
E36 3.0
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Slaapt er nou iemand op de achterbank van die halve 306? 

- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Gaaf dat het toch een m3 is geworden PP! Hebben we straks eindelijk een sub 8 minuten rijder erbij...?
Kom je ook in onze pitbox staan tijdens de DNRT-races?
Erg benieuwd naar je aanpassingen, weet je al wat je met remmen en onderstel gaat doen?
)

Kom je ook in onze pitbox staan tijdens de DNRT-races?
Erg benieuwd naar je aanpassingen, weet je al wat je met remmen en onderstel gaat doen?
Lol, daar zou ik niet zo bang voor zijn, als iemand kan rijden dan is het wel PP (was niet voor niets verkozen tot beste rijder na het licentieexamenPaul schreef:90% van de M3 rijders kan niet eens driften.... :banaan:Aernoudt schreef:Goed bezigOp een natte Ring wordt het nu pas echt leuk 8)
Eerst maar even goed wennen PP.. want dit spul bijt terug als je hier wat te raar mee doet... weet je dan niet hoe het moet dan hang je ergens in een boompje..
Mooi ding! en have fun!!

Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Doel nu niet op PP.. maar ken wel meer mensen die een aardig potje kunnen sturen... en dan toch voor het eerst in de regen met een M3 op pad gaan en die om een boom vouwen.. 

- Fabian
- Berichten: 7244
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Goed bezig kerel!
Die M3 komt wel goed met jou, de rijderskwaliteiten zijn er absoluut met FWD
Dan komt het me deze RWD zeker wel goed
Veel plezier ermee!!!!
Die M3 komt wel goed met jou, de rijderskwaliteiten zijn er absoluut met FWD


Veel plezier ermee!!!!
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Ik hoopte al dat je ooit nog eens verstandig zou worden. En zie hier het resultaat!
Ben benieuwd wat je qua race setup gaat doen. Maar je laat het ons vast op de voet volgen
Veel plezier ermee!
Ben benieuwd wat je qua race setup gaat doen. Maar je laat het ons vast op de voet volgen

-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Nice! Vandaar de driftdag 

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Gefeliciteerd met je aanwinst PP.. 

- Peter-Paul
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Nou, ik zie mezelf niet zo 1,2,3, rondgaan op de Ring als jou Tom!! Onderstel zal waarschijnlijk een AST set via Bas zijn, en over de remmerij heb ik nog geen ei gelegd.Tom van H. schreef:Gaaf dat het toch een m3 is geworden PP! Hebben we straks eindelijk een sub 8 minuten rijder erbij...?![]()
Kom je ook in onze pitbox staan tijdens de DNRT-races?
Erg benieuwd naar je aanpassingen, weet je al wat je met remmen en onderstel gaat doen?
Lol, daar zou ik niet zo bang voor zijn, als iemand kan rijden dan is het wel PP (was niet voor niets verkozen tot beste rijder na het licentieexamenPaul schreef:90% van de M3 rijders kan niet eens driften.... :banaan:Aernoudt schreef:Goed bezigOp een natte Ring wordt het nu pas echt leuk 8)
Eerst maar even goed wennen PP.. want dit spul bijt terug als je hier wat te raar mee doet... weet je dan niet hoe het moet dan hang je ergens in een boompje..
Mooi ding! en have fun!!)
Zouden de standaard klauwen met CL RC6 Remblokken afdoende zijn op Zandvoort/Ring?
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Mooi ding Peter ! Veel plezier ermee.
De remmen zouden voldoende moeten zijn. Ik rij met die klauwen en Hawk HT10 en dit is de 1e setup die heel blijft. Bas gebruikt geloof ik standaard 325i klauwen met alleen andere blokken en schijven.
Om nog even op Paul in te haken, kwa moeilijkheidsgraad is een E36 M3 een gemoedelijke auto. Het gaat wel hard maar het is geen moeilijk beheersbare auto. Jonge gasten van net 18 jaar hebben wel eens moeite met hun zelfkennis, dat is waar, maar verder is het een prima controleerbare auto.
De remmen zouden voldoende moeten zijn. Ik rij met die klauwen en Hawk HT10 en dit is de 1e setup die heel blijft. Bas gebruikt geloof ik standaard 325i klauwen met alleen andere blokken en schijven.
Om nog even op Paul in te haken, kwa moeilijkheidsgraad is een E36 M3 een gemoedelijke auto. Het gaat wel hard maar het is geen moeilijk beheersbare auto. Jonge gasten van net 18 jaar hebben wel eens moeite met hun zelfkennis, dat is waar, maar verder is het een prima controleerbare auto.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Ja op zich wel, zijn er zat die nog met standaard klauwen over CPZ rijden, ring ook.
Wat ik zelf vooral merk met AP klauwen etc is dat ze niet zo zeer meer remkracht geven maar dat ze wat constanter zijn (minder remdrukvariatie) door de stijvere constructie en dat geeft gewoon meer vertrouwen plus een betere modulatie.
Maar als jij gewoon goede vloeistof en blokken gebruikt bijvoorbeeld PFC01/RC6 dan kan je daar ook mee uit de voeten.
Word deze weer in JPS kleuren gespoten btw?
Wat ik zelf vooral merk met AP klauwen etc is dat ze niet zo zeer meer remkracht geven maar dat ze wat constanter zijn (minder remdrukvariatie) door de stijvere constructie en dat geeft gewoon meer vertrouwen plus een betere modulatie.
Maar als jij gewoon goede vloeistof en blokken gebruikt bijvoorbeeld PFC01/RC6 dan kan je daar ook mee uit de voeten.
Word deze weer in JPS kleuren gespoten btw?
- PeerH
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:34
- Locatie: Veghel - 106 Rallye S1
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
In de titel staat wel JPS2, dus....Word deze weer in JPS kleuren gespoten btw?

- Peter-Paul
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Mischien een klein JPS2 stickertje, als aandenken aan de fijne jaren met de 306. De auto compleet goud spuiten, en met JPS stickers voorzien zit voorlopig nog niet in het budgetBert ///M3 schreef:
Word deze weer in JPS kleuren gespoten btw?

Auto zal voorlopig zijn eigen kleur houden, en voorzien worden van eventuele stickers. Zolang het maar geen Fast & Furious apparaat word.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
More pics please 

- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Wat betreft remmen, tja het kan best dat sommige mensen voldoende hebben aan standaard remmen maar als je echt een beetje serieus gaat knallen (en ik ken je...) ga je denk ik in de problemen komen. Ik kon op een gegeven moment zowat na elk ringweekend m'n schijven vervangen, elke keer heftige vibraties, dus toch maar besloten voor iets groters te gaan. Ik zou zeggen kijk het anders gewoon even aan, misschien heb ik wel gewoon pech gehad of rem ik verkeerd.
Volgens mij zijn er ook nog wel tussenoplossingen als je niet meteen 2-3k wil uitgeven, iets van een 3,2 of e46 erop zetten ofzo? Weet er het fijne niet van maar Bert kan je hier vast meer over vertellen.
Volgens mij zijn er ook nog wel tussenoplossingen als je niet meteen 2-3k wil uitgeven, iets van een 3,2 of e46 erop zetten ofzo? Weet er het fijne niet van maar Bert kan je hier vast meer over vertellen.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Beide passen gewoon hoor van de 3,2 zowel de E46 als het goed is 

-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Ik rij ook met de 3.2 setup, standaard 315x28mm schijven met CL RC6 blokken. Remt er goed en aardig constant, maar moet zeggen dat koeling wel erg belangrijk is. Op Zolder hadden ze het wel érg zwaar, maar op de Ring en Zandvoort heb je meer ruimte om te koelen. Dus de standaard remmen met andere blokken en vloeistof kan je eerst wel uitproberen. De remmen van de e46 330i passen eventueel ook, die zijn 325x25mm.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Zijn wel groter maar niet Floating Steven.
Floating kan de hitte makkeijker afstaan.
Floating kan de hitte makkeijker afstaan.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Denk niet dat het verkeerd remmen is, eerder dat de blokken toch niet up to the task waren. Ik heb met 3,2 remschijven eigenlijk nooit problemen gehad, en dat is de standaard auto ala 1500 KGTom van H. schreef:Wat betreft remmen, tja het kan best dat sommige mensen voldoende hebben aan standaard remmen maar als je echt een beetje serieus gaat knallen (en ik ken je...) ga je denk ik in de problemen komen. Ik kon op een gegeven moment zowat na elk ringweekend m'n schijven vervangen, elke keer heftige vibraties, dus toch maar besloten voor iets groters te gaan. Ik zou zeggen kijk het anders gewoon even aan, misschien heb ik wel gewoon pech gehad of rem ik verkeerd.
Volgens mij zijn er ook nog wel tussenoplossingen als je niet meteen 2-3k wil uitgeven, iets van een 3,2 of e46 erop zetten ofzo? Weet er het fijne niet van maar Bert kan je hier vast meer over vertellen.

wbt 325x25mm schijven van een 330i dat past volgens mij niet zomaar, dat is wel een mod voor een gewone E36 maar bij een M3 zijn de fuseestukken weer anders. Ik denk ook dat het klooien in de marge is eerlijk gezegd, die 5mm extra straal van een remschijf gaat echt niet heel veel doen. Bovendien zijn die dingen ook dunner.
Ook E46 M3 schijven passen niet zomaar volgens mij, ivm de klauwen. Er zijn wel allerlei ombouwprojectjes met 4 pots 850i klauwen, dat schijnt te passen met E46 M3 schijven. Maar dan ook denk ik voor je alles bij elkaar hebt dan ben je ook een aardig zwikkie geld verder. Plus die E46 M3 schijven zijn ook stukken duurder om te vervangen.
Wat mij wel een aardige oplossing lijkt als je toch met E46 M3 schijven wil is de UUC Alcon setup, met de huidige wisselkoers kom je op 1500 euro, alleen komen daar wel verzendkosten en nog wat importheffing overheen.
FWIW een bekende van mij uit de UK rijd ook met een E36 M3 3.0 op de ring, goede rijder, sub 8.00 tijden en die rijd met Pagid Geel, 3.2 schijven en extra koelslangen, meer niet.
- Peter-Paul
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Zijn 3.2 remschijven + 3.0 remklauwen plug & play, of komt er meer bij kijken?Bert ///M3 schreef:Denk niet dat het verkeerd remmen is, eerder dat de blokken toch niet up to the task waren. Ik heb met 3,2 remschijven eigenlijk nooit problemen gehad, en dat is de standaard auto ala 1500 KGTom van H. schreef:Wat betreft remmen, tja het kan best dat sommige mensen voldoende hebben aan standaard remmen maar als je echt een beetje serieus gaat knallen (en ik ken je...) ga je denk ik in de problemen komen. Ik kon op een gegeven moment zowat na elk ringweekend m'n schijven vervangen, elke keer heftige vibraties, dus toch maar besloten voor iets groters te gaan. Ik zou zeggen kijk het anders gewoon even aan, misschien heb ik wel gewoon pech gehad of rem ik verkeerd.
Volgens mij zijn er ook nog wel tussenoplossingen als je niet meteen 2-3k wil uitgeven, iets van een 3,2 of e46 erop zetten ofzo? Weet er het fijne niet van maar Bert kan je hier vast meer over vertellen.1 keer trillingen op de ring maar dat was mijn eigen schuld, doordat ik daar niet zo veel gereden heb rem ik nog te veel en soms slepend waardoor het te warm word. Trillingen is meestal een teken van pad deposits, door warmte. Dan moet je eigenlijk zorgen dat je of meer koeling krijgt of nog betere blokken.
wbt 325x25mm schijven van een 330i dat past volgens mij niet zomaar, dat is wel een mod voor een gewone E36 maar bij een M3 zijn de fuseestukken weer anders. Ik denk ook dat het klooien in de marge is eerlijk gezegd, die 5mm extra straal van een remschijf gaat echt niet heel veel doen. Bovendien zijn die dingen ook dunner.
Ook E46 M3 schijven passen niet zomaar volgens mij, ivm de klauwen. Er zijn wel allerlei ombouwprojectjes met 4 pots 850i klauwen, dat schijnt te passen met E46 M3 schijven. Maar dan ook denk ik voor je alles bij elkaar hebt dan ben je ook een aardig zwikkie geld verder. Plus die E46 M3 schijven zijn ook stukken duurder om te vervangen.
Wat mij wel een aardige oplossing lijkt als je toch met E46 M3 schijven wil is de UUC Alcon setup, met de huidige wisselkoers kom je op 1500 euro, alleen komen daar wel verzendkosten en nog wat importheffing overheen.
FWIW een bekende van mij uit de UK rijd ook met een E36 M3 3.0 op de ring, goede rijder, sub 8.00 tijden en die rijd met Pagid Geel, 3.2 schijven en extra koelslangen, meer niet.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Nee is plug and play, passen er zo op.
Ze zijn alleen een stuk duurder als de gewone 3.0 schijven, 175 euro het stuk dacht ik.
Ze zijn alleen een stuk duurder als de gewone 3.0 schijven, 175 euro het stuk dacht ik.
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Maar ze zijn het wel waard. De 3.0 schijven zijn bij mij ook krom gegaan. De 3.2 houden het wel vol, maar idd wel een stukje prijziger.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
159 p/s Bert 
Afgelopen zomer net nieuwe schijven op de 328 gezet van een 3,2

Afgelopen zomer net nieuwe schijven op de 328 gezet van een 3,2
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Ik heb ook de fusee stukken van de M3 3.2 gemonteerd of maakt dit in princiepe geen verschil? Schijven zijn inderdaad 175e per stuk, maar zelfs na hevig gloeien op Zolder is alles nog in perfecte staat! Denk zeker dat je daar eerst genoeg aan hebt.Bert ///M3 schreef:Nee is plug and play, passen er zo op.
Ze zijn alleen een stuk duurder als de gewone 3.0 schijven, 175 euro het stuk dacht ik.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Dan moet je schijven via van Veggel bestellen hier in dorp 
Daar heb je ze voor €159,- per stuk

Daar heb je ze voor €159,- per stuk

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
In de fuseestukken zit iets verschil idd, de 3.2 heeft een iets andere geometrie waarbij ze meer camber uit de fusee halen als via de shokbreker. Bij een 3.2 staat de schokbreker ook rechter op als bij een 3.0Steven Nauta schreef:Ik heb ook de fusee stukken van de M3 3.2 gemonteerd of maakt dit in princiepe geen verschil? Schijven zijn inderdaad 175e per stuk, maar zelfs na hevig gloeien op Zolder is alles nog in perfecte staat! Denk zeker dat je daar eerst genoeg aan hebt.Bert ///M3 schreef:Nee is plug and play, passen er zo op.
Ze zijn alleen een stuk duurder als de gewone 3.0 schijven, 175 euro het stuk dacht ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Thomas H en 24 gasten