Dure auto = crimineel verdacht

Dit is ons algemene autoforum.
Shakes

Bericht door Shakes » 08 jun 2006, 12:05

Ze zouden dolblij moeten zijn met de BPM.

Toch vreemd. Alcohol en soft-drugs worden in meer of mindere mate gedoogd. Toch een leuke bron van inkomsten voor onze volksvertegenwoordigers. Hier maakt men zich schijnbaar druk om.

Je hebt agenten of Jannen met de pet die positief tegen mooi spul staan en mensen die het je niet gunnen. Niets nieuws.

N.

Dutch

Bericht door Dutch » 08 jun 2006, 12:08

Kan ik inkomen, Michel, zeker in en rond Amsterdam. Maar je mag van de gemiddelde wout-met-mavo toch wel verwachten dat hij het verschil ziet tussen een Indo en een Makrokraan? :wink:

Ik ben trouwens sowieso blij dat ik zo veel mogelijk reis met de auto. Daarin zien mensen je niet. Met bus, trein, vliegtuig etc. naar je werk en op vakantie, dan bevind je je toch veel meer in de publieke ruimte en is de kans op hufterige controles veel groter. Alleen al door de identificatieplicht, waar ik een broertje dood aan heb.

Tom

Bericht door Tom » 08 jun 2006, 12:58

Rico je hebt ook wel gelijk.
Maar er zit een verschil tussen een keer doodziek worden van zo'n nieuwsbericht (vanwege de autohaat) en daarom een reactie op een forum plaatsen of meerdere keren aan de kant gezet zijn vanwege zoiets en daar veel gezeik van krijgen. Zolang dat laatste niet het geval is laat ik mijn hobby niet afnemen.

Andre

Bericht door Andre » 08 jun 2006, 13:12

meer negatief dan positief.

Een kennis van mij is van een m3 naar een evo 9 gegaan. Is in zijn leven nog nooit zoveel staande gehouden.

Dus dure exoten porsche ferrari aston etc. of goedkope extreem opvallende auto s is passe in Nederland. Spoilers bling bling wielen open uitlaten allemaal niet doen. Je kan wel een nette auto hebben maar hij moet niet extreem opvallen in het straat beeld. Hij moet niet de aandacht trekken van de bromsnor en moet ook niet de aandacht trekken van omstranders, want die trappen zo deuken in je auto als het blijkt dat je een liefhebbers auto hebt.

Er is echt geen haar meer op mijn hoofd die ook nog maar nadenkt over de koop van een GT3 in nederland of op nederlands kenteken al kon ik er 6 van die dingen kopen. Liever een 2e huisje bij de ring met een GT3 op duits kenteken. In nederland oooh neee WN.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jun 2006, 13:20

Dutch schreef:Kan ik inkomen, Michel, zeker in en rond Amsterdam. Maar je mag van de gemiddelde wout-met-mavo toch wel verwachten dat hij het verschil ziet tussen een Indo en een Makrokraan? :wink:

Ik ben trouwens sowieso blij dat ik zo veel mogelijk reis met de auto. Daarin zien mensen je niet. Met bus, trein, vliegtuig etc. naar je werk en op vakantie, dan bevind je je toch veel meer in de publieke ruimte en is de kans op hufterige controles veel groter. Alleen al door de identificatieplicht, waar ik een broertje dood aan heb.
Zelfs al zou je op een makrokraan lijken, dan nog zou je idd een agent met wat meer obvjectieve mensenkennis verwachten. Dat die vaak ontbreekt lijkt me duidelijk. En als je dan toch aan je bonnen target moet komen, kun je beter gekleurden aanhouden, want daar is de kans op scoren hoger zodat je bij het functioneringsgesprek weer goed voor de dag komt. :twisted:

Kijk, iedere wel denkende NLer kan de slechten meestal feiloos aanwijzen, zie verhaal Jeroen en Ste, Hoe zeer ik die man de CSL en M3 cabrio ook gun, dat het niet kan kloppen, staat voor 99% vast! Of zou Ali B in die flat wonen met huursubsidie ;-)

Simpel bestanden koppelen tussen fiscus, gemeente, RDW en de wazige gevallen hard aanpakken. Denk dat velen geen idee hebben hoeveel sjacheraars er rondlopen. Ik schat alleen al in hypothekenland dat vele buitenlanders meerdere woningen als eigen woning hebben gefinancieerd en in de kamerhandel e.d. zitten. Steed opzichtiger zelfs. Geldgevers hebben geen idee hoeveel risico er in hun portefeuille zit. Doordat ze simpelweg zelf heel onzorgvuldig met zaken omgaan. De huurpenningen worden naast uiterlijke praal ingezet voor investeringen in onroerendgoed in hun thuisland. Die gasten lachen zich kapot. Over al die naieven prutsers bij de belastingdienst en geldverstrekkers.

