samen met Fuchs Rot voor de M3)
- GTRene
mooi Frank, maar euh die uitlaat is dat oneven lengte? ik heb die performance uitlaat nog nooit in het eggie gezien...ben benieuwd met de next meet.
- M-bitious
Hier wat info over de tocuh screen navi.
http://ww2.autoscout24.nl/magazine/mz_n ... icle=58309" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel leuk dat ie de gps snelheid geeft, bij mij is 100 teller = echte 97 kmh, en flits/trajectcontroles aangeeft.
De pijpjes zijn ongelijk want ze lopen netjes met de lijn van de bumper mee. De buitenste is dus iets korter dan de binnenste.
Wilde nog iets kwijt over de electrische stoelen:
Mijn vrouw en ik rijden afwisselend met de auto, en we hebben totaal verschillende zitposities. We hebben voor ieder een geheugen knop ingesteld met persoonlijke voorkeuren. Nu blijkt als ik de sleutel in het contact steek, de auto van alles direct instelt. Niet alleen stoelen, maar ook de buitenspiegels, ventilatie, geluidsinstellingen, tot zover ik kon ontdekken. Wat een gave optie (voor de poetsers :fy: )
http://ww2.autoscout24.nl/magazine/mz_n ... icle=58309" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel leuk dat ie de gps snelheid geeft, bij mij is 100 teller = echte 97 kmh, en flits/trajectcontroles aangeeft.
De pijpjes zijn ongelijk want ze lopen netjes met de lijn van de bumper mee. De buitenste is dus iets korter dan de binnenste.
Mijn vrouw en ik rijden afwisselend met de auto, en we hebben totaal verschillende zitposities. We hebben voor ieder een geheugen knop ingesteld met persoonlijke voorkeuren. Nu blijkt als ik de sleutel in het contact steek, de auto van alles direct instelt. Niet alleen stoelen, maar ook de buitenspiegels, ventilatie, geluidsinstellingen, tot zover ik kon ontdekken. Wat een gave optie (voor de poetsers :fy: )
- Snipe
Jep. Die andere sleutel geef je vervolgens aan je vrouw, en die doet diezelfde dingen voor haar. Goed hè!
Navi: meer opties dan de ingebouwde BMW-systemen zo te zien..... Voor een fractie van de prijs.
Navi: meer opties dan de ingebouwde BMW-systemen zo te zien..... Voor een fractie van de prijs.
- M-bitious
Ja ik dacht dat je altijd de stoel memory toets moest indrukken, maar dit automatische geheel per sleutel is top. Het was een dure optie, maar echt zijn geld (ja ja en zijn extra gewicht) waard. Die navi is echt leuk, omdat er ook mp3 bij zit en bluetooth, en ik vind het omschakelen naar de nachtstand heerlijk, dat is een gemis op de BMW navi profi. Bovendien is hij ook te gebruiken in andere auto's of zelfs te voet. handig voor de shoppende vrouw 

- Snipe
Bluetooth op die manier is behoorlijk wat goedkoper dan navi professional + voorbereiding bluetooth.....
Ik zet 's nachts de navigatie meestal óf op radio- of menustand of zo, zodat je niet steeds die veranderende kaarten voorbij ziet trekken, óf het scherm uit.
Ik zet 's nachts de navigatie meestal óf op radio- of menustand of zo, zodat je niet steeds die veranderende kaarten voorbij ziet trekken, óf het scherm uit.
- M-bitious
Blijkt nog mooier te gaan: gewoon de op de a-b drukken om de deuren te openen en de stoelen met de hele rimram beginnen zichzelf in te stellen. Ik sluit de auto af, vrouw komt met haar a-b en hoppa alles gaat in haar stand. Je reinste science ficition.
- Erik K.
Ik geloof zelfs dat de voorkeuzestations e.d. van de radio per a.b. onthouden worden. 

-
T is weer een dikke sjaak geworden Frank
k zou haast zeggen: ben niet anders gewend van je.
Maar inderdaad de kleur komt op mij niet zo mooi over op de foto's,maar denk dat het in het eggie wel beter zal zijn.
Hou em heel en geniet er van.

Maar inderdaad de kleur komt op mij niet zo mooi over op de foto's,maar denk dat het in het eggie wel beter zal zijn.
Hou em heel en geniet er van.

- Downforce Hans
Daar hoef je bij mij niet eens de sleutel voor in het contact te steken(kan ook niet eens).is ook zo ouderwets een contact sleutelM-bitious schreef:Hier wat info over de tocuh screen navi.

Mooie car frank, zeker het interieur.
Veel plezier er mee en hou hem heel.(het plagen kon ik ff niet laten)

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat is ook bij BMW niet nodig
( als je Keyless go als optie hebt tenminste)
Sterker; bij een beurt worden de technische gegevens uit je "sleutel" c.q. AB gelezen...............................

Sterker; bij een beurt worden de technische gegevens uit je "sleutel" c.q. AB gelezen...............................
-
OnlineErik-Jan
Mooi ding, vind het leer prachtig!
Veel plezier ermee
Veel plezier ermee
- RVV
Gefeliciteerd Frank, dat fijne rijden is kemerkend voor de 1 serie reeks.
- M-bitious
Ha Hans, dat ontdekte ik gisteren dus ook, dat het bij BMW ook niet hoeftDownforce Hans schreef:Daar hoef je bij mij niet eens de sleutel voor in het contact te steken(kan ook niet eens).is ook zo ouderwets een contact sleutelM-bitious schreef:Hier wat info over de tocuh screen navi.
Mijn vrouw en ik rijden afwisselend met de auto, en we hebben totaal verschillende zitposities. We hebben voor ieder een geheugen knop ingesteld met persoonlijke voorkeuren. Nu blijkt als ik de sleutel in het contact steek, de auto van alles direct instelt. Niet alleen stoelen, maar ook de buitenspiegels, ventilatie, geluidsinstellingen, tot zover ik kon ontdekken. Wat een gave optie (voor de poetsers :fy: )![]()
Mooie car frank, zeker het interieur.
Veel plezier er mee en hou hem heel.(het plagen kon ik ff niet laten)![]()
- Maus335i
Als je niet keyless go hebt moet je de sleutel eerst in het contact steken en dan pas op de start/stop knop drukken. Een dubbele handeling die ik niet begrijp, maar dan had ik maar niet zo krenterig moeten zijn om geen keyless go er bij te nemenromo schreef:Dat is ook bij BMW niet nodig( als je Keyless go als optie hebt tenminste)

Mooie auto die 135i! Ik vind de coupe een stuk mooier dan de (normale?) einzer. De motor is werkelijk subliem, ook de 6traps automaat die je nu hebt. Ik heb het idee dat de DCT bak die ik heb toch iets minder snel in tussensprints is door de 7e versnelling. Hij schakelt met de kickdown eigenlijk een versnelling te ver terug waardoor hij power kwijt is. De 6bak van Erik335i is dezelfde als die van jou en vind ik misschien toch iets prettiger rijden.. (wel minder fun

