A tribute to DTM

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Luco

Re: A tribute to DTM

Bericht door Luco » 23 nov 2009, 12:03

Vergeleken met de running costs is de aanschaf een koopje :banaan:

Gebruikersavatar
levi
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
Auto: Clio RS 197
Locatie: ijmuiden

Re: A tribute to DTM

Bericht door levi » 23 nov 2009, 12:49

Ik hou het daarom ook maar bij mijn "tracktooltje" :mrgreen: kost al genoeg.

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 995
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: A tribute to DTM

Bericht door yorick » 23 nov 2009, 12:55

Leuk filmpje, jammer dat we geen toerenbeukende S14's voorbij horen vliegen.

Doe mij die ex DTM M3 maar :love:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: A tribute to DTM

Bericht door FreudeamFahren » 23 nov 2009, 17:22

Meer op muziek gezette DTM porno, al vind ik deze periode minder leuk. BMW was al gestopt en de auto's waren al meer silhouette racers met oa een sequentiele bak.

Richardt.
Berichten: 6758
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: A tribute to DTM

Bericht door Richardt. » 23 nov 2009, 17:55

Heerlijk dat DTM en volgens mij is zo'n oude DTM wagen toch wel de ultieme tracktool 8)

Luco

Re: A tribute to DTM

Bericht door Luco » 23 nov 2009, 18:33

Richardt. schreef:Heerlijk dat DTM en volgens mij is zo'n oude DTM wagen toch wel de ultieme tracktool 8)
Nou die komen echt niet meer mee met huidige auto's hoor, maar erg gaaf om te zien.

Jammer dat die Nanniniactie het niet meer doet :roll:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: A tribute to DTM

Bericht door Tristan » 23 nov 2009, 19:18

@Luco: Wel eens gezien hoe snel een DTM E30 M3 over CPZ ging? Denk dat jij met je Supercopa alle zeilen bij moet zetten om hem bij te houden.

Luco

Re: A tribute to DTM

Bericht door Luco » 23 nov 2009, 19:22

Tristan schreef:@Luco: Wel eens gezien hoe snel een DTM E30 M3 over CPZ ging? Denk dat jij met je Supercopa alle zeilen bij moet zetten om hem bij te houden.
Ik weet niet wat ze reden qua tijden, maar denk dat ze te kort komen in veel klassen.
Doet niks af aan de auto, voor toen waren ze super, maar die van 1990 enzo komen nu echt niet meer mee hoor.
We hebben het hier wel over de eerste generaties DTM he, niet de V 8-en :mrgreen:
Ben benieuwd wat ze deden op cpz?
Denk niet dat ze sneller zijn dan een huidige wtcc auto?
Is ook alweer zolang geleden.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: A tribute to DTM

Bericht door Tristan » 23 nov 2009, 19:27

Heb ook geen idee, maar denk dat ze misschien nog wel sneller kunnen zijn dan een WTCC auto. Bedoel, ze zijn lichter en hebben meer pk's dan een WTCC. Alleen remmen zouden minder kunnen zijn na huidige maatstaven.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: A tribute to DTM

Bericht door Joy » 23 nov 2009, 19:33

Dat denk ik ook. E30 M3 DTM-spec weegt 950 kg en heeft om en nabij de 300 pk. Voor die tijd ook al flinke remmen (18 inch wielen). Met een moderne band denk ik dat zo een auto nog aardig mee komt. Dat zie je in het filmpje van Rolf van Os in zijn 320i STW ook. Serieus snelle wagens.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: A tribute to DTM

Bericht door Bert ///M3 » 23 nov 2009, 19:41

Tristan schreef:Heb ook geen idee, maar denk dat ze misschien nog wel sneller kunnen zijn dan een WTCC auto. Bedoel, ze zijn lichter en hebben meer pk's dan een WTCC. Alleen remmen zouden minder kunnen zijn na huidige maatstaven.
WTCC heeft weer een veel hogere spoorbreedte, geavanceerdere onderstelgeometrie, geavanceerdere race ABS, aerodynamisch voordeel enz enz enz.

