e34 m5 > grote problemen
-
- Berichten: 9435
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: e34 m5 > grote problemen
Ik hoor de Nauta's wel eens over Offenga hier in Franeker, schijnt goed te zijn. Ken ze zelf niet maar zijn geloof ik ook niet al te duur. Best te doen vanuit Groningen.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 m5 > grote problemen
Ik zoek toch echt iets in de buurt van Groningen, zeker als je een paar keer moet terug komen is het uiterste hoekje van Friesland wel vervelend.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 m5 > grote problemen
@ Niels,
Kijk onderstaande advertentie
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1" onclick="window.open(this.href);return false;
Is wel leuk volgens mij, heb al contact met de eigenaar, weet niet wat er nog af kan, maar als hij hem echt graag kwijt wil moet ik ergens een schuur gaan kopen :banaan:
Kijk onderstaande advertentie
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1" onclick="window.open(this.href);return false;
Is wel leuk volgens mij, heb al contact met de eigenaar, weet niet wat er nog af kan, maar als hij hem echt graag kwijt wil moet ik ergens een schuur gaan kopen :banaan:
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: e34 m5 > grote problemen
Toch is Offenga een extreme M5 specialist. Hij weet werkelijk alles en heeft vele M5's vanuit heel Nederland in onderhoud. Misschien toch eens het contact waard als je de M5 goed wilt hebben, misschien heeft hij een geschikte oplossing. Laat maar even via PB weten of je z'n nummer moet hebben.jacobt schreef:Ik zoek toch echt iets in de buurt van Groningen, zeker als je een paar keer moet terug komen is het uiterste hoekje van Friesland wel vervelend.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: e34 m5 > grote problemen
Jacob,
Blij te horen dat de koppeling nu goed is.
De olielekkage op de uitlaat kan een aantal oorzaken hebben:
1: Lekkende olieretourleiding. Bekend S14/M88/S38 punt na al die jaren.
2: Lekkende kettingspanner. Bekend S38 probleem. Simpele upgrade is die van de S50B32 (E36 M3 3.2)
3: Lekkende staartstuk-en of schakelas keerring.
Blij te horen dat de koppeling nu goed is.
De olielekkage op de uitlaat kan een aantal oorzaken hebben:
1: Lekkende olieretourleiding. Bekend S14/M88/S38 punt na al die jaren.
2: Lekkende kettingspanner. Bekend S38 probleem. Simpele upgrade is die van de S50B32 (E36 M3 3.2)
3: Lekkende staartstuk-en of schakelas keerring.
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: e34 m5 > grote problemen
jacobt schreef:@ Niels,
Kijk onderstaande advertentie
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1" onclick="window.open(this.href);return false;
Is wel leuk volgens mij, heb al contact met de eigenaar, weet niet wat er nog af kan, maar als hij hem echt graag kwijt wil moet ik ergens een schuur gaan kopen :banaan:
Check alfaclub forum effe. Schijnt geen goede wagen te zijn als ik het me goed herinner. 2000 eu voor een 3.0 V6 kan je sowieso schudden. Beetje 75 3.0 gaat voor 4500+ eu.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 m5 > grote problemen
De schakelas kering zit toch in de versnellingsbak?
Ik heb gevraagd om alle keringen in de bak te vervangen omdat de bak er toch achterweg was.
Die keringen heb ik ook op rekening gehad dus het kan de kettingspanner dus zijn of een olie retour leiding.
Ik zal hier dan gericht naar zoeken als de auto op de brug staat deze week.
Ik heb gevraagd om alle keringen in de bak te vervangen omdat de bak er toch achterweg was.
Die keringen heb ik ook op rekening gehad dus het kan de kettingspanner dus zijn of een olie retour leiding.
Ik zal hier dan gericht naar zoeken als de auto op de brug staat deze week.
- Remko
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 09:40
- Locatie: Frl
Re: e34 m5 > grote problemen
- Buursema in Leek zit erg hoog in de boom met z'n vraagprijzen voor tweedehands BMW's maar zij schijnen redelijk schappelijk te zijn met uren + tarieven. Ik denk dat hun "sleutelniveau" behoorlijk hoog is.jacobt schreef:Ik zoek toch echt iets in de buurt van Groningen, zeker als je een paar keer moet terug komen is het uiterste hoekje van Friesland wel vervelend.
