Lotus Elise topic (uitgebreid)
- YvoTuk
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Precies!
en gaan de aandrijfassen / homokineten kapot Allen?
Volgens mij niet.. ik ken de verhalen in ieder geval niet, dus volgens mij is de aandrijflijn prima in orde.
en gaan de aandrijfassen / homokineten kapot Allen?
Volgens mij niet.. ik ken de verhalen in ieder geval niet, dus volgens mij is de aandrijflijn prima in orde.
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Hoi Yvo,
Leuk dat je je hier ook aangemeld hebt, mooie aanvulling voor het forum!
Een vriend van me, ook actief op dit forum trouwens, heeft interesse in een Exige, dus wil ik samen met hem eens langskomen bij v. Sten.
Is er nog steeds iedere eerste Zaterdag van de maand een bijeenkomst, waar we wat info kunnen vergaren?
PS,
Het is voor mij ook weer elk jaar moeilijk rond 4 Augustus, had ook liever gehad dat ie gewoon nog hier was.
Leuk dat je je hier ook aangemeld hebt, mooie aanvulling voor het forum!

Een vriend van me, ook actief op dit forum trouwens, heeft interesse in een Exige, dus wil ik samen met hem eens langskomen bij v. Sten.
Is er nog steeds iedere eerste Zaterdag van de maand een bijeenkomst, waar we wat info kunnen vergaren?
PS,
Het is voor mij ook weer elk jaar moeilijk rond 4 Augustus, had ook liever gehad dat ie gewoon nog hier was.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Dacht tweede aram
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Ik twijfelde al, hehehe.
- YvoTuk
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
idd.. iedere 2de zaterdag vd maand.
-
- Berichten: 4219
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Als mede lotus rijder , en voormalig lurker op dit forum, maar even geregistreerd 
Ik heb aantal maanden terug mijn Lotus gekocht, destijds ook mail contact gehad met Yvo omdat ik toch wel gecharmeerd was van een aantal honda geconverteerde Elises die te koop stonden.
Gelukkig kreeg ik van Yvo destijds al het eerlijke verhaal te horen waardoor ik besloten heb een goed geprepareerde auto te kopen zodat ik later alsnog een van de vele conversies kan doen , indien daar behoefte aan.
Ik ben mij diep gaan inlezen over alle conversies en er met diverse mensen gesprekken over gehad, waarvan een aantal erg eerlijk, waaronder Yvo.
Alles wat hier besproken word komt ook wel overeen met wat ik gelezen heb. Slechte electronica, aandrijfassen, problemen met komo-tec, etc.
Ik kijk alle conversies nog een tijd aan en doe tzt een DIY , puur en alleen omdat ik 2 zeer ervaren techniekers en fulltime tuners (2 wielers en V8/superchargers/turbo's, etc ) als vrienden heb zodat we exact kunnen kijken wat er mis zou kunnen gaan.
Daarom ben ik dus zeer gecharmeerd voorlopig van Duratec, puur en alleen omdat men de aandrijflijn incl. versnellingsbak behoud. Ja wat minder vermogen als de Honda maar je hebt geen vermogen nodig om snel te zijn. Wel betrouwbaarheid
Ja een auto die de conversie heeft is goedkoper in aanschaf, maar om de problemen in orde te krijgen kost ook veel geld. Is laatst een mooie blauwe Honda Elise S1 verkocht, nog geen 2 weken na verkoop werd er door de nieuwe eigenaar al gepost ivm nieuwe aandrijfassen....
Zodra alles is uitgezocht links en rechts ga ik eens kijken hoe en wat. Voorlopig de K-serie goed gebruiken

Ik heb aantal maanden terug mijn Lotus gekocht, destijds ook mail contact gehad met Yvo omdat ik toch wel gecharmeerd was van een aantal honda geconverteerde Elises die te koop stonden.
Gelukkig kreeg ik van Yvo destijds al het eerlijke verhaal te horen waardoor ik besloten heb een goed geprepareerde auto te kopen zodat ik later alsnog een van de vele conversies kan doen , indien daar behoefte aan.
Ik ben mij diep gaan inlezen over alle conversies en er met diverse mensen gesprekken over gehad, waarvan een aantal erg eerlijk, waaronder Yvo.
Alles wat hier besproken word komt ook wel overeen met wat ik gelezen heb. Slechte electronica, aandrijfassen, problemen met komo-tec, etc.
Ik kijk alle conversies nog een tijd aan en doe tzt een DIY , puur en alleen omdat ik 2 zeer ervaren techniekers en fulltime tuners (2 wielers en V8/superchargers/turbo's, etc ) als vrienden heb zodat we exact kunnen kijken wat er mis zou kunnen gaan.
Daarom ben ik dus zeer gecharmeerd voorlopig van Duratec, puur en alleen omdat men de aandrijflijn incl. versnellingsbak behoud. Ja wat minder vermogen als de Honda maar je hebt geen vermogen nodig om snel te zijn. Wel betrouwbaarheid

