Bedankt allemaal voor de reakties, we gaan dinsdag a.s. kijken voor een oplossing.Naughty schreef:Opschuren van de blokken en een schuin randje eraan maken zal 50% van het piepen wegnemen.
Piepen van Ferodo komt omdat je er te zacht mee rijd.
Het remblok is dan niet goed ingeremd. Volgende keer DS-Performance nemen of je remmen goed inremmen.
Piepen komt namelijk alleen voor bij de DS2500 als je ze niet goed heb ingeremd.
Hierdoor is er alleen hitte gaan zitten in de toplaag van de remvoering en min of meer verglaasd. Na goed inremmen is het hele blok een keer goed warm geweest en heb je geen last meer van piepen.
Zoek dus een industrie terein op of je favoriete rustige b-weg en stook daar je remmen maar eens goed heet door 10 keer heftig 100-40 te remmen en dan de boel eens goed te laten koelen.
Overigens gister gereden met een Setje Hawk HP Plus, maar daar werd ik toch een beetje op het verkeerde been gezet.
Ze bijten een stuk minder als DS2500, al bleven ze wel goed remmen na meermalen 180-80 remproefjes.
Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat dus uit naar de DS2500
Het heeft helemaal niks met inrijden te maken, dat is goed gebeurd, er rijden er een aantal rond op de club met deze remmen en blokken die zijn Pietje precies en hebben er ook last van.
Dit zijn semi race blokken dus ook voor op straat, het lijkt me erg sterk dat je constant vol op je rem moet gaan stampen om het piepen te stoppen, daar zijn op de weg niet altijd de situaties na, ik heb dit ook meerdere malen gedaan vanaf 120 km/h en dan vol op de rem, doorrijden en weer hetzelfde, maakt niks uit.
Er rijdt 1 iemand rond met de DS 2500 blokken met Brembo schijven op een Seat Ibiza en die heeft nergens last van.
Ik hou iedereen wel ff op de hoogte.