Ferodo DS 2500 remblokken piepen, iemand oplossing?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
onlyvik

Re: Ferodo DS 2500 remblokken piepen, iemand oplossing?

Bericht door onlyvik » 23 nov 2008, 10:23

Naughty schreef:Opschuren van de blokken en een schuin randje eraan maken zal 50% van het piepen wegnemen.
Piepen van Ferodo komt omdat je er te zacht mee rijd.
Het remblok is dan niet goed ingeremd. Volgende keer DS-Performance nemen of je remmen goed inremmen.

Piepen komt namelijk alleen voor bij de DS2500 als je ze niet goed heb ingeremd.
Hierdoor is er alleen hitte gaan zitten in de toplaag van de remvoering en min of meer verglaasd. Na goed inremmen is het hele blok een keer goed warm geweest en heb je geen last meer van piepen.
Zoek dus een industrie terein op of je favoriete rustige b-weg en stook daar je remmen maar eens goed heet door 10 keer heftig 100-40 te remmen en dan de boel eens goed te laten koelen.

Overigens gister gereden met een Setje Hawk HP Plus, maar daar werd ik toch een beetje op het verkeerde been gezet.
Ze bijten een stuk minder als DS2500, al bleven ze wel goed remmen na meermalen 180-80 remproefjes.
Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat dus uit naar de DS2500
Bedankt allemaal voor de reakties, we gaan dinsdag a.s. kijken voor een oplossing.

Het heeft helemaal niks met inrijden te maken, dat is goed gebeurd, er rijden er een aantal rond op de club met deze remmen en blokken die zijn Pietje precies en hebben er ook last van.

Dit zijn semi race blokken dus ook voor op straat, het lijkt me erg sterk dat je constant vol op je rem moet gaan stampen om het piepen te stoppen, daar zijn op de weg niet altijd de situaties na, ik heb dit ook meerdere malen gedaan vanaf 120 km/h en dan vol op de rem, doorrijden en weer hetzelfde, maakt niks uit.

Er rijdt 1 iemand rond met de DS 2500 blokken met Brembo schijven op een Seat Ibiza en die heeft nergens last van.

Ik hou iedereen wel ff op de hoogte. :wink:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 23 nov 2008, 11:15

Naughty schreef: Piepen komt namelijk alleen voor bij de DS2500 als je ze niet goed heb ingeremd.
Hierdoor is er alleen hitte gaan zitten in de toplaag van de remvoering en min of meer verglaasd. Na goed inremmen is het hele blok een keer goed warm geweest en heb je geen last meer van piepen.
Zoek dus een industrie terein op of je favoriete rustige b-weg en stook daar je remmen maar eens goed heet door 10 keer heftig 140-40 te remmen en dan de boel eens goed te laten koelen.
:thumbup:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 23 nov 2008, 18:07

Dus ze mogen best wel roken de eerste 200km???

Naughty

Bericht door Naughty » 23 nov 2008, 21:02

Remblokken op nieuwe schijven laat je eerst 100-200km op elkaar inslijten met normaal woon werk verkeer e.d.
Daarna mag je ze best eens goed heet stoken. Ik heb met bovenstaande methode nog nooit DS2500 blokken gehad die piepten.
Niet op onze GTT met STI BBK of op de foresters. Allemaal DS2500 en allemaal piep vrij

Heb ook al eens het piepen verholpen door de boel eens goed op te schuren en opnieuw in te remmen.
Achteraf bleek het altijd een remtang te zijn die iets bleef hangen, of een blokje wat vast zat in de klauw of dat de toplaag verglaasd was door te slepend te remmen. Het probleem stopt of word aanzienlijk minder als de schijf en remblok een keer door en door heet zijn geweest en dan rookt het inderdaad wel even

onlyvik

Bericht door onlyvik » 24 nov 2008, 01:36

Naughty schreef:Remblokken op nieuwe schijven laat je eerst 100-200km op elkaar inslijten met normaal woon werk verkeer e.d.
Daarna mag je ze best eens goed heet stoken. Ik heb met bovenstaande methode nog nooit DS2500 blokken gehad die piepten.
Niet op onze GTT met STI BBK of op de foresters. Allemaal DS2500 en allemaal piep vrij

