Tegenlicht; zonnepanelen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Tegenlicht; zonnepanelen

Bericht door RVV » 22 okt 2008, 23:42

Voor alle duidelijkheid daar woont Dexter dus, navigatie heb je niet meer nodig om naar zijn huis te rijden :mrgreen: -> Afbeelding

Dexter

Bericht door Dexter » 22 okt 2008, 23:50

:roflol:

Dexter

Bericht door Dexter » 23 okt 2008, 08:37

Hier nog wat linkjes met betrekking op mijn 'kolenstook' beslissing:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... d=0V1JKPC0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.meetingtheminds.nl/?p=nieuws ... rte%20goud" onclick="window.open(this.href);return false; ( die 30 % besparing waarover onderaan gesproken wordt kan dus veel meer zijn als je niet bij Rijnen koopt...... :mrgreen: )

http://64.233.183.104/search?q=cache:4z ... d=77&gl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel P

Bericht door Michel P » 23 okt 2008, 09:06

De burger word het melken van de overheid zat, en wil er steeds minder mee te maken hebben. Dat is uiteraard voor velen ee drijfveer om zelfsuporting te worden. Het fuck de roverheid gaat het helemaal worden :banaan:

Michel

Shakes

Bericht door Shakes » 23 okt 2008, 09:12

Als ik m'n vaste vrouwtje heb zijn we weg! Hatsikidee! Volgend jaar naar grond kijken in Suriname en lekker daar aan de slag.

Fuck DH!

N.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 23 okt 2008, 09:31

Suriname, je was nu toch aan de Ghanese vrouwen.

Ghana = Afrika
Suriname = Zuid-Amerika

Ik niet meer weet :oops:

Shakes

Bericht door Shakes » 23 okt 2008, 09:35

Aah joh geef die gasten zon, de hele dag niks doen en ze zijn tevreden :mrgreen:

N.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 23 okt 2008, 10:22

Dexter schreef: voorschot van € 354,- per maand.
:shocking:

RVV

Bericht door RVV » 23 okt 2008, 10:26

Nandor schreef:Als ik m'n vaste vrouwtje heb zijn we weg! Hatsikidee! Volgend jaar naar grond kijken in Suriname en lekker daar aan de slag.

Fuck DH!

N.
Kun je toch beter nu weg gaan ? Heb je met niemand rekening de houden.. en als blanke stud daaro in zo'n bananenland hoef je je niet druk te maken over een vast vrouwtje :wink:

Die hier zitten zijn allemaal al veel te geëmancipeerd door de PvdA.. je moet ze hebben met wild schaamhaar, die gaan blind voor je.. zelfs een Prius vinden ze nog stoer :banaan: :mrgreen:

Shakes

Bericht door Shakes » 23 okt 2008, 10:42

LOL

maar ik heb buiten dit forum om nog geen negatieve reactie gehad op de Prius. Mijn kinderen vinden hem prachtig en als we dan een stukje rijden is het door de rust de ultieme drive-by auto. Vet cool dus!

N.

Dexter

Bericht door Dexter » 23 okt 2008, 10:43

Geelhoed schreef:
Tja, dat krijg je ervan als Al Gore je voorbeeld is...... :twisted: :mrgreen:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 23 okt 2008, 10:43

Niet alleen wild schaamhaar ook onder de oksels nog puur krullend natuur :popcorn:

Michel P

Bericht door Michel P » 23 okt 2008, 10:57

Dexter schreef:
Geelhoed schreef:
Tja, dat krijg je ervan als Al Gore je voorbeeld is...... :twisted: :mrgreen:
Scherp :bag:

SteV6

Bericht door SteV6 » 23 okt 2008, 13:34

@ Dexter,

Voor stook heb ik ook al jaren een mooie gietijzeren hout+kolenkachel uit Belgie. Die kolentip om ze in Dld te halen is handig, zal ik onthouden. Voor hout heb ik mijn eigen productiebos aan huis :wink: Los daarvan gaat er niets boven de comfortabele warmte van een echt vuurtje in de kachel. Een CV, hete lucht- of vloerverwarming kunnen er domweg niet aan tippen.

Maar een zonnepaneeltje voor de stroom lijkt me nog steeds een prettige oplossing gezien de prijsontwikkelingen van de afgelopen 15 jaar en de CO2 hysterie met bijbehorende belastingen.

SteV6

Dexter

Bericht door Dexter » 23 okt 2008, 18:14

SteV6 schreef:@ Dexter,

Voor stook heb ik ook al jaren een mooie gietijzeren hout+kolenkachel uit Belgie. Die kolentip om ze in Dld te halen is handig, zal ik onthouden. Voor hout heb ik mijn eigen productiebos aan huis :wink: Los daarvan gaat er niets boven de comfortabele warmte van een echt vuurtje in de kachel. Een CV, hete lucht- of vloerverwarming kunnen er domweg niet aan tippen.

Maar een zonnepaneeltje voor de stroom lijkt me nog steeds een prettige oplossing gezien de prijsontwikkelingen van de afgelopen 15 jaar en de CO2 hysterie met bijbehorende belastingen.

SteV6
Heb je ook een kolenbunker bij en/of in je kachel? Ik heb een Efel met kolenbunker en wil liefst nooit meer hout stoken.
Geeft mij teveel rommel en brand lang niet zo gelijkmatig als een kolenkachel.
Ik stook het eigenlijk alleen maar in het voor- en naseizoen als warmte iets minder belangrijk is maar gezelligheid des te meer. :wink:

Aangezien jij in Twente zit kun je het beste hier terecht voor je kolen: http://www.plegge.de/s245.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kooltje 4 antraciet kost daar waarschijnlijk rond de 8 tot 9 Euro per 25 kg en je hebt dan de beste kwaliteit rechtstreeks uit de mijn van Ibbenbüren.
Ik stook die overigens ook. :thumbup:

SteV6

Bericht door SteV6 » 23 okt 2008, 20:33

Dexter ik heb je even een PB gestuurd, dan vervuilen we dit draadje niet langer met fossiele energie-bronnen :mrgreen:

SteV6

SteV6

Bericht door SteV6 » 01 nov 2008, 20:43

SteV6 schreef:Het grootste probleem lijkt me dus nog steeds opslag van de opgewekte stroom op momenten dat het niet verbruikt wordt.

Omzetten in waterstof door electrolyse, warmte opslag in water of toch doorzoeken naar betere accusystemen :roll:

SteV6
Stéphane schreef: Daar haal je inderdaad een heel goed punt aan. Ik heb laatst iemand van Eneco gesproken hierover. De opslag van electriciteit is exact het probleem. En daar heb je bij zonne-energie precies ook een probleem, want 's nachts wordt er te weinig of niets geproduceerd. En aangezien je de dag-energie niet kunt opslaan om het 's nachts te gebruiken. Althans niet in grote hoeveelheden.

Dat is ook precies de reden van het nachttarief. Om de energie die dan geproduceerd wordt ook nuttig te gebruiken in plaats van nutteloos geproduceerd te laten worden.
Net van 19.00 tot 20.00 een documantaire op National Geografic Channel gekeken over de eerste solar-centrale bij Las Vegas, Nevada. Bij deze centrale maken ze gebruik van parabolische panelen die synthetische olie tot 600 graden verhitten om een stoomgenerator aan te drijven. Energieopbrengst van 160 hectare is 22 megawatt, goed voor ruim 13.000 huishoudens met airconditioning.
Leuk detail, de spiegels worden gemaakt door een Duits bedrijf dat normaal autospiegels produceert.

Ook kwam het probleem van opslag van de overdag opgewekte energie aan bod. De technologie waar nu op ingezet wordt is het vloeibaar maken van zout. Door tot 600 graden te verhitten, het zout is dan vloeibaar, en op te slaan kan 's nachts water in stoom worden omgezet voor de generator. De grootste uitdaging zit in het probleem dat het zout weer stolt onder de 238 graden.

Ook hier was net als in de Tegenlicht-reportage de conclusie dat het niet een kwestie van technologische beperkingen is, maar gewoon een kwestie van de keuze voor zonne-energie maken ...

SteV6

Plaats reactie