Tom heeft dan toch weer het sterkste punt, en dat is dat het allemaal gaat om emotie. Ben je autoliefhebber met een dikke beurs, typje Jan de Boer dan boeit het je allemaal niet, 40K erbij whatever. Ik weet nog goed toen ik keer informeerde naar andere remblokken bij Century was een jaar of 5 geleden, Komt Jan de Boer aan de balie van het magazijn, bestelt zo even uit de losse pols een setje keramische remmen a raison van toen nog 27000 gulden

Toen voelde ik me even heel klein worden toen ik opmerkte dat die remblokken best aan de prijs waren
Ik bedoel te zeggen het gemak waarmee sommige mensen dit soort auto's kopen is de doelgroep waar Porsche en Co zich op richt. Alles word gevoed door mediahype etc.
Wij arme sloebers die rationeel blijven denken vinden 40K allemaal te duur voor het gebodene.

Was indertijd met de CSL idem dito. Maar uiteindelijk en heel stiekum willen we wel zo'n ding want het is toch wel gaaf.
GT3's zijn aan mij toch niet besteed, dus boeit het me allemaal niet zoveel. Wel ben ik het eens met Andre dat een GT3 gewoon een hele moeilijke auto is om te bezitten in NL. Dat is voor mij ook altijd de reden geweest om überhaupt geen Porsche te willen rijden, want ik heb ik in verleden verschillende keren serieus overwogen om er eentje te kopen in de voor mij betaalbare prijsklasse's. Mensen als Andre en ik moeten het hebben van particulieren en dat ligt het allemaal gevoelig. Ikzelf parkeer de M3 al voor de deur van de buren als ik bij de winkel aan kom. We hebben een gezamelijk parkeer terrein dus kan het ook. Dit even ter illustratie. Het blijft gewoon moeilijk.
En ik denk dat bijna iedereen er zo over denkt in zaken. Want hoevaak kom je nou een GT3 tegen ? Een M3 kom je al niet vaak tegen, maar een GT3 buiten die ene van Jan de Boer om zie ik echt nooit rijden in NL.
Maar je kunt er ook lak aan hebben, denken schijt, mijn centen mijn auto, is die filosofie gedoemd te mislukken ? Dan weer Jan de Boer als voorbeeld, die man heeft ook winkels en denk je dat ie 1 spijkerbroek er minder om verkoopt ? Nee, maar Jan de Boer is heel slim, die buit zijn hobby uit en bied andere liefhebbers aan om er ook van te genieten (Jan de boer circuit dagen/auto evenementen ed), en daar heeft ie veel respect mee gekregen. Autodealers kunnen dat ook doen, kijk maar eens naar de autobedrijven die deelnemen aan races. Het word wel geaccepteerd door het publiek.
Daarom denk ik Andre, en dat heb ik ook al vaker tegen je gezegd dat een GT3, want dat is echt jouw droom, op een postieve manier moet worden ingezet. Niet stiekum een GT3 kopen in je garage neerzetten en als een dief in de nacht een ritje er mee maken op zondagmiddag. Nee koop zo'n auto en buit hem promotioneel uit tot op het bot.
Gebruik hem als verlengstuk voor je bedrijf, je zit in de autosport, en als er ergens wel een auto op zijn plaats is dan is het wel in de auto sport. Een juwelier met een GT3 is een patser, een matrassenverkoper met een M3 is een sjaggeraar

, maar een Kartbaan eigenaar met een GT3 is een liefhebber in hart en nieren.
Je zit zo dicht bij het vuur wat betreft circuit activiteiten, dat moet je niet alleen als hobby zien maar ook proberen zakelijk uit te buiten. En dan draai je de rollen om dan ben je niet die man die dankzij zijn bedrijf een GT3 kan rijden maar de man die met zijn GT3 geld verdiend maak van die hobby een tool.
Voorbeeld, laat magnetische reclame stickers drukken, van je bedrijf, plak die vol op de auto, beetje ala race stijl , met een startnummer erbij, gewoon wat sponsor stickers erop en zet de auto gewoon elke dag beneden in je hal waar je de trap opgaat. Desnoods ff nieuwe deur in zetten, de ruimte is er. Iedere kartliefhebber die binnenkomt kan die auto waarderen want dan is het geen patsersbak van de "baas" maar een reclame/liefhebbers object een verlengstuk van je zaak. Organiseer kartcups maak daar reclame voor in lokale krantjes met foto's erbij van je auto, waarbij winnaars de kans krijgen om een een keer mee te rijden op het circuit (je eigen idee) maar je kunt ook gewoon een dag plannen op de kartbaan waarbij je met 10 winnaars ofzo gewoon een hele dag gaat rijden in de omgeving van Heerenveen/Friesland. DAT IS WAT IEDEREEN aanspreekt, wanneer krijg je als "average" de kans om in een supercar mee te rijden ? Jij kijkt er niet van op om een ritje te rijden in een aston martin, omdat je de kontakten hebt, maar een gemiddelde "arbeider" (zonder denigrerend/arrogant over te willen komen) heeft die kans bijna nooit. Die lopen al te kwijlen als ze net als ik een Carrera GT in een showroom zien staan. Buit een GT3 commercieel uit, er liggen zoveel kansen.
Kortom Andre als er iemand wel gerechtvaardigd een GT3 kan kopen ben jij het wel, maar raak de juiste snaar bij je publiek. Je moet van het idee af dat je een GT3 "low profile" moet rijden, dat gaat gewoon niet. Maar wil je hem wel gewoon ff voor jezelf, dan de magnetische reclame sticker opbergen en er lekker mee stoeien in de regio of een dag naar de ring/assen/zandvoort whatever. Dan heb je ook het recht om het legitiem te doen. Andre je hebt zelf al zo vaak gezegd het laatste hemd heeft geen zakken, als je nu niet een GT3 koopt (of binnen 1 of 2 jaar ofzo want niks hoeft gehaast) dan komt ie er nooit meer. En straks/later heb je er spijt van. Dat is zeker.
Laat het even rusten en denk dit verhaal nog even goed over. Desnoods ga je eens met een reclame bureau praten hoe je dit kan uitwerken. Maar de kansen zijn er. SvG verkoopt ook geen BMW minder vanwege zijn race projecten. Ook daar hebben klanten respect voor. En dat respect heb jij ook, daar ben je teveel petrol head voor en geen patjepeejer.