Heb ook al eens het piepen verholpen door de boel eens goed op te schuren en opnieuw in te remmen.
Achteraf bleek het altijd een remtang te zijn die iets bleef hangen, of een blokje wat vast zat in de klauw of dat de toplaag verglaasd was door te slepend te remmen. Het probleem stopt of word aanzienlijk minder als de schijf en remblok een keer door en door heet zijn geweest en dan rookt het inderdaad wel even

Nogmaals ze zijn goed ingeremd. Een aantal keren vol op de rem trappen werkt niet. Wat raar is, is dat het piepen is begonnen nadat ik een wasstraat ben in geweest, toen had ik zeker al 500 km gereden met de nieuwe remmen, en voor die wasstraat niks aan het handje.. echt vage shit.

Hopelijk weet ik dinsdag meer. :wink:

RJay

Bericht door RJay » 24 nov 2008, 10:03

Ze zijn niet heet de wasstraat in gegaan?

onlyvik

Bericht door onlyvik » 24 nov 2008, 10:31

R.J schreef:Ze zijn niet heet de wasstraat in gegaan?
nope.. ik stond in een dikke rij voordat ik erin ging, ben ook niet keihard aan komen rijden en dan vol in remmen of iets dergelijks.

Sjef

Bericht door Sjef » 24 nov 2008, 19:14

Lang blijven wachten voor de wasstraat met de voet op de rem?

*we gaan alle opties even af*

onlyvik

Bericht door onlyvik » 24 nov 2008, 19:31

Sjef schreef:Lang blijven wachten voor de wasstraat met de voet op de rem?

*we gaan alle opties even af*
Ook dat doe ik nooit, i.v.m. kromtrekken schijven. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 nov 2008, 19:45

straks heeft de velgenreiniger van o.a. brakedust z'n werk te goed gedaan en niet goed afgespoeld in wasstraat (mede daarom was ik liever zelf maa ook omdat mijn kar niet eens de velgen schoonkrijgt in zo'n ding) en vreet het de zachte matterialen uit het blokje? :roll: I don't know maar tis wel troep als het lang zit :mrgreen:

RJay

Bericht door RJay » 25 nov 2008, 13:07

Velgenreiniger komt normaal gesproken niet echt aan de binnenkant van je klauwtje though....

onlyvik

Bericht door onlyvik » 29 nov 2008, 09:44

Opa schreef:Gewoon de Hawk HP Plus, die dingen hebben koud een goeie bite en zijn ook geschikt voor een circuitdag.....ik vond ze zowel koud als warm beter dan de DS2500!

Green Stuf is troep, niet aan beginnen.
We hebben wat dingen geprobeerd maar ze blijven gewoon piepen, voor mij dus einde verhaal en ze gaan eruit helaas. :(

Iemand bekend met de Hawk HPS (High Performance Street) ??

Toch is er blijkbaar ook met Hawk geen garantie dat ik geen gepiep heb. Wie verkoopt er Hawk in Nederland??

RJay

Bericht door RJay » 29 nov 2008, 13:18

onlyvik schreef:
Opa schreef:Gewoon de Hawk HP Plus, die dingen hebben koud een goeie bite en zijn ook geschikt voor een circuitdag.....ik vond ze zowel koud als warm beter dan de DS2500!

Green Stuf is troep, niet aan beginnen.
We hebben wat dingen geprobeerd maar ze blijven gewoon piepen, voor mij dus einde verhaal en ze gaan eruit helaas. :(

Toch is er blijkbaar ook met Hawk geen garantie dat ik geen gepiep heb. Wie verkoopt er Hawk in Nederland??

Hank van dutch race and rally parts, weet niet of hij ook de straatblokken voert though.

http://www.dutchraceandrallyparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Naughty

Bericht door Naughty » 29 nov 2008, 15:07

onze leverancier in de USA heeft ook het complete hawk assortiment.
Als je een artikelnummer heb kan ik wel even de prijs voor je opvragen

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 29 nov 2008, 16:45

Die moet je dus niet hebben, ik hoorde dat die een heel stuk minder goed remmen dan de HPPlus.

Hawk is o.a. verkrijgbaar bij:

http://www.autosportparts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autosportcompany.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Of gewoon via David laten komen dus. :wink:

onlyvik

Bericht door onlyvik » 04 dec 2008, 09:19

FF een kleine update:

Ik heb de Hawk HP Plus besteld en als het goed is zijn ze vrijdag of zaterdag binnen :wink:

Ik heb ze gewoon laten bestellen waar ik altijd kom, wel zo netjes want die zet ze er ook in.

Ik ben erg benieuwd.. :df:

Ik hou jullie op de hoogte :wink:

Waarschijnlijk heb ik dan een setje Ferodo DS 2500 in de aanbieding, ff kijken of hij ze misschien terug gaat nemen en anders verkoop ik ze. :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 04 dec 2008, 09:45

Benieuwd wat die gaan doen bij jou, opzich is de Hawk mooi van kwaliteit/pasvorm, en de HPS heb ik al eens geprobeerd onder men Hartge echter die waren niet voldoende en zeg maar te vergelijken met standaard M kwaliteit, opzich niet verkeerd maar niet goed genoeg voor track....
De HP plus zouden een stuk beter moeten zijn...echter liet ik me overhalen door een auto/motorsport-man die de DS3000 aanbeveelde, tja die zitten er nu in en bevallen me erg goed, ja ze piepen wel wat als ze warm zijn maar lang niet zo erg als bv de rammelende RC6 dat zijn eigenlijk puur race blokken, de DS3000 zit er mooi tussenin, hij blijft goed constant, past goed zit zelfs de BMW klem achterop net als standaard en dus rammelvrij, voor mij de juiste oplossing omdat ik maar een paar keer per jaar op track kom en dus geen zin heb aan constant gepiep en gerammel en of telkens remblokjes wisselen :bag:

onlyvik

Bericht door onlyvik » 19 dec 2008, 09:38

Nou mannen.. gister was het zover.. de Hawks werden eronder gezet and guess what???

Same story.. different day, de eerste beste normale stop die ik maakte was het weer raak, pieperdepiep

Is er iemand op het forum die mij aan andere remset kan aanbevelen die de combie heeft van de Hp plus/ Ferodo DS 2500 ZONDER GEPIEP ???

Iemand ervaring met A & P racing of Brembo schijven??

Mark

Bericht door Mark » 19 dec 2008, 09:48

Eerder wilde ik het niet zeggen omdat je een gloednieuwe remset hebt maar een veel gehoorde klacht bij "goedkope" remsets zijn inderdaad piepende remmen. Dit soort remklauwen zijn niet echt stijf en het flexen van de klauwen kan het piepen veroorzaken. Mijn AP remmen (met Ferodo DS2500) piepen enkel koud in de laatste meters voor stilstand.

onlyvik

Bericht door onlyvik » 19 dec 2008, 10:06

Mark schreef:Eerder wilde ik het niet zeggen omdat je een gloednieuwe remset hebt maar een veel gehoorde klacht bij "goedkope" remsets zijn inderdaad piepende remmen. Dit soort remklauwen zijn niet echt stijf en het flexen van de klauwen kan het piepen veroorzaken. Mijn AP remmen (met Ferodo DS2500) piepen enkel koud in de laatste meters voor stilstand.
Hoi Mark,

Wat voor set heb jij dan precies??

Het vreemde is dat er bij het personeel van JB autoservice een Golf rijdt met TT remmen en de DS 2500 blokken, die piepen ook maar niet zo extreem als deze set.

Is AP beter als Brembo??

Thanx

Mark

Bericht door Mark » 19 dec 2008, 10:25

onlyvik schreef:
Mark schreef:Eerder wilde ik het niet zeggen omdat je een gloednieuwe remset hebt maar een veel gehoorde klacht bij "goedkope" remsets zijn inderdaad piepende remmen. Dit soort remklauwen zijn niet echt stijf en het flexen van de klauwen kan het piepen veroorzaken. Mijn AP remmen (met Ferodo DS2500) piepen enkel koud in de laatste meters voor stilstand.
Hoi Mark,

Het vreemde is dat er bij het personeel van JB autoservice een Golf rijdt met TT remmen en de DS 2500 blokken, die piepen ook maar niet zo extreem als deze set.

Is AP beter als Brembo??

Thanx
Zelf heb ik een set AP Racing 6600 remklauwen met custommade remschijven (ik had wat eisen die niet standaard verkrijgbaar zijn). AP en Brembo hebben beide erg goede remset, Brembo heeft meer OE remsets waarvan er wel verteld word dat deze minder zijn dan de aftermarket sets (Bijvoorbeeld de remmen van de 350Z/ Focus RS/ Megane RS/ Alfa GTA's). Een absolute aanraden zijn ook Alcon remsets, in Nederland niet uitgebreid verkrijgbaar maar zeer goede monoblock remklauwen.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 dec 2008, 11:40

Ha pieperd :mrgreen: misschien eens andere schijven kopen (ander merk/samenstelling?) kan zijn dat ze te heftig reageren op de materialen van de blokjes...en anders gewoon een paar keer van 200 naar 100 remmen...

Mij bevallen ze echt super onder de Hartge, ik heb de DS3000 & toevallig kwam ik deze site tegen schijnbaar blokken in de aanbieding van Ferodo de DS2500 en de DS3000

http://www.fineline-imports.nl/ferodo-b ... cq803-669/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tim Schuurman

Bericht door Tim Schuurman » 19 dec 2008, 11:43

Fineline is een goedkope leverancier. Mijn huidige blokken komen er ook vandaan, snelle service en een aardig kerel :thumbup:

En nee, ik heb geen aandelen :nana:

onlyvik

Bericht door onlyvik » 19 dec 2008, 14:54

@ Rene. Dat remmen van 200 naar 100 ook al veel gedaan, we hebben ook al de randen eraf geslepen van de blokken, wat opvalt steeds is als we de Ferodo blokken eraf halen, het oppervlak hardstikke glad is, we hebben de blokken flink opgeschuurd en dan rem ik 4x niet-piepend en dan begint het weer. Het heeft dus niks met niet goed inremmen te maken etc. De Hawk blokken zaten er net onder en begonnen meteen de eerste x te piepen, mijn snelheid was iets van 40 km/h daarna de Hawks eraf gehaald en de Ferrodo er weer op, ik hoefde niks te betalen voor de blokken op die manier.

Ik zit er sterk over te denken om gewoon weer terug naar de TT remmen te stappen met standaard blokken, zeker minder remmen maar geen vogels in mijn hoofd. Ik rij verder toch geen circuit met die auto en ik heb geen zeker geen zin om te gaan experimenteren met blokken etc. en 100x op en neer naar de garage, ik wil gewoon een complete set remmen hebben waarvan ik weet dat die goed werken zonder gezeik verder.

Dus AP racing is een goede kanshebber, waar kan ik zo een set vinden en over wat voor prijscatogerie praten we ongeveer??

onlyvik

Bericht door onlyvik » 19 dec 2008, 14:55

Mark schreef:
onlyvik schreef:
Hoi Mark,

Is AP beter als Brembo??

Thanx
Zelf heb ik een set AP Racing 6600 remklauwen met custommade remschijven (ik had wat eisen die niet standaard verkrijgbaar zijn). AP en Brembo hebben beide erg goede remset, Brembo heeft meer OE remsets waarvan er wel verteld word dat deze minder zijn dan de aftermarket sets (Bijvoorbeeld de remmen van de 350Z/ Focus RS/ Megane RS/ Alfa GTA's). Een absolute aanraden zijn ook Alcon remsets, in Nederland niet uitgebreid verkrijgbaar maar zeer goede monoblock remklauwen.
Hoi Mark,

Waar heb jij je set gekocht en over wat voor prijscatogerie praten we?? PM me anders ff over prijzen etc.

Plaats reactie