Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten

Bericht door Hans R » 05 nov 2008, 00:24

Zandvoort? :D ga naar bed jij! :mrgreen:

Robert Geux

Bericht door Robert Geux » 05 nov 2008, 01:00

Net thuis van een geweldige DF trackday.

Dank aan Peter en Dexter voor de organisatie. Jammer van het restaurant (en dien ten gevolge ontbrekende koffie, daar loopt mijn inwendige motor op) maar dat was buiten jullie schuld.

Schitterend weer, leuke mensen en nette rijders met respect voor een ander. Echt perfect.

Mijn leukste sessie moet toch het laatste half uurtje zijn geweest. Eerst in de schemer en vervolgens in het bijna donker lekker rondjes blijven draaien. Wat was dat gaaf zeg. :mrgreen:
Beetje 24H gevoel en leuk om te proberen ook in die omstandigheden de apex te kunnen raken ookal zie je die totaal niet meer. Hele nieuwe ervaring, super.

Excuses aan de baanposten. Die stonden in het bijna pikke donker en behoorlijke koude voor die halve zool in een Alfa die zonodig in het donker door moet rijden. Ik vond het geweldig en zal dit niet snel vergeten.

De 156 heeft zich prima gehouden. Zowel in nat als droog gewoon volle bak kunnen rijden. Enig kleine probleem was een te hoge temperatuur van de remvloeistof waardoor het pedaal na enkele ronden tot op de bodem zakte. Dit herstelde wel enigszins na koelen maar het aloude harde pedaal is niet meer teruggekomen waardoor de tikkies-tussengas soms eindigde in remmen en gas tegelijk en soms zelfs rechtdoor bij de laatste chicane voor het rechte stuk.
Tot tweemaal toe onreglementair het rechte stuk bereikt. :?

Hulde aan alle aanwezigen en de organisatie. Top dag !!!

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 05 nov 2008, 01:31

Mark en ik zijn ook alweer even lekker thuis.

Geweldige dag gehad vandaag. Begonnen in Rotterdam met veel file richting Zolder. Gelukkig had ik de eerste vlag-post aan het einde pitstraat zodat ik nog wat gezelligheid mee kon pakken. Heb de vlaggen gelukkig relatief weinig hoeven gebruiken, dat is altijd een goed teken.
Prima lunch gehad in het hippe hotelletje aan het rechte stuk, toen nog een uurtje vlaggen en toen was het mijn beurt.
BMW netjes warm gereden en meteen even aardig wat rondjes gemaakt, ging eigenlijk boven verwachting. Had de smaak al snel te pakken en de auto hield zich werkelijk perfect, ook met de nieuwe schijven. Laurens heeft me nog wat bruikbare tips gegeven met z'n passenger laps, alleen bleef ik eigenlijk toch aanklooien in die eerste linkse. Paar keer echt lekker gehad, maar door de laagstaande zon was een instuurpunt redelijk moeilijk te bepalen aangezien je weinig orientatie punten hebt daar.
Helaas ging later de koppeling een beetje tegen werken door in de 4e en soms 3e versnelling wel in toeren te stijgen, maar niet in snelheid. Dus eerst maar even de wagen volledig laten afkoelen.
Toen was Tristan zo gastvrij om even in zijn vers gekoelde 325i te mogen plaatsnemen. Nou dat ding met KW var2 ligt echt wel een stukje strakker dan mijn 325i met B8 dempers. Het grootste verschil is hier trouwens de semi's, dat is ongehoord. Nogmaals bedankt Tristan!
Toen de e36 weer uit het rek gepakt en flink wat ronden gereden. De enorme rust op de baan was aan de ene kant wel lekker, maar aan de andere kant een beetje saai omdat ik graag wil zien wat mijn wagen doet ten opzichte van anderen. Daarna de pits in gegaan zonder afkoelronde (dom :sealed: ), stap uit meteen remmen in de fik. Dus instappen en 2 ronden uitgereden zodat alles weer netjes op temperatuur was.

