Het grote E36 328i (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Peter-Paul

Re: Het grote E36 328i occasion draadje

Bericht door Peter-Paul » 25 okt 2008, 00:40

Ben ook met open ogen aan het kijken naar een E36 328. Ik weet het eerlijk gezegd nog niet. Heb geen zin om een fortuin uit te geven aan E36 goodies, en dan worden ingehaald door een rare engelsman met een geprepareerde 306. Bmw/Peugeot? Hopelijk weet ik begin volgende week meer wat het gaat worden.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 25 okt 2008, 00:43

Haha die PP,

Tja daar kun je natuurlijk op wachten dat dat gaat gebeuren :) Maar ja, ook met een e36 M3 zou ik ingehaald worden door een Nederlandse Golf 1 dus als dat de graadmeter wordt dan is het einde zoek.... Snelleren zullen er altijd blijven dus ik maak me daar eerlijk gezegd niet zo druk over.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 25 okt 2008, 00:45

8) , denk dat de "running costs" voor een 306 een stukje lager liggen dan van een beemer. Vraag aan iedereen advies, kan er s'avonds niet van slapen........ helemaal leip word ik ervan.

EG

Bericht door EG » 25 okt 2008, 01:04

Zouden de "ringers" niet liever voor een goedkope 325i kunnen gaan met goeie techniek? Loopt bijna even hard als de 328i, je gaat toch alleen maar boven de 4000 rpm rijden op de ring, dan heb je niks aan de 328i koppel?

Kijk je gaat immers toch alles eraf slopen, dan is het zonde om zoveel geld aan een 328i te gooien. Je gaat toch alles vervangen, dempers, blokken, schijven etc. Dan vind ik dat de 328i weinig meerwaarde heeft t.o.v. de 325i. Ja ze zijn nieuwer, maar of dat uitmaakt voor een ring-afknal apparaat?

Paskal

Bericht door Paskal » 25 okt 2008, 01:12

Uhm, Ring = Eifel = bergachtig (eerst ga je 300m omlaag en dan weer 300m omhoog) = koppel gewenst :)

Daarbij maakt de aanschafprijs van een nette 325 of 328 in mijn ogen niet zo heel veel uit.... De echte kosten zitten hem meer in de upgrades daarna namelijk......

Knot

Bericht door Knot » 25 okt 2008, 11:52

Paskal Morriën schreef: Binnenkort maar eens een blokje om doen met zo'n 328 :) Eigenlijk moet ik dan natuurlijk een 328 nemen die al zo goed als Ring-prepared is, zoals bv die van Yorick aangezien standaard tov aangepast natuurlijk een wereld van verschil is....
Kom je vanmiddag toch ook ff, ik rij een uurtje of 2 af naar Veldhoven, ben daar 15:30 wel denkik. Misschien zitten ze al aan t bier, is de auto oke en neemt een van ons m voor 4 bankies mee :lol:

Paskal

Bericht door Paskal » 25 okt 2008, 17:08

Ik was een set velgen met winterreifen voor de 540 halen in Dld dus helaas niet in Veldhoven. En wat vond je van de wagen? Nog rare dingen gevonden?

Casper

Bericht door Casper » 25 okt 2008, 17:31

Ben benieuwd naar jouw kritische oordeel Rody :) Mijn aandacht heeft zich inmiddels ook voor een gedeeltje verlegd naar de 328i....

Rupie

Bericht door Rupie » 25 okt 2008, 17:51

Ben benieuwd Knot. Volgens mij moet het wel een goede auto zijn, dan is de vraag, wil je 'm ook. Want ga je 'm ook als tracktool gebruiken?

Knot

Bericht door Knot » 25 okt 2008, 18:09

Vanmiddag even langs geweest, 120km heen, en weer 120km terug. Even om de auto heen gelopen maar voordat er iemand buiten was waren we alweer op de terugweg.