Vergeet niet dat vanuit de cultuur vaak op word gekeken tegen de gasten met de meeste bling bling, en dat het er niet toe doet hoe men e.e.a. heeft verkregen.

Hier in Deventer heeft men ook een langdurig werklozen plan, daar komen o.a. mensen die 30+ zijn en nog nooit hebben gewerkt volgens de administratie, maar wel een meer goud op de nek hebben dan Bogarde ;-) maar er gaat geen lichtje branden............... :idea:

Het is toch zo simpel......

Michel

RVV

Bericht door RVV » 08 jun 2006, 13:25

Andre wat jij schetst is precies het voorbeeld wat ik bedoel. Geen leuke auto's meer kunnen kopen vanwege de maatschappelijke norm :cry: :cry:

Afgelopen zaterdag weer een gevalletje "doodziek" word ik ervan. Kom aanrijden met de M3 (Paul had me nog gespot) rij door de straat heen van onze winkel. Zie 2 mensen lopen (typje jan met de pet), kijken de M3 na. zover niks negatiefs.
Parkeer de auto (niet pal voor de winkel) loop naar binnen en ondertussen lopen die zelfde mensen ook naar binnen. Kwammen voor een aanbieding, "veel bed voor weinig" anyway ik help ze vriendelijk en vrolijk zoals altijd, en op een gegeven moment willen ze tot koop overgaan, maar niet voordat die man zei, ik krijg er ook wel 2 kussens bij kado hé, als je zo'n mooie BMW kan rijden kan dat er wel van af. Ik kijk hem aan en zeg, maar meneer juist omdat ik geen kussens kado geef kan ik zo'n mooie BMW rijden, da's pas de winst. Alles met een dikke smile natuurlijk want ik laat me niet kennen. Enuh vraagt ie krijg ik de kussens nog, ik heel resoluut nee hoor, de aanbieding "veel bed voor weinig" is zo scherp daar geef ik niks bij (ondertussen was ik al een stuk minder vriendelijk/vrolijk) nou ja wikken en wegen, en bij de gratie van kochten ze toch de aanbieding "veel bed voor weinig" maar als met al was ik wel flauw.

En de politie voed juist dit soort gedachtengangen.

Tristan

Bericht door Tristan » 08 jun 2006, 13:27

@Rico: TOP!!! :lol:

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 08 jun 2006, 13:37

Och kom, zowel klant als verkoper probeert toch het maximale eruit te halen? En hij probeerde misschien op een wat onhandige manier te zeggen dat je een mooiuh woagen hebt. ;)

Maar dat mag ie niet te expliciet doen want van moeder de vrouw moet ie sparen voor een corolla verso :)

En als ie dat niet vraagt van die kussens, heeft ie thuis weer slaande ruzie omdat ie niet om gratis kussens heeft gevraagd maar alleen maar die M3 onder wilde kwijlen en voor ie het weet hangen er weer 3 krulspelden aan z'n kruis, terwijl de hechtingen van de vorige keer er net uit zijn toen ie met z'n collega's van de afdeling Groenbeheer gemeentehuis Heerenveen was wezen karten :)

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jun 2006, 13:39

Dus de kussens kunnen in de prijzenpot voor de bingo ;-)

Maar ja jij provoceert wel he met zo'n dikke bak..................................... dat is idd typisch NL :cry:

Zo'n ding kun je al bijna niet meer met goed fatsoen mee naar het werk nemen :twisted:

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 jun 2006, 13:43

Rico, dat is bij alle rangen en standen zo.
Ik heb een opdrachtgever gehad van een groot concern (met raad van bestuur enzo). Die man kocht zijn pakken, dassen, schoenen etc. altijd in Italie (in zijn vrije tijd). Al zijn directe collega's lulden achter zijn rug: 'die vangt zeker steekpenningen!'. Ook reed hij in een auto met mooi opvallend leer erin. Maar wat die mensen niet wisten was dat de auto binnen het budget viel die zij ook hadden. Hij had daar een grotere motor voor ingeleverd. Ook omwille van bijtelling enzo.

Die collega's woonden vaak in een groter huis, maar waren iets meer behoudend met kledingkeuze en autokeuze.

Weet je wat het is. Men zeikt te snel. De één over de luxe en weelde van een ander, de ander over het gezeik omdat hij in luxe en weelde leeft en een ander hem dat blijkelijk niet gunt. Sommige mensen klagen om te patsen.

En een hele hoop mensen klagen over dat ze te kort komen, maar gelukkig zijn er ook nog steeds mensen die gewoon nooit klagen. Ja over het weer ofzo, maar die zien niet dat het gras bij de buren groener zijn, want zij zijn zelf dolgelukkig met wat ze hebben.

Ik snap wel dat je als noordeling bang bent om Amsterdamse/Rotterdamse taferelen mee te maken, zoals files, allochtonenproblematiek etc. Maar wat Stéphane zegt: ga een keer bij ons op een terras zitten en je snapt precies voor wie dit in het leven is geroepen. Echt niet voor jou Rico. Niet zolang je rustig rijdt.

RVV

Bericht door RVV » 08 jun 2006, 13:47

Kijk dat mensen denken patser in zijn dikke BMW daar kan ik nog wel mee leven, da's typisch Nederlands en speelt al jaren, mijn vader maakte inderijd precies hetzelfde mee. Maar als diezelfde mensen gaan denken en vooral praten die patser is niet eerlijk aan zijn auto gekomen want die gedachtegang is juist wat justitie voed, dan gaat bij mij de knop om :cry:

Justitie vraagt eigenlijk om NSB'ers, mensen die maar wat graag klikken omdat Ali B In een dikke SL500 rijd en dat kan niet op zijn 22'ste. Waarom dan niet klikken over iedereen die in een dikke auto rijd ?

Andre

Bericht door Andre » 08 jun 2006, 14:04

Zoals in rotterdam amsterdam etc. Jonge gasten in een dikke auto s kunnen rijden is goed als men daarop controleerd. Maar het probleem is alleen dat meestal dit soort praktijken doorslaat. En de politie een vrij brief krijgt om lekker mensen die het wel eerlijk hebben verdient dwars te liggen omdat ze zelf geen dikke auto rijden zo wat rancune halen.

Voorbeeld van michel is bij mij ook overkomen reed iets te hard de minirotonde politie manwijf ging tekeer, totdat ik zei dat die auto niet van me was en kreeg een waarschuwing. Dus dit huist er onder het corps misgunnen. Hun frustratie bot vieren op jou met je dikke auto.

Tja rico je ziet het nu zelf dat is typisch nederlands. Ik weet nog wel een mooie opel corsa te koop voor je. lol

RVV

Bericht door RVV » 08 jun 2006, 14:13

LOL wat doet zo'n corsa in de bijtelling ?

Zou hem vol met folie plakken met teksten, "ik neuk zalm", "geen uitkeringstrekker die meer van mijn auto leeft", "groen links nu je zin ?"

Andre

Bericht door Andre » 08 jun 2006, 14:21

Zo n corsa wil je nog niet eens in zitten. Ik ga nog liever op de batavus dan in zo n ding rijden. Volgens mij kan je die stickers als extra optie bestellen bij de opel dealer. Is een meerprijs van 7 euro 50.

Shakes

Bericht door Shakes » 08 jun 2006, 14:27

Ach op een F430 is een plakkertje E 1000 per kant.

Geen geld!

N.

RVV

Bericht door RVV » 08 jun 2006, 14:29

Laatst reed ik in zo'n corsa, mijn god nu nog last van de rug, sta ik bij de stoplichten staat er zo'n patser voor me in een PC hooftstraat X3 tractor. Dikke aso, reed debiel hard weg. Ding kraamde zoveel roet eruit dat ik nu nog zwart uit mijn oren haal. Ik heb gelijk de millieu politie gebeld en ben die gast tot aan zijn huis achtervolgd. Aanpakken die boeven MEGALOL

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jun 2006, 14:42

Rico v Velzen schreef:Laatst reed ik in zo'n corsa, mijn god nu nog last van de rug, sta ik bij de stoplichten staat er zo'n patser voor me in een PC hooftstraat X3 tractor. Dikke aso, reed debiel hard weg. Ding kraamde zoveel roet eruit dat ik nu nog zwart uit mijn oren haal. Ik heb gelijk de millieu politie gebeld en ben die gast tot aan zijn huis achtervolgd. Aanpakken die boeven MEGALOL
En heb je de gratis milieu tegoedbon van Groenlinks al ontvangen, want je bent milieu burger van de maand geworden :lol: :lol: :lol:

Knot

Bericht door Knot » 08 jun 2006, 16:09

Rico, daarom wilde je destijds toch niets dikkers dan de S3? Een porsche oid zou te veel opvallen en nu zag men alleen dat je een Audi had, verder hebben mensen niet zoveel kennis op dat gebied maar nu je een M3 hebt staan krijg je dus de situaties waar je het in die tijd al over had.

