Dat 12 uur met hogere snelheid wil ik best geloven. Maar dan praat je waarschijnlijk over max 120 waar het overige verkeer 100 rijdt.
Tegenwoordig wel ja....Casper schreef:Nou, we zijn eruit![]()
Dat 12 uur met hogere snelheid wil ik best geloven. Maar dan praat je waarschijnlijk over max 120 waar het overige verkeer 100 rijdt.
Meneer spreekt uit ervaringPeterB schreef:Tegenwoordig wel ja....Casper schreef:Nou, we zijn eruit![]()
Ik heb het nog in de goeie tijd gehad. ( toen kon je nog in Friesland rechtdoor het weiland in rijden zonder gezeik, kraan bellen, auto uit het weiland en terug naar Amsterdam... )
Totdat je bij de speciale eenheden komt, die krijgen wel degelijk een speciale opleiding met zeer verhhogde rijvaardigheid en hebben dan ook een onopvallende dienstwagen mee naar huis als ze oproepdienst hebben.Casper schreef:Geen halve zolen? Meerdere vrienden van mij hebben het in hun bolletje gekregen en zijn inmiddels agent. Nou die verhalen...echt een zooitje daar. Je zit er echt naastMaarten Godschalk schreef:Noem me goedgelovig maar ik geloof het wel. Ik denk dat ik hier niet de enige ben die niet zo'n hoge pet op heeft van de verkeerspolitie, maar ze nemen daar heus geen totale halve zolen aan. Reken maar dat je een prima rijopleiding krijgt waar jij en ik nog heel wat van zullen leren.
En de rijopleiding stelt echt niks voor. Is eigenlijk alleen bedoelt voor de mannetjes van 20 die nog nooit echt gas hebben gegeven. Dit zijn verhalen uit eerste hand, en mijns inziens stroken die ook meer met wat ik op straat zie van die figuren....
Nou voor verkeerspolitie heb ik niet zon hoge pet op, maar als ik dan dit hoor wat ze allemaal moeten doen.Maximus schreef:Gezellig beroep heb je dan
Politiewagens total-loss na ongeval
4 uren geleden Kumonline.comUTRECHT - Drie agenten zijn gewond geraakt nadat twee politiewagens in Utrecht frontaal op elkaar botsten.
De gewonde agenten zijn met nog onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis. De agenten waren onderweg naar het bureau nadat zij een melding hadden afgehandeld.
Door nog onbekende oorzaak kwamen de twee politieauto's met elkaar in botsing. De verkeerspolitie heeft het ongeval in onderzoek.
Levensgevaarlijk die gasten in de buurt, goede reden om ervandoor te gaan als ze vlak achter je rijden.In drie jaar tijd zijn bij ongelukken met voertuigen van de politie elf mensen omgekomen, van wie één burger. Daarnaast raakten 440 burgers en 43 agenten gewond. In totaal is bij die ongelukken voor 46 miljoen euro aan letsel- en materiële schade ontstaan.
Dat schrijft de Volkskrant woensdag op basis van cijfers over de jaren 2005 tot en met 2007. Cijfers van vorig jaar zijn er nog niet.
Agenten kunnen een speciale aanvullende rijopleiding volgen die slachtoffers moet voorkomen, maar daarvoor is weinig animo.
De Nederlandse Politiebond (NPB) sloeg eerder al alarm over de ongelukken met agenten, waarna de rijopleiding werd ingevoerd.
Van de twintigduizend dienders die in aanmerking komen volgden vorig jaar slechts twaalfhonderd de cursus, weet de krant.
Geen tijd
Dat komt niet door een gebrek aan capaciteit, er is ruimte voor het tienvoudige, maar de agenten hebben simpelweg geen tijd vanwege het personeelstekort bij de politie, zegt bestuurslid Jan-Willem van der Pol van de NPB in een reactie op Radio 1.
Van der Pol denkt dat er soms te grote risico's worden genomen bij achtervolgingen op hoge snelheid door de stad. "Je kunt je afvragen of altijd achter brommers aanjakkeren verstandig is." Hij pleit voor een mentaliteitsverandering.
Verplichting
Een verplichting van de rijopleiding zoals minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) overweegt, kan volgens Van der Pol helpen. Hij vreest wel dat andere taken van de politie er onder lijden als er verplicht tijd moet worden vrijgemaakt voor de cursus.
Het is voor het eerst dat de politie een totaalbeeld geeft over ongelukken met politievoertuigen. De Volkskrant heeft daarvoor een beroep gedaan op de Wet Openbaarheid van Bestuur.
LOL inderdaad, wat een prutsers.Wouter81 schreef: Levensgevaarlijk die gasten in de buurt, goede reden om ervandoor te gaan als ze vlak achter je rijden.
Klopt. Met name de echte speciale operatie eenheden van Nederland draaien mee in de absolute top van de wereld. Grootste prive beveiligingsbedrijf uit Amerika ( Blackwater ) schijnt zeer veel te rekruteren in Nederland, dus ex commando's, ex mariniers, ex you name it.luco hornsveld schreef:Nou voor verkeerspolitie heb ik niet zon hoge pet op, maar als ik dan dit hoor wat ze allemaal moeten doen.Maximus schreef:Gezellig beroep heb je dan
Verder wordt de hele familie elke 2 jaar volledig doorgelicht, alles op tafel, financieel, dokter, ziekenhuis, kennissen, geestelijk, enz enz enz.
Soms onverwacht 6 weken weg terwijl vrouw en kinderen niet weten waar je zit.
Zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Diep respect voor deze mensen.
Er zijn er zelfs bij die een echt dubbelleven leiden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten