Welke 2e hands "dikke bak" kiezen ?
- Casper
- frankv
Re: Welke 2e hands "dikke bak" kiezen ?
ik heb voor de M3 gestemd omdat ik denk dat ik daar het langste echt plezier van zou hebben
ik heb de S8 gereden op zandvoort en ik vond hem indrukwekkend, maar de remmen waren niet fijn [geen reactie in het begin en dan bijten] en ik denk dat je er na een week erg moe van wordt, ook van de aandacht, de RS4 vind ik geen interessante auto
de M5 touring lijkt me ook super, maar je kunt in een 5-touring beter een soepele 6-in-lijn of een V8 hebben dan zo'n M V10 heb ik het idee
dus blijft over de M3 als meest tevredenstellend compleet pakket
frank
ik heb de S8 gereden op zandvoort en ik vond hem indrukwekkend, maar de remmen waren niet fijn [geen reactie in het begin en dan bijten] en ik denk dat je er na een week erg moe van wordt, ook van de aandacht, de RS4 vind ik geen interessante auto
de M5 touring lijkt me ook super, maar je kunt in een 5-touring beter een soepele 6-in-lijn of een V8 hebben dan zo'n M V10 heb ik het idee
dus blijft over de M3 als meest tevredenstellend compleet pakket
frank
- frank de jonge
///M5 V10 touring.
Mooi veur op de snelweg en het ging om een dikke bak.
///M3 is om mee te gooien en te smijten dus ///M5
Mooi veur op de snelweg en het ging om een dikke bak.
///M3 is om mee te gooien en te smijten dus ///M5
- RVV
Ik heb in een M5 touring gereden, wat me negatief opviel was de wat "te" lichte besturing tov bv de M3 of zelfs mijn 330i touring. Net of het sturen sneller gaat dan het draaien van de wielen.
Verder wel een heel vet ding zo'n M5 touring. Maar ik ben er nog niet uit of het de keuze is voor mij.
Maar in theorie maakt de M5 omwille de praktische kant de meeste kans.
CLS AMG vind ik trouwens een plaatje. Net als de RS4.. De Chrysler is vooral impossant, maar de e46 M3 CS was hem al de baas.
M3 coupe is niet helemaal mijn model. En valt gezien de 2 deuren af. En en M3 4 deurs mocht ik van mezelf niet kiezen
Overigens is de keuze niet op mij persoonlijk van toepassing op dit moment.
Verder wel een heel vet ding zo'n M5 touring. Maar ik ben er nog niet uit of het de keuze is voor mij.
Maar in theorie maakt de M5 omwille de praktische kant de meeste kans.
CLS AMG vind ik trouwens een plaatje. Net als de RS4.. De Chrysler is vooral impossant, maar de e46 M3 CS was hem al de baas.
M3 coupe is niet helemaal mijn model. En valt gezien de 2 deuren af. En en M3 4 deurs mocht ik van mezelf niet kiezen

Overigens is de keuze niet op mij persoonlijk van toepassing op dit moment.
- GTRene
Rico...is die besturing (M5) niet te beïnvloeden? die is toch elektrisch bekrachtigd oid(stekker eruit
)...anders misschien wat met wielstanden/banden klooien voor een beter gevoel?

- Stéphane
Ik zou in ieder geval 100% zeker niet voor die Chrysler kiezen. Dat is een ding wat zeker is.
-
S8 of M5 sedan.
-
Tuurlijk Rene,
///M wil in 2009 zeggen dat je eerst een kwartier bezig bent met instellingen voor je een meter kunt rijden. Het kan wel maar dan moet je eerst de gebruiksaanwijzing lezen die dikker is dan het oude en nieuwe testament samen.
Dus dat gaat hem niet worden
///M wil in 2009 zeggen dat je eerst een kwartier bezig bent met instellingen voor je een meter kunt rijden. Het kan wel maar dan moet je eerst de gebruiksaanwijzing lezen die dikker is dan het oude en nieuwe testament samen.

