Eerste goedkope betrouwbare auto

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Individual

Re: Eerste goedkope betrouwbare auto

Bericht door Individual » 14 feb 2009, 17:27

@all: bedankt voor jullie input !
Tom944 schreef:
Individual schreef:
Tom944 schreef:Citroen AX, heerlijke bakkies. Kost geen drol, zuinig, zien er best oke uit voor klein ding, verzekering en wegenbelasting peanuts.
AX en 205 zijn inderdaad ook opties, helaas wel niet Duits maargoed wel goedkoop, en zuinig. En in de wegenbelasting nog wat goedkoper dan een Golf volgens mij.
Het is de goedkoopste auto die ik gehad heb. Zo'n ding pak je mee voor een euro of 500 in prima staat en rijdt er gewoon lekker in rond. Is meteen een prima optie om een jaartje (of 2) goedkoop te rijden om daarna over te stappen naar iets met wat DF. ;)
Ik heb er nog wat over nagedacht en kom eigenlijk wel tot de conclusie dat het een goedkoope auto wordt voor een euro of 500 ( of iets meer). Inderdaad gewoon een jaartje of meer mee rijden om hem daarna weer van de hand te doen of naar de sloop te brengen zonder enorm veel af te schrijven. Het zal dus wel zoiets worden als een starlet, 205, AX of een Golf 2. Moet maar net ergens een redelijk exemplaar tegenkomen, maargoed ik heb nog effe de tijd.
Metchu schreef:hou je geld in je zak en koop een autootje voor rond de paar honderd euro... spaar door doe er daar ongeveer een jaar mee en koop dan iets "cools" 8)
Dat is precies het idee nu. Over een jaar ofzo dan écht wat leuks kopen 8)
Hielke schreef:De Eerste goedkope betrouwbare auto :lol:

Contradictio in termino. Gaat natuurlijk niet werken he. Wel een prachtige titel. Soort avontuurlijke reis naar die EERSTE GOEDKOPE BETROUWBARE AUTO. Want die is er nl nog niet. Als ie er wel was dan kocht iedereen zo'n auto.

Goedkope auto's zijn over het algemeen oude auto's. Die hebben een autoleven achter de rug en zijn bij lange na niet zo betrouwbaar als nieuwe auto's.
Het gaat om een auto die zo goedkoop mogelijk te rijden is met als beperkende factor de aanschafprijs. Maargoed volgens mij was dat wel duidelijk :wink:

Plaats reactie