Mag ik vragen waarom je niet de orginele nav besteld hebt? (als je hem al nieuw hebt trouwens :p) De nieuwe iDrive vind ik werkelijk een ENORME vooruitgang.
- M-bitious
Navi met blue tooth is meer dan 4.000 euro, en ik gebruik in deze auto de navi heel weinig.
- romo
Niet dat ik een automaat man ben, maar idd de 6 traps automaat is ongehoord goed en snel...........................De DKG is ook goed, mischien een verzet te veel idd...................................Maus335i schreef:Als je niet keyless go hebt moet je de sleutel eerst in het contact steken en dan pas op de start/stop knop drukken. Een dubbele handeling die ik niet begrijp, maar dan had ik maar niet zo krenterig moeten zijn om geen keyless go er bij te nemenromo schreef:Dat is ook bij BMW niet nodig( als je Keyless go als optie hebt tenminste)
Mooie auto die 135i! Ik vind de coupe een stuk mooier dan de (normale?) einzer. De motor is werkelijk subliem, ook de 6traps automaat die je nu hebt. Ik heb het idee dat de DCT bak die ik heb toch iets minder snel in tussensprints is door de 7e versnelling. Hij schakelt met de kickdown eigenlijk een versnelling te ver terug waardoor hij power kwijt is. De 6bak van Erik335i is dezelfde als die van jou en vind ik misschien toch iets prettiger rijden.. (wel minder fun)
Mag ik vragen waarom je niet de orginele nav besteld hebt? (als je hem al nieuw hebt trouwens :p) De nieuwe iDrive vind ik werkelijk een ENORME vooruitgang.
- Joop
Super auto M-bitious...
....auto is er toch wel voor erbij (dus naast de M5), of niet?
Wat betreft die automaat: heb zelf ook al bijna het gevoel niets anders meer te willen, na altijd handbakken gereden te hebben. Die 6-traps automaat (Steptronic) in de E92 van mij schakelt zeker in de sport- en manuele stand lekker vlot op, maar vooral ook terug. Als je er echt mee op een bochtig stuk met veel schakelen gaat boenderen gaat de bak wel wat stinken, maar dat mag de pret niet drukken...
....auto is er toch wel voor erbij (dus naast de M5), of niet?
Wat betreft die automaat: heb zelf ook al bijna het gevoel niets anders meer te willen, na altijd handbakken gereden te hebben. Die 6-traps automaat (Steptronic) in de E92 van mij schakelt zeker in de sport- en manuele stand lekker vlot op, maar vooral ook terug. Als je er echt mee op een bochtig stuk met veel schakelen gaat boenderen gaat de bak wel wat stinken, maar dat mag de pret niet drukken...
- Arthur
- Auto: Nr.51
De auto zal wel super zijn maar ben ik de enige die hem niet mooi vindt?
Sorry. De kleur komt er niet goed uit maar dat kan aan de foto's liggen en de velgen staan echt niet onder de auto. Dat heb je wel eens mooier uitgezocht, Frank. Deze reactie is niet om af te kraken of een rel te forceren. Hij oogt gewoon nogal simpel vergeleken bij ander coupes die we hier gezien hebben en M-bitious maakt er meestal wel iets moois van. Interieur ziet er wel prima uit.

- Snipe
Toch mooi dat je dat al hebt uitgevonden!Joop schreef:Als je er echt mee op een bochtig stuk met veel schakelen gaat boenderen gaat de bak wel wat stinken, maar dat mag de pret niet drukken...

- M-bitious
De velgen komen rechtstreeks van mijn 330i.Arthur schreef:De auto zal wel super zijn maar ben ik de enige die hem niet mooi vindt?Sorry. De kleur komt er niet goed uit maar dat kan aan de foto's liggen en de velgen staan echt niet onder de auto. Dat heb je wel eens mooier uitgezocht, Frank. Deze reactie is niet om af te kraken of een rel te forceren. Hij oogt gewoon nogal simpel vergeleken bij ander coupes die we hier gezien hebben en M-bitious maakt er meestal wel iets moois van. Interieur ziet er wel prima uit.
- Snipe
Wacht maar af tot er goede foto's van zijn, Arthur.
(Velgen vind ik zelf ook wat minder, maar de rest........)
(Velgen vind ik zelf ook wat minder, maar de rest........)
- Arthur
- Auto: Nr.51
Niet gezien maar dan had ik ze ook niet mooi gevondenM-bitious schreef:De velgen komen rechtstreeks van mijn 330i.

- Snipe
Foto's zijn op een regenachtige dag snel genomen met een mobieltje of zo. Als ik hier het raam uit kijk, ziet Monaco-blauw er heel anders uit in elk geval.
- M-bitious
Ik wil zeggen dat het dus een keuze was om bestaande velgen te bestellen en niet weer 4 ruggen uit te geven voor wat anders. Oversmaak ga ik niet in discussie, want jij hebt een andere dan de mensen hierArthur schreef:Niet gezien maar dan had ik ze ook niet mooi gevondenM-bitious schreef:De velgen komen rechtstreeks van mijn 330i.Kan idd aan de foto's liggen, Snipe.