Ja een auto die de conversie heeft is goedkoper in aanschaf, maar om de problemen in orde te krijgen kost ook veel geld. Is laatst een mooie blauwe Honda Elise S1 verkocht, nog geen 2 weken na verkoop werd er door de nieuwe eigenaar al gepost ivm nieuwe aandrijfassen....
Zodra alles is uitgezocht links en rechts ga ik eens kijken hoe en wat. Voorlopig de K-serie goed gebruiken

Laatst gewijzigd door Emiel op 02 feb 2009, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Hoi Capo_Miel,
Welkom op DF stel jezelf en je auto even voor in een eigen draadje!
Michel
Welkom op DF stel jezelf en je auto even voor in een eigen draadje!
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Ik hoor telkens over de S1...hoe zit dat met de S2? iets anders ofzo waardoor assen langer meegaan?
Trouwens hier zo'n duratec te koop...is dus zo verkeerd nog niet mocht het ook zo zijn bij de S2 auto's, echter ik hoorde ook dat de nieuwste aandrijfassen beter waren van die scufham set...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;


Mooi ding ook...speciale uitvoering en torqie 2.3 met 205 NA pk
Trouwens hier zo'n duratec te koop...is dus zo verkeerd nog niet mocht het ook zo zijn bij de S2 auto's, echter ik hoorde ook dat de nieuwste aandrijfassen beter waren van die scufham set...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi ding ook...speciale uitvoering en torqie 2.3 met 205 NA pk
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Ik moet zeggen dat het lotus virus ook hier begint te kriebelen. Fijn dus dat je je hebt aangemeld.
Zo'n speedster is dat wat? Serieuze vraag!
N
Zo'n speedster is dat wat? Serieuze vraag!
N
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Nandor,
Zo'n Lotus hoef jij bij school niet te parkeren, die kan je op je rug de klas mee in nemen :drinking:
Zo'n Lotus hoef jij bij school niet te parkeren, die kan je op je rug de klas mee in nemen :drinking:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Tis een Opel (speedster) dat wordt nooit een LotusMathieu schreef:Nandor,
Zo'n Lotus hoef jij bij school niet te parkeren, die kan je op je rug de klas mee in nemen :drinking:



-
- Berichten: 4219
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Daar was ik reeds mee bezigMichel P schreef:Hoi Capo_Miel,
Welkom op DF stel jezelf en je auto even voor in een eigen draadje!
Michel

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Yvo is behoorlijk overtuigendCapo_Miel schreef:Daar was ik reeds mee bezigMichel P schreef:Hoi Capo_Miel,
Welkom op DF stel jezelf en je auto even voor in een eigen draadje!
MichelWilde enkel eerst het verhaal van Yvo "helpen" te bevestigen, voor zover ik dat kan.

Michel
- YvoTuk
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Ik heb altijd gezegd (al voordat de Honda er kwam) dat ik de Duratec de meest overtuigende conversie vond.
De motor komt nieuw uit krat, er zit nog voldoende tuning potentieel in, hij is ook daadwerkelijk (makkelijk) te tunen en wat ik zelf prettig vind.. hij heeft een lekker hoog koppel.
Toen men begon met de Duratec aan een PG1 bak had ik mijn bedenkingen omdat ik de PG1 een beetje vaag vindt schakelen. Scuffham daarentegen heeft hemel en aarde bewogen om duidelijk te maken dat de PG1 direct zou ontploffen, de aandrijfassen een slechte oplossing waren etc. etc.
Steve Williams van SWLOTUS heeft op de meest effectieve manier bewezen dat het werkt.. hij heeft een dik getunede Duratec in zijn race elise gelegd, heeft een oude CR PG1 uit het schap getrokken en heeft de eerste de beste aandrijfassen uit datzelfde schap getrokken.
Die aandrijfassen kwamen van een oude Elise die al dik 100k gelopen had.
De motor is erin gelepeld en 'uncle Steve' heeft er twee seizoenen probleemloos mee geraced.
Ik geloof Steve daarbij overigens op zijn woord. Iedereen die deze man wel eens heeft meegemaakt weet dat het een vreselijke ouwe zeikerd kan zijn, maar er is een ding waar hij niet aan doet... gebakken lucht!. Recht is recht, krom is krom.. ik mag dat wel
Steve heeft als het goed is nu de eerste 10 of 20 conversies achter de rug. Hij is er pas een paar maanden geleden mee begonnen omdat ie zeker wilde weten dat alles ook echt 'af' was. Je zal op het continent voorlopig geen Duratecs van Steve zien; hij is nl iemand die van mening is dat ie het moet verdienen van zijn uurtjes en niet van de onderdelen. Met andere woorden, op de conversie verdient hij niet zoveel, hij moet het hebben van de arbeid. Ik heb de definitieve prijs nog niet gezien, maar hij mikte op 8000 pond voor een 200pk Duratec conversie.
Niet slecht!
Een speedster is op zich een prima auto. Je moet ervan houden. Net als de een zegt een Elise S1 mooier te vinden dan een Elise S2
Het is een beetje tegen schenen trappen, maar feitelijk is een Speedster meer Lotus dan een Elise of Exige...
De motor in een Speedster is ontwikkeld door... Lotus! Weliswaar in opdracht van GM, maar hij is toch weldegenlijk door de Lotus ingenieurs ontwikkeld. De K-series of de VVTi van Toyota niet, dus uiteindelijk zit er meer Lotus aan dan aan de Elise
Het enige... volledig geprepareerd blijken ze langzamer dan Elises. (nu zal er waarschijnlijk een stortvloed van peop over me heen komen
) In het eerste seizoen van de Elise trophy reed Thorney Motorsport mee. Die hebben er een flink pak geld tegenaan gesmeten om mee te doen in de Elisetrophy. Maar ze kwamen niet mee...
Vervolgens kwamen er de klaagzangen dat de regelementen helemaal op de Elise waren toegespitst etc. etc. maar puntje bij paaltje mag je jezelf natuurlijk afvragen wat je daar dan zo specifiek voor de Elise kan regelen wat niet op een Speedster past.
Bottomline is dat ze niet meekwamen.
De motor komt nieuw uit krat, er zit nog voldoende tuning potentieel in, hij is ook daadwerkelijk (makkelijk) te tunen en wat ik zelf prettig vind.. hij heeft een lekker hoog koppel.
Toen men begon met de Duratec aan een PG1 bak had ik mijn bedenkingen omdat ik de PG1 een beetje vaag vindt schakelen. Scuffham daarentegen heeft hemel en aarde bewogen om duidelijk te maken dat de PG1 direct zou ontploffen, de aandrijfassen een slechte oplossing waren etc. etc.
Steve Williams van SWLOTUS heeft op de meest effectieve manier bewezen dat het werkt.. hij heeft een dik getunede Duratec in zijn race elise gelegd, heeft een oude CR PG1 uit het schap getrokken en heeft de eerste de beste aandrijfassen uit datzelfde schap getrokken.
Die aandrijfassen kwamen van een oude Elise die al dik 100k gelopen had.
De motor is erin gelepeld en 'uncle Steve' heeft er twee seizoenen probleemloos mee geraced.
Ik geloof Steve daarbij overigens op zijn woord. Iedereen die deze man wel eens heeft meegemaakt weet dat het een vreselijke ouwe zeikerd kan zijn, maar er is een ding waar hij niet aan doet... gebakken lucht!. Recht is recht, krom is krom.. ik mag dat wel

Steve heeft als het goed is nu de eerste 10 of 20 conversies achter de rug. Hij is er pas een paar maanden geleden mee begonnen omdat ie zeker wilde weten dat alles ook echt 'af' was. Je zal op het continent voorlopig geen Duratecs van Steve zien; hij is nl iemand die van mening is dat ie het moet verdienen van zijn uurtjes en niet van de onderdelen. Met andere woorden, op de conversie verdient hij niet zoveel, hij moet het hebben van de arbeid. Ik heb de definitieve prijs nog niet gezien, maar hij mikte op 8000 pond voor een 200pk Duratec conversie.
Niet slecht!
Een speedster is op zich een prima auto. Je moet ervan houden. Net als de een zegt een Elise S1 mooier te vinden dan een Elise S2