- GTRene

Wat me wel prettig lijkt is wat meerdere fabrikanten doen, dat systeem ala Ferrari erop zetten, dus een schakelaar voor het rijden op verschillende ondergronden of wat je wil, zeg loose/comfort/sport/race

-
Erik-Jan schreef:Ik heb gekozen voor de CLS ben absoluut geen mercedes fan maar de CLS vind van een tijdloze schoonheid.
Reed laatst achter een AMG en kreeg kippevel van het geluid.
Even een gouden Rolex en een Tabbert scoren en je bent helemaal de man
hahah, tabbert dubbelasser , ouwe sigeunert

- Niels
- Auto: Prius+
RS4 vind ik qua concept gewoon super maar ik zou ook t.a.t. eerst in een M3 proefrijden voordat ik overstag zou gaan. M5 op een 3e plek vanwegde de briljante V10 op de voet gevolgd door de CLS. Die Amerikaan vind ik wel bruut maar zou ik nevernooit kopen. Overigens kocht ik niets uit dit rijtje met 60-70K in m'n zak maar dat terzijde 

-
Doe mij maar die CLS met neerklapbare achterbank (bestaat dat?). Voor als ik een keertje een lange plank moet vervoeren van de Gamma. Verder zijn alle hier te kiezen dikke bakken me te dik in letterlijke zin... 

-
M5 Touring.
Ik vind het BY FAR gewoon de beste auto ter wereld. En op Zandvoort door ondergetekende bewezen even snel te zijn als een Veyron
Alleen ff opletten met het voorste glaspaneel van het dak. Er is een coulanceregeling op kromtrekken daarvan. Voor de rest kan ik niks negatiefs verzinnen aan die auto, je kan er echt alles mee! Familie vervoeren, op vakantie, genadeloos hard knallen als je solo bent, een 996 turbo bijsloffen op top en aan de kant seinen, en een kar van 1800 kilo legaal (plus marge
) achter knopen, en een Veyron eigenaar helemaal ziek maken op een dagje circuit. Bovendien vind ik de extra massa aan de achterkant icm de smallere achterbanden van de Touring een veel speelsere balans in de auto geven dan bij de M5 sedans die we hiervoor mochten rijden. Heb ook de sedan op circuit gereden.

Er is 1 "maar", en eerlijk gezegd kan ik me voorstellen dat het de rede is dat er veel AMG's en RS_ verkocht worden: Je moet houden van DF. Uitleg: je met deze auto's bezig zult moeten zijn. Ze vragen aandacht om vloeiend te zijn, ze vragen aandacht om echt hard te gaan, en ze vragen aandacht van een bestuurder voordat ze rewarding worden. Iemand die er een uurtje of een dagdeel in rijdt zal zich er niet in thuisvoelen en doodziek worden van alle instellingen en nukken. Als je ondertussen wil zitten bellen, praten, etc. kun je wellicht beter een RS6 nemen, maar als je de tijd neemt om de auto tot een handschoen te laten vergroeien is het echt 1 van de allerbeste produkten die tot nu toe voor de liefhebber van sturen op de markt gezet is. In mijn ogen DE allerbeste straatauto die er is, bar none.
Ik vind het BY FAR gewoon de beste auto ter wereld. En op Zandvoort door ondergetekende bewezen even snel te zijn als een Veyron

Er is 1 "maar", en eerlijk gezegd kan ik me voorstellen dat het de rede is dat er veel AMG's en RS_ verkocht worden: Je moet houden van DF. Uitleg: je met deze auto's bezig zult moeten zijn. Ze vragen aandacht om vloeiend te zijn, ze vragen aandacht om echt hard te gaan, en ze vragen aandacht van een bestuurder voordat ze rewarding worden. Iemand die er een uurtje of een dagdeel in rijdt zal zich er niet in thuisvoelen en doodziek worden van alle instellingen en nukken. Als je ondertussen wil zitten bellen, praten, etc. kun je wellicht beter een RS6 nemen, maar als je de tijd neemt om de auto tot een handschoen te laten vergroeien is het echt 1 van de allerbeste produkten die tot nu toe voor de liefhebber van sturen op de markt gezet is. In mijn ogen DE allerbeste straatauto die er is, bar none.
Laatst gewijzigd door steve smith op 08 jan 2009, 02:32, 2 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
Low tech oplossing, gewoon een plakbandje die die M button altijd indrukt?Nandor schreef:Tuurlijk Rene,

-
De gasrespons tijdens manouvereren in een natgereden parkeergarage is anders dan de gasrespons die je wilt tijdens een potje knallen op een bergpas. Geloof me dat je 'm dan ff van P500S afhaalt, it's brutal!Bert ///M3 schreef:Low tech oplossing, gewoon een plakbandje die die M button altijd indrukt?
Men kan heel hard zeiken over de vele instelling, maar juist dat geeft de ruimte voor veel extremere programmeringen. FWIW, in het nat (en dus ook op bovenstaande circuitfoto) zal ik een M5 NIET op heftige gasrespons hebben staan, terwijl het in het droog helemaal geweldig is. Heb tijdens Maartenmemorial 2007 een stilgevallen deelnemer naar Zandvoort gesleept met de M5 sedan (zie sleepoog hieronder), en dan kun je dus met SMG gewoon vloeiend je kabeltje op spanning zetten, om vervolgens rustig weg te rijden. Een uur later zit je je af te vragen wat nou die klappen zijn op het rechte stuk van CPZ, wat dus wielspin blijkt te zijn op elke streep van de natte startgrid @ 190km/h. Instellingen zijn niet vervelend als ze meer extremiteiten mogelijk maken in 1 en hetzelfde jasje. I wish my girlfriend had i-drive to adapt her to my moods within two seconds!
Laatst gewijzigd door steve smith op 08 jan 2009, 02:56, 2 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
Haha ja dat zal wel
Kan je met zo veel mogelijkheden ook een aantal instellingen als preset kan instellen, gewoon instellingen waar je zelf het meeste mee rijd?

Kan je met zo veel mogelijkheden ook een aantal instellingen als preset kan instellen, gewoon instellingen waar je zelf het meeste mee rijd?
-
Ja. De M-knop kun je zelf programmeren (per autosleutel dus verschillend, ), waarbij je het moet zien als een sneltoets voor de door jou opgeslagen setting. Via het i-Drive menu kun je alle functies los bedienen, en bovendien de default gedeeltelijk en M-knop volledig programmeren. Voor P400/P500 zit een knop op de middenconsole (jouw setting onder M-button), DSC-uit zit op de middenconsole (jouw voorkeur zit onder M-button), M-Dynamic Mode (DSC laat dan zeer veel toe) via i-drive of M-button), en EDC is volledig bedienbaar via toets op middenconsole met jouw setting ook opgeslagen onder M-button. Schakelsnelheid wordt door contact aan/uit niet beinvloed en kun je dus altijd op "snelste" laten staan zonder dat de bak gaat bokken, dit laatste in tegenstelling tot een CSL, die klapt in langzaam verkeer pijnlijk op de snelste stand, en zet ik dus 2 tikken terug op straat.Bert ///M3 schreef:Haha ja dat zal wel![]()
Voorbeeld van M-knop door mij ingesteld voor een natte MaartenMemorial:
Engine:P500, EDC:Soft, DSC:M-DM, Adaptive Seats:OFF, HUD: M-view(alleen toeren en versnelling, op straat staat hier navi & speed)
M-knop voor een droge MM:
Engine: P500S, EDC:Medium, DSC:M-DM, Adaptive Seats: OFF, HUD: M-view
BTW, vorige week treintje gereden met de M5T en een CSL. M5T blijkt dus sneller vanaf alle snelheden, en niet een klein beetje. Ding rijdt gewoon meerdere autolengtes weg.
- Niels
- Auto: Prius+
steve smith schreef: I wish my girlfriend had i-drive to adapt her to my moods within two seconds!

- David R.
Ik heb nog een M5 te koop

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Steve Smith verwoordt het M-knopjegedruk uitstekend en degradeert daarbij de nonargumenten van de 'oppositie'.
De auto's uit dit rijtje in willekeurige volgorde:
-Mercedes:Ik vind de CLS een prachtauto maar mij voor een begin 2006-bak veel te duur en eigenlijk VEEL te groot voor mij/ons.
-Chrysler:Looks hebben me altijd aangesproken, maar met de 335i hield ik zo'n ding ook makkelijk bij + ALS ik 'n Amerikaan aanschaf is dat een Z06/ZR1 en niet zo'n ding.
-Audi S8:Nette kar, mooi interieur, V10 klinkt erg mooi en mij te groot.
-RS4:Rijdt in 't dagelijks leven misschien wel 'mooier' robuuster/kwalitatiever dan m'n M3, interieur top. Oud model dus dan niet.
-M5 touring: Steve Smith geeft 'n prachtverhaal. Zal zeker, maar hou niet van stationwagons, dus dan liever de M5 sedan waarbij ik m'n bedenkingen heb bij de SMG...net niet TE groot, maar wel GROOT, maar dat was ook de topictitel.
-M3 Coupe: Deze letterlijk dus niet, qua particulier verkopen en geen huisselectie ook al is ie heel voordelig. Ik heb zelf z'n broertje in de voor mij betere kleur en met 19". Maar wit is niet slecht.
Voor de DF/driftwerk/fun de M3 coupe gevolgd door de M5 touring en dan 'n hele tijd niets.
Dus de M3 coupe...

