Hans schreef:Wat verwachten al die mensen die nu in jubelstemming zijn van Obama? En alleen blij zijn dat het Obama is geworden omdat alles beter is dan McCain is geen reden.
Wat ik van Obama verwacht ? Iemand die zich wel druk maakt om de wereldvrede, en niet danst naar de pijpen van de machtige Amerikaanse wapenlobby.
Ik denk ook, dat het zogenaamde niet bestaande terrorisme probleem het gras voor de voeten word weggemaaid.
Ik zie Obama niet zozeer als een probleem oplosser, maar wel als een bruggenbouwer tussen vele tegen mekaar opgezette conflicthaarden in de wereld (weer gevoed door die machtige wapenlobby) Een president met een Arabische voornaam.. prachtig toch.. alleen al dit gegeven zal vele anti amerikaanse/westerse sentimenten onder moslims (die onterecht in het verdomhoekje zijn gezet door de Bush administration) weten weg te filteren..
WANT de hele anti moslimhouding die wereldwijd onstond na 9-11, werd willens en wetens gevoed door de Bush adminstration.. met als gevolg dat de WERKELIJKE problemen (financiële crissis en alles wat er om heen hangt) in Amerika en de wereld waar WE NU tegen aanlopen totaal geen prioriteit hadden.
Obama moet zich nog bewijzen, maar hij zit er voor de mensen... dit in tegensstelling tot die republikeinse bejaardenclub die er vooral voor zichzelf en hun vriendjes er zijn.
Want laten we eerlijk wezen, hoe groot was het terrorsime probleem voor 9-11 ? Niet dus.. En ook nu in de dagelijkse praktijk wereldwijd is het zogenaamde moslimterrorisme geen feitelijk probleem.
Maar de wapenindustrie die gewoon draait op de Bush oorlogen vaart er wel bij..
Het is afwachten.. maar 1 ding weet ik wel, in 8 jaar Bush/republikeinen aan de macht heb ik de wereld alleen maar stukje bij stukje zien afbrokkelen...
Neem nou bv dat zogenaamde raketschild wat in de voormalige oostbloklanden moet worden geplaatst.. zogenaamd om Iraanse kernraketten gericht op de states tegen te houden.. maar ondertussen zijn de Russen COMPLEET over de zeik.. Wat hebben we daar nou aan ? Er staan wel honderd militaire satalieten op Iran gericht.. als een Ayhatolla een scheet laat hoort Bush hem het eerst.. Een raketschild is helemaal niet nodig, want de states hebben permanent kernwapens op Iran gericht en op scherp staan.
Fuck zo'n stom raketschild systeem wat alleen maar schijnveiligheid bied.. maar ondertussen een serieuze bedreiging is voor ee wereldvrede.
Hoop ook serieus dat Obama dat soort Bush plannetjes snel weet terug te draaien.. Die Polen zijn net hoeren, die verkopen zich aan de hoogste bieder...
Obama for President !