Destijds een Peugeot 205 1.9 Gutman/Dimma met zo'n 205 Turbo breedbouw...van 0 tot 100 lekker vlot, maar van 100 tot 200 vooral boven de 160 was die ondanks z'n 30 extra pk minder vlot dan de standaard slanke auto...
Volgens mij haalde destijds RUF Porsche met z'n yellow-bird ook mede z'n record door het op een smalle carros te bouwen ipw de brede turbo...maja, breed staat zo lekker op dat soort wagens
Vergeet niet dat voor de luchtweerstand je de Cw waarde met het frontale oppervlak moet vermenigvuldigen. Zo heeft mijn Westfield een Cw van 0.7 maar een evengrote luchtweerstand als een "echte" auto.
Hoe hoger de snelheid hoe langzamer de acceleratie natuurlijk. Het vermogen moet immers opboksen tegen het kwadraat van de snelheid.
yep en dat wist ik vroeger niet :playcar: maar toen ik steeds snellere auto's kreeg en verschillende modellen vroeg ik me het steeds meer en meer af maja zover als in de F1 gaan we niet.