The Genesis Coupe is being launched in South Korea this week, and we've already heard from CAR regarding their testing of the 310-hp 3.8L V6 model. Hyundai released its own performance numbers for the hotly anticipated RWD coupe, and it also included information for the turbocharged 2.0L base model. While CAR achieved a fairly respectable 0-60 time of 5.9 seconds for the V6 model, Hyundai is claiming a sprint to 62 takes 6.3 seconds.
In the Korean home market, the force-fed 2.0L base model will achieve 223 hp and 220 lb-ft with premium fuel, and 210 hp with regular. U.S. customers will reportedly only receive the 210-hp version, and you'll hit that magic number at 6,000 RPM while the turbocharged nature of the 2.0L helps you hit peak torque at a low 2,000 RPM. Hyundai claims the base Coupe's 0-62 time is a rather leisurely 8.3 seconds, but we're guessing that plenty of enthusiasts will get their hands underhood in an effort to greatly boost those numbers.
Korean market pricing starts at 23,200,000 Korean won for the base model and 33,920,000 won for the top of the line V6 model. That's $18,728 and $27,382 in U.S. currency, but Hyundai won't announce official U.S. pricing until closer to the Genesis Coupe's spring 2009 debut.
Eerste test Hyundai Genesis Coupe
- Roman
Re: Eerste test Hyundai Genesis Coupe
- Knot
Hoeveel 1 serie rijders zijn inmiddels over? 
Kwam dit ding toevallig net in Forza3 tegen, en ben weer eens gaan zoeken. Blijft in mijn ogen een best wagentje, lekker compleet, 350Z roffel, geen cassettebandje zichtbaar en ga maar door.
Is er inmiddels meer bekend over dit hok of heeft iemand m al eens gereden??

Kwam dit ding toevallig net in Forza3 tegen, en ben weer eens gaan zoeken. Blijft in mijn ogen een best wagentje, lekker compleet, 350Z roffel, geen cassettebandje zichtbaar en ga maar door.
Is er inmiddels meer bekend over dit hok of heeft iemand m al eens gereden??
- Knot
En hij is er in Nordschleife Gray... wat wil je nog meer?
-
De billigkeit spat dr vanaf....... 

- Thom
Een paar maanden geleden ben ik rond een zwarte gelopen, die zag er toch wel erg goed en stoer uit. Als hij ook een beetje zo rijdt wordt het een hit!
- Knot
Volgens mij zijn ze alleen niet standaar in NL te krijgen, althans ik kom m niet tegen op de sites en lijsten.
Het concept is goed, alleen build quality zal misschien hier en daar wat minder zijn, maar waar het om gaat, het FR concept natuurlijk.
Neem je de Track uitvoering krijg je gewoon alle opties die de standaard uitvoering en de grand tourer uitvoering hebben plus een Torsen sper, brembo remmen, aangepast onderstel, klinkt allemaal super.
Wat ik me alleen afvraag, de 3.8 V6, is dat de deels het blok wat in de GTR ligt? Er komt natuurlijk maar 306pk uit, maar het is een NA versie. Wat zijn hier de mogelijkheden? Auto klinkt gewoon erg goed, dezelfde klopgeest zit erin als die in de 350Z al zat. Enige nadeel is dat het vermogen bij 6300 geleverd wordt, dus de 7000 zal ie niet eens aantikken kwa redline ben ik bang, dat mag wel wat hoger eigenlijk, vermogen bij 6800 leveren en 7250 redline ofzo, klintk ie net wat dikker.
Het concept is goed, alleen build quality zal misschien hier en daar wat minder zijn, maar waar het om gaat, het FR concept natuurlijk.
Neem je de Track uitvoering krijg je gewoon alle opties die de standaard uitvoering en de grand tourer uitvoering hebben plus een Torsen sper, brembo remmen, aangepast onderstel, klinkt allemaal super.
Wat ik me alleen afvraag, de 3.8 V6, is dat de deels het blok wat in de GTR ligt? Er komt natuurlijk maar 306pk uit, maar het is een NA versie. Wat zijn hier de mogelijkheden? Auto klinkt gewoon erg goed, dezelfde klopgeest zit erin als die in de 350Z al zat. Enige nadeel is dat het vermogen bij 6300 geleverd wordt, dus de 7000 zal ie niet eens aantikken kwa redline ben ik bang, dat mag wel wat hoger eigenlijk, vermogen bij 6800 leveren en 7250 redline ofzo, klintk ie net wat dikker.
-
Ziet er niet verkeerd uit en specs lijken ook prima, maar het is en blijft een Koreaan met naar verwachting een hoge afschrijving en slechte verkoopkansen waardoor de gevestigde orde v.w.b km-kostprijs beter presteert.
- Knot
Tsja.. dan moet je m eigenlijk over 2 jaar kopen, als de kop eraf is.. maargoed, een "track" uitvoering heb je liever nieuw in mijn ogen anders zijn de goodies al afgereden, diff, onderstel...
Maar dit is wel een auto waar mijn oog toevallig weer op viel en ik vind m helemaal af, lijnen zijn oke, motor is dik, geluid is dik (wel de 3.8 V6 natuurlijk), interieur oke, dik in de opties.
Maar dit is wel een auto waar mijn oog toevallig weer op viel en ik vind m helemaal af, lijnen zijn oke, motor is dik, geluid is dik (wel de 3.8 V6 natuurlijk), interieur oke, dik in de opties.
- Sjoerd MP BMW
Ziet er nu leuk uit, toch vind ik het niets.
Over twee jaar oogt deze auto ouderwetser dan een duitse auto van dezelfde leeftijd.
Over twee jaar oogt deze auto ouderwetser dan een duitse auto van dezelfde leeftijd.
- Macboy
Toch gek dat je er in NL niets over hoort ...
- Petrolhead Tom
In de autovisie staat dat hij misschien na de zomer naar Nederland komt.
-
vorig jaar op het autosalon in brussel stond er zo 1 volledig met carbon stukken enzo op de stand van hyundai zelf mooie bak hoor ! 

