Snelheidsmeting VROS klopt niet

Dit is ons algemene autoforum.
Maus335i

Re: Snelheidsmeting VROS klopt niet

Bericht door Maus335i » 22 okt 2008, 12:25

Geelhoed schreef:
Marco R. schreef:In die Wegmisbruikers situatie had de politie hoe goed hun ogen ook zijn echt geen duidelijke meting kunnen verrichten zonder een grote foutmarge te gebruiken.
Er zijn als ik zo het filmpje bekijk totaal geen referentiepunten voor de politie om te zien hoe of wat. Je kan slecht zien waar de auto rijdt, laat staan dat je een duidelijke meting kan verrichten..
Niet?

Afbeelding
Als je het topic nou ff leest had je het filmpje van Davy ook gezien. Zoek daar eens een referentiepunt in?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 22 okt 2008, 12:42

Ik was onder de indruk dat we aan deze refereerden als "wegmisbruikers" en aan die van Davy als "die van Davy"

in zijn geval is er op "uitloop" gemeten. En dat is inderdaad stukken minder nauwkeurig. Maar toch zachter dan 120 zal het niet gegaan zijn.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 okt 2008, 12:46

Geelhoed schreef:Ik was onder de indruk dat we aan deze refereerden als "wegmisbruikers" en aan die van Davy als "die van Davy"

in zijn geval is er op "uitloop" gemeten. En dat is inderdaad stukken minder nauwkeurig. Maar toch zachter dan 120 zal het niet gegaan zijn.
Nee das waar, het punt is alleen dat ze op de kilometer je boete berekenen. En dat niet alleen, ook in rijontzeggingen zitten diverse gradaties. Een paar km/u verschil kan je zo 2 maanden extra kosten (ervaring uit eigen hand :)).

Dat slaat gewoon nergens op. Metingen 's nachts op wel een kilometer afstand en dan durven beweren dat die nauwkeurig is. Het OM is er vervolgens ook compleet doof voor, "want een agent heeft een ambtseed afgelegd, dus het zal wel kloppen". Ja logisch, een ambtseed afleggen en een fout maken in een meting heeft ook alles met elkaar te maken...

Ik snap dat ze een naam hoog te houden hebben, maar doe nou gewoon eens onderzoek naar andere meetmethoden in plaats van er klakkeloos vanuit gaat dat elke meting gewoon klopt terwijl je weet dat dat niet zo is.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 22 okt 2008, 12:53

Het verschil kan hem idd in een paar kilometer zitten.
Als jij gepakt wordt met 68 te hard zonder overtredingen in het verleden heb jij je rijbewijs aanzienlijk sneller terug. Ik was gepakt met 76 te hard, en was hem gelijk drie maanden kwijt. En idd, ik bedoelde het filmpje met de BMW die savonds/snachts is gefilmd.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 dec 2008, 21:25

LOL! Kijkt/keek iemand net Wegmisbruikers?

Opel Astra werd gepakt bij wegwerkzaamheden waar je 70 mocht, bij Groningen. Kerel rijdt te hard ja, maar de meting klopt wederom niet!!

De agent stopt de tijd keurig op 16,24s (ze moeten minimaal 16s meten), maar laat de afstandsmeter nog 80m doorlopen. Zo krijg je inderdaad een hogere gemiddelde snelheid, zo slim is die agent dus wel weer. Na correctie reed meneer 50 te hard, dus rijbewijs inleveren en hij werd opgegeven voor die nieuwe pestcursus.

Ik vreet me echt op hier, bah :) Dit is gewoon opgelicht worden door het volk dat je zou moeten kunnen vertrouwen, bah bah bah.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 08 dec 2008, 06:47

Maurice Graber schreef:
De agent stopt de tijd keurig op 16,24s (ze moeten minimaal 16s meten), maar laat de afstandsmeter nog 80m doorlopen.
Ja HALLO! Dat heet een trajectmeting. Je moet meten hoever de auto voor je reed, niet hoever jij reed.

Ik schaar je even bij de idioten Zijlstra en Teeven

En de antwoorden van de Minister:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 dec 2008, 07:37

en dat kún je op die manier NIET NAUWKEURIG meten.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 08 dec 2008, 09:15

En daarom gaat er een 3% correctie af.....

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 dec 2008, 11:20

Geelhoed schreef:
Maurice Graber schreef:
De agent stopt de tijd keurig op 16,24s (ze moeten minimaal 16s meten), maar laat de afstandsmeter nog 80m doorlopen.
Ja HALLO! Dat heet een trajectmeting. Je moet meten hoever de auto voor je reed, niet hoever jij reed.

Ik schaar je even bij de idioten Zijlstra en Teeven

En de antwoorden van de Minister:
Filmpje gezien? En hoe nauwkeurig vond je die meting zelf? Die 3% correctie is bij mijn weten alleen om snelheidstellerafwijkingen af te vangen, niet om onnauwkeurige metingen ineens nauwkeurig te laten zijn.

Even een stukje uit dat pdfje van je:

Snelheidscontroles vanuit een rijdende politieauto kunnen worden uitgevoerd via een mobiele trajectsnelheidsmeter of een geijkte boordsnelheidsmeter

Die dingen worden helemaal niet geijkt aldus het NMI zelf (de instantie die shit mag ijken) en ja, dat is in mijn rechtszaak ook naar boven gekomen. Mede daarom heb ik dat papiertje 3 maanden eerder weer terug.

Edit: heb het filmpje nog eens teruggekeken en ze klokken hem pas af NADAT de snelheidsbeperking opgeheven is (en zijn uiteraard in het 70 stuk gestart). De meting is dus sowieso ongeldig, maar dat terzijde verder.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 08 dec 2008, 11:47

Filmpje niet gezien.
Kan je van de twee stop momenten screenshots posten?

Worden snelheidsmeters van de VROS auto's niet geijkt? :shock:

wimwerf

Bericht door wimwerf » 08 dec 2008, 11:49

Ik ben zelf werkzaam bij de hermandad .

Maare, ik vind het eerst filmpje wel aardig discutabel :roll:

Nooit dat een gemiddelde boven een lagere topsnelheid uit kan komen (normaal gesproken).

Het tweede filmpje...je kan ook in het donker toch goed zien of een auto uitloopt of dat jezelf inloopt.
Op de meter nauwkeurig..nee dat niet.
Maar het gaat er om of je bij bepaalde snelheden uitloopt ivm een meting. De betrokkene zal altijd harder rijden dan de snelheid in de volgauto.

Maar goed, weer genoeg discutabele dingen.
Vooral lekker dom dat het OM niet reageerd.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 08 dec 2008, 11:51

wimwerf schreef:Ik ben zelf werkzaam bij de hermandad .

Maare, ik vind het eerst filmpje wel aardig discutabel :roll:

Nooit dat een gemiddelde boven een lagere topsnelheid uit kan komen (normaal gesproken).
Streepjes tekort op de epaulet?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 dec 2008, 21:29

Geelhoed schreef:Filmpje niet gezien.
Kan je van de twee stop momenten screenshots posten?

Worden snelheidsmeters van de VROS auto's niet geijkt? :shock:
Nou nee, tenminste.. mn advocaat heeft een belletje naar het NMI gedaan en gesproken met een figuur daar datverklaarde dat de boordsnelheidsmeters helemaal niet geijkt worden. De OvJ had daar even geen antwoord op en wilde een onderzoek. De rechter vond dat blijkbaar niet nodig en wilde de zaak meteen afdoen. Als uitkomt dat die krengen inderdaad niet geijkt worden hebben ze weer een ander probleem. Ik kan in hoger beroep om volledige vrijspraak te krijgen (nu 500e boete en 3 maand rijontzegging), maar dan riskeer ik ook weer mn rijbewijs. Dat ding is me teveel waard om weer op het spel te zetten :(

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 09 dec 2008, 07:13

Nee, boordsnelheidsmeters niet (die worden gecalibreerd), maar de snelheid die je op de beelden ziet wordt wel geijkt.

Interessant: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/06/23/R110.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

wjn

Bericht door wjn » 09 dec 2008, 09:57

Geelhoed schreef:Nee, boordsnelheidsmeters niet (die worden gecalibreerd), maar de snelheid die je op de beelden ziet wordt wel geijkt.

Interessant: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/06/23/R110.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun je dat vertalen in Nederlands?

Kort samengevat worden de tellers dus niet geijkt, maar wordt er een afwijking vastgesteld, samengevat in een tabel en daarmee gewerkt.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 dec 2008, 10:10

Moet eerlijk toegeven dat ik vanwege zenuwen de details wel weer kwijt ben :( Waarschijnlijk krijg ik van de rechtbank nog een verslag toegestuurd, ik zal proberen daar e.e.a. nog uit te halen.

wjn

Bericht door wjn » 09 dec 2008, 10:48

Nu zal me heel dit topic worst wezen, 2x aangehouden door VROS en rijbewijs kwijt. 2x op een vrijwel lege snelweg overigens.

In mijn ogen onzin dat men (verkeerswetten) aan de ene kant mensen dwingt eigen verantwoordelijkheid te nemen (snelheid aanpassen bij mist, gladheid, drukte e.d.) en aan de andere kant (met name snelheidsovertredingen) belerend zegt dat de makers van de wet / wegbeheerders het beter weten, dus je je eraan houden moet.

Als ik schijnbaar kan inschatten wanneer het langzamer moet dan voorgeschreven om veilig te rijden, dan kan ik ook inschatten wanneer ik veilig harder kan dan voorgeschreven.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 dec 2008, 19:01

wjn schreef:Nu zal me heel dit topic worst wezen, 2x aangehouden door VROS en rijbewijs kwijt. 2x op een vrijwel lege snelweg overigens.