Al met al een zeer goede dag voor mij en de BMW. Ik heb hem toch wel redelijk afgebeuld maar hij gaf wederom vrijwel geen krimp.

Het eten was ook zeer gezellig, maar we moesten nog een flink stukje rijden dus niet al te laat weggereden. Terugweg nog even verbaasd gekeken naar de staat van Belgische huizen en vooral de wegen. Trieste meuk daar hoor!

Uiteraard marshalls en met name Peter enorm bedankt!

Ohja @ Tom Haex: 2u45 incl. 3km file :thumbup:

steve smith

Bericht door steve smith » 05 nov 2008, 02:36

Heeeeeerlijk zo´n rustige baan. Heel veel dank aan Peter voor het laten doorgaan ondanks een hoop no-shows!!!!!!!!

Ben heel benieuwd naar de foto´s, en dan met name naar die van Heer Dexter met z´n kanonvizier....

allen

Bericht door allen » 05 nov 2008, 08:32

Herman had ook hele leuke platen! Zijn Google Maps fototoestel leek wel foto's te nemen als ware het een videocamera. :shocking:
Leuk om dan zo'n serie te zien waar je de bocht in, door en weer uit komt.

Mijn camera was overigens voor de zoveelste keer opgeladen en ongebruikt. Ondanks dat ik dit keer, in verhouding met vorige keren, weinig heb gereden. :bag:

Prins Claus †
Auto: BMW 118iA

Bericht door Prins Claus † » 05 nov 2008, 08:59

steve smith schreef:Heel veel dank aan Peter voor het laten doorgaan ondanks een hoop no-shows!!!!!!!!
No-shows?? :protest: :wtf:

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Tristan

Bericht door Tristan » 05 nov 2008, 09:31

Ja, vond het wel triest. Heb het ook nog even met Dexter over gehad. Door dit soort dingen wordt het minder vanzelfsprekend dat zoiets georganiseerd wordt en op zo'n manier. Erg jammer, want het was een perfecte dag.

Daarom nogmaals hulde voor Peter voor zijn inzet voor ons D-F'ers. :shakeit:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 05 nov 2008, 09:49

No-shows?

Voorbeelden? Kan me niet herinneren dat ooit meegemaakt te hebben op DF-days.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 05 nov 2008, 10:10

Voor de Zolderse DF-delegatie was het ook wederom een succes! Hulde voor de organisatie!

Voor ons(Downforce) was deze trackday eigenlijk een testdag voor de 130i's en dan vooral de moton+drenth 130i na een bezoekje bij de dealert.
Vol hoge verwachtingen Jitse in dat ding laten stappen, na het eerste rondje zie ik de 130i in downforce livery alweer de pits inrijden... aaarch :bag:
Het verdict van Jitse was duidelijk, er is geen gang in te krijgen...
Ikzelf dan maar even plaatsgenomen en hem over Zolder gejaagd, althans dat was de intensie... Horten en stoten onder de 2k rpm en totaal geen gang erin. Kwam amper boven de 6k rpm en toen ging het motorcontrolelampje aan... Gdvrd :hammer: :hammer: :hammer:
Nu heb ik het probleem zelf ervaren en ik heb nog enkele ideeën, dus daar gaat weer aan gewerkt worden.

Jan's GT3 had te kampen met een nog onduidelijk ophangingsprobleem, ook daar geen geluk :stom:

De andere 130i deed het dan weer voortreffelijk. Zelf ook een rondje of 10 met ze rondgehoekt en improvement points gevonden. Bij het remmen is de achteras nog iets te zoekerig dus die onnodige bandenslijtage moet er nog uit. Voor de rest stuurt ie enorm scherp in en het blokje loopt zonder morren tot aan de begrenzer.
Jitse heeft de hele middag samen met studenten rondgesnokt, alleen even stilstaan voor te tanken en dan weer vol het gas erop. Het hangbuikzwijn op nike air's heeft deze oefening feilloos doorstaan :clap:

Mbt Jan's vroeg vertrek nog even de kans gehad om de M5 rond Zolder te brengen. Het slagschip heeft de mechanische marteling van Zolder buitengewoon goed doorstaan. Alleen de remmen vielen zoals verwacht door de mand. Als ik het ritme 3 ronden poken, 1 ronde cooldown, 3 ronde poken, 1 ronde cool, enz... aanhield bleef ie gewoon gaan... Bochtensnelheden lagen echt hoog, ik hing op een gegeven moment achter de mooie 325i van Steven Nauta en die liep in de bochtige stukken gewoon niet bij me weg. Rechtdoor kreeg zelfs de geprepte 130i snoer dus daar zit het voorlopig nog wel goed :twisted:
De M5 laat zich gewoon makkelijk hard rijden en je voelt de grens vroeg en duidelijk aan. Hard de bocht induiken, balanceren op onder- en overstuur en dan weer vol op het gas. Deze limo laat zich niet van de wijs brengen, ondanks de kritische noten mbt de e39 M5. Plannen zijn iig gesmeed. Ik ben aan het uitkijken voor een BBK en ga één deze dagen DiHo even aanspreken...
Bandenslijtage is wel een issue, maar ja... wat wil je met 1800 kg...

Verder nog leuk kennis gemaakt met Ton Fick die wel errug hard met dat rode raketje rondging. Nog even de remmen aanpakken en in de handen van een getalenteerd en ervaren rijder als Ton is dat een serieus snel ding!

Ook hoop ik dat Peter met de hulp van onze locale bandenboer veilig is thuisgeraakt :thumbup:

met uitzondering van Jan hebben wij het allemaal erg naar onze zin gehad, topdag! :banaan:

peer

Bericht door peer » 05 nov 2008, 10:12

Ik vond de opkomst ook vrij mager. Maar dat was de vorige keer ook op Zolder.

Ik hoop dat hierdoor Zolder niet van de kalender van 2009 wordt gehaald.... Dat zou jammer zijn.

Sperdy

Verslag van een lonely Marshall

Bericht door Sperdy » 05 nov 2008, 10:33

Beste mensen,

Heb mij prima vermaakt, ook als Marshall. Wij zijn wel van een apart soort, vandaar hier een sfeer-reportage van een wachtende Marshall op wat komen gaat 'It's lonely at the track...'.

(Sorry Steven, maar de foto's zijn met een mobiele telefoon gemaakt)

Circuit Zolder om 9.15uur

'het slapende circuit.'
Afbeelding

Afbeelding

'de vlaggen'
Afbeelding

Afbeelding

Circuit Zolder om 11.15uur

Stille getuigen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tot slot de BMW 135i AC Schnitzer

Motorblok BMW 3 liter TT
Afbeelding

De vloeiende Coupe lijnen
Afbeelding

:hmmm:

O nee, hier dan echt (het gaat om die blauwe daarachter):

Afbeelding

:wink:

Het was een erg leuke dag. De volgende keer race ik wel mee, in een oud barrel met spoiler!
Zonde van de gouden Mazda en sterkte met de pols!

Tot een volgende keer.
Groet, Ferdinand

Casper

Bericht door Casper » 05 nov 2008, 10:42

Ziet er goed uit deze circuit dag!

Jammer van de MX5, sterkte! Is er behalve de schade aan de auto en de pols, ook nog schade aan het circuit? Dat lijkt me altijd zo'n zure trap na...

GTRene

Bericht door GTRene » 05 nov 2008, 10:44

was dat jou 135i Ferdi? das een mooi ding, heb ik nog wel ff naar gekeken :angel:

Metchu

Bericht door Metchu » 05 nov 2008, 10:52

Hans GP schreef:Zandvoort? :D ga naar bed jij! :mrgreen:

LOL! Zie het inderdaad, moet je nagaan! moest echt naar bed!! :mrgreen:

L@urens

Bericht door L@urens » 05 nov 2008, 10:53

Kort filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=H7IvUfzj14M" onclick="window.open(this.href);return false;
Die CSL klinkt lekker.

Michel P

Bericht door Michel P » 05 nov 2008, 10:55

Prachtige foto!!!

Afbeelding

Sperdy

Bericht door Sperdy » 05 nov 2008, 10:57

ik vind die CSL echt botergeil klinken. Ongelooflijk goed en een angstaanjagend geluid.

allen

Bericht door allen » 05 nov 2008, 11:00

Casper schreef:Ziet er goed uit deze circuit dag!

Jammer van de MX5, sterkte! Is er behalve de schade aan de auto en de pols, ook nog schade aan het circuit? Dat lijkt me altijd zo'n zure trap na...
Persoonlijk vond ik alleen even prettig te weten dat de persoon in kwestie niet zwaar en / of zwaar letsel heeft. De rest is voor mij op zo'n moment niet belangrijk. Hij liep tegen het einde van de dag ook alweer op het circuit rond, dus ernstig is het gelukkig niet. :wink:

Trackday op Zolder en onze vlagger maakt dan foto's van de natuur en hoe de maffia een dode begraaft. Maar het zijn wel sfeervolle platen gelukkig. :thumbup:

Rein

Bericht door Rein » 05 nov 2008, 11:10

Ferdinand schreef:ik vind die CSL echt botergeil klinken. Ongelooflijk goed en een angstaanjagend geluid.
Echt wel!

De 325i van steven met airbox klinkt ook erg goed 8)

Casper

Bericht door Casper » 05 nov 2008, 11:47

allen schreef:
Casper schreef:Ziet er goed uit deze circuit dag!

Persoonlijk vond ik alleen even prettig te weten dat de persoon in kwestie niet zwaar en / of zwaar letsel heeft. De rest is voor mij op zo'n moment niet belangrijk. Hij liep tegen het einde van de dag ook alweer op het circuit rond, dus ernstig is het gelukkig niet. :wink:
Op het moment zelf zeker!

Het kwam misschien een beetje cru over, maar was gewoon uit interesse ;)

Metchu

Bericht door Metchu » 05 nov 2008, 11:50

de bandenstapel leek mij in orde en de muur had wat krasjes... Lijkt me van de zotte als hij daar nog een trap na van krijgt, dan branden we dat hele circuit af :mrgreen: Misschien het fixen van de bandenstapel... dat kan wel... dunno... duurde overigens maar 15 a 20 minuutjes...

Sperdy

Bericht door Sperdy » 05 nov 2008, 12:31

allen schreef:Trackday op Zolder en onze vlagger maakt dan foto's van de natuur en hoe de maffia een dode begraaft... :thumbup:
lol.

allen

Bericht door allen » 05 nov 2008, 12:39

Metin, had jij nog getest of je die iphone bijvoorbeeld in je jaszak / dashboardkastje had kunnen houden icm met die laptimer?

GTRene

Bericht door GTRene » 05 nov 2008, 12:42

allen schreef:Metin, had jij nog getest of je die iphone bijvoorbeeld in je jaszak / dashboardkastje had kunnen houden icm met die laptimer?
kan dat aleen met een I-phone of ook de MIO501 met ingebouwde GPS?

Metchu

Bericht door Metchu » 05 nov 2008, 12:44

allen schreef:Metin, had jij nog getest of je die iphone bijvoorbeeld in je jaszak / dashboardkastje had kunnen houden icm met die laptimer?

nee, dat heb ik niet getest, maar dat moest volgens de website voor het laptimen geen probleem zijn 8) De andere gegevens moet hij echt vastzitten op de auto, dus de cornering, accelerating en braking... enige nadeel is dat je niets kan opslaan :(

@GTRené, mijn progje is voor de iphone, maar voor jouw phone zal er ook wel het een en ander zijn...

Plaats reactie