-
- Knot
http://www.driving-fun.com/456/the-know ... rland.aspxTom Westendorp schreef:In de autovisie staat dat hij misschien na de zomer naar Nederland komt.
Ben benieuwd....
- Dennis Cavallino
Het lijkt mij nog steeds een interessante auto, zeker als 2e hands over een paar jaar. Laat hem maar naar nl komen svp.
- Knot
Wat wel eerder gezegd is, het blijft een koreaan, dus niet waardevast. Echter wellicht ideaal om als 2 a 3 jaar oude auto te kopen met wat kilometers op de klok. Dan wel de V6 natuurlijk, die 2.0 fluitketel mogen ze wat mij betreft daar laten.
- Macboy
Komt dus toch in november naar Nederland
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... sie_nieuws" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... sie_nieuws" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
Gelukkig komt de 3.8 ook, die brult ZO lekker!
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Een week of twee geleden een witte zien rijden in Baarle Nassau.
- Dennis Cavallino
Vanmorgen zag ik een witte logo-loze Genesis Coupé rijden op de A4/A9. Met klein kentekenplaatje en daaronder een extra achterlichtje. Onderstel zag er snaarstrak uit, of dat standaard is weet ik niet, maar het was een mooi gezicht om hem voor en naast me te zien rijden. Dat wordt vast een succes onder de betaalbare (driftbare) coupé's.
- Macboy
Tijd om het Genesis draadje nieuw leven in te blazen
3.8 V6 met handbak en RWD moet toch jammie worden
Mooie en duidelijke kleur opties ! Gewoon alle kleuren. TopGenesis Coupé schreef:Ha people's,
Ik zal mij eerst even voorstellen: Mijn naam is Samuel Schelling en ik ben sinds augustus 2007 werkzaam bij Greenib Car, Hyundai importeur, als helpdesk medewerker voor onderdelen en accesoires.
Onze voorzichtige schatting is inderdaad rond de 100 stuks voor Nederland, maar als er meer besteld worden, dan halen we er gewoon nog een paar extra naar Nederland. In november verwachten we de auto's hier en zal ik jullie vanuit de importeur op de hoogte houden van mijn ervaringen. Ik probeer ook om de 2.0T in samenwerking met een gerenommeerde tuner naar het vermogensniveau van de 3.8 V6 te krijgen, maar daarvoor heb ik nog geen toestemming. Specifieke informatie kunnen jullie altijd bij mij aanvragen via PM. Ook de dealers kunnen één en ander over de auto vertellen. Het optionele LSD zal op onze demonstratie auto's in ieder geval standaard zijn.

3.8 V6 met handbak en RWD moet toch jammie worden

-
Maar in de lease gaat denk ik niet werken Maccie!
-
Zozo, @ RAI:
Genesis FTW!
Wat een kek ding zeg.....
Over een jaar of wat voor weinig oprapen denk' maar....
Genesis FTW!
Wat een kek ding zeg.....
Over een jaar of wat voor weinig oprapen denk' maar....

- Dennis Cavallino
Testverslag met de 3.8 v6 hanbak en sper staat eerdaags online 

-
nice! Ik ben echt benieuwd!Dennis Cavallino schreef:Testverslag met de 3.8 v6 hanbak en sper staat eerdaags online