transactie voorstel 33 te hard

Dit is ons algemene autoforum.
VLA

Re: transactie voorstel 33 te hard

Bericht door VLA » 29 jan 2009, 13:50

Metchu schreef:
VLA schreef: Nummer C
:hmmm: :lol:
Jajaja had het al gezien :oops:

steve smith

Bericht door steve smith » 29 jan 2009, 15:13

Eric H schreef:Je hoeft niet op te geven wie heeft gereden....

Je hoeft namelijk niet mee te werken aan je eigen veroordeling....
Het is aan "hullie" om aan te tonen wie er achter het stuur zat...
En dat is dus precies wat iedereen vergeet.

Wel irritant dat CJIB tegenwoordig gaat bellen om te vragen wie er achter het stuur zat, blablabla. Daar hoef je dus ook niet aan mee te werken.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 29 jan 2009, 20:18

Gewoon betalen, hobby kost geld... :lol:

PeterB

Bericht door PeterB » 29 jan 2009, 20:31

"Optie C werkt niet volgens mij ? Werd mij verteld dat ik alleen op me eigen rekening kan storten (op die van mijn vriendin kan bv al niet).
"

Heb je een Penny rekening ofzo ???

Op iedere rekening kan je een storting doen op het postkantoor, je moet dan wel stortingskosten betalen
Maar da's ook geen wereldbedrag.
.( eigen rekeningstorting is gratis)

RVV

Bericht door RVV » 29 jan 2009, 22:47

Vanavond rij ik naar huis, door de plaatselijke dorpjes heen.. hele rit 10 km boven de toegestane snelheid ongeveer...dorp voor ons dorp.. een slome duikelaar voor me die 40 reed.. tikkie terug doortrekken hup zo dik 90 er voor.. rij het dorp uit, 60 zone.. geef extra gas.. pak en beet 110/120 (lege weg en overzichtelijk ohne ende).. rem af en rij ons dorp in...hele rit keurig (25 km ongeveer) en kleine uitspatting op het laatste moment.. ineens zie ik een auto in mijn spiegel naderen, in ons dorp geld 30 km/h.. max.. via sluipweggetjes probeer ik de auto af tge wimpelen.. vertrouwden het niet helemaal.. reed een rondje en ja hoor nog achter me aan.. toen gingen de blauwe zwaailampen aan.. gelijk gestopt.. mannelijke en vrouwlijke diender.. keurige lui moet gezegd worden,, mijn rijgedrag viel op.. nouja gebruikelijke liedje,..hoe hard, ik reed.. ik euh.. 90 (120)... hoe hard ik daar mocht.. 60... ze hadden geen concrete meting maar ze reden zelf 100 en ik reed weg.. klopt ook :lol: nou ja om een lang lul verhaal kort t maken... 90 werd 85.. min 3 km correctie... 22 te hard waar je 60 mocht... ik zeg lijkt me fair.. 121 euro.. zeik er niet over want ik ben er goed mee weggekomen..

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 29 jan 2009, 23:00

Die Rico heb ook altijd geluk he :O

:bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jan 2009, 23:19

En toch Rico, het lijkt wel of ze jou moeten hebben ofzo...je hebt regelmatig verhalen bij jou daar in de buurt over achtervolgingen en controles, maja je rijd ook aardig veel denk ik.
Of je hebt iemand een verkeerde matras verkocht :lol:
Je head ze gelukkig wel mooi in de peiling.

Michel P

Bericht door Michel P » 30 jan 2009, 00:21

Lijkt wel of men een waar offensief heeft gestart!!

Was het een burgerauto?

Michel

Maus335i

Bericht door Maus335i » 30 jan 2009, 08:21

Rico schreef:Vanavond rij ik naar huis, door de plaatselijke dorpjes heen.. hele rit 10 km boven de toegestane snelheid ongeveer...dorp voor ons dorp.. een slome duikelaar voor me die 40 reed.. tikkie terug doortrekken hup zo dik 90 er voor.. rij het dorp uit, 60 zone.. geef extra gas.. pak en beet 110/120 (lege weg en overzichtelijk ohne ende).. rem af en rij ons dorp in...hele rit keurig (25 km ongeveer) en kleine uitspatting op het laatste moment.. ineens zie ik een auto in mijn spiegel naderen, in ons dorp geld 30 km/h.. max.. via sluipweggetjes probeer ik de auto af tge wimpelen.. vertrouwden het niet helemaal.. reed een rondje en ja hoor nog achter me aan.. toen gingen de blauwe zwaailampen aan.. gelijk gestopt.. mannelijke en vrouwlijke diender.. keurige lui moet gezegd worden,, mijn rijgedrag viel op.. nouja gebruikelijke liedje,..hoe hard, ik reed.. ik euh.. 90 (120)... hoe hard ik daar mocht.. 60... ze hadden geen concrete meting maar ze reden zelf 100 en ik reed weg.. klopt ook :lol: nou ja om een lang lul verhaal kort t maken... 90 werd 85.. min 3 km correctie... 22 te hard waar je 60 mocht... ik zeg lijkt me fair.. 121 euro.. zeik er niet over want ik ben er goed mee weggekomen..
SUKKEL :mrgreen:

Aangezien je zelf hebt toegegeven dat je 90 reed pakken ze je daar op.

Geef NOOIT NOOIT NOOIT NOOIT NOOIT toe hoe hard je gereden hebt, je hebt gewoon geen idee!

Als ze echt geen meting hebben en goed in hun vel zitten heb je meer kans op een waarschuwing. Als jij laat weten dat je willens en wetens (veel) te hard hebt gereden willen ze je een lesje leren.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 jan 2009, 08:30

+1 voor Maurice.En zo is het. NOOIT snelheid toegeven. beter nikszeggen of 'ik weet niet'.been there done that... :x
Het enige wat ik na die 121(?) euro zou zeggen is:Gaat dit bedrag nou rechtstreeks naar de ABN Amro bank?

Alain

Bericht door Alain » 30 jan 2009, 08:37

Rico schreef:Vanavond rij ik naar huis, door de plaatselijke dorpjes heen.. hele rit 10 km boven de toegestane snelheid ongeveer...dorp voor ons dorp.. een slome duikelaar voor me die 40 reed.. tikkie terug doortrekken hup zo dik 90 er voor.. rij het dorp uit, 60 zone.. geef extra gas.. pak en beet 110/120 (lege weg en overzichtelijk ohne ende).. rem af en rij ons dorp in...hele rit keurig (25 km ongeveer) en kleine uitspatting op het laatste moment.. ineens zie ik een auto in mijn spiegel naderen, in ons dorp geld 30 km/h.. max.. via sluipweggetjes probeer ik de auto af tge wimpelen.. vertrouwden het niet helemaal.. reed een rondje en ja hoor nog achter me aan.. toen gingen de blauwe zwaailampen aan.. gelijk gestopt.. mannelijke en vrouwlijke diender.. keurige lui moet gezegd worden,, mijn rijgedrag viel op.. nouja gebruikelijke liedje,..hoe hard, ik reed.. ik euh.. 90 (120)... hoe hard ik daar mocht.. 60... ze hadden geen concrete meting maar ze reden zelf 100 en ik reed weg.. klopt ook :lol: nou ja om een lang lul verhaal kort t maken... 90 werd 85.. min 3 km correctie... 22 te hard waar je 60 mocht... ik zeg lijkt me fair.. 121 euro.. zeik er niet over want ik ben er goed mee weggekomen..
Dat was je met een Verso waarschijnlijk niet gebeurd Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 30 jan 2009, 10:46

Maurice Graber schreef: SUKKEL :mrgreen:

Geef NOOIT NOOIT NOOIT NOOIT NOOIT toe hoe hard je gereden hebt, je hebt gewoon geen idee!

Als ze echt geen meting hebben en goed in hun vel zitten heb je meer kans op een waarschuwing. Als jij laat weten dat je willens en wetens (veel) te hard hebt gereden willen ze je een lesje leren.

Eh.. point taken.. alleen.. ik reed dus de bebouwing in.. om ze af te schudden..wist op dat moment niet 100% zeker of het een politie auto was.. de afstand was te groot om dat in de spiegel te zien (kon ook niet zien dat het een politie auto was).. maar omdat die afstand groter was dacht ik, mischien kan ik ze uit het vizier kwijtraken..

Dat had mischien ook wel gekund, maar dan had ik echt als een dolle moeten rijden.. toen ze op een gegeven moment hun zwaailicht aandeden, ben ik direct gestopt.. zij waren in de veronderstelling dat ik probeerde te "vluchten" ik gooide het er op dat ik dacht dat ik achtervolgd werd door een "onbekende".. Toen begon die man met artikel 5 termen te gooien, onverantwoordelijke te hard binnen een 30 km/h zone..nog kinderen op straat op dat moment etc. ik reed niet harder dan 30 km/h maar pakte wel vlot de bochten om hem af te schudden. en ik weet dondersgoed, dat een artikel 5 fucked up is.. gelijk daarna had ie het over de snelheid.. DUS het was op dat moment kiezen uit 2 slechten.. als ik de smart ass zou gaan uithangen.. dan weet je gewoon dat de kans groot is dat je toch die artikel 5 aan de broek krijgt.. maar na mijn verhaal over dat ik dacht dat ik door een "onbekende" werd achtervolgd... kreeg die enigzins begrip.. en ging het terug naar de oorspronkelijke reden van de aanhouding het te hard rijden. Achteraf is het natuulijk allemaal makkelijk praten.. maar als de dreiging van een artikel 5 boven je hoofd hangt.. dan ben je al lang blij dat je er op deze manier vanaf komt. Want eerlijk is eerlijk ik wilde ze afschudden en als ik ze uit de binnenspiegel had kunnen rijden dan was het gas er echt op gegaan.. gelijk realiserend dat dat ook weer heel dom zou zijn geweest.. want dan was mijn auto gelijk HOT bij de regiopolitie Groningen. Om eerlijk te zijn ben ik ook wel blij dat ze mij hebben aangehouden. Het is natuurlijk geen GTA ofzo :mrgreen:

Nu lees ik net het proces verbaal.. er staat... dat er een overtreding betreffende snelheid werd gepleegd.. MAAR er staat niet op hoe hard te ter plaatse mag rijden.. EN er staat niet op wat mijn feitelijke snelheid was, ook staat er geen gecorrigeerde snelheid op.. het enige wat ze hebben genoteerd is het sanctiebedrag van 121 euro.

Is het juridisch prijsschieten voor mij.. ? Of heb ik verder geen poot om op te staan.

Ik ga verder ook niet janken om die 121 euro.. maar als ik met een "pennestreep" er onder uit kan laat ik het niet schieten. Aan de andere kant realiseer ik me ook wel dat dit gewoon terecht is.. gezien de snelheden die ik op mijn eigen teller heb gezien.

PeterB

Bericht door PeterB » 30 jan 2009, 12:59

Hou je brievenbus in de gaten....

Kan best zijn dat ZIJ de indruk hebben dat je echt geschrokken bent van de "achtervolging" en de staandehouding, en je een leuk geel briefje mee hebben gegeven.
Ik heb een soortgelijke ervaring ergens daar in de regio gehad en nooit meer wat gehoord....

Maus335i

Bericht door Maus335i » 30 jan 2009, 13:18

Rico, dat gele papiertje is een soort van bewijs van staandehouding. Het is geen proces verbaal zoals wij dat bedoelen. Dat proces verbaal kan je alleen opvragen via WOB wetgeving en moet je wat papierwerk voor opsturen. Dat is als het ware de verklaring van de agent en daar staan alle details wel in die je opnoemt.

Ik snap je verhaal en de uitkomst nu, ik meende dat het alleen 2 vriendelijke agenten waren zoals je het eerste verhaal zei. Dit veranderd de zaak, dan kom je er goed van af ;)

En even voor de duidelijkheid! Als je kans zien om de bekeuring lek te schieten en er onderuit te komen ben ik de laatste die zegt dat je dat niet mag doen!! JUIST wel doen, want agenten komen te vaak weg met wat "aannames". De politie hoort ook zorgvuldig te werk te gaan en wij hebben het recht dat van hen te verlangen. Ik zeg alleen dat je niet moet miepen als je een bekeuring krijgt voor te hard rijden :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 30 jan 2009, 13:28

Is inderdaad geen PV :oops: ach ik wacht de feitelijke mulder beschikking af..maar eens kijken wat daar op staat. is dat conform de feitelijke situatie. dan betaal ik gewoon die 121 euro. Klopt er geen hol van die beschikking dan maar eens verder kijken.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 30 jan 2009, 16:47

Maus335i schreef:
SUKKEL :mrgreen:

Dan had Rico ws nog wel iets hogere snelheid of artikel 5 aangesmeerd gekregen. Maar inderdaad normaal nooit iets verklaren of snelheden noemen, ook als ik het de standaard vraag. Ook geen overige domme dingen zeggen en vervolgens niks verklaren, want dit wordt gewoon meegenomen. Bij invordering van me broer stond destijds "M. gaf aan te willen 'sporten' met motor, dit wenst hij echter niet te verklaren". Ook een verhaaltje geen meting, 2 keer voorkomen en alsnog diep bukken...
Je staat vrij machteloos en zolang het gewoon Wet Mulder blijft gewoon incasseren en betalen denk :).

Hubert D

Bericht door Hubert D » 30 jan 2009, 17:17

Rico schreef:een slome duikelaar voor me die 40 reed.. .
Was dat die politieauto, of iemand anders? Zo ja, dan is het uitlokken (wat ze bij mij al vaak geprobeerd hebben, beetje duwen enzo...)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 30 jan 2009, 17:27

Hubert Duijzer schreef:
Rico schreef:een slome duikelaar voor me die 40 reed.. .
Was dat die politieauto, of iemand anders? Zo ja, dan is het uitlokken (wat ze bij mij al vaak geprobeerd hebben, beetje duwen enzo...)
Mja en dan..

Rechter: ik wil uw verklaring horen Rico
Rico: ze reden veel te langzaam en lokte een reactie uit, dus ik ging iets op het gas, vervolgens net wat te diep ingedrukt blablabla.... (half uur zeer duidelijke verklaring)
Politieman: nee hoor, is nie waar
Rechter: Rico bij deze veroordeeld tot boete xxx euro

Leugen + Ambtseed = Feit (LAF)
Laatst gewijzigd door Maus335i op 30 jan 2009, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 30 jan 2009, 17:27

Nee dat was niet de politie auto.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 30 jan 2009, 18:21

Ik was vandaag ook weer eens aan de beurt met de m3. :bag:

Werd gelaserd door een stille op een motor, resultaat was 40km/u te hard .

Maar ook nog een beetje geluk gehad want ik had er nog 1 kunnen krijgen maar die bespaarde die me gelukkig.

steve smith

Bericht door steve smith » 30 jan 2009, 21:41

Rico schreef:
Maurice Graber schreef: SUKKEL :mrgreen:

Eh.. point taken.. blablablablablabla.
http://www.meerts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gewoon dat muldertje betalen en doorsturen, dat geld komt vanzelf weer terug. En Meerts kan een hele leuke rekening aan opvolger-van-Koos&Co sturen. Klaar! Kost je niks.
Laatst gewijzigd door steve smith op 05 feb 2009, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 31 jan 2009, 00:21

'Onvoldoende aangeven van richting', wat een perfectionisme :bag:

Peric

Bericht door Peric » 31 jan 2009, 13:01

Rico, kan je het er niet op gooien dat je van de zaak terugkwam met de dagomzet en dat er in de buurt pas 1 winkelier overvallen is op dezelfde manier?
Heb je een reden om proberen een verdachte achtervolger los te rijden.. :)

RVV

Bericht door RVV » 31 jan 2009, 13:03

Ja oke, maar als er een winkelier is overvallen dan zullen ze dat wel weten bij de politie. en dat is onlangs niet gebeurd :bag:

Peric

Bericht door Peric » 31 jan 2009, 13:13

Ach, iets langer geleden.. :)

Plaats reactie