1974 Aston Martin V8 Saloon
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Re: 1974 Aston Martin V8 Saloon
Werkelijk prachtige auto. Mag je met recht trots op zijn!
- Jurriuit
Heey Martine, long time no see!
Wat een geweldige wagen heb je gekocht!
Ziet er voor z'n leeftijd nog goed uit.
Al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik de Bonneville nog mooier vond...
Wat een geweldige wagen heb je gekocht!
Ziet er voor z'n leeftijd nog goed uit.
Al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik de Bonneville nog mooier vond...
-
Doet ze 'effe'
Geweldig gaaf Martine!
Gefeliciteerd, en je doet je naam aston martine nu pas ECHT eer aan! :o
Geweldig gaaf Martine!
Gefeliciteerd, en je doet je naam aston martine nu pas ECHT eer aan! :o

-
Gaaf verhaal! mevrouw gaat even een klassieke Aston Martin ophalen uit Engeland.. vet 

-
Ha, die Martine;
Gefelicteerd en succes gewenst me deze fantastische auto. Ik ken veel kerels met minder lef dan jij....
Is dat trouwens niet de powerbulge van een Vantage op de motorkap?
Gefelicteerd en succes gewenst me deze fantastische auto. Ik ken veel kerels met minder lef dan jij....
Is dat trouwens niet de powerbulge van een Vantage op de motorkap?
Laatst gewijzigd door Hansv (Hans van Velzen) op 04 dec 2008, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- PeerH
Heel gaaf, gefeliciteerd!
- gerard lubbe
Gaaf ding hoor.
Je auto's worden leuker en leuker.
Veel plezier ermee.

Veel plezier ermee.
- Dennis Cavallino
Jij bent erg goed bezig! Dit is echt een stoere mannen bak, alleen geschikt voor connaisseurs met spierballen. Mannen met smaak. En als jonge vrouw steek je al die 'ventjes' nu de loef af. Geweldig! Veel plezier met deze droomauto. Ik ben benieuwd naar de opknap werkzaamheden, je rij ervaringen en vooral naar een mooie fotoshoot.
- Aston Martine
Dank voor alle leuke reacties 
Heb de auto vandaag eens flink gewassen, the whole treatment. Ze was al mooi, maar nu straalt ze. Foto's komen eraan.

Heb de auto vandaag eens flink gewassen, the whole treatment. Ze was al mooi, maar nu straalt ze. Foto's komen eraan.
- Aston Martine
En daar zijn de foto's dan.
Zo, gisteren was er eindelijk tijd voor een flinke wasbeurt.

De Aston zag er op zich best netjes uit, maar ze was toch al zeker een paar jaar niet meer gewassen. We vonden in een opbergvak zelfs nog een flyer van de plaatselijke slager uit 1988
In het sop..

(Excuus dat ik er ook weer op sta, maar ik weiger mijn werkzaamheden stil te leggen voor een foto-momentje
)

Stappen:
- Wassen
- Kleien (onzichtbaar en aangekoekt vuil verwijderen)
- Motorkap en kofferklep gepolijst. Deze hebben een afwijkende kleur en lijken dus ooit eens overgespoten. De lak op die onderdelen gedraagt zich ook anders. Er bleven watervlekken op staan en de lak vertoont op die delen wat krakelei.
- In de wax gezet
- Chroom en alu delen in de Metal Polish gezet
- Plastic delen op de voor- en achterbumper behandeld
- Interieur schoongemaakt en in het leervet gezet
Resultaat:

Interieur:

En wat detail-foto's:

Ook de motorruimte is eens goed bestudeerd, en er is een verlanglijstje opgesteld wat er allemaal vervangen moet worden. Ook kwamen we erachter waarom de auto nou zo beroerd wilde starten. Er lag een bougiekabel los
Starten klinkt nu al een stuk beter.

Dingen die voor de APK nog in orde gemaakt moeten worden:
- Wat slangetjes vervangen en klemmetjes plaatsen
- Kapot achterlicht vervangen
- Koplampen afstellen
- Accu vastzetten (Er is nu een plankje hout onder geschoven om de accu wat op te hogen, zodat hij in de beugel past...)
- Gordels rollen niet meer op, dus rollers vervangen
- Remleidingen zijn wat roestig. De boel moet sowieso ontlucht worden, maar compleet vervangen is misschien ook geen gek idee.
Ik was eerst bang dat ik misschien op zoek moest naar een linker buitenspiegel omdat deze op normale auto's verplicht is. Gelukkig wees wat speurwerk uit dat alleen de buitenspiegel aan de bestuurderskant verplicht is, dus op een rechtsgestuurde auto betreft dat de rechter buitenspiegel.
Andere dingen:
- Toerenteller fixen
- Airco fixen
- Alle vloeistoffen zijn nog vers, omdat de auto de afgelopen 10 jaar maar 100 miles heeft gereden. Maar olie verversen is nooit een gek idee.
- De dorpels natuurlijk.. Ben al bezig met het zoeken naar een setje nieuwe.
- Deur aan de bestuurderskant is een beetje gaan hangen. Waarschijnlijk slechts een kwestie van busjes vervangen.
- In de kofferbak ruikt het vrij sterk naar benzine. De slangen van de tankklepjes lopen daar doorheen en lekken misschien iets.
Dat is alles wat ik nu even kan bedenken. Misschien schiet me later nog weer wat te binnen.
Verder is de lak niet heel erg mooi. Hier en daar zitten dus scheuren vanwege de werking van de lak. Rond de ramen zitten ook een paar kleine bubbeltjes. Mooi is het niet, maar het kan mij persoonlijk weinig deren. Oude vrouwen moet je niet aan alle kanten kunstmatig strak trekken :p
Zo, gisteren was er eindelijk tijd voor een flinke wasbeurt.
De Aston zag er op zich best netjes uit, maar ze was toch al zeker een paar jaar niet meer gewassen. We vonden in een opbergvak zelfs nog een flyer van de plaatselijke slager uit 1988

In het sop..
(Excuus dat ik er ook weer op sta, maar ik weiger mijn werkzaamheden stil te leggen voor een foto-momentje

Stappen:
- Wassen
- Kleien (onzichtbaar en aangekoekt vuil verwijderen)
- Motorkap en kofferklep gepolijst. Deze hebben een afwijkende kleur en lijken dus ooit eens overgespoten. De lak op die onderdelen gedraagt zich ook anders. Er bleven watervlekken op staan en de lak vertoont op die delen wat krakelei.
- In de wax gezet
- Chroom en alu delen in de Metal Polish gezet
- Plastic delen op de voor- en achterbumper behandeld
- Interieur schoongemaakt en in het leervet gezet
Resultaat:
Interieur:
En wat detail-foto's:
Ook de motorruimte is eens goed bestudeerd, en er is een verlanglijstje opgesteld wat er allemaal vervangen moet worden. Ook kwamen we erachter waarom de auto nou zo beroerd wilde starten. Er lag een bougiekabel los

Dingen die voor de APK nog in orde gemaakt moeten worden:
- Wat slangetjes vervangen en klemmetjes plaatsen
- Kapot achterlicht vervangen
- Koplampen afstellen
- Accu vastzetten (Er is nu een plankje hout onder geschoven om de accu wat op te hogen, zodat hij in de beugel past...)
- Gordels rollen niet meer op, dus rollers vervangen
- Remleidingen zijn wat roestig. De boel moet sowieso ontlucht worden, maar compleet vervangen is misschien ook geen gek idee.
Ik was eerst bang dat ik misschien op zoek moest naar een linker buitenspiegel omdat deze op normale auto's verplicht is. Gelukkig wees wat speurwerk uit dat alleen de buitenspiegel aan de bestuurderskant verplicht is, dus op een rechtsgestuurde auto betreft dat de rechter buitenspiegel.
Andere dingen:
- Toerenteller fixen
- Airco fixen
- Alle vloeistoffen zijn nog vers, omdat de auto de afgelopen 10 jaar maar 100 miles heeft gereden. Maar olie verversen is nooit een gek idee.
- De dorpels natuurlijk.. Ben al bezig met het zoeken naar een setje nieuwe.
- Deur aan de bestuurderskant is een beetje gaan hangen. Waarschijnlijk slechts een kwestie van busjes vervangen.
- In de kofferbak ruikt het vrij sterk naar benzine. De slangen van de tankklepjes lopen daar doorheen en lekken misschien iets.
Dat is alles wat ik nu even kan bedenken. Misschien schiet me later nog weer wat te binnen.
Verder is de lak niet heel erg mooi. Hier en daar zitten dus scheuren vanwege de werking van de lak. Rond de ramen zitten ook een paar kleine bubbeltjes. Mooi is het niet, maar het kan mij persoonlijk weinig deren. Oude vrouwen moet je niet aan alle kanten kunstmatig strak trekken :p
- Tristan
Schitterend, vooral het interieur, ziet er echt nog als nieuw uit. Hoop dat je niet al te veel problemen tegen komt en deze beauty z.s.m. op de NL wegen zien rijden. 

- Dennis Cavallino
En gaat 'ze' dwars?
Erg mooi, en goed dat zo'n auto weer de aandacht krijgt die ze nodig heeft. Alles weer vers/nieuw, en dan eens een keertje goed de benen strekken.
Geniet ervan!

Erg mooi, en goed dat zo'n auto weer de aandacht krijgt die ze nodig heeft. Alles weer vers/nieuw, en dan eens een keertje goed de benen strekken.
Geniet ervan!
-
Damn dat interieur is wel heel mooi zeg!!
En die engelse platen zou je er eigenlijk op moeten laten 8)
En die engelse platen zou je er eigenlijk op moeten laten 8)
- GTRene

Trouwens op de motor staat Aston Martin Lagonda...is dat standaard ? volgens mij is er toch ook een AM Lagonda?
succes
RS
NB zal wel standaard zijn, zie ook deze reportage van foto's e.d.
http://www.britishv8.org/Other/JohnTargett1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Wat een geweldige auto! Gefeliciteerd er mee!
-
Ze wordt geen moment gespaard. Pas in het bezit van een Engelse wagen en nu al kopzorgen!!!

Mooi apparaat.
Mooi apparaat.
- RobS
Porsche radio? 

-
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
Geweldige Engelse karakter bak. Goed bezig!
-
cooooooooooooool 8)
-
Heeeeeeeeel Nice !
-
Wat een interieur ook, wat een geweldige auto zeg! 

- Aston Martine
Lol, Ik weigerde het poetsen te onderbreken voor de foto, waar ik eigenlijk liever niet op wilde staan :pallen schreef:Ze wordt geen moment gespaard. Pas in het bezit van een Engelse wagen en nu al kopzorgen!!!
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Wat een schitterende wagen zeg!! Prachtig!
Ik vind dit model AM echt zo onwijs fraai. Aan de ene kant heel elegant, maar door een aantal lijnen die het model bepalen ook erg stoer.
Hij staat er echt weer super mooi bij zo eerst martine. Interieur is echt nog heel fraai. En wat Rob ook opmerkte....Porsche radio
??
Ik vind dit model AM echt zo onwijs fraai. Aan de ene kant heel elegant, maar door een aantal lijnen die het model bepalen ook erg stoer.
Hij staat er echt weer super mooi bij zo eerst martine. Interieur is echt nog heel fraai. En wat Rob ook opmerkte....Porsche radio

-
Ik zou het niet kunnen, opeens zo'n rechtsgestuurde auto. Scheelt wel dat het geen manual is natuurlijk.
Heerlijke auto die het waard is om op de weg gehouden te worden, veel succes er mee
Heerlijke auto die het waard is om op de weg gehouden te worden, veel succes er mee