Opel Insignia
-
Re: Opel Insignia
Wat zoek je in een auto?
En waarom is je 118d exit? Die was nog nieuw, had de juiste opties en reed prima. Niet de snelste/spannendste maar voor zakelijk prima toch. Een grotere/dikkere/snellere auto is altijd leuk. Maar een 320i vind ik geen grote vooruitgang, zeker niet als je zo'n 30k bij moet leggen.
Een 320i... 40-50k ik zou het er gewoon nooit voor over hebben.
En waarom is je 118d exit? Die was nog nieuw, had de juiste opties en reed prima. Niet de snelste/spannendste maar voor zakelijk prima toch. Een grotere/dikkere/snellere auto is altijd leuk. Maar een 320i vind ik geen grote vooruitgang, zeker niet als je zo'n 30k bij moet leggen.
-
Simpel. Klaar. Next!Jelmer850i schreef: Als ik naast die wagen sta dan heb ik iets van tsja is dit het nou? Als ik naast een BMW sta dat roept wat meer bij me op dan zo'n opel. Kortom totaal geen emotionele waarde wat een simele BMW toch nog enigsins heeft.

- Jelmer850i
wordt een leasebak danTom schreef:Wat zoek je in een auto?

Ohja optie naar een 320cd (showroommodel) voorzien van M pakket en 18" is ook nog een optie, echter wel bijna 140 euro per maand duurder....
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Maik
Zet een 320i met lelijke velgen en een kleur die hem voor geen meter staat voor je neus en je zal ook weinig emotioneel worden denk ik
Dus: naar een andere dealer gaan die een betere kleur heeft staan, erin zitten en rijden. Grote kans dat je het dan nog steeds niets vind want het interieur schijnt ook niet helemaal je-van-het te zijn

Dus: naar een andere dealer gaan die een betere kleur heeft staan, erin zitten en rijden. Grote kans dat je het dan nog steeds niets vind want het interieur schijnt ook niet helemaal je-van-het te zijn

- Maik
Die exeo lijkt me dan inderdaad ook wel een leuke kandidaat! Wanneer staat dat ding in de showrooms eigenlijk?
- Ahmed
Begin April dacht ik.Maik schreef:Die exeo lijkt me dan inderdaad ook wel een leuke kandidaat! Wanneer staat dat ding in de showrooms eigenlijk?
- RVV
Staan bij de Opel dealer nog steeds van die rieten stoelen en tafels met marmerlook samen met vlaggetjes in de showroom aan het plafond ?
En wat zeiden ze Jelmer ? Kom je een folder halen voor je vader/opa *?
*streep door wat van toepassing is
En wat zeiden ze Jelmer ? Kom je een folder halen voor je vader/opa *?

*streep door wat van toepassing is
- Jelmer850i
@Rico: Moach dat ide kreeg ik de eerste 2 keer toen ik serieus bij de beier naar binnen liep dus wel.... , maar goed daar kan ik me enigzins wat bij voorstellen, maar iedere klant is een klant al kom ik voor het oud ijzer...
De laatste keren heb ik een goed contact met een verkoper...
Bij opel even gevraagd bij de (materialen) bali (verkopers waren druk bezig of liepen al telefonerend om mij heen) waar die insignia stond... , er was vanochtend een proefrit mee gemaakt deze stond buiten..
Naar buiten gelopen, rondje om de wagen gelopen, blik naar binnen, allemaal bezige verkopers. Nou dan maar niet, op naar huis heb meer te doen dan auto's kopen
De laatste keren heb ik een goed contact met een verkoper...
Bij opel even gevraagd bij de (materialen) bali (verkopers waren druk bezig of liepen al telefonerend om mij heen) waar die insignia stond... , er was vanochtend een proefrit mee gemaakt deze stond buiten..
Naar buiten gelopen, rondje om de wagen gelopen, blik naar binnen, allemaal bezige verkopers. Nou dan maar niet, op naar huis heb meer te doen dan auto's kopen

- Ahmed
Wat mij trouwens is opgevallen, is dat die dingen op super grote velgen staan. Minimaal 18" ofzo, bij het sport pakket krijg je zelfs 20" 
20:

20:
-
Kan ook anders hoor Jelmer / Rico. In Oosterhout, 4.678.999 kilometer van je vandaan, ben ik een keer geweest voor het bezichtigen van een Speedster. Later een paar keer voor het uitvoeren van wat recall werkzaamheden en het bestellen van wat onderdelen. Alle keren perfect geholpen. Verkopers die zich keurig gedragen en een mega koffiemachine die je in de gemiddelde horeca niet tegenkomt. Is me telkens overheerlijke verse koffie voor geschoteld. Nu wordt ik ook bij BMW perfect geholpen, maar dat laatste ga ik m'n eerstvolgende bezoek toch even voorleggen. Ik wil bij BMW ook bij elk bezoek een overheerlijke espresso voorgezet krijgen en niet dat ik zelf een plastic bekertje oploskoffie moet regelen bij de automaat. Bij een premium merk hoort premium koffie. Zeker in Nederland! 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Premium... wat een nepwoord vind ik dat.
Gewoon een term om te verdoezelen dat je financieel geneukt wordt. En geef mij maar rieten stoelen in een showroom ipv. kangoeroelullenlederen zetels als dat 15K scheelt qua aanschafprijs. Vind zo'n Insignia in de juiste uitvoering (coupé, zwart, grote wielen) echt wel een mooie auto. Niks mis mee. Zou toch eens een proefrit doen.

-
+1Wouter81 schreef:Premium... wat een nepwoord vind ik dat.Gewoon een term om te verdoezelen dat je financieel geneukt wordt. En geef mij maar rieten stoelen in een showroom ipv. kangoeroelullenlederen zetels als dat 15K scheelt qua aanschafprijs. Vind zo'n Insignia in de juiste uitvoering (coupé, zwart, grote wielen) echt wel een mooie auto. Niks mis mee. Zou toch eens een proefrit doen.
Jelmer je bent echt een BMW fapper als je naar de opel dealer gaat, ze geen juiste uitvoering hebben staan en je te lam bent om te wachten op een verkoper (of er zelf op af te stappen).

Hier in Oirschot zit ook zo'n lamme opel dealer waar niemand je aanspreekt, maar in Eindhoven doen ze dat wel.
Ik vind zo'n Insignia er erg netjes uitzien. Zou het zeker overwegen of in proefrijden. Al zou ik eerder voor een klasse lager gaan en meer vermogen (liever een GTC met 150-200pk ofzo).
- Jelmer850i
is overigens 18" die LM bij het sport pakket!
-
Volgens mij is dit dezelfde waar ik steeds langsrijd in Dordrecht. Ziet er irl beter uit dan op de foto.
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5766146" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5766146" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jelmer850i
zie dat lijkt er weer wat op, daarn in leeuwarden stond buiten zo'n wagen:
ergens weggedrukt in een hoek...
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Ope ... l=14&pos=5
ergens weggedrukt in een hoek...
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Ope ... l=14&pos=5
- RVV
Jelmer er zijn natuurlijk meer BMW dealers dan de Beier hé
Ik chargeer natuurlijk wat met die rieten stoeltjes ed. Maar hoe Jelmer zijn bezoekje ervaart dat is voor mij ook wel erg herkenbaar. Zoiets zelf een keer bij een Volvo dealer meegemaakt toen ik interesse had in een V40.
Op voorhand heb je best serieuze interesse in een bepaald model, maar het merk is niet jouw overtuigende 1e keus. Maar je zet toch je oogkleppen af en je geeft het een kans.. hup op bezoek bij zo'n "dealer" .. Je loopt wat door de showroom, slaat wat met de portieren, gaat eens zitten in een auto... voelt het stuur.. je neemt het interieur in je op.. je stapt uit.. je kijkt eens om je heen.. en je ziet iedereen bezig.. met de grootste flauwekul dingen.. verkoper die zich druk maakt of een stootstrip wel of niet een kleur is gespoten...bij een opa van 74 jaar.. die nog heerlijk geniet van zijn 15 jaar in perfecte staat verkerende middenklasser en toch niet gaat kopen, maar hij zat om een praatje verlegen.... maar de verkoper is bezig en je wacht geduldig... na 5 minuten erger je je een beetje... die verkoper.. had jou al lang moeten zien, maar op de een of andere manier lijk je op te gaan in de inventaris..
Je loopt nog eens een paar rondjes om de auto, die helemaal niet zo beroerd er uit ziet.. je baalt een beetje want je hebt toch echt interesse ...je loopt ...opvallend de showroom door. je zit wat in het folderek te rommelen.... nog geen wake up call.... en met een folder en een prijslijst voor de oud papier bak loop je de showroom weer uit... je afvragend of je nou echt zo´n lastige klant was... ondertussen gaat de verkoper verder met internetpokeren en drukt nog een plakje brood naar binnen.... en hij denkt... had je weer zo´n folderneuker...

Ik chargeer natuurlijk wat met die rieten stoeltjes ed. Maar hoe Jelmer zijn bezoekje ervaart dat is voor mij ook wel erg herkenbaar. Zoiets zelf een keer bij een Volvo dealer meegemaakt toen ik interesse had in een V40.
Op voorhand heb je best serieuze interesse in een bepaald model, maar het merk is niet jouw overtuigende 1e keus. Maar je zet toch je oogkleppen af en je geeft het een kans.. hup op bezoek bij zo'n "dealer" .. Je loopt wat door de showroom, slaat wat met de portieren, gaat eens zitten in een auto... voelt het stuur.. je neemt het interieur in je op.. je stapt uit.. je kijkt eens om je heen.. en je ziet iedereen bezig.. met de grootste flauwekul dingen.. verkoper die zich druk maakt of een stootstrip wel of niet een kleur is gespoten...bij een opa van 74 jaar.. die nog heerlijk geniet van zijn 15 jaar in perfecte staat verkerende middenklasser en toch niet gaat kopen, maar hij zat om een praatje verlegen.... maar de verkoper is bezig en je wacht geduldig... na 5 minuten erger je je een beetje... die verkoper.. had jou al lang moeten zien, maar op de een of andere manier lijk je op te gaan in de inventaris..
Je loopt nog eens een paar rondjes om de auto, die helemaal niet zo beroerd er uit ziet.. je baalt een beetje want je hebt toch echt interesse ...je loopt ...opvallend de showroom door. je zit wat in het folderek te rommelen.... nog geen wake up call.... en met een folder en een prijslijst voor de oud papier bak loop je de showroom weer uit... je afvragend of je nou echt zo´n lastige klant was... ondertussen gaat de verkoper verder met internetpokeren en drukt nog een plakje brood naar binnen.... en hij denkt... had je weer zo´n folderneuker...
- Arthur
Nu chargeer je weer 

-
Rico, gaaaaaaaaaaap....
BMW dealers:
Ken een beste man die Dubbelsteyn echt een kutbedrijf vond omdat de verkopers arrogant zouden zijn. Bij Breeman werd hij dan weer goed geholpen. Omgekeerd ken ik ook die verhalen.
De ene persoon heeft het liefst dat een verkoper op z'n hurken voor hem gaat knielen, de ander vind dat een verkoper hem vooral met rust moet laten tenzij hij hem roept via de info balie. Het laatste is bij mij het geval. Ik hoef die domme reclamepraat niet totdat ik bijna 100% zeker weet wat ik wil. De verkoper heb je nodig bij het onderhandelen van de prijs. That's it.
Jelmer, weet niet of je al aan zoiets hebt gedacht. Mijn keuze in deze prijsklasse:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5515816" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW dealers:
Ken een beste man die Dubbelsteyn echt een kutbedrijf vond omdat de verkopers arrogant zouden zijn. Bij Breeman werd hij dan weer goed geholpen. Omgekeerd ken ik ook die verhalen.
De ene persoon heeft het liefst dat een verkoper op z'n hurken voor hem gaat knielen, de ander vind dat een verkoper hem vooral met rust moet laten tenzij hij hem roept via de info balie. Het laatste is bij mij het geval. Ik hoef die domme reclamepraat niet totdat ik bijna 100% zeker weet wat ik wil. De verkoper heb je nodig bij het onderhandelen van de prijs. That's it.
Jelmer, weet niet of je al aan zoiets hebt gedacht. Mijn keuze in deze prijsklasse:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5515816" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
Passat CC, een goeie.
Mooiste in dat segment denk ik zo.
Mooiste in dat segment denk ik zo.
- RVV
Allen ik zeg toch niet dat het bij een BMW dealer veel beter is ?
Ik en ik denk ook Jelmer baal er van dat gewoon simpele koopsignalen niet worden opgepikt door verkopers bij autobedrijven.
Ik heb zelf al helmaal geen vaste dealer meer voor het kopen van een auto.. ik wil wel een BMW, maar koop hem op de manier die mij het beste past. Zo koop ik de ene bij een net beginnende handelaar die van huis uit werkt, en koop ik de ander in ene mooi opgepoetst BMW paleis.. enige wat voor mij telt is dat ik me happy moet voelen.. is dat niet aanwezig in het hele aankoopproces dan koop ik ook niks.
En het is jammer... want een beetje snuggere verkoper.. had mij afgelopen jaren gewoon een mooie dikke Volvo V40, danwel EVO IX of een Renault Clio Sport RS kunnen verkopen... als ze maar echt hun best hadden gedaan... om een paar simpele koopsignalen op te pikken...
Ik en ik denk ook Jelmer baal er van dat gewoon simpele koopsignalen niet worden opgepikt door verkopers bij autobedrijven.
Ik heb zelf al helmaal geen vaste dealer meer voor het kopen van een auto.. ik wil wel een BMW, maar koop hem op de manier die mij het beste past. Zo koop ik de ene bij een net beginnende handelaar die van huis uit werkt, en koop ik de ander in ene mooi opgepoetst BMW paleis.. enige wat voor mij telt is dat ik me happy moet voelen.. is dat niet aanwezig in het hele aankoopproces dan koop ik ook niks.
En het is jammer... want een beetje snuggere verkoper.. had mij afgelopen jaren gewoon een mooie dikke Volvo V40, danwel EVO IX of een Renault Clio Sport RS kunnen verkopen... als ze maar echt hun best hadden gedaan... om een paar simpele koopsignalen op te pikken...
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Leuk en aardig maar een slechte verkoper kan overal voorkomen, bij BMW, Mercedes, Ferrari of Opel. Dat is niet het punt denk ik. Het gaat erom dat als je serieus interesse hebt in een auto, zoals de Insignia, je gewoon een proefrit regelt. Als je serieus interesse hebt, dan laat je dat niet afhangen van een ongeinteresseerde verkoper. Dan stap je gewoon op zo'n vent of een collega af of gaat naar een andere Opel dealer, er zijn er genoeg in de regio.
-
Bullshit Rico. Als een verkoper het niet lukt jou aan een Verso te krijgen, dan is al het andere helemaal een onmogelijkheid! 8)
- Jelmer850i
@Rico dat had ik dus eerste keren ook bij de beier, sinds ik de 1 serie gekocht heb heb ik daar geen last meer van.
Verder zie je dat wel vaak, vaak ook desinteresse van het vak van de verkoper lijkt mij. Je wilt toch verkopen?
Zelf doe ik liever zaken met kleinere zaakjes waar ik ook een offerteaanvraag heb openstaan, echter is het samenstellen etc. veel lastiger, ik zit al enkele dagen te wachten op de offerte maar goed. Bij de beier krijg je het direct mee, dat vindt ik wel zo prettig.
Verder geen last mee, ik doe ook niet meer dan auto kopen en de zaak weer verlaten.
Dan kan ik wel naar een andere dealer gaan, maar dan moet ik naar groningen of naar de polder... mij te ver weg, zeker in de situatie waar ik nu in zit, ik wil gewoon snel een offerte en weer verder gaan met mijn eigen dingen. Ik weet wel wat ik wil.
Kortom ik wil gewoonweg snel zakendoen...
Verder zie je dat wel vaak, vaak ook desinteresse van het vak van de verkoper lijkt mij. Je wilt toch verkopen?
Zelf doe ik liever zaken met kleinere zaakjes waar ik ook een offerteaanvraag heb openstaan, echter is het samenstellen etc. veel lastiger, ik zit al enkele dagen te wachten op de offerte maar goed. Bij de beier krijg je het direct mee, dat vindt ik wel zo prettig.
Verder geen last mee, ik doe ook niet meer dan auto kopen en de zaak weer verlaten.
Dan kan ik wel naar een andere dealer gaan, maar dan moet ik naar groningen of naar de polder... mij te ver weg, zeker in de situatie waar ik nu in zit, ik wil gewoon snel een offerte en weer verder gaan met mijn eigen dingen. Ik weet wel wat ik wil.
Kortom ik wil gewoonweg snel zakendoen...
@Wouter: klopt maar ik wou eerst kijken hoe hij er aangekleed uit ziet. dit was de enige insignia die ze daar hadden dus ik probeer nog wel eens een andere dealer. Sneek liever niet aangezien die lui mij 8 jaar geleden niet verder wouden helpen met een door hun verkochte opel met storingen in de garantieperiode.... Dus dan zal het heerenveen worden.Wouter81 schreef:Leuk en aardig maar een slechte verkoper kan overal voorkomen, bij BMW, Mercedes, Ferrari of Opel. Dat is niet het punt denk ik. Het gaat erom dat als je serieus interesse hebt in een auto, zoals de Insignia, je gewoon een proefrit regelt. Als je serieus interesse hebt, dan laat je dat niet afhangen van een ongeinteresseerde verkoper. Dan stap je gewoon op zo'n vent of een collega af of gaat naar een andere Opel dealer, er zijn er genoeg in de regio.
- Mike S.
- Auto: M135i
Franeker en bolsward hebben toch ook nog een opel dealer? of zijn die niet zo groot?