De auto's uit dit rijtje in willekeurige volgorde:
-Mercedes:Ik vind de CLS een prachtauto maar mij voor een begin 2006-bak veel te duur en eigenlijk VEEL te groot voor mij/ons.
-Chrysler:Looks hebben me altijd aangesproken, maar met de 335i hield ik zo'n ding ook makkelijk bij + ALS ik 'n Amerikaan aanschaf is dat een Z06/ZR1 en niet zo'n ding.
-Audi S8:Nette kar, mooi interieur, V10 klinkt erg mooi en mij te groot.
-RS4:Rijdt in 't dagelijks leven misschien wel 'mooier' robuuster/kwalitatiever dan m'n M3, interieur top. Oud model dus dan niet.
-M5 touring: Steve Smith geeft 'n prachtverhaal. Zal zeker, maar hou niet van stationwagons, dus dan liever de M5 sedan waarbij ik m'n bedenkingen heb bij de SMG...net niet TE groot, maar wel GROOT, maar dat was ook de topictitel.
-M3 Coupe: Deze letterlijk dus niet, qua particulier verkopen en geen huisselectie ook al is ie heel voordelig. Ik heb zelf z'n broertje in de voor mij betere kleur en met 19". Maar wit is niet slecht.
Voor de DF/driftwerk/fun de M3 coupe gevolgd door de M5 touring en dan 'n hele tijd niets.
Dus de M3 coupe...
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Gestemd op de M5 touring.....nog voordat ik het betoog van Steve had gelezen...
M5 Touring is volgens mij zo'n veelzijdige auto, waar je ( letterlijk ) alle kanten mee op kan.
M5 Touring is volgens mij zo'n veelzijdige auto, waar je ( letterlijk ) alle kanten mee op kan.
- Anton
M5, in alle opzichten een "dikke" wagen. Dikke motor, de luxe van de 5 serie, en...
mocht er gezinsuitbreiding komen, dan hoeft ie niet weg omdat de kinderwagen er niet in past....
Weet niet of dat laatste (kan) spelen, Rico, of dat je net als hier dat tijdperk al achter je hebt,
dus voor de looks zou ik nog liever de sedan of coupe kiezen, maarja die stond niet in het lijstje.....
Succes en wijsheid met je keuze!
mocht er gezinsuitbreiding komen, dan hoeft ie niet weg omdat de kinderwagen er niet in past....

Weet niet of dat laatste (kan) spelen, Rico, of dat je net als hier dat tijdperk al achter je hebt,
dus voor de looks zou ik nog liever de sedan of coupe kiezen, maarja die stond niet in het lijstje.....
- RVV
Petrolhead schreef:M5, in alle opzichten een "dikke" wagen. Dikke motor, de luxe van de 5 serie, en...
mocht er gezinsuitbreiding komen, dan hoeft ie niet weg omdat de kinderwagen er niet in past....![]()
20 Januari word ik als het allemaal goed gaat voor de derde keer vader

Ik zou wat dat betreft netzo goed een 545i touring kunnen kopen, maar die vond ik weer te groot vandaar dat mijn keuze was gevallen op een 330i touring.
Maar een M5 is wel mega indrukwekkend.. toch maar voor gekozen in deze poll.
- GTRene
Mooi verslag Steve, lucky man that have tried so many cars
@Rico, toch zou ik als ik de keus had, altijd de M5 verkiezen boven zeg een 545i, waarom? ook al gebruik je niet altijd alles, maar te weten dat je "kan" en het "hebt" en niet altijd hoeft uit te leggen waarom je het niet hebt gekozen, en omdat het gewoon net een schep meer is en of sportief-er zou ik al die keuze maken.
M

@Rico, toch zou ik als ik de keus had, altijd de M5 verkiezen boven zeg een 545i, waarom? ook al gebruik je niet altijd alles, maar te weten dat je "kan" en het "hebt" en niet altijd hoeft uit te leggen waarom je het niet hebt gekozen, en omdat het gewoon net een schep meer is en of sportief-er zou ik al die keuze maken.
M
- Knot
Doe mij maar een lekkere S8 slee hoor, heerlijk geluidje, veel ruimte, lekkere rechtuitbrander met stoelverwarming.