Wonen in Rotterdam / Den Haag - ervaringen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Re: Wonen in Rotterdam / Den Haag - ervaringen?

Bericht door Opa » 18 nov 2008, 23:59

Utrecht vind ik een superfijne stad. Heb daar ook gestudeerd & had het erg naar m'n zin. Als alles mee zou zitten, woonde ik daar het liefst.
Dan zou ik zeker ook in Delft kijken als ik jou was......is ook een studentenstad, erg gezellig, met grachtjes, kroegjes, eettentjes en ligt tussen Rotterdam en Den Haag.
Volgens mij ook weinig criminaliteit daar.

Collin Bello

Bericht door Collin Bello » 19 nov 2008, 09:48

Hangt ook een beetje af waar in Rotterdam je werkt.

Als je net als ik in R'dam Zuid werkt, zeg maar regio AHOY, Zuidplein tot aan het het nieuwe Maasstad ziekenhuis, dan is het een overweging waard om ten zuiden van R'dam eens te kijken. Kleine dorpen met kerkgangers, 6 kerken en 2 friettenten, Koni fabriek, en vrij goede autoverbinding naar de zuid oever van R'dam. Denk aan Mijnsherenland, Oud-Beijerland, Klaaswaal en misschien ook Numansdorp. Daarnaast is Barendrecht een groot dorp onder de rook van R'dam. Voordeel daar is de tramverbinding met het centrum. Vanaf het eind/beginpunt tot centraal station in het centrum 25min. Rhoon heeft een metroverbinding.

Als je in het centrum van R'dam werkt. Tja dan in een dorp ten noorden van R'dam met goede OV-voorziening. Denk aan Berkel en Rodenrijs, Bergschenhoek, Nieuwerkerk ad IJssel, Capelle ad IJssel (eigenlijk is daar alleen de 'sGravenweg echt interessant) of de buitenwijken van R'dam (Kralingen, Hillegersberg, stukken van Schiebroek).

Succes met nadenken...

C

Tazzy

Bericht door Tazzy » 19 nov 2008, 16:37

Ook wel aardig om even te checken, mijn regio voor stadsdeel leidschenveen ziet er wel rustig uit (postcode 2493):

http://www.misdaadkaart.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Mack

Bericht door Mack » 20 nov 2008, 10:07

Ik ben van oorsprong een Brabander maar een paar jaar geleden in Rotterdam neergestreken. Ik woon momenteel in Schiebroek, helemaal in het noorden. Persoonlijk bevalt het me daar erg goed: het is een ruim opgezette wijk, niet zo stads maar toch dichtbij genoeg om in 15min midden op de Coolsingel te staan. Hetzelfde met Hilligersberg: van oorsprong de rijke wijk van Rotterdam. En dit is vroeger zelf een dorp geweest, dus heeft ook nog die structuur.

Hierboven werden Mijnsherenland enzo genoemd, maar groot nadeel van de Hoekse Waard vind ik dat er eigenlijk maar 1 weg vanaf is, plus een toltunnel. Dat staat 's ochtends en 's middags helemaal vast.

Plaats reactie