Blijft nergens op slaan hoor, daar niet van.

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 08 jun 2006, 17:39

Tja, dat is voor mij toen ook de voornaamste reden om Ibiza te gaan rijden. Kreeg van opdrachtgevers allerlei opmerkingen over mijn E39 uit 97….

Tegenwoordig kom ik zelfs met een Astra met grijs kenteken vol met reclame naar een potentiële opdrachtgever. Belachelijk, ja natuurlijk. Maar ja….

Verder is er natuurlijk weinig nieuws onder de zon, 14 jaar geleden toen ik als 22 jarig ventje een bijna nieuwe S klasse kocht stond ik soms ook 3 per dag aan de kant. Kofferbak open en chassisnummers nakijken enz. zelfs wel een bon gehad voor beledigen van ambtenaar in functie, en dat alleen maar omdat ik opmerkte dat hij wellicht beter bij Kwik Fit kon gaan werken. De agent had namelijk al mijn banden op profiel diepte gecontroleerd, stond op de punten te duwen voor de werking van de schokdemper (terwijl er luchtvering onderzat) en was de uitlaat aan het dichthouden om op dichtheid te controleren..

Nu ik een ouwe l*l aan het worden ben.. kan ik GVD met mijn onderbroek op mijn hoofd en een fles wodka in mijn mond gewoon bij elke controle doorrijden :D

markk

Bericht door markk » 08 jun 2006, 17:51

@Rico: Maak je niet druk. BMW's worden vaak geassocieerd met aso's, niet met mensen die geld hebben.

Porsche, Ferrari, Maserati en Lamborghini rijders zullen het moeilijk krijgen.

;-)

Mark.

Knot

Bericht door Knot » 08 jun 2006, 18:28

Heb met de M3 ook al 3x aan de kant gestaan in 1 maand, vaak omdat men vind dat ik te vlot wegtrek of over een rotonde ga, altijd als ik nog aan het warmrijden ben.... :?

Elmar

Bericht door Elmar » 08 jun 2006, 18:37

Ik weet niet hoe sommige mensen hier hun geld verdienen...maar ik moet mij daadwerkelijk lichamelijk kapot werken om te bezitten wat ik nu heb. De fiscus weet mij iedere maand te vinden en als je dan goed na denkt, weet je dat je s'ochtends altijd eerst voor een ander aan het werk bent en smiddags eindelijk je eigen centen kan verdienen.
Als ik dan in bepaalde wijken in Utrecht de dikste auto's ziet rijden, twijfel ik sterk aan mijzelf of ik wel goed bezig ben...

Van mij mogen ze de patsers (ik zal er zeker ook wel onder vallen) lekker controleren en indien ze fout zijn aanpakken en in beslag nemen. En hopelijk zeer veel, want dan kan je ze voor weinig kopen bij de Domeinen. :lol:

Knot

Bericht door Knot » 08 jun 2006, 19:09

Goede tip, ik hou de Domeinen in de gaten, kan ik binnenkort een E46 M3 rijden ;)

RVV

Bericht door RVV » 08 jun 2006, 19:24

LOL

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 jun 2006, 19:33

Gisteravond in en rond A'dam(centrum) heb ik zegge en schrijve 5 motoragenten, 2 lopend, 2 stilstaand met mountainbikes en bijna 5 politieauto's gezien in 1 half uur daar. Niks aan de hand :P

Wat me wel weer opviel(of m'n GF) dat toen we bij A'dam centraal CS waren ik in een omtrek van 50 meter volgens haar de enige echte Nederlander was op dat moment(incl toeristen en buitenlanders) ivm m'n haarkleur en lichte ogen.LOL

Waarsch vertrouwt de hermandad mij wel in die taxi van mij met GF naast me waar ze meer oog voor hadden. We lopen uit de parking(Victoria CS) lopen d'r 2 Antilianen ons tegemoet. Hoor ik 1 naar me roepen met 'n smile:"Dude, you 're a lucky man!" kijkend naar GF, die niks in de gaten had.

EDIT: M'n auto ziet er aardig uit maar ik heb gewoon 'n lekker wijf!LOL

Denk dat de pliessie meer oog had voor de GF in de Neue Dreier dan de Neue Dreier en Jan met 't boerenkieltje(aka Robin) :D

Plaats reactie