Op PH heeft een artikel gestaan waarin Andy Priaux een E30 M3 DTM en een E90 320Si WTCC auto reed. Zijn conclusie was dat de E30 M3 DTM naar huidige naatstaven nog niet met de de achtersten op de grid mee kan komen.

Edit:
Dit artikel: http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=18369" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Re: A tribute to DTM

Bericht door Luco » 23 nov 2009, 19:47

Bergischer Löwe, Zolder (B)1990

Schnellste Runde: H.-J. Stuck, 1.47,54 Min.
Anmerkungen: Opel musste das Renndebüt des neuen Omega aufgrund von technischen Problemen verschieben.

Jammer komen ze toch wat tekort :mrgreen:

Vanaf 92 a 93 zijn ze net zo snel als ik afgelopen jaar in de supercopa
toch wel netjes voor een stuk oudere auto :thumbup:
Laatst gewijzigd door Luco op 23 nov 2009, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: A tribute to DTM

Bericht door Tristan » 23 nov 2009, 19:48

Was de M3 een begin 88'er of een laat 92'er? Scheelt nogal qua vermogen, remmen en koetsstijfheid. De laatste 92'ers zijn een stuk sneller.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: A tribute to DTM

Bericht door Bert ///M3 » 23 nov 2009, 19:52

Staat er niet bij, wel dat het een 320 PK model zou zijn.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: A tribute to DTM

Bericht door Tristan » 23 nov 2009, 19:53

Bert ///M3 schreef:Staat er niet bij, wel dat het een 320 PK model zou zijn.
Oke, want de 92'er heeft ca. 370pk. Dus zal wel een pre-90'er auto zijn geweest.

Luco

Re: A tribute to DTM

Bericht door Luco » 23 nov 2009, 19:54

Tristan schreef:Was de M3 een begin 88'er of een laat 92'er? Scheelt nogal qua vermogen, remmen en koetsstijfheid. De laatste 92'ers zijn een stuk sneller.

Zie twee posts naarboven, vanaf 92 a 93 was de snelste ronde in het veld ongeveer gelijk aan mijn snelste ronde afgelopen jaar op zolder
weet niet of er echt veel aan het circuit veranderd is in die tijd.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: A tribute to DTM

Bericht door Bert ///M3 » 23 nov 2009, 19:56

Jawel, Zolder is sneller geworden. Een paar jaar terug is oa de chicane voor de Sacrementsheuvel veranderd volgens mij.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: A tribute to DTM

Bericht door Bert ///M3 » 23 nov 2009, 19:59

Tristan schreef:
Bert ///M3 schreef:Staat er niet bij, wel dat het een 320 PK model zou zijn.
Oke, want de 92'er heeft ca. 370pk. Dus zal wel een pre-90'er auto zijn geweest.
Hebben die ooit op CPZ gereden? WTCC kan daar volgens mij een 1.47er rijden :)

Luco

Re: A tribute to DTM

Bericht door Luco » 23 nov 2009, 20:12

Bert ///M3 schreef:Jawel, Zolder is sneller geworden. Een paar jaar terug is oa de chicane voor de Sacrementsheuvel veranderd volgens mij.
scheelt niet zoveel hoor, want daarna is die weer veranderd om de snelheid eruit te halen voor de A1 :mrgreen:
Maar goed de 92-er zal dan gelijkwaardig zijn, dus om nou 100k uit te geven aan zon auto (is wel apart natuurlijk) en dan erachter komen dat ze helemaal niet zo snel zijn als een modern tracktool is een beetje zonde toch :angel:

Luco

Re: A tribute to DTM

Bericht door Luco » 23 nov 2009, 20:13

Bert ///M3 schreef:
Tristan schreef:
Bert ///M3 schreef:Staat er niet bij, wel dat het een 320 PK model zou zijn.
Oke, want de 92'er heeft ca. 370pk. Dus zal wel een pre-90'er auto zijn geweest.
Hebben die ooit op CPZ gereden? WTCC kan daar volgens mij een 