In mijn ogen onzin dat men (verkeerswetten) aan de ene kant mensen dwingt eigen verantwoordelijkheid te nemen (snelheid aanpassen bij mist, gladheid, drukte e.d.) en aan de andere kant (met name snelheidsovertredingen) belerend zegt dat de makers van de wet / wegbeheerders het beter weten, dus je je eraan houden moet.

Als ik schijnbaar kan inschatten wanneer het langzamer moet dan voorgeschreven om veilig te rijden, dan kan ik ook inschatten wanneer ik veilig harder kan dan voorgeschreven.
Das een discussie die ik heb geprobeerd te voeren, maar zo lang werd dat we er maar mee kapten :) Wie zegt dat 120 km/u een veilige snelheid is? Koos Spee? Laat me niet lachen! En wetenschappelijk bewijs? In Frankrijk mag je 130, in Oostenrijk 160 en Duitsland onbeperkt. Is het in die landen per definitie ONveilig dan? Omdat je daar harder mag dan 120? Is een lege afsluitdijk met 150 km/u doorcruisen ONveilig, omdat het harder dan 120 is? Enz. enz.

Nee, mijn mening is dat "men" in het algemeen 150 rijden hard genoeg vind. Als de maximum snelheid verhoogd zou worden naar 150 (en waarom niet, auto's zijn steeds veiliger geworden in de laatste 30 jaar), hebben we een enorm begrotingstekort door te weinig boetes. Dát is de motivatie van die snelheidsbeperkingen, niet veiligheid.

Owja: "Duitsland is Nederland niet!" Waarom niet dan? Is het asfalt 5km voor de grensovergang zoveel anders dan na de grensovergang?

M@rcel

Bericht door M@rcel » 09 dec 2008, 19:06

Wees blij dat de maximaal toegestane snelheid 120 km/u is. Kan je tenminste met 150 km/u rustig aan het verkeer deelnemen. Prima snelheid om te anticiperen op struikrovers en slaapkoppen.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 09 dec 2008, 19:15

Helemaal eens met Maurice. Hier krijg je met 125 al een prent van een paar euri. In Duitsland mag je gewoon 160 kachelen wanneer de snelweg zich ervoor leent.
Kijk in de spits haal je dat in Nederland niet. Maar op delen van de A12, A50 (tijdens bepaalde tijden), de A348. Prima locatie om veilig 150~ te rijden imo..

Gijzer

Bericht door Gijzer » 09 dec 2008, 19:46

Maurice Graber schreef:
wjn schreef:
Owja: "Duitsland is Nederland niet!" Waarom niet dan? Is het asfalt 5km voor de grensovergang zoveel anders dan na de grensovergang?
Ja..... Veel slechter zelfs. (Zie Oberhausen straight.)

Peric

Bericht door Peric » 09 dec 2008, 20:11

En daar wordt je ook niet tot snelhuidsduivel of wegpiraat die 'levensgevaarlijke' carpiolen uithaalt bestempeld als je 160 rijdt.

Heb het onlangs nog eens aangedurft om een aflevering te kijken van wegmisbruikers.
Daar reed een Porsche ietsie te vroeg over een doorgetrokken streep. het was ik denk zo'n 40 meter. Die tuinkabouter maakte er gelijk 200 meter!! van.. Pff....
En 'het nam levensgevaarlijke vormen aan toen de wegpiraat er vandoor en ging EN WEL SNELHEDEN VAN 160 HAALDE!!'
:'(

wjn

Bericht door wjn » 09 dec 2008, 20:39

Wel lachen ja, en dat terwijl te hard rijden niet eens in de ergernis top 10 in het verkeer voorkomt. :goodnight:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 10 dec 2008, 10:12

Maurice Graber schreef:
wjn schreef:en Duitsland onbeperkt. Is het in die landen per definitie ONveilig dan?
Bijna twee keer zoveel doden per gereden kilometer doet dat wel vermoeden.

Dexter

Bericht door Dexter » 10 dec 2008, 10:25

Geelhoed schreef:
Maurice Graber schreef:
wjn schreef:en Duitsland onbeperkt. Is het in die landen per definitie ONveilig dan?
Bijna twee keer zoveel doden per gereden kilometer doet dat wel vermoeden.
Klopt het verhoudingsgewijs dan ook nog wat je zegt? :hmmm:
Want groter land, meer autowegen, meer mensen en dus een grotere kans op ongelukken?

Deelnemen aan het verkeer zou m.i. sowieso gebaseerd moeten zijn op de combinatie van eigen verantwoordelijkheid en een set duidelijke regels.
Het eerste wordt in Nederland de nek omgedraaid ten faveure van het tweede......wat rest zijn verkeersdeelnemers die verleren om zelf na te denken en inschattingen te maken.
Een soort van menselijke 'autopiloten' zeg maar, die allemaal in de file aanschuiven om in ganzenpas naar het werk en weer terug naar huis te rijden. :turtle: :sealed:

Plaats reactie