Wie hoort bij de 300 km/h club ?

Dit is ons algemene autoforum.
Paul

Bericht door Paul » 20 mei 2006, 21:24

haal 300 op teller op 17inch,op navigatie niet harder gehad dan 284.... 330pk E36

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 20 mei 2006, 22:08

300 met 330pk in een E36?

Ik wil niet mekkeren hoor maar das wel errug hard vind ik...

eerst effe zien :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42963
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 21 mei 2006, 10:14

Rico v Velzen schreef:Hammer eigenlijk is het meer omwille de garantie dat ik er niet aan begin, ik krijg 2 jaar huisselectie garantie op de M3, kost wel een klein beetje geld, laat ik de begrenzer eruit halen heb ik gelijk geen garantie als er wat misgaat.

beetje tegenstrijdig. Garantie kopen en dan geen garantie hebben :mrgreen:
In overleg niet mogelijk?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40063
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 mei 2006, 10:55

Hammer schreef:300 met 330pk in een E36?

Ik wil niet mekkeren hoor maar das wel errug hard vind ik...

eerst effe zien :lol:
Ik doe met 295pk makkie 270 op de teller en dan hakt ie keihard in de toerenbegrenzer met 7500rpm dus waarom zou het niet kunnen?

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 mei 2006, 11:30

Hmmm dan zal ie wel vrij licht zijn denk k?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40063
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 mei 2006, 13:18

Mijn E36 weegt 1480 volgens kenteken, met 2 man erin en dan nog soepel naar 270 lopen, wanneer ik de andere DME erin zou leggen moet ie richting 290 teller gaan, mag ik verder het rood in, dus een E46 moet echt wel 300 kunnen halen.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 mei 2006, 13:29

Dat vind ik een topprestatie met zo "weinig" vermogen...

De rs heeft daar veel meer vermogen voor nodig...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40063
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 mei 2006, 13:45

Verlies door AWD?

En het blijven natuurlijk tellersnelheden he.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 21 mei 2006, 20:23

300 km tellerplaat over een 280 tellerplaat plakken zonder codeersleutel :wink:

E36 5bak haalt geen 300 op de teller zit je al lang en breed in de toerenbegrenzer.

E36 M3 6 bak haalt iets van 285 in zijn 6 onbegrenzd. E46 M3 zal wel 290 lopen, geloof dat een CSL tot 296 km/u kwam.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 mei 2006, 21:32

Nou weet ik het niet meer hoor......E dit E dat,onbegrensd,toerenbegrenzer,296,300 pfffffffffffff :lol:


Ik neem het verhaal van Bert M3 maar aan...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 21 mei 2006, 21:40

alleen op de PC ...

Albèrt
Berichten: 212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary

Bericht door Albèrt » 21 mei 2006, 22:19

289 op de motor
280 met de M3

325 gezien in de E60 M5 van Richard...zat alleen niet achter het stuur :(

De 289 op de motor was echt bizar, dat zou ik nu nooit meer doen terwijl in de M5 de 325 weinig indruk maakte.

Dick
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06

Bericht door Dick » 22 mei 2006, 11:15

Als bestuurder 270 op de teller met de EVO. Als bijrijder 285 met een Audi RS6 MTM.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40063
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 mei 2006, 18:54

Albèrt schreef: 280 met de M3
Waar stond je begrenzer op, op 7700rpm? Ik haal m niet namelijk.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40063
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 mei 2006, 18:55

Bert ///M3 schreef:E36 5bak haalt geen 300 op de teller zit je al lang en breed in de toerenbegrenzer.
Met de andere DME moet ik tot 7900rpm kunnen, dan loopt ie dik 290 op de teller en volgens mij haalt een GT dat wel met deze nokkenassen.

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 22 mei 2006, 19:12

Een tijd geleden heb ik meegereden in een E55AMG en toen hebben we 315 gereden. Dat ging echt hard en het accelereren ging ook nog vrij vlot. Wel stoer was dat Sebas bij 295 nog een keer opschakelde:-)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42963
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 23 mei 2006, 10:33

Op hoeveel zitten we nu eigenlijk?
2 of 3?