Het is een beetje tegen schenen trappen, maar feitelijk is een Speedster meer Lotus dan een Elise of Exige...
De motor in een Speedster is ontwikkeld door... Lotus! Weliswaar in opdracht van GM, maar hij is toch weldegenlijk door de Lotus ingenieurs ontwikkeld. De K-series of de VVTi van Toyota niet, dus uiteindelijk zit er meer Lotus aan dan aan de Elise

Het enige... volledig geprepareerd blijken ze langzamer dan Elises. (nu zal er waarschijnlijk een stortvloed van peop over me heen komen

Vervolgens kwamen er de klaagzangen dat de regelementen helemaal op de Elise waren toegespitst etc. etc. maar puntje bij paaltje mag je jezelf natuurlijk afvragen wat je daar dan zo specifiek voor de Elise kan regelen wat niet op een Speedster past.
Bottomline is dat ze niet meekwamen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Hahaha die laatste paragraaf is wel een grappige.
Thorney Motorsport heeft vorig jaar ook met een E46 M3 meegedaan in de UK Kuhmo series (dat is een raceklasse voor productie BMW's met verschillende klassen gebaseerd op PTW), en precies hetzelfde verhaal. Mega klap geld er tegen aan gegooid, maar ze kwamen niet mee etc, lang verhaal kort geven ze daar ook het regelement de schuld omdat een E36 M3 meer ruimte voor aero tweaks zou hebben.
Daarom is hij nu van plan om een nieuwe klasse te starten, de CSL cup, naar zijn regeltjes: http://www.cslcup.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar als je de overige deelnemers hoort is de bottom line dat hij gewoon niet rijden kan, veel te wild en brand zijn banden weg etc.
Thorney Motorsport heeft vorig jaar ook met een E46 M3 meegedaan in de UK Kuhmo series (dat is een raceklasse voor productie BMW's met verschillende klassen gebaseerd op PTW), en precies hetzelfde verhaal. Mega klap geld er tegen aan gegooid, maar ze kwamen niet mee etc, lang verhaal kort geven ze daar ook het regelement de schuld omdat een E36 M3 meer ruimte voor aero tweaks zou hebben.
Daarom is hij nu van plan om een nieuwe klasse te starten, de CSL cup, naar zijn regeltjes: http://www.cslcup.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar als je de overige deelnemers hoort is de bottom line dat hij gewoon niet rijden kan, veel te wild en brand zijn banden weg etc.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
die Elise met Duratec, bedoel je die ex Hartman en nu is dat http://www.famarra.com/motorsport-lotuselise.html" onclick="window.open(this.href);return false; ??
trouwens hun website loopt telkens vast...of je moet lang wachten dan werkt het weer af en toe.
nice...
trouwens hun website loopt telkens vast...of je moet lang wachten dan werkt het weer af en toe.
ding heeft geloof ik ook iets van 275pk NAThis 2.3L Duratec engined Elise was designed and built by Elise suspension specialists Nitron with engineering consultancy from the Famarra team. The car was developed primarily to show what could be made if building an Elise from the ground up, but also as an endurance racer capable of racing long distance GT style races.
Weighing only 670 kg wet and with over 400bhp/tonne, it is probably the quickest normally aspirated Elise in the world. The quality of the materials used during the build and type of componentry fitted reflects the nature of this project – to build the best Elise out there.

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Yvo, dat zal gewoon domweg in de kilo's zitten. Speedster (en met name de Turbo met het gietijzeren blok) weegt vele tientallen, zo niet 100 kilogram, meer 8)
Maar dan moet je al verdomd goed kunnen en durven sturen met het Lotusconcept om dat eruit te halen als hobbyrijder ... Het 2.2 Ecotek blok heeft (helaas) wel een ander karakter dan bijvoorbeeld het 192pk 1.8 Toyotablokje. Dat verschil vond ik echt schokkend toen ik even mocht spelen met de Elise 111R van Andrew Walsh, direct nadat ik uit mijn eigen Speedster stapte. Maar voor mij geen reden om te gaan inruilen. Mocht ik ooit niet genoeg hebben aan 147pk, dan schroeven we er wel een Hitec compressorkit op.
Stephan
Edit: Ik lees nu dat Thorney niet kan rijden ... speelt ook mee
Maar dan moet je al verdomd goed kunnen en durven sturen met het Lotusconcept om dat eruit te halen als hobbyrijder ... Het 2.2 Ecotek blok heeft (helaas) wel een ander karakter dan bijvoorbeeld het 192pk 1.8 Toyotablokje. Dat verschil vond ik echt schokkend toen ik even mocht spelen met de Elise 111R van Andrew Walsh, direct nadat ik uit mijn eigen Speedster stapte. Maar voor mij geen reden om te gaan inruilen. Mocht ik ooit niet genoeg hebben aan 147pk, dan schroeven we er wel een Hitec compressorkit op.
Stephan
Edit: Ik lees nu dat Thorney niet kan rijden ... speelt ook mee

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Die poep zul je na je uitlatingen eerder van Lotusrijders krijgen nu...
Stephan. Vermogen kom ik iig tekort als ik eens op de snelweg zit. Maar zodra ik op de bochtige binnenwegen kom verdwijnt dat voorlopig als sneeuw voor de zon. Neemt niet weg dat ik het blokje nog best iets wil laten kietelen. Iets met een ezel en de tweede steen in mijn geval...


Stephan. Vermogen kom ik iig tekort als ik eens op de snelweg zit. Maar zodra ik op de bochtige binnenwegen kom verdwijnt dat voorlopig als sneeuw voor de zon. Neemt niet weg dat ik het blokje nog best iets wil laten kietelen. Iets met een ezel en de tweede steen in mijn geval...

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Voor de snelweg heb ik net als jij een andere auto staan
In Twente kennen ze bijna geen rechte wegen, dus kom ik geen vermogen tekort in de Speedster. Heel soms in de Alpen of Dolomieten, maar daar kan ik jammer genoeg niet dagelijks rondtoeren.
Setje Nitrons transformeren je Speedster ook tot een compleet betere auto. Toen ik die eronder had was de wens voor meer peekaa's opeens nagenoeg verdwenen. Wel werd duidelijk dat er nog aardig wat aan bestuurders-tuning uitgegeven kan worden. En dat is leuker dan iemand anders laten sleutelen aan een blokje :!:
Stephan

In Twente kennen ze bijna geen rechte wegen, dus kom ik geen vermogen tekort in de Speedster. Heel soms in de Alpen of Dolomieten, maar daar kan ik jammer genoeg niet dagelijks rondtoeren.
Setje Nitrons transformeren je Speedster ook tot een compleet betere auto. Toen ik die eronder had was de wens voor meer peekaa's opeens nagenoeg verdwenen. Wel werd duidelijk dat er nog aardig wat aan bestuurders-tuning uitgegeven kan worden. En dat is leuker dan iemand anders laten sleutelen aan een blokje :!:
Stephan
- YvoTuk
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Rene, nee.. ik bedoel de Duratec van SWLOTUS.
De Duratec die jij noemt ken ik niet, nou ja.. toch misschien een beetje
Het zou het fossiel kunnen zijn van wat Geary ooit gedaan heeft samen met Guy van Nitron. Die hebben dat nooit goed van de grond kunnen krijgen en Geary is uiteindelijk met de staart tussen de benen afgedropen. Ik weet dat ze toen aan diverse partijen de restanten hebben aangeboden voor een niet onaanzienlijk bedrag. Misschien zijn deze mensen daarin gelopen, dat weet ik niet.
De Elise op die website is Guy's oude Elise. Die heeft hij ooit als projekt gebouwd toen hij nog meedeed aan de Lightweight Sportscar Series. (bestaat inmiddels niet meer) Toen Guy had bedacht dat hij zijn centjes beter in zijn onderneming kon stoppen heeft ie aardig lopen leuren met deze auto.
Voor zover bekend zou hij richting het oosten vertrekken, maar blijkbaar is ie toch in de UK blijven steken.
Wel grappig om dat verhaal dan te zien, die auto was al jaren geleden 'klaar', is al een keer uitgefikt en weer opnieuw opgebouwd en nu claimen deze mensen de auto gebouwd te hebben.
Steve, ik weet het niet. Ik weet dat er destijds wel tegemoetkomingen gedaan zijn voor de VXen, maar Thorney kreeg niet meer dan een hele dure racetrailer voor elkaar met een rits duur geprepareerde VXen. (en veel bodyparts.. hij heeft er ook best veel opgevouwen!)
De Duratec die jij noemt ken ik niet, nou ja.. toch misschien een beetje

Het zou het fossiel kunnen zijn van wat Geary ooit gedaan heeft samen met Guy van Nitron. Die hebben dat nooit goed van de grond kunnen krijgen en Geary is uiteindelijk met de staart tussen de benen afgedropen. Ik weet dat ze toen aan diverse partijen de restanten hebben aangeboden voor een niet onaanzienlijk bedrag. Misschien zijn deze mensen daarin gelopen, dat weet ik niet.
De Elise op die website is Guy's oude Elise. Die heeft hij ooit als projekt gebouwd toen hij nog meedeed aan de Lightweight Sportscar Series. (bestaat inmiddels niet meer) Toen Guy had bedacht dat hij zijn centjes beter in zijn onderneming kon stoppen heeft ie aardig lopen leuren met deze auto.
Voor zover bekend zou hij richting het oosten vertrekken, maar blijkbaar is ie toch in de UK blijven steken.
Wel grappig om dat verhaal dan te zien, die auto was al jaren geleden 'klaar', is al een keer uitgefikt en weer opnieuw opgebouwd en nu claimen deze mensen de auto gebouwd te hebben.
Steve, ik weet het niet. Ik weet dat er destijds wel tegemoetkomingen gedaan zijn voor de VXen, maar Thorney kreeg niet meer dan een hele dure racetrailer voor elkaar met een rits duur geprepareerde VXen. (en veel bodyparts.. hij heeft er ook best veel opgevouwen!)
- YvoTuk
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Da's dan prima, ik denk dat Lotus een superdeal gedaan heeft met de Speedster. Ze hebben op kosten van GM een auto kunnen ontwikkelen, hebben een volumecontract gekregen en hadden voldoende gaten in het gat om met het basis design voldoende in huis te hebben om in een paar maanden de Elise S2 te introduceren.allen schreef:Die poep zul je na je uitlatingen eerder van Lotusrijders krijgen nu...![]()
![]()
Da's gewoon een werelddeal

Dat met die motoren.. tsja.. je wil niet weten waar Lotus allemaal de vinger in de pap heeft..
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Vergeet de Europa S(e) niet. Alhoewel... Is het eigenlijk te controleren hoeveel daarvan op Nederlands kenteken staan?
-
- Berichten: 4219
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
Denk dat we allemaal volwassen genoeg zijn om eea goed te realiseren, we zijn tenslotte geen onsterfelijke -altijd- meninghebbende 18 jarige meerallen schreef:Die poep zul je na je uitlatingen eerder van Lotusrijders krijgen nu...![]()
![]()

- HJ
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 08 feb 2008, 10:54
- Locatie: Paleis 't Loo, Lotus Elise Type 25
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
He Yvo, jij ook hier.
Ik volg het Honda verhaal al ook een tijdje maar de genoemde problemen houden mij (ook) tegen.
De standaard Honda met 210pk zou minder problemen hebben dan de 300pk. Logisch natuurlijk want er komt minder kracht op te staan. De 300pk lijkt mij ook erg veel (is bijna het dubbele van wat ik nu heb).
Ga dus vooral door met ervaringen posten.
Over pk/gewicht gesproken; laatst een sprintje gedaan
tegen een antraciet grijze Exige S
en pas bij 160km/h had hij een halve autolengte voorsprong...
In 2001 ben ik naar de fabriek geweest. Er was toen een oude loods waar de Exige S1 en de Esprit nog werden gemaakt en een nieuwe loods waar de S2 en de Speedster werden gemaakt. Het verschil tussen beide was zo gigantisch dat je duidelijk kon zien dat GM veel geld in het project had gestopt.
Ik volg het Honda verhaal al ook een tijdje maar de genoemde problemen houden mij (ook) tegen.
De standaard Honda met 210pk zou minder problemen hebben dan de 300pk. Logisch natuurlijk want er komt minder kracht op te staan. De 300pk lijkt mij ook erg veel (is bijna het dubbele van wat ik nu heb).
Ga dus vooral door met ervaringen posten.

Over pk/gewicht gesproken; laatst een sprintje gedaan



In 2001 ben ik naar de fabriek geweest. Er was toen een oude loods waar de Exige S1 en de Esprit nog werden gemaakt en een nieuwe loods waar de S2 en de Speedster werden gemaakt. Het verschil tussen beide was zo gigantisch dat je duidelijk kon zien dat GM veel geld in het project had gestopt.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....
ben ik ook wel benieuwd naar...allen schreef:Vergeet de Europa S(e) niet. Alhoewel... Is het eigenlijk te controleren hoeveel daarvan op Nederlands kenteken staan?
Trouwens bij die dealer in het middenvan het land staan ook nog een Exige en een Europa te koop, beide geloof ik "oude" modellen...volgens mij heb ik nog met die zwarte testgereden...en das al een lange tijd terug

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast