Sprintjes Opa vs Erik+video's!
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Sprintjes Opa vs Erik+video's!
Tja wrijvingsverliezen tussen motor en wielen gaan bij een 4WD echt richting 25% dat betekend dat Erik met een beetje geluk tegen de 300pk aan de wielen heeft (2WD is zo'n 10-15%) en Opa ergens tegen de 260pk aan de wielen heeft. Dit geldt net zo goed voor het koppel. Het verbaast mij dan ook niet dat het op het gas gelijk op gaat alleen is Opa de Sjaak als ie moet schakelen en de M nog even lekker doortrekt in het gebied waar ie op z'n sterkst is.
- Aad
Helemaal waar !!!Opa schreef:Als dat al janken is.![]()
Zoals al vaker op dit forum gezegd.....bochten zijn veel belangrijker dan rechtuit.
Dan vlieg die BMW helemaal om je oren

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Vraag dat maar aan Erik.Aad schreef: Dan vlieg die BMW helemaal om je oren

- Ahmed
Super mooie vids! 

-
Mooie vergelijking heren,
Leuk om te zien dat ze echt om en om hun krachten ontplooien.
Valt me in de filmpjes ook op dat de Impreza na het opschakelen niet echt de kracht meer heeft om bij te trekken, al was het ook niet goed waar te nemen vanachter mijn pc-scherm 8)
Heb je nog de originele versnellingsbak verhoudingen Opa?
Maar goed,
Erik kan weer een vinkje onder z'n portierraam plaatsen, ondanks zijn bochtenvrees toch voor mij duidelijk de snelste
stock M3 3.2 vs tuned 335d Touring 1-0
stock M3 3.2 vs tuned GTT Stars 25 2-0
......
Leuk om te zien dat ze echt om en om hun krachten ontplooien.
Valt me in de filmpjes ook op dat de Impreza na het opschakelen niet echt de kracht meer heeft om bij te trekken, al was het ook niet goed waar te nemen vanachter mijn pc-scherm 8)
Heb je nog de originele versnellingsbak verhoudingen Opa?
Maar goed,
Erik kan weer een vinkje onder z'n portierraam plaatsen, ondanks zijn bochtenvrees toch voor mij duidelijk de snelste

stock M3 3.2 vs tuned 335d Touring 1-0
stock M3 3.2 vs tuned GTT Stars 25 2-0
......
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Stock m3 - stock Z3m kan natuurlijk geregeld worden. Denk dat erik ook dan iets sneller is op snelheid want de cw waarde van de z3 is ook ren drama.
Ook wil ik in begin 2009 wel eens met de Ascona b tegen de m3 sporten. Lijkt me ook erg spannend.
Wanneer kwam je nou om de koffie erik!!!!!
Ook wil ik in begin 2009 wel eens met de Ascona b tegen de m3 sporten. Lijkt me ook erg spannend.
Wanneer kwam je nou om de koffie erik!!!!!
-
Leuke test. Stiekem had ik wel verwacht dat de M3 van Erik sneller zou zijn op hogere snelheden. Het is al meerdere keren gezegd dat dat echt een factory jewel is. Standaard 293km/h geijkt halen is natuurlijk absurd en ik wed dat de gemiddelde M gmbh technicus ook echt verbaasd zou zijn.
Al met al beide erg leuke wagens en die 0-210 in iets meer dan 17 sec. voor de sub zijn natuurlijk ook echt geen kinderachtige waardes!
Al met al beide erg leuke wagens en die 0-210 in iets meer dan 17 sec. voor de sub zijn natuurlijk ook echt geen kinderachtige waardes!
- Opa
Jep!Heb je nog de originele versnellingsbak verhoudingen Opa?
Met de G-tech gemeten kwamen we op 16,2 sec. van 0-200 echte km/h uit.en die 0-210 in iets meer dan 17 sec. voor de sub zijn natuurlijk ook echt geen kinderachtige waardes!
Dit was natuurlijk wel met staande start en lichte mishandeling van 't aandrijf-gedeelte.

Je moet er 0,33 sec. bij optellen vanwege de rollout:
- wjn
Opa schreef:Jep!Heb je nog de originele versnellingsbak verhoudingen Opa?
Met de G-tech gemeten kwamen we op 16,2 sec. van 0-200 echte km/h uit.en die 0-210 in iets meer dan 17 sec. voor de sub zijn natuurlijk ook echt geen kinderachtige waardes!
Dit was natuurlijk wel met staande start en lichte mishandeling van 't aandrijf-gedeelte.![]()
Je moet er 0,33 sec. bij optellen vanwege de rollout:

Leuke dingen om te doen idd, met min of meer gelijkwaardige auto's dan wel. Anders is er niets aan.

- frank de jonge
Wat me opvalt idd is telkens tijdens het schakelen met de Subaru dat die daar heel veel snelheid verlies, komt dat door het 4wd systeem??
- Joy
Mooie filmpjes. Verbaas me eigenlijk dat de Subaru de M3 niet overal pakt. Zeker gezien die 0-200 tijd. Een M3 doet dat rond de 19 seconden als ik het goed heb.
Schakelen blijft de Subaru wat achter, maar ik had het idee dat Opa wat marge nam. Niet van versnelling naar versnelling gebeukt.
Schakelen blijft de Subaru wat achter, maar ik had het idee dat Opa wat marge nam. Niet van versnelling naar versnelling gebeukt.
- Knot
Mooi man, goed te zien, het turbogat, terugkomen op koppel en vervolgens komt de M3 zn sterkste kant laten zien, het lange doorhalen in de versnellingen.
- Opa
Ik heb idd. niet gebeukt met de versnellingen, dat doe ik nooit.
Denk dat Erik wel sneller aan de 200 km/h zit dan 19 sec., maar het aflegt tegen de Sub door de snellere 0-100 km/h tijd van de Sub.
Van 100-200 km/h zal de M3 denk een fractie sneller zijn, maar dan maakt ie de achterstand niet meer goed.
Boven de 200 km/h is de M3 gewoon sneller.
Denk dat Erik wel sneller aan de 200 km/h zit dan 19 sec., maar het aflegt tegen de Sub door de snellere 0-100 km/h tijd van de Sub.
Van 100-200 km/h zal de M3 denk een fractie sneller zijn, maar dan maakt ie de achterstand niet meer goed.
Boven de 200 km/h is de M3 gewoon sneller.
- Opa
Hey Knot, jij kan denk wel beamen dat dat hok van Erik niet normaal is, ik zat op 't rechte stuk van Zandvoort nog weleens achter jou, toen nog met je M3. 

-
Ongeacht wie er sneller is, dit zijn de leuke filmpjes om te zien 

- Opa
Filmpje van Knot en mij er ff bijgezocht:
[gvideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... +zandvoort[/gvideo]
[gvideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... +zandvoort[/gvideo]
- Knot
Ik had nog speciaal een H&H chip gemonteerd zodat ik naar de 7800rpm kon maar dat hok van Erik heeft sowieso 20 a 25pk meer en loopt gewoon super soepel!
Waren mooie tijden!
Laatst gewijzigd door Knot op 30 dec 2008, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik EIS een onafhankelijk onderzoek naar de motorische gesteldheid van de BMW van Erik!
*slaat met beide vuisten op tafel*

-
Maar dat komt weer doordat Knot bang is voor rechte stukkenOpa schreef:Hey Knot, jij kan denk wel beamen dat dat hok van Erik niet normaal is, ik zat op 't rechte stuk van Zandvoort nog weleens achter jou, toen nog met je M3.

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Weer zo iemand die niet tegen de kwaliteit van BMW's kanMarc RS4 schreef:Ik EIS een onafhankelijk onderzoek naar de motorische gesteldheid van de BMW van Erik!

- VLA
Wow, doet de Subaru 0-100 in 4,3 secs !!???

- Opa
Nee, er moet 0,33 sec. bij opgeteld worden, dus 4,6 sec. 

-
Nou nou Steven,je ziet de smiley toch wel!Steven Nauta schreef:Weer zo iemand die niet tegen de kwaliteit van BMW's kanMarc RS4 schreef:Ik EIS een onafhankelijk onderzoek naar de motorische gesteldheid van de BMW van Erik!
Ik kan de BMW van Erik juist goed waarderen,dat kan erik zelf ook bevestigen.
- VLA
Alsnog supersnel, en altijd nog sneller als een M3Opa schreef:Nee, er moet 0,33 sec. bij opgeteld worden, dus 4,6 sec.

- frank de jonge
Dat ding van Erik loopt echt kneiterhard 
CBR 08 ook ff meegeweest met 3 man in die wagen gewoon ruim 290 klokken op die G-tech meter. Hoe gaaf is dat

CBR 08 ook ff meegeweest met 3 man in die wagen gewoon ruim 290 klokken op die G-tech meter. Hoe gaaf is dat