- Ik weet dat die jongen van D-parts Winneweer een hele mooie E34 540i touring rijdt. Hij doet waarschijnlijk het meeste zelf maar hij brengt 'm vast ook wel eens weg voor reparatie. Misschien heeft hij een goed adres voor je.
- Jan Speed
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
- Locatie: 040
Re: e34 m5 > grote problemen
je kan zelfs met goede oliekeerringen een olielekkage krijgen bv. doordat de carterventilatie verstopt zit, via het carter worden dan alle oliekeerringen en oliepakkingen onder druk gezet... dus: kijk ook eens of je carterventilatie goed werkt (maak er anders een apparte catchtank bij.)
Laatst gewijzigd door Jan Speed op 23 nov 2008, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 m5 > grote problemen
Ja dat lijkt me een goeie, zodra er tijd is gaan we daar naar kijken 

-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 m5 > grote problemen
ik heb vandaag de auto goed heet gereden en op de brug gezet.
Er komt olie uit het slangetje(tussen de slangeklem) wat onder het luchtfilter zit.
Het schijnt de carter ontluchting te zijn?
Ik kan die slang vervangen, maar zit er ook ergens een vacuumklepje die misschien niet meer gangbaar is? Er zit ook een pot naast, waar die voor is?
Eigenlijk weet ik niet hoe carter ventilatie werkt, en waar het voor dient. Gewoon te weinig kennis van zaken wat betreft motoren
Ook weet ik niet hoe het zit bij de M5
Hoe moet ik het aanpakken?
Er komt olie uit het slangetje(tussen de slangeklem) wat onder het luchtfilter zit.
Het schijnt de carter ontluchting te zijn?
Ik kan die slang vervangen, maar zit er ook ergens een vacuumklepje die misschien niet meer gangbaar is? Er zit ook een pot naast, waar die voor is?
Eigenlijk weet ik niet hoe carter ventilatie werkt, en waar het voor dient. Gewoon te weinig kennis van zaken wat betreft motoren
Ook weet ik niet hoe het zit bij de M5
Hoe moet ik het aanpakken?
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: e34 m5 > grote problemen
Denk dat hij bij 17 bedoeld Niels
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 m5 > grote problemen
Het is volgens mij nr.4 en het klemmetje nr.14.
Op de onderste tekening zie ik geen bekende dingen.
Zitten er ook klepjes in het carter ontluchtingsysteem die verstopt kunnen zitten.
Ik zou wat betreft het carter ontluchtingsysteem het liefst alles nieuw willen bestellen wat verstopt kan zitten of wat slijtage gevoelig is, welke nummer heb ik dan allemaal nodig?
Op de onderste tekening zie ik geen bekende dingen.
Zitten er ook klepjes in het carter ontluchtingsysteem die verstopt kunnen zitten.

Ik zou wat betreft het carter ontluchtingsysteem het liefst alles nieuw willen bestellen wat verstopt kan zitten of wat slijtage gevoelig is, welke nummer heb ik dan allemaal nodig?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 m5 > grote problemen
nr 11 is besteld bij de Dealer in Leek, nadat ik bij Martinistad in Groningen 10 minuten aan de balie heb staan wachten en gewoon niet geholpen werd. Verkopers en ander personeel hadden ook geen zin om me aan te spreken of te helpen, volgende keer maar in pak komen, dan komen ze als strontmuggen op je af. 

- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: e34 m5 > grote problemen
Daar heb ik bij Jan de Jong in Hilversum nooit last van, je neemt gewoon de magazijn ingang onder de trap en daar word ik altijd heel snel en vriendelijk geholpen.
Frank
Frank
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: e34 m5 > grote problemen
Daar heb ik bij Martinistad Groningen ook nooit last van hoor maar als het druk is dan loop ik eerst even een rondje showroom. Magazijn is trouwens dicht op zaterdag 

-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 m5 > grote problemen
Er kwam op een gegeven moment iemand naar me toe, de man zag dat ik al even stond.
Komt hij op me af lopen, maar op dat moment komt er net een andere klant binnen met een veel te strak pak aan en zn haar leuk geföhnd. Laat hij mij staan en gaat ie gelijk overdreven lopen slijmen met die vent die net binnen komt.
Kan mij allemaal niet zoveel schelen, maar dan ga ik wel weg. Het is ook geen stijl.
En wat ik daar kwam doen, was hun allemaal niet bekend.
Ik zou er ook een nieuwe wagen kunnen gaan kopen, mn vriendin heeft een nieuwe nodig, misschien een Bmw.
Die wordt dus niet bij Martinistad gekocht.
Ik wordt er door de week overigens wel goed geholpen, maar dit soort dingen doen ze maar bij een ander.
Komt hij op me af lopen, maar op dat moment komt er net een andere klant binnen met een veel te strak pak aan en zn haar leuk geföhnd. Laat hij mij staan en gaat ie gelijk overdreven lopen slijmen met die vent die net binnen komt.
Kan mij allemaal niet zoveel schelen, maar dan ga ik wel weg. Het is ook geen stijl.
En wat ik daar kwam doen, was hun allemaal niet bekend.
Ik zou er ook een nieuwe wagen kunnen gaan kopen, mn vriendin heeft een nieuwe nodig, misschien een Bmw.
Die wordt dus niet bij Martinistad gekocht.
Ik wordt er door de week overigens wel goed geholpen, maar dit soort dingen doen ze maar bij een ander.

- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: e34 m5 > grote problemen
Hoe is het met de wagen? Ik hoorde ergens iets over een revisie?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 m5 > grote problemen
Ik hou het wel een beetje kort, alle fouten die gemaakt zijn bij de specialist waar ik was benoem ik niet allemaal meer.
De injectoren waren niet goed meer, daardoor is het blok gaan pingelen en zijn er 3 zuigers stuk.
Blok wordt nu helemaal gereviseerd, de bak gaat ook helemaal uit elkaar om alles na te meten en zo nodig te vervangen.
Over 4 week is hij klaar.
Dat de injectoren slechter konden worden wist ik, daarom heb ik ze laten inspecteren bij de "specialist" waar ik over de vloer kwam.
Deze vertelde dat het inorde was na inspectie :twisted: . Ik ga er niet meer mee terug, ben er wel klaar mee.
Gelukkig had ik al een redelijk bedrag achter de hand gehouden voor een revisie, ik wou dat deze zomer eigenlijk voor de m3 doen. Nu veranderd alleen de volgorde en is de m5 eerst aan de beurt. :banaan:
Ik kijk er naar uit om met een zgan blok te gaan rijden, de bak was nog goed, maar ik wil geen gedonder weer en omdat hij er nu toch achter weg gaat laat ik dat ook allemaal na kijken en bij 50% slijtage gewoon vervangen.
De man die alles maakt is een motorbouwer voor formule 1 stockcar motoren, en heeft veel blokken gereviseerd voor een bmw bedrijf. Een van zn specialismes is automatische bakken reviseren, iets wat erg moeilijk schijnt te zijn.
Mijn bak is dan ook een niet ingewikkeld voor hem. Hij heeft ook al meerdere s38's gereviseerd, dus dat zit goed.
De injectoren waren niet goed meer, daardoor is het blok gaan pingelen en zijn er 3 zuigers stuk.
Blok wordt nu helemaal gereviseerd, de bak gaat ook helemaal uit elkaar om alles na te meten en zo nodig te vervangen.
Over 4 week is hij klaar.
Dat de injectoren slechter konden worden wist ik, daarom heb ik ze laten inspecteren bij de "specialist" waar ik over de vloer kwam.
Deze vertelde dat het inorde was na inspectie :twisted: . Ik ga er niet meer mee terug, ben er wel klaar mee.
Gelukkig had ik al een redelijk bedrag achter de hand gehouden voor een revisie, ik wou dat deze zomer eigenlijk voor de m3 doen. Nu veranderd alleen de volgorde en is de m5 eerst aan de beurt. :banaan:
Ik kijk er naar uit om met een zgan blok te gaan rijden, de bak was nog goed, maar ik wil geen gedonder weer en omdat hij er nu toch achter weg gaat laat ik dat ook allemaal na kijken en bij 50% slijtage gewoon vervangen.
De man die alles maakt is een motorbouwer voor formule 1 stockcar motoren, en heeft veel blokken gereviseerd voor een bmw bedrijf. Een van zn specialismes is automatische bakken reviseren, iets wat erg moeilijk schijnt te zijn.