Gebruikersavatar
filip Dehond
Berichten: 120
Lid geworden op: 23 mei 2006, 00:14
Locatie: London

Bericht door filip Dehond » 23 mei 2006, 11:38

net niet ... 295 neegereden (op de teller) in bompa zijn rode GT2 (die nu in prak is)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 23 mei 2006, 12:19

Snelle bompa. :)

Snelste ooit gereden zal wel in de e30 zijn geweest, toerenbegrenzer in V, alleen geen flauw idee hoe hard dat was want de teller gaat maar tot 240.
Zal ook wel geen 300 geweest zijn, denk 270/280 echte km's max. (Cw waarde van een ladenkast natuurlijk ook).

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42963
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 24 mei 2006, 10:23

Rico v Velzen schreef:Arthur, het is natuurlijk een gunst van die dealer, dan ga ik niet "zeuren", welke BMW dealer geeft nou 2 jaar huisselectie garantie op een auto die particulier is gekocht ? Ben al superblij dat ik die garantie heb gekregen.
Ik ken er wel een dealer van een ander merk die dat doet :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42963
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 24 mei 2006, 10:47

Wat is eigenlijk het probleem, qua garantie?
Die 250km/u is toch een herenakkoord onder Duitse fabrikanten.
Hij kan wel harder maar hij kan niet harder :mrgreen:
Zo'n probleem hoeft het niet te zijn toch?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 mei 2006, 11:12

Nou ja in zoverre dat de motor electronica de boel begrenst, je moet gaan knoeien in motorelectronica en dat is iets wat BMW niet graag ziet. Daarnaast kan het zomaar zijn dat je auto een software update nodig heeft, meestal gebeurt dit gewoon tijdens een onderhoudsbeurt en weet je verder niks als klant. Een software update bij een auto waarbij aan de electronica is gesleuteld kan problemen opleveren. Ook kan het gebeuren dat je auto daarna gewoon weer begrenst is door de nieuwste software. Daar kom je ook niet direct achter want wie gaat nou gelijk volle pijp in NL rijden als de auto bij de dealer is opgehaald voor een beurt ?

Dan kom je er veel later achter tijdens een Duitsland rit ofzo. En terug is de begrenzer !!

Waar ga je verhaal halen ? bij de dealer ? Bij de tuner ? Je moet daar hele goeie afspraken over maken, en het lukt je bijna nooit om die zwart op wit op papier te krijgen.

BMW kan in principe de begrenzer er wel afhalen, dat hebben ze ook bij de CSL gedaan mits je een race licensie kom overleggen iets van 290 km/h loopt ie dan. En ook de nieuwe M5 kun je als optie nemen zonder begrenzer, kost iets van 2500 euro en dan loopt ie 305 km/h Ook nog binnen de marge hoor, want een M5 kan zeker 325 km/h halen.

Voor de gewone M3 heb ik nooit van BMW support gehoort voor het verwijderen van de begrenzer.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 24 mei 2006, 12:12

Langs Carly gaan rico. Zijn wel duur met dat soort dingen maar zetten hun eigen software weer terug als ze die bij de dealer per ongeluk wissen.

Maar goed updates bij de dealer doen ze ook niet zonder reden.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40063
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 24 mei 2006, 12:41

Rico v Velzen schreef:Ook kan het gebeuren dat je auto daarna gewoon weer begrenst is door de nieuwste software. Daar kom je ook niet direct achter want wie gaat nou gelijk volle pijp in NL rijden als de auto bij de dealer is opgehaald voor een beurt ?
Eh... ik? ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 mei 2006, 13:24

lol2knot. Bet Carly is een mogelijkheid, maar voor mij hoeft dat op die manier allemaal niet. ik bedoel voor die 2 a 3 keer per jaar dat ik op de autobahn vol zou kunnen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast