TopFuel schreef:Hoe bevalt de auto nu je er wat km´s mee heb gemaakt, gewoon in het algemeen?
Een brede glimlach elke kilometer, en kinderlijk schaterlachen boven de 5000 toeren
Zitpositie voelt nu niet zo uber-laag aan, dus je houdt overzicht in het verkeer. Om met het verkeer mee te rijden heb je natuurlijk genoeg power, dus kan je perfect 50 rijden in 5e versnelling. Op de snelweg rij je aan 3000 toeren 120 km/u. Ik vang met mijn postuur wel wat meer wind dan in de Audi, maar dat wordt weer goedgemaakt door de zetelverwarming en de goeie verwarming. De Navi 4 met perspectief werkt vlot, en TMC is up to date en adviseert me correct. De geluidsinstallatie is top, en de cd-speler leest cd-roms met MP3's. Ik zal binnenkort wel een mod maken met USB- en AUX-aansluiting.
Verbruik is momenteel 11,4l/100 km, maar dat ligt meer aan het feit dat ik meer snelwegkilometers heb gedaan sinds de laatste tankbeurt. Hij drinkt 95 en 98 ron, maar met 300nm en 343pk heb je niet direct een tekort aan kracht wat je moet compenseren, dus giet ik er vrolijk 95 in.
Ophanging staat strak, maar is eigenlijk niet hinderlijk en gaat vaak vlotter over oneffenheden dan m'n oude Audi (die wel verlaagd was maar gewoon zwakke veren had denk ik). Je voelt dus wel de oneffenheden van bv een betonbaan, maar het is niet zo dat dat allemaal door je ruggegraat wordt gezonden. Het effect is inderdaad eerder een kart-gevoel. Een kart met 343pk
Bijgevolg wordt het dus anders als je 'm in 3e schakelt, en je het pedaal induwt om een inhaalmanoever te starten. Met veel lawaai flits je voorbij trager verkeer en da's wel vrij asociaal

. Dan merk je ook dat je 1) héél fel moet doen om onderstuurd door een bocht te gaan, want 2) hij vrolijk overstuur wil gaan (of in mijn veilige geval DSC de aandrijving eruit klapt op de openbare weg) als je ridicuul veel gas geeft in een lage versnelling aan lage snelheid.
Andere auto's tot 140 pk had ik door in enkele dagen. Dit beestje gaat enkele maanden vergen alvorens ik 't onder de knie heb

.