Camping in Renesse, 1999, gooien met pakken melk, klapte voor mn auto uit elkaar en de hele motorkap zat onder, stond 1 dag in het zonnetje en kreeg het er nevernooit meer af, alleen met commandant4 inclusief krassen.Rico v Velzen schreef:melk ?
Wat is echt slecht voor je auto ?
- Knot
-
OnlineFabian
Ik heb er dagelijks zo ongeveer 20 die dat doen.........Tristan schreef:Diesel in benzine auto tanken, of andersom.
Sorry, erg flauw, maar zag het pasgeleden weer gebeuren bij een lokaal benzinestation. Een oudere man tankte bijna een complete tank 95 in z'n S320 CDI.
Kosten varieeren van 300 Euro voor het reinigen als ze niet gestart hebben tot zo'n 7000 Euro (of meer :!: ) als ze wel gestart hebben en zon common-rail echt hebben gereden tot ie er zelf mee ophield en het echt kapot is allemaal........
Of ruitensproeiervloeistof bij de olie......
Of olie bijvullen totdat het aan het vulgat staat en dan gaan rijden nmet je diesel

maar dat zijn meer blunders eigenlijk

Wat is slecht: alles wat je lomp doet, of forceert. Alles met beleid, dan gaat het lang mee. Met gevoel koppelen en schakelen. Stoel met beleid verstellen. Deuren normaal dichtdoen (scheelt je portiervangers en raammechanismen) etc etc etc
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Erik K.
Dat die lampjes aan staan klopt wel, zo te zien is de olietemp OK.
Ik meen dat die lampjes aan gaan op het ideale schakelmoment, dus waarschijnlijk net voor de toerenbegrenser als de motor zijn volle vermogen levert. Denk dat Rico dit wel kan toelichten.
Je ziet dit alleen bij M3's met SMG II niet met handbak.
Ik meen dat die lampjes aan gaan op het ideale schakelmoment, dus waarschijnlijk net voor de toerenbegrenser als de motor zijn volle vermogen levert. Denk dat Rico dit wel kan toelichten.
- Erik K.
Nog even over de opwarmtijd van de motorolie.
Op zich zou een graadje of >70 al wel voldoende moeten zijn voor een goeie smering. Maar dat wil niet zeggen dat de motor klaar is voor het zware werk. Mijn vorige auto had ook een oliedrukmeter, daarop kon je best goed zien wanneer de motor goed doorgewarmd was.
De olietemp meter stond vaal al minuten lang op zo'n 95 a 100 graden en dan begon de druk pas te zakken naar 'bedrijfsdruk' zeg maar. Ik ben van mening dat je motor dan pas echt goed warm om te knallen.
Als de olie op tempertuur is, wil dus niet zeggen dat het blok al lekker doorgewarmd is.
Hoelang dit opwarm proces duurt is natuurlijk afhankelijk van allerlei factoren zoals de auto op zich, weersomstandigheden, type olie etc.
Wat ook belangrijk is, is dat je de motor wel moet belasten tijdens opwarmen, dus niet 10min als een slak over de weg gaan, dan duurt het opwarmingsproces te lang, plankgas de straat uit is natuurlijk weer het andere uiterste.
Op zich zou een graadje of >70 al wel voldoende moeten zijn voor een goeie smering. Maar dat wil niet zeggen dat de motor klaar is voor het zware werk. Mijn vorige auto had ook een oliedrukmeter, daarop kon je best goed zien wanneer de motor goed doorgewarmd was.
De olietemp meter stond vaal al minuten lang op zo'n 95 a 100 graden en dan begon de druk pas te zakken naar 'bedrijfsdruk' zeg maar. Ik ben van mening dat je motor dan pas echt goed warm om te knallen.
Als de olie op tempertuur is, wil dus niet zeggen dat het blok al lekker doorgewarmd is.
Hoelang dit opwarm proces duurt is natuurlijk afhankelijk van allerlei factoren zoals de auto op zich, weersomstandigheden, type olie etc.
Wat ook belangrijk is, is dat je de motor wel moet belasten tijdens opwarmen, dus niet 10min als een slak over de weg gaan, dan duurt het opwarmingsproces te lang, plankgas de straat uit is natuurlijk weer het andere uiterste.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Fernando
Dit heeft rico al toegelicht.ErikKramer schreef:Dat die lampjes aan staan klopt wel, zo te zien is de olietemp OK.
Rico v Velzen schreef:Ik heb van die lampjes in de toerenteller die uitgaan naarmate de motor langer draait, alsje net de motor start dan mag je hooguit 4000 toeren rijdenJoep schreef:Hmm, 7000 toeren met koude motor is niet goed nee, maar 4000-5000, kan dat veel kwaad als dat soms voorkomt? Auto dan wel al een paar minuten aan 't lopen zodat er overal goed olie zit...
Joep(vind ik al hoog) en na een paar minuten al 7000 toeren/8000 toeren.
Maar de olie temperatuurmeter staat dan nog op zijn laagst, koelwater is dan al halverwege het midden.
Voorlopig hou ik gewoon de olie temperatuur meter aan, lijkt me altijd beter om pas te gaan trappen als de olie goed warm is. Maar ik vind het wel vreemd va ndie lampjes, want het impliceert dat je al vrij vlot kan toerenjanken met een M3 motor en de olie is dan nog lang niet warm genoeg.
dit zijn de lampjes die ik bedoel [img:191:141]http://www.m3smg.com/images/m3redline.jpg[/img]
- Erik K.
Rico heeft uitgelegd, wat de lampjes/leds doen tijdens het opwarm proces.
M.b.t. de foto is een andere functie van de lampjes, dan zijn de lampjes in principe uit als de olie op temp. is maar gaan aan op het moment dat er geschakeld moet worden.
De opwarmfunctie van de lampjes heeft de handgeschakelde M3 ook, M3's met SMG II heeft beide.
M.b.t. de foto is een andere functie van de lampjes, dan zijn de lampjes in principe uit als de olie op temp. is maar gaan aan op het moment dat er geschakeld moet worden.
De opwarmfunctie van de lampjes heeft de handgeschakelde M3 ook, M3's met SMG II heeft beide.
- Peter Tunissen
Je auto stil laten staan, da's pas kut.
Bij alle andere dingen heb je tenminste nog lol van je slijtage, bij stilstaan dat nog niet eens.
Oh ja, nog eentje: clutchdumpen bij een AWD.
Je ziet die Subaru en EVO mennekes altijd zo trots zijn op hun 0-100 tijd, lekker is dat, 5000rpm en ineens de koppeling laten schieten, zeker met die 300/400pk auto's. Doe dat drie keer achter elkaar en je rijdt volgens mij in een wokkel van een auto. Heb het één keer geprobeerd vanaf 3500rpm en dat vond ik echt al mishandelen van de auto en ook nog eens nergens goed voor, met eerst laten rollen en dan op het gas ben je bijna net zo snel als je het goed doet.
Bij alle andere dingen heb je tenminste nog lol van je slijtage, bij stilstaan dat nog niet eens.
Je ziet die Subaru en EVO mennekes altijd zo trots zijn op hun 0-100 tijd, lekker is dat, 5000rpm en ineens de koppeling laten schieten, zeker met die 300/400pk auto's. Doe dat drie keer achter elkaar en je rijdt volgens mij in een wokkel van een auto. Heb het één keer geprobeerd vanaf 3500rpm en dat vond ik echt al mishandelen van de auto en ook nog eens nergens goed voor, met eerst laten rollen en dan op het gas ben je bijna net zo snel als je het goed doet.
- Macboy
- Dennis Cavallino
- Peter Tunissen
- Tristan
Daarom ken ik ook gasten die hun 400+pk Sub's ook qua aandrijving (bak, koppeling, overbrenging etc) aangepast hebben. Maar wat je zegt, het krijgt flinke klappen te voorduren. Dit is ook de reden waarom ik nooit een 2ehands zwaar getunde Evo of Impreza zou kopen.Peter Tunissen schreef:Je auto stil laten staan, da's pas kut.
- RVV
Oke even fotootje van mezelf
[img:300:341]http://skp36.tripod.com/sitebuildercont ... 00h341.jpg[/img]
En een sjans dat ik nu heb met die M3 snap er niks van

-
Die doet 't niet...Rico v Velzen schreef:Oke even fotootje van mezelf