Nieuwjaars Race live

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Bert ///M3

Re: Nieuwjaars Race live

Bericht door Bert ///M3 » 04 jan 2009, 19:48

Leuke screens :)

Hele leuke race idd, vooral omdat het donker was natuurlijk. Ik had nog nooit een WEK wedstrijd gezien, maar het lijkt ook een aardige klasse om te rijden, weinig duw en trekwerk enz.

JohanH

Bericht door JohanH » 04 jan 2009, 22:05

Mooie race om mee te maken, maar heel erg koud langs de baan. Ook de regen tegen het eind hielp niet echt mee met het foto's maken :(
Ik stond toevallig in de box naast Andre bij de MX5, dus heb ook de nodige foto's van zijn team gemaakt.

Ik ga nu eerst even wat bijkomen van een lange dag wandelen, mijn foto's spam ik waarschijnlijk morgen wel ;)

Laurens

Bericht door Laurens » 04 jan 2009, 22:31

Bert ///M3 schreef:Leuke screens :)

Hele leuke race idd, vooral omdat het donker was natuurlijk. Ik had nog nooit een WEK wedstrijd gezien, maar het lijkt ook een aardige klasse om te rijden, weinig duw en trekwerk enz.
WEK is inderdaad erg leuk om te rijden, leuke sfeer en iedereen gaat netjes met elkaar om, ook achterblijvers kijken in het algemeen goed in de spiegels.
Aantal maal meegedaan, waaronder vorig jaar tijdens de nieuwjaarsrace met de Sierra. Helaas is het in de klasse tot 2 liter niet mogelijk om met dat ouwe hok voorin mee te doen tussen cup clio's en bmw 320's maar wel heel erg leuk. Vooral in de regen en dan de Marcos van mn oom in de Arie-Luyendijk full-lock buitenom in te halen :df:

Zoals eerder opgemerkt is het in het donker met standaard koplampen niet heel makkelijk ondanks de 100w lampjes erin. Komt vooral omdat je naar de Apex wil kijken en je lichten recht naar voren schijnen... Dus als ik nog een keer in het donker ga rijden 2 verstralers die naar links en rechts schijnen erop.

JohanH

Bericht door JohanH » 04 jan 2009, 22:45

Paar snapshots alvast:

Toffe coureurs ;)
Afbeelding
De auto lag er helaas al in ronde 1 van de race compleet uit... heb'm ook maar een paar keer op de foto gezet tijdens de kwali die vrij snel afgebroken werd ivm. de koelvloeistof die over het hele circuit heen liep.

Coureurs die moeten leren dat felle lampjes aandoen een donkere foto opleverd ;)
Afbeelding
Zal kijken of ik'm wat kan verbeteren...

RutgerK

Bericht door RutgerK » 04 jan 2009, 22:50

Johan Hutting schreef:Mooie race om mee te maken, maar heel erg koud langs de baan. Ook de regen tegen het eind hielp niet echt mee met het foto's maken :(
Ik stond toevallig in de box naast Andre bij de MX5, dus heb ook de nodige foto's van zijn team gemaakt.

Ik ga nu eerst even wat bijkomen van een lange dag wandelen, mijn foto's spam ik waarschijnlijk morgen wel ;)

Johan, hoe ging het met het verkrijgen van een fotovest?

JohanH

Bericht door JohanH » 04 jan 2009, 23:07

RutgerK schreef:Johan, hoe ging het met het verkrijgen van een fotovest?
Moeizaam... het scheelde dat ik vanuit een team en met een andere vaste fotograaf langskwam en aan kon geven dat ik eerder met een vestje heb rondgelopen. In eerste instantie kreeg ik dan ook geen mee, maar na een telefoontje werd dat alsnog opgelost.

Het is natuurlijk naast netwerken ook goodwill vanuit de organisatie, mijn foto's bereiken maar een paar honderd mensen dus 'grotere' partijen krijgen altijd voorrang. Ik begreep dat ze daar dit jaar (nog) strikter in zijn geworden :(

JohanH

Bericht door JohanH » 05 jan 2009, 00:30

Nog wat andere snaps, rest volgt morgenavond waarschijnlijk als ik ze naar mijn smaak bijgeknipt/belicht heb.

Afbeelding

Wie had er om koelvloeistof gevraagd?
Afbeelding
5 minuten later was de kwali over...

Held van de dag, parkeerde'm ook bijna in de vangrail :(
Afbeelding

Begin ging ook al bijna mis bij Audi-S uit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

not again...
Afbeelding

Mooi om het verschil in (regen)lijnen en rempunten te zien
Afbeelding

Irritante regen aan het eind:
Afbeelding

Metchu

Bericht door Metchu » 05 jan 2009, 00:47

leuke foto's!

Andre

Bericht door Andre » 05 jan 2009, 12:32

Mooie platen die in donker is heel mooi gelukt.

We hebben een super race gereden. Auto ging nu perfect super wegligging ondanks dat we hem toch op droogweer hadden afgesteld, omdat we dachten dat er een droge lijn zou komen na ongeveer een uur. Maar dat was een gokje.

We verloren iets bij 2e wissel, omdat een achterwiel er niet op wou. Voor de rest super race gereden. De auto had veel kinderziektes we haalden vaak de finish niet maar nu eindelijk komt alles op zijn plaats. De jongens van peter klaasen hebben de auto top neergezet.

We zijn tevreden en voldaan met de bekers en de bloemen weer richting het hoge noorden gereden. Heerlijke dag.

René130i

Bericht door René130i » 05 jan 2009, 12:59

Klasse Andre!

Tristan

Bericht door Tristan » 05 jan 2009, 17:31

Heb het zo'n 1,5 uur gevolgd. Leuke race, uitdagende omstandigheden maar daardoor juist erg leuk om te rijden. Andre laat zien dat hij een goede regenrijder is gezien de tijden die hij reed ivm. rest van het veld. :thumbup:

Rupie

Bericht door Rupie » 05 jan 2009, 17:36

Leuk om zo'n actieheld hier te hebben! :wink:

Gefeliciteerd Andre (en team).

http://www.dnrt.nl/nieuws/details.php?id=218" onclick="window.open(this.href);return false;

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 05 jan 2009, 17:37

Fraaie foto's Johan en mooi dat het een geslaagde dag voor jullie is geweest André. Mocht ook wel een keer mee zitten nu met die wagen ja! Mooie 3e plek, gefeliciteerd!!!!

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 jan 2009, 17:47

Johan Hutting schreef:
RutgerK schreef:Johan, hoe ging het met het verkrijgen van een fotovest?
Moeizaam... het scheelde dat ik vanuit een team en met een andere vaste fotograaf langskwam en aan kon geven dat ik eerder met een vestje heb rondgelopen. In eerste instantie kreeg ik dan ook geen mee, maar na een telefoontje werd dat alsnog opgelost.

Het is natuurlijk naast netwerken ook goodwill vanuit de organisatie, mijn foto's bereiken maar een paar honderd mensen dus 'grotere' partijen krijgen altijd voorrang. Ik begreep dat ze daar dit jaar (nog) strikter in zijn geworden :(
Ik heb zitten twijfelen om nog die kant op te gaan, maar ik had geen zin om alleen vanachter de hekken foto's te kunnen maken. Met de gladde baan en het beperkte licht wil je natuurlijk graag zo dicht mogelijk op de baan staan om foto's te kunnen maken.

Ik heb recent de 10-22 groothoek zoomlens van Canon in bezit en daarmee kan je volgens mij fantastisch foto's maken in het paddock.

Misschien moet er eens een DF fotosite komen waarop evenementen aangekondigd kunnen worden en foto's van evenementen en shoots op geplaatst kunnen worden. Dat brengt misschien wel voldoende exposure om sneller die accreditatie te krijgen. :mrgreen:

Ik vond de verslaglegging online van de race prima verzorgd en goed te volgen ondanks dat er zeer verschillende racewagens meereden. Ik kreeg helemaal niet het idee dat het misplaatst was om een 318i in dezelfde race te hebben als een BRL light of 3 serie met een 5.0L. Misschien dat ook het dag/nacht element meespeelde in mijn beleving. En natuurlijk is het leuk om een DF'er te zien rijden.

Ik had het beeld soms ook zonder geluid aanstaan en zag op een gegeven moment de auto's allemaal binnenkomen (ongeluk Golf V) en een vlag met 60 erop. Wat is dat voor een vlag?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 jan 2009, 18:02

Dat is code 60, je mag dan maximaal 60 km/u rijden op de baan. Bijvoorbeeld als ze er 1 aan het afslepen zijn op een gevaarlijke plaats.

Andre

Bericht door Andre » 05 jan 2009, 18:05

Dat is code 60. Dan is er wat gebeurt waar ze normaal een pace car voor inzetten. Maar hier doen ze dat met code 60 vlaggen en moet je verplicht 60km per uur rijden totdat je de groene vlag ziet dan ken ie weer bruut.

JohanH

Bericht door JohanH » 05 jan 2009, 18:11

RutgerK schreef:Ik heb zitten twijfelen om nog die kant op te gaan, maar ik had geen zin om alleen vanachter de hekken foto's te kunnen maken. Met de gladde baan en het beperkte licht wil je natuurlijk graag zo dicht mogelijk op de baan staan om foto's te kunnen maken.

Ik heb recent de 10-22 groothoek zoomlens van Canon in bezit en daarmee kan je volgens mij fantastisch foto's maken in het paddock.

Misschien moet er eens een DF fotosite komen waarop evenementen aangekondigd kunnen worden en foto's van evenementen en shoots op geplaatst kunnen worden. Dat brengt misschien wel voldoende exposure om sneller die accreditatie te krijgen. :mrgreen:
Volgende keer gewoon doen Rutger, desnoods een huishoudtrapje mee en je hebt in principe geeneens een groen vest nodig... Een lichtsterke tele is echter wel zo praktisch (70/80-200 2.8 bv.). Paddock en pitstraat is vziw. vrij toegankelijk tijdens de WEK, zolang je niemand in de weg loopt. Vanwege de kou stond iedereen echter in de pitboxen ;)

Een vestje is op zandvoort vooral praktisch als je geen lichtsterke zoomlens hebt, de meeste plekken zijn ook via een trapje over het hek of een gat goed te fotograferen. De vaste fotograaf met wie ik meeliep gisteren gaf ook aan dat er eigenlijk nooit foto's achterop het circuit genomen worden door de 'vestjes' omdat het te ver lopen is. Buitenkant Audi-S is ook zo'n punt...

Gezien de hoeveelheid fotografen die hier rondloopt zal zo'n poule niet gaan werken vrees ik... overigens is er al een soort DF fotosite:
http://www.flickr.com/groups/drivingfun/pool/" onclick="window.open(this.href);return false; ;)
RutgerK schreef:Ik vond de verslaglegging online van de race prima verzorgd en goed te volgen ondanks dat er zeer verschillende racewagens meereden. Ik kreeg helemaal niet het idee dat het misplaatst was om een 318i in dezelfde race te hebben als een BRL light of 3 serie met een 5.0L. Misschien dat ook het dag/nacht element meespeelde in mijn beleving. En natuurlijk is het leuk om een DF'er te zien rijden.

Ik had het beeld soms ook zonder geluid aanstaan en zag op een gegeven moment de auto's allemaal binnenkomen (ongeluk Golf V) en een vlag met 60 erop. Wat is dat voor een vlag?
Afbeelding
^^ die dus ;) Ik kende'm ook nog niet, is een beetje de full course yellow van de indycar. Alle auto's moeten dan < 60 km/u rijden tot de situatie over is waarna de race vervolgd wordt.

De beelden (ook te zien op een groot scherm voor de pitboxen) waren m.i. erg professioneel geregeld voor een DNRT wedstrijd, hopen dat dat vaker gebeurd.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 jan 2009, 18:22

Johan Hutting schreef:
Gezien de hoeveelheid fotografen die hier rondloopt zal zo'n poule niet gaan werken vrees ik... overigens is er al een soort DF fotosite:
http://www.flickr.com/groups/drivingfun/pool/" onclick="window.open(this.href);return false; ;)
Die ken ik en het zou natuurlijk leuk zijn om daarna te kunnen verwijzen. 8)

JohanH

Bericht door JohanH » 05 jan 2009, 23:48

Zo... nog een paar snapshots van gisteren:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al mijn foto's (164) staan in dit album

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 06 jan 2009, 00:36

Knappe foto's Johan :df: , volgend jaar zien we dus een zwarte Mazda mee rijden :P

Die Volvo C30 in de Toerwagen Diesel Cup reed trouwens ook lekker door, erg knap voor een eigen ontwikkelde auto. Zo ook de Honda Civic van Henk Thuis :shock:

JohanH

Bericht door JohanH » 06 jan 2009, 18:23

Helaas PP, dat wordt pas over een jaar of 2-3 vrees ik... volgend jaar rijden er overigens minstens 6 auto's mee in de cup itt 3 dit jaar. Als het meezit trekt dat nog meer mensen aan waardoor het veld over een paar jaar ook goed gevuld is :df:

Die dieseltjes waren wel grappig in het donker, elke ronde weer mooie ronde schijfjes bij het aanremmen van de Tarzan ;) Ik zag de Civic helaas wat te laat (pas op de startgrid), ben wel benieuwd wat ze er allemaal aan gedaan hebben. De motor schijnt redelijk makkelijk in zowel koppel als vermogen te verbeteren te zijn.

Metchu

Bericht door Metchu » 06 jan 2009, 18:48

gave foto in het donker met de opgelichtte remmen!!!

Plaats reactie