Sooo, na bijna 3 jaar weer in de STI gereden te hebben werd het tijd voor wat anders. Heeft een tijdje geduurd omdat de STI bijna onverkoopbaar leek voor een nette prijs. Uiteindelijk toch verkocht. Was al beetje aan het rondkijken, had gereden met een RS4, M3 e90 en een c63. Die laatste was de enige die mij echt kon bekoren, maar vond hem toch iets te prijzig.... (zal mischien de opvolger kunnen worden over een paar jaar).. Uiteindelijk toch maar weer eens bij een evo gaan kijken.... Auto van een liefhebber met ongeveer 25000 km. Precies wat ik zocht dus. Overtuigd was ik echter nog niet kwa uiterlijk (auto stond toen op standaard velgen nog) Eenmaal zittend achter het stuur wist ik het! Dit moet m worden. Even in de mailbox wat geintresseerden voor de STI teruggezocht en wat mails gestuurd, waaruit uiteindelijk de koper voor de STI kwam en de evo direct werd aangekocht.
Plussen en minnen tov de STI
Plussen:
-exlusiviteit
-afwerking buiten
-blok met meer tuningmogelijkheid
-het interieur (vooral de recaro stoelen leer/alcantara, stuurtje en dash met carbon inlay)
-Handling (korte stuurhuis en ACD)
-Mogelijkheid voor hele brede velgen met behoud goede ET
-minder km en 2 jaar jonger
-remt veel en veel beter (leg mij maar eens uit hoe dat kan)
-veel meer ruimte achterin
Min
-geluid
Hier de specs:
Interieur
-recaro stoelen
-carbon dash inlay
-cold speed meterhouder
-defi BF meterset
-Kenwood Iphone radio
-Kicker speakerset
Exterieur
-carbon raliart frontspoiler
-carbon vortex generator
-Advan RS wielen met Bridgestone RE050
-carbon achterblad (in spoiler
-carbon sparkplugcover
-carbon radiator struth
-carbon zekeringkastje
-carbon timingbelt cover
-Hks oliedop
-raliart koelvloeistofdop
-Samco slangen rood
-auto volledig getectyleerd
motorisch
-JIC uitlaatspruitstuk
-Invida turboelbow
-invidia downpijp
-invidia testpijp (200 cel cat los erbij)
-HKS Hi silentpower catback
-Varex eindpot met klep op afstandbediening
-Wallbro benzinepomp
-AEM fuelrails
-ARP kopbouten
-ARP drijfstangbouten
-HKS stalenkoppakking
-Ralliart motorsteunen
-EMS ecutek @1.5 bar (ongveer 370 pk en teggen de 500nm)
Onderstel:
-Bilstein met Eibach veren
-Performance Friction Z-rated remblokjes
-HKS stalen remleidingen
-Dot 5.1 remvloeistof
-DC sports Titanium veerpootbrug voor
-Dc sports TItanium veerpootbrug achter
[imghttp://
www.mijnalbum.nl/Foto-A3UM8TC8.jpg][/img]
gr. Martijn