Mijn bak is dan ook een niet ingewikkeld voor hem. Hij heeft ook al meerdere s38's gereviseerd, dus dat zit goed.
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: e34 m5 > grote problemen
Onvoorstelbaar zeg
Nooit iets van het pingelen gemerkt dan? Mooi zuur om zulke kosten te moeten maken 


-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 m5 > grote problemen
Niks van het pingelen gemerkt.
De motor liep wel wat onrustig stationair, maar dit zou normaal zijn werd mij verteld.
Er komen natuurlijk dikke kosten, aan de andere kant is niet alles verloren.
Er komt een uitgebreide foto reportage, en er wordt nergens op bezuinigd.
Dus de kwaliteit van de hele auto gaat omhoog, en de waarde dus ook.
Daarbij rijdt ik de auto op papier zakelijk, waardoor alle kosten aftrekbaar zijn van de inkomsten belasting, dat scheelt de helft.
Maar het is wel kut.
De motor liep wel wat onrustig stationair, maar dit zou normaal zijn werd mij verteld.
Er komen natuurlijk dikke kosten, aan de andere kant is niet alles verloren.
Er komt een uitgebreide foto reportage, en er wordt nergens op bezuinigd.
Dus de kwaliteit van de hele auto gaat omhoog, en de waarde dus ook.
Daarbij rijdt ik de auto op papier zakelijk, waardoor alle kosten aftrekbaar zijn van de inkomsten belasting, dat scheelt de helft.
Maar het is wel kut.
- Jan Speed
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
- Locatie: 040
Re: e34 m5 > grote problemen
motor hangt er scheef in, als een klepdeksel pakking iets lekt dan kan er olie op het spruitstuk druppelen (brandgevaar!), de olie kan ook langs het blok naar beneden druppen, via de bellhouse naar de onderkant en dan op straat druppen. gewoon even zoeken naar het hoogste vettige punt en daar apkkingen veavngen of natrekken.
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: e34 m5 > grote problemen
he jacob, dat is allemaal erg zuur zeg, van kwaad tot erger!
maar had je deze auto bij autoh... gekocht? nu had ik gelezen dat je wist van sommige mankementen en daardoor wat van de prijs had gekregen, maar vind je nu nog dat de auto is zoals je had mogen verwachten?
frank
maar had je deze auto bij autoh... gekocht? nu had ik gelezen dat je wist van sommige mankementen en daardoor wat van de prijs had gekregen, maar vind je nu nog dat de auto is zoals je had mogen verwachten?
frank
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: e34 m5 > grote problemen
Hier kan Autohan denk ik weinig aan doen, alle dingetjes die er in het begin waren zijn goed verrekend in de aanschafprijs.
Dat de injectoren niet goed meer zijn, tja...........
Autohan blijft gewoon een auto handelaar, die inkoopt en verkoopt. Dat er dan ook af en toe een slechte tussen zit kun je niet voor komen is mijn mening.
Maar er wordt hier wel gedacht dat alles wat Autohan verkoopt heeeeel goed moet zijn omdat er dikke prijzen worden gevraagd en omdat alles zo mooi glimt en op de foto staat.
Wat ik al zei, het blijft gewoon een autohandelaar, die niks van de historie van de auto's weet, behalve wat hij hoort als hij de auto zelf koopt. Heel anders dus dan een garage bedrijf die de auto's soms al langer in onderhoud hebben en dus weten wat ze verkopen.
Dat de injectoren niet goed meer zijn, tja...........
Autohan blijft gewoon een auto handelaar, die inkoopt en verkoopt. Dat er dan ook af en toe een slechte tussen zit kun je niet voor komen is mijn mening.
Maar er wordt hier wel gedacht dat alles wat Autohan verkoopt heeeeel goed moet zijn omdat er dikke prijzen worden gevraagd en omdat alles zo mooi glimt en op de foto staat.
Wat ik al zei, het blijft gewoon een autohandelaar, die niks van de historie van de auto's weet, behalve wat hij hoort als hij de auto zelf koopt. Heel anders dus dan een garage bedrijf die de auto's soms al langer in onderhoud hebben en dus weten wat ze verkopen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten