Het trucje van Schumacher

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 28 mei 2006, 09:02

Dennis Cavallino schreef:Dennis zegt:
ben benieuwd of Albers hem een beetje achter zich kan houden

Peter zegt:
lol ja, zo'n bernoldi vs coulthard actie

Dennis zegt:
daar zat ik aan te denken ja

Peter zegt:
ik denk trouwens dat je mooi het verschil kunt gaan zien tussen schumacher en massa, weten na morgen meteen wie het agressiefste is in verkeer

Dennis zegt:
ik denk dat schumacher nu ergens een paar bouwvakkers heeft opgetrommeld die door Hotel Loews een shortcut aan het maken zijn....

Peter zegt:
roflol

Peter zegt:
Jaaaa, und dann hier ai vant ze cornr cut sjort ja und dann ein verboten für renault sain ja, vunderbar

Dennis zegt:
lijkt me echt humor! zie je dat hele veld bij Loews de hairpin nemen. Schumi rijdt een paar trappetjes op... paar trappetjes af. Iedereen komt de tunnel uitrijden... ergens van rechts komt schumacher een paar trappetjes af stuiteren. precies voor Alonso. En dan achterop zijn spoiler. Weltmeister 2006, nicht nur mit FuSSbal.

Peter zegt:
ROFLMAO!!!!

Peter zegt:
alonso die hem er voor rascasse bruut voor beukt, zijn auto midden op de weg stil zet zodat niemand er links of rechts voorbij kan en dan op de achtervleugel:
"Don't mention ze var! I mentioned it once but I think I got away with it."


Whoehahaha MSN-en met QV = gaaf! :wink:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11457
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 28 mei 2006, 09:56

Behoorlijk gewaagde actie van de stewards om te bepalen dat Schumacher zijn auto daar met opzet heeft geparkeerd.

Moet zeggen dat ik het ook erg 'gemaakt' vond lijken toen hij in die rechter knijper zomaar zijn stuurwiel opende. Maar wat als het wel een ongelukje was. Vergeet niet dat een F1 rijder op die plaats z'n handen volledig gekruisd heeft. Wellicht had Schumacher zijn ronde al afgebroken en stuurde zoals wel vaker te zien is nonchalant met één hand. Als het stuurwiel je dan even ontglipt haal je die knijper al niet meer.

Hoe dan ook. De grote wereldkampioen zit in een lastig parket. Akkoord gaan met de beslissing en op de laatste plek starten staat gelijk aan schuld bekennen. Dat doet auw. Als het toch een ongeluk was dan is het onmogelijk dat hij met de beslissing instemt. Als laatste op Monaco starten is jezelf voor punten elimineren. De strijd tussen hem en Alonso die tot nu toe het mooiste is wat F1 sinds jaren heeft laten zien is dan eigenlijk al beslist en daarmee ook de spanning in het kampioenschap. Bij zo'n laatste scenario zou ik niet eens meer aan de start verschijnen of zelfs gezien zijn leeftijd er helemaal de brui aan geven.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 28 mei 2006, 10:47

Bij zo'n laatste scenario zou ik niet eens meer aan de start verschijnen of zelfs gezien zijn leeftijd er helemaal de brui aan geven.
Inkoppertje: Die mentaliteit zorgt ervoor dat jij simracet en hij Weltmeister is. :wink:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 28 mei 2006, 10:54

Hielke schreef:Hoe dan ook. De grote wereldkampioen zit in een lastig parket. Akkoord gaan met de beslissing en op de laatste plek starten staat gelijk aan schuld bekennen. Dat doet auw. Als het toch een ongeluk was dan is het onmogelijk dat hij met de beslissing instemt.
Het is een beslissing waartegen geen beroep mogelijk is.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 28 mei 2006, 10:55

Dennis Cavallino schreef:Whoehahaha MSN-en met QV = gaaf! :wink:
:lol: 8)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8231
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 28 mei 2006, 11:11

Niet starten lijkt me helemaal niet slim; de kans dat hij punten scoort lijkt me namelijk best groot.
Zeg dat er zo'n 12 auto's aan de finish komen (redelijk normaal aantal voor Monaco volgens mij), dan hoeft hij maar vier mensen in te halen voor een punt, da ken nè. :wink:
En met nu al 15 punten achterstand, na Monaco misschien wel meer dan 20 is ieder puntje toch wel meegenomen.

Vorig jaar werd hij zonder ruzie met de stewards trouwens ook maar zevende. Net achter Ralf, ondanks een inhaalpoging met het breekijzer op broerlief in de laatste bocht. Over controversiële acties gesproken, daarbij is de weg een beetje blokkeren toch nog niet echt schokkend, toch? :)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11457
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 28 mei 2006, 11:27

Dennis Cavallino schreef:
Inkoppertje: Die mentaliteit zorgt ervoor dat jij simracet en hij Weltmeister is. :wink:
Dat ie ontzettend goed kan sturen heeft ervoor gezorgd dat hij zovaak Weltmeister is geworden. Met de mentaliteit (vermeend) dat ie de boel gaat belazeren gaat ie naast een volgende kampioenstitel grijpen. En zo hoort het :wink:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 28 mei 2006, 12:12

Het feitelijke nieuws van de ochtend:
Schumacher will start from the pitlane

Michael Schumacher will start from the pitlane for this afternoon's Monaco Grand Prix after his Ferrari team decided to change the engine on his car following his qualifying punishment.

The seven-times world champion had initially secured pole position but saw his qualifying times deleted after the race stewards decided that he had deliberately stopped his car on the track at the end of the session to impede his rivals.

Ferrari insist Schumacher did nothing wrong, but with no right to appeal the decision, the Italians are trying to optimise what little is left of Schumacher's race hopes, changing the engine on his car and starting him from the pitlane.

The tactic will likely involve the team filling up the German's car with as much fuel as possible to try and gain position over those cars ahead of him that will be stopping earlier.

Ferrari have also decided to change the engine on Felipe Massa's car, after his qualifying crash, which does not change the Brazilian's position at the back of the grid.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 28 mei 2006, 15:15

Zonde van Kimi :cry:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8231
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 28 mei 2006, 16:09

Zonde van Webber. :cry:

Mooie race verder, er zakten er een paar toch weer enorm door het ijs (Button, Fisichella, Ralf) en een paar usual suspects die even het verschil lieten zien tussen een supersnelle coureur en een supersnelle coureur plus een beetje extra.
Foutloze race van Alonso, zoutloze race van Montoya en Coulthard ook wel (achter Klien met het hele team dat zich op jouw auto focust, moet niet), Barrichello zijn hele superweekend (Button compleet overvleugeld) eigenlijk in drie ronden teniet als Schumacher even met 3 seconden verschil per ronde aan komt tuffen, weten ze bij Honda meteen ook weer waar ze staan. Knap dat hij hem er nog voor hield maar dat was echt niet meer dan anderhalve ronde midden op de weg te gaan rijden en dan is er geen plaats meer links of rechts. Schumacher gewoon goed, de hele wedstrijd met een loodzware auto gereden (met nog 40 ronden te gaan een stop van onder de 9 seconden en daarmee de finish nog halen, lol) en toch duidelijk de snelste auto in de race (al zal Alonso niet tot de grens geweest zijn), daarachter Fisichella, deed die ook nog mee?
Massa weet meteen ook weer waar hij staat, zouden jonge coureurs normaal niet wat agressiever onder het inhalen moeten zijn dan oude uitgebluste hasbeens? Niks van gemerkt, jammer, ik vond hem bij Sauber altijd geweldig rijden, heerlijk agressief en net wat over de limiet, maar nu is het min of meer veldvulling geworden, maakt verder ook niks uit of hij volgend jaar nou wel of niet in die Ferrari zit, niet de revelatie waar we op gehoopt hadden. :(
Hele goede race van Albers trouwens, voor het eerst sinds dat hij in F1 zit dat het echt wat was; mooi!

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 29 mei 2006, 09:25

Peter Tunissen schreef:daarachter Fisichella, deed die ook nog mee?
Niet helemaal eerlijk, die opmerking, want Fisi zat al vast aan een tweestopstrategie toen hij werd teruggezet naar de tiende plek. Daardoor kwam hij klem te zitten achter de eenstoppers.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8231
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 29 mei 2006, 10:14

Ok, dat is waar, maar juist met een lichtere auto had hij toch ook niet vast hoeven te blijven zitten?
Ik had het idee dat hij pas wakker werd toen Alonso in zijn spiegels zat, toen ging hij opeens wild links en rechts mensen voorbij. Super, daar niet van, maar had dat dan niet wat eerder gekund?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8231
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 29 mei 2006, 10:47

Wel mooi om te zien dat inhalen in Monaco weer mogelijk is trouwens!
Iedereen zeurt wel altijd over dat het vroeger beter was en zo (ik ook), maar er zijn vroeger toch ook behoorlijk wat gevechten geweest waarbij inhalen niet lukte (Senna-Mansell of recenter Coulthard-Bernoldi). Dit jaar toch wel een stuk of 15(?) inhaalacties gezien, natuurlijk ook met die Ferrari's achteraan, maar ook in gevechten op de baan en dat op Monaco. Gaat het toch de goede kant op, ook met die regels van de Fia die inhalen zouden moeten vergemakkelijken. :)

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 30 mei 2006, 00:20

Meer info:
Monaco steward says decision 'painful'

One of the race stewards at the centre of the Michael Schumacher qualifying controversy in Monaco has admitted that it was a 'painful decision' to punish the seven-time world champion, but claimed there was no choice after finding out that Schumacher had lost control of his car at just 16km/h.

Joaquin Verdegay, who is vice-president of the Spanish motorsport federation and one of the three stewards on duty last weekend, has revealed that all the evidence pointed towards Schumacher having acted deliberately in stopping his car.

He claims that the speed at which Schumacher went off, allied to the sequence of events that led to the car stalling, all pointed to the fact that the Ferrari driver had tried to deliberately block his rivals by leaving his car on the track.

"It was a painful decision because we could not make a mistake and put the reputation of a driver at risk," he told Gazzetta dello Sport.

"We don't know if the entire manoeuvre was deliberate, but in that spot he had certainly not done anything like it throughout the weekend: he braked over 50% more heavily than on the other laps.

"Then he performed some absolutely unnecessary and pathetic counter-steering, and that lasted five metres, until there was no more chances of going through the turn normally.

"He lost control of the car while travelling at 16km/h! That's something completely unjustifiable. And the engine shut off because he wanted it to, by losing enough time before hitting the clutch. And the excuse that he did not engage reverse because there was traffic doesn't make sense."

Verdegay added that if Schumacher had actually hit the barriers then the stewards would probably have given him the benefit of the doubt that the entire incident was accidental.

"If he had damaged the car we would have probably filed the matter as an error. As it is, to 'park' it that way, you only do it deliberately," he added.

"We've only applied article 116 of the sporting regulations: if a driver affects the results of other drivers by committing an error, you can cancel all his lap times."

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord

Bericht door EppeRRR » 30 mei 2006, 18:14

Denk dat het beter is dat ze (zelfs) Schumacher aanpakken na zo'n geintje, niet alleen om Schumacher maar ook om herhaling te voorkomen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kadett en 10 gasten