Vanaf 2020!!!!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom

Re: Vanaf 2020!!!!

Bericht door Tom » 03 dec 2008, 22:54

Andre schreef:Waarom niet geevolueerd?

Zou jij Formule 1 kijken als je alleen zoem zoem op tv hoort.

Zou jij een ferrari kopen dat je alleen zoem zoem hoort.

Electrisch is emotieloos.

Reacite van Robin: op bovenstaande zin. ---> dat zeggen de amerikanen ook.
Andre ik had ooit een artikel gelezen over elektrische karts...... mensen die daarmee reden waren wel positief over die dingen... non stop vermogen of iets dergelijks beschikbaar.

Hoe sta jij daar tegenover als kart expert? ooit mee gereden?

(zelf nooit mee gereden, zou idd het geluid missen maar verder nog niet echt een mening over kunnen vormen... elektrische lotus elise ofzo.. 'kweetnie, als de prijs goed is zou ik zoiets niet gelijk afwijzen.. al zou ik geluid wel erg missen.. groot deel van de beleving)

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 03 dec 2008, 23:17

Met zulke berichten weet ik weer waarom ik nú bezig ben m'n knaken vooral in de autohobby te dumpen 8) .

Ben overigens wel benieuwd of men over een jaar of wat nog met een 1 of andere opmerking gaat komen over het effect wat het spul wat er wél uit de uitlaat komt (want da's nog steeds geen drinkwater :lol: ).

Wel grappig trouwens, ik las eindelijk weer eens de autoweek recentelijk en daar staat dus gewoon bij veel testen al de co2 uitstoot. Als je dan leest dat een beetje C-klasse straks nog maar 130g/km doet of zoiets valt de impact an sich nog wel mee (hoewel MB historisch gezien wel een voorloper is).

Maar van die hoax ben ik het wel een beetje mee eens. Of zoals ik het altijd zeg: die milieuhype is een hype die een heleboel ingenieurs/mensen nog een heleboel werk gaat opleveren in de toekomst :beer: :D !

RutgerK

Bericht door RutgerK » 03 dec 2008, 23:43

Het is moeilijk om een oordeel te geven over 2020 met slechts de techniek van nu in het achterhoofd. Ik weet niet hoe groot en zwaar de technieken van alternatieve aandrijvingen zullen zijn in 2020. Het aantal onderdelen van een electrische aandrijving is veel kleiner en in potentie zou de aandrijving veel kleiner kunnen worden. Met electromotor in de wielen kan het onafgeveerde gewicht verlaagd worden en het zwaartepunt van de auto kan ook veel meer naar beneden.

Het aandrijfsconcept met bijvoorbeeld electromotoren in de wielen maakt AWD, RWD en FWD volledig instelbaar naar keuze en de situatie waarin je rijdt. Nu al wordt op diverse manieren software gebruikt om het karakter van de motor te veranderen maar met een elektrische aandrijving is er denk ik veel meer mogelijk. Driften zou een eitje moeten zijn met directe aandrijving en het enorme koppel.

Maar het geluid blijft wel een punt. :hmmm:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 dec 2008, 01:13

G Kolkman schreef:Maar van die hoax ben ik het wel een beetje mee eens. Of zoals ik het altijd zeg: die milieuhype is een hype die een heleboel ingenieurs/mensen nog een heleboel werk gaat opleveren in de toekomst :beer: :D !
Absoluut! Heb ik toch nog eens verstandige beslissingen gemaakt qua opleiding :mrgreen:

Elmar

Bericht door Elmar » 04 dec 2008, 11:24

Voor je het weet is het 2020. Hoorde van de week op de radio Prince met 1999. Is een plaat uit 1982(!!!) en 1999 is al weer 10 jaar geleden.... (time flies when your getting old... :cry: )

RutgerK schreef: Met electromotor in de wielen kan het onafgeveerde gewicht verlaagd worden ....
Lijkt mij dat het onafgeveerde gewicht juist omhoog gaat.

RutgerK schreef: Het aandrijfsconcept met bijvoorbeeld electromotoren in de wielen maakt AWD, RWD en FWD volledig instelbaar naar keuze en de situatie waarin je rijdt. Nu al wordt op diverse manieren software gebruikt om het karakter van de motor te veranderen maar met een elektrische aandrijving is er denk ik veel meer mogelijk. Driften zou een eitje moeten zijn met directe aandrijving en het enorme koppel.
Wetende dat autofabrikanten bijna enkel nog onderstuurde auto's maken, want veilig. Tel daar alle andere veiligheidsvoorzieningen bij op en die ze nog gaan ontwikkelen, zal er weinig te driften zijn met de toekomstige auto's.

allen

Bericht door allen » 04 dec 2008, 11:36

Elmar schreef:Wetende dat autofabrikanten bijna enkel nog onderstuurde auto's maken, want veilig. Tel daar alle andere veiligheidsvoorzieningen bij op en die ze nog gaan ontwikkelen, zal er weinig te driften zijn met de toekomstige auto's.
Interessant filmpje. Verklaard misschien ook waarom die impreza's in de basis onderstuurd zijn? HIer krijgt Harris later te horen dat hij juist heel clean moet rijden om sneller te zijn.
http://uk.youtube.com/watch?v=4_tTsJCcBlc" onclick="window.open(this.href);return false;

RutgerK

Bericht door RutgerK » 04 dec 2008, 12:53

Elmar schreef:Voor je het weet is het 2020. Hoorde van de week op de radio Prince met 1999. Is een plaat uit 1982(!!!) en 1999 is al weer 10 jaar geleden.... (time flies when your getting old... :cry: )

RutgerK schreef: Met electromotor in de wielen kan het onafgeveerde gewicht verlaagd worden ....
Lijkt mij dat het onafgeveerde gewicht juist omhoog gaat.

RutgerK schreef: Het aandrijfsconcept met bijvoorbeeld electromotoren in de wielen maakt AWD, RWD en FWD volledig instelbaar naar keuze en de situatie waarin je rijdt. Nu al wordt op diverse manieren software gebruikt om het karakter van de motor te veranderen maar met een elektrische aandrijving is er denk ik veel meer mogelijk. Driften zou een eitje moeten zijn met directe aandrijving en het enorme koppel.
Wetende dat autofabrikanten bijna enkel nog onderstuurde auto's maken, want veilig. Tel daar alle andere veiligheidsvoorzieningen bij op en die ze nog gaan ontwikkelen, zal er weinig te driften zijn met de toekomstige auto's.
Elmar je hebt helemaal gelijk natuurlijk over het onafgeveerde gewicht. :bag:

Ik las op Autoblog over een techniek van Michelin en weet niet over die techniek nu voor een hoger of lager afgeveerd gewicht zorgt.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 dec 2008, 14:52

Al die overheidsmaatregelen zijn allemaal leuk en aardig. Feit is alleen dat de overheid vaak het probleem neerlegt bij bedrijven en burgers. Zelf komen ze vaak niet met een oplossing. Ze zijn eerder de bron van het probleem in dit soort gevallen.

En dan kunnen de bedrijven en burgers dus opdraaien voor de kosten. Zoals ook weer in dit geval. Je zou het bijna onrecht noemen :roll:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 04 dec 2008, 15:03

Stephane, het is de vraag of de overheid zelf het probleem moet oplossen. Ik denk dat het ingrijpen in de markt een beter instrument is. Ik moet er namelijk niet aandenken dat Nedcar genationaliseerd wordt om daar Nederlandse hybride/electrische Volkswagens te gaan produceren. :wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 dec 2008, 22:40

RutgerK schreef:Stephane, het is de vraag of de overheid zelf het probleem moet oplossen. Ik denk dat het ingrijpen in de markt een beter instrument is. Ik moet er namelijk niet aandenken dat Nedcar genationaliseerd wordt om daar Nederlandse hybride/electrische Volkswagens te gaan produceren. :wink:
Als de overheid zou sturen op een manier die zinvol is en ook toekomstgericht: prima! Mijn steun hebben ze. Maar de kortzichtigheid, compromisvolle zinloosheid en onwetende machtsperikelen over de rug van de burger die over het algemeen tentoongespreid worden hebben mijn steun minder, om het maar netjes te zeggen. En juist door die onwetendheid gebeuren er dingen waar niemand wat aan heeft uiteindelijk.

Plaats reactie