Het is een aardige auto, alleen is het idd een tracktool ombouw, stuur versleten daar ze je een deepdish voor in de plaats, geen sportstoelen heb je geen baat bij als je er kuipjes in zet, velgen met lak wat loslaat boeit je niet als je er toch 17inch op zet omdat dat beter rijdt en remschijven rondom waren versleten, dat boeit je ook niet als je er een big brake kit op wil zetten.

Ik vond m voor de prijs niet netjes genoeg (laten we eerlijk zijn, onder de 5k zijn ze ook wel te vinden) en niet helemaal naar mn zin (stoelen, velgen, remmen, geen schuifdak). Goede basis tracktool als de motor/bak/aandrijflijn/ophanging echt oke zijn maar ik zoek nog even door naar een auto die meer bij mijn wensen aansluit. Liever een paar flinke krassen van voor tot achter en een set nieuwe remmen rondom + sportinterieur en dan voor 4k. Misschien die ridderkerk auto toch ook even bekijken, staat voor een stuk minder alleen is ie technisch oke, dat moet bekeken worden.

Een sedan moest ik niet zoveel van hebben maar met dit spoilertje vind ik t wel gaaf, niet te extreem, gewoon een klein laag spoilertje, dat maakt in mijn ogen een sedan compleet/sportief.

Rupie

Bericht door Rupie » 25 okt 2008, 18:12

Verrassend. Ik hou de boel ook nog ff in de gaten.

Knot

Bericht door Knot » 25 okt 2008, 18:13

Ruben schreef:Ben benieuwd Knot. Volgens mij moet het wel een goede auto zijn, dan is de vraag, wil je 'm ook. Want ga je 'm ook als tracktool gebruiken?
Ik wil het liefst een 328i (coupe of sedan met spoilertje dus) met 3spaaks stuur, schuif/kanteldak, originele velgen, clima, sportinterieur, originele spiegels (geen gezijk met diefstal), 2 ton gelopen maakt niet uit, technisch goed onderhouden en liefst met wat parkeerschade/krassen etc.

Ga er zelf geen kuipjes ofzo inzetten, gewoon als straatauto om wat fun te hebben, sportstoelen zit je prima in dan, misschien alleen een onderstel vervangen voor wat simpels (geen ast set van 2k dus) wat beter is dan fietspompen en een sper monteren. Driften gaat dan prima, dagjes papenburg idem. Wil ik echt hard over de Nordschleife dan ga ik toch bij Theo aankloppen voor een huurbak.

Paskal

Bericht door Paskal » 25 okt 2008, 18:40

Mindere actie dat het zo lang duurde voordat er iemand naar buiten kwam, of was je in 2 min uitgekeken :roll:

Je beoordeling wijkt niet veel af van de mijne.... .. Had alleen de afbladderende lak op de velgen idd niet genoemd maar wel gezien. Maar zoals je al zei zou dat (net zoals het kale stuur en de afwezigheid van sportstoelen) voor mij geen issue zijn gezien het feit dat hij toch als tracktool gebruikt zou worden. Versleten schijven rondom was me niet opgevallen, maar zou best kunnen :) Heb er niet echt op gelet aangezien dat toch vervangen zou worden door ander spul. Ook een schuifdakkie is voor een tracktool natuurlijk niet echt nodig... Sterker nog: liever niet dan wel :)

Grappenmaker ben je ook.... versleten stuur is voor jouw een minpunt, maar flink wat krassen zijn een pluspunt. Begrijp het wel een beetje, maar het is wel uniek :)

Knot

Bericht door Knot » 25 okt 2008, 18:47

Waren na 5min wel weer weg idd, maar als ik even had willen babbelen was ik naar binnen gelopen hoor, alleen had het in dit geval niet zo veel zin voor beide partijen.

Idd, zoals ik al zei, als tracktool als dit motorblok en de aandrijflijn oke zijn, uitlaat zag er aardig uit, is een paar jaar geleden vervangen. Diff was redelijk droog.....

Wat ik wil is een auto die van binnen super is, schuif/kanteldak, donker stof of zwart leder sportinterieur, climatecontrol (zie je niet zo vaak op E36's), 3spaaks stuur (vraag me af of dat nog in goede staat of nieuw te krijgen is, zoals ik het in de GT had dus), 4x electrische ramen. Technisch moet ie oke zijn en van buiten boeit het me niet. Ik krijg letterlijk de krassen en deukjes elke week erbij. Gewoon lekker cruisen en overal neer kunnen zetten, wat je met je blinkende E46M3 niet zo snel zal doen zegmaar.

EG

Bericht door EG » 25 okt 2008, 19:10

Knot schreef:Waren na 5min wel weer weg idd, maar als ik even had willen babbelen was ik naar binnen gelopen hoor, alleen had het in dit geval niet zo veel zin voor beide partijen.

Idd, zoals ik al zei, als tracktool als dit motorblok en de aandrijflijn oke zijn, uitlaat zag er aardig uit, is een paar jaar geleden vervangen. Diff was redelijk droog.....

Wat ik wil is een auto die van binnen super is, schuif/kanteldak, donker stof of zwart leder sportinterieur, climatecontrol (zie je niet zo vaak op E36's), 3spaaks stuur (vraag me af of dat nog in goede staat of nieuw te krijgen is, zoals ik het in de GT had dus), 4x electrische ramen. Technisch moet ie oke zijn en van buiten boeit het me niet. Ik krijg letterlijk de krassen en deukjes elke week erbij. Gewoon lekker cruisen en overal neer kunnen zetten, wat je met je blinkende E46M3 niet zo snel zal doen zegmaar.
Ding van Ridderkerk moet je bekijken dus ( http://auto.marktplaats.nl/bmw/19736506 ... ind=1&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false; voor de niet kenners).

Voldoet aan al je eisen, en is echt behoorlijk goedkoop, voor de prijs van die andere kan je nog hier minimaal 1000 euro aan (achterstallig) onderhoud doen...

Knot

Bericht door Knot » 25 okt 2008, 19:18

Is er niemand die daar in de buurt woont die de auto even kan toetsen op technisch oke?

Advertentie hebben ze niet mee iig, ken het bedrijf ook niet, maar als je van die vraagprijs nog wat af krijgt en de auto voor 3500/3600/3700 meeneemt zou je toch een redelijke deal moeten hebben idd.

EG

Bericht door EG » 25 okt 2008, 22:16

Knot schreef:Is er niemand die daar in de buurt woont die de auto even kan toetsen op technisch oke?

Advertentie hebben ze niet mee iig, ken het bedrijf ook niet, maar als je van die vraagprijs nog wat af krijgt en de auto voor 3500/3600/3700 meeneemt zou je toch een redelijke deal moeten hebben idd.
Uhmm, jij woont toch in Waddinxveen? Dan is toch Ridderkerk om de hoek voor jou? Zou het zelf een ritje wagen derheen, desnoods morgen. Denk wel dat je hem meekrijgt voor 3750 of iets in de buurt daarvan.

Paskal

Bericht door Paskal » 25 okt 2008, 23:11

Hier nog een exemplaar, maar die is niet Knot-waardig aangezien er M-spiegels op zitten en die worden er zo afgejat. Wellicht helpt het als je er een paar krassen op zet omdat ze dan minder interessant zijn :wink:

Knot

Bericht door Knot » 26 okt 2008, 09:49

Paskal, die hou ik ook al een tijdje in de gaten :)

Het is natuurlijk nooit 100% ideaal maar dat is wel het streven om er zo dicht mogelijk bij in de buurt te komen. M3 spiegels hoeven van mij bijvoorbeeld niet zo, originele spiegels zie je nog een stuk meer in ook!

Wat ik van deze M3 vreemd vind is de bekleding, die heb ik nog niet zo gezien, of stof, of leer, of de combo zoals in de coupe van ? die 82-xx-xx kenteken die pas aangeschaft is met de M5 velgen.

Wel ideaal, dat busstuur, kan ik dat vervangen voor een nieuw/goed 3spaaks. Misschien wel het kijken waard, alleen die termen als "meeneemprijs" geven wel aan dat je zelf de auto echt technisch goed moet toetsen.

Iemand die toevallig meer van dit voertuig weet kwa geschiedenis?

Kenteken : 77-NT-BN
Bouwjaar : 1995
Koets : Coupe
Kmstand : 184.000 (lijkt weinig voor 1995, maar hopelijk weet iemand meer van t verleden).

witte knippers : check
schuifdak : check
17inch : check
4x electrische ramen : check
achterspoiler : check
sportstoelen : check

Originele spiegels trek je zo ergens vandaan, desnoods ruilen volgens mij. 3spaaks stuur moet ook wel in goede staat te vinden zijn, zo niet via onderdelenlijnen etc en misschien zelfs nieuw te krijgen nog via bepaalde wegen.

Staat er ook al even dus wellicht onder de 5k mee te nemen zonder inruil?

Erik dB

Bericht door Erik dB » 26 okt 2008, 09:52

Er lijkt wel een enorme naad te zitten bij de rechterdeur?

Dat interieur ziet er idd een beetje vreemd uit, zeker aangezien de zijpanelen in de deuren weer een andere kleur hebben...

Knot

Bericht door Knot » 26 okt 2008, 10:54

Die rechterdeur kan er wel eens niet goed in hangen (of schadegeval), maargoed, dat weten we pas als we t in t echie gezien hebben.

Sportstoelen zijn er waarschijnlijk later ingezet. Zal er vanmiddag eens even kijken, waarschijnlijk dicht maar dan klim ik wel ff over de hekken :P

HSR

Bericht door HSR » 26 okt 2008, 12:34

Knot schreef:Die rechterdeur kan er wel eens niet goed in hangen (of schadegeval), maargoed, dat weten we pas als we t in t echie gezien hebben.

Sportstoelen zijn er waarschijnlijk later ingezet. Zal er vanmiddag eens even kijken, waarschijnlijk dicht maar dan klim ik wel ff over de hekken :P
Wat ik niet begrijp, Knot. Waarom koop je niet een goede 328i voor een leuke prijs. Opties als sportinterieur, 3-spaaksstuur en originele spiegels kan je later toch nog altijd voor zorgen? Interieur haal je van een kort gereden hok, 3spaaksstuur vind je voor 5 tientjes op MP enz enz....

EG

Bericht door EG » 26 okt 2008, 13:31

Knot, niet vergeten de originele km stand truuc uit te voeren he!

Je kan door middel van een paar knop-indruk combo's de originele km stand tevoorschijn toveren. Bij een maat heeft dat tot effect gehad dat de originele km stand 370.000 km was... (150k op de klok)... Ander maat had ook meer dan 300k op de klok, en op de teller stond maar 170k) Pas dus echt goed op want ze worden tonnen teruggedraaid. Eerste auto is een 316i compact, de andere een 325i coupe. En geloof mij maar, aan de wagen zelf kon je de km stand echt niet zien.

Ik weet niet meer hoe dat truucje ging, maar er zijn mensen hier die dat vast weten, of op internet zoeken.

Pim

Bericht door Pim » 26 okt 2008, 13:40

Make me an offer i can't refuse

Volgens mij is mijn 328i Coupe jou wensen lijstje (sportstoelen, clima, schuifdak) 8)

Knot

Re: Het grote E36 328i (occasion) draadje

Bericht door Knot » 26 okt 2008, 14:17

Hugo, ik ben druk op zoek maar de juiste auto (voor de juiste prijs) laat nog even op zich wachten.

EG, die truc ken ik maar gaf bij mijn M3 ook een stand aan van 254.000 terwijl die auto echt maar 126.000 gelopen had toen. Heb er nog wel een filmpje van ergens.

Pim, je hebt die auto net man, ben je er niet blij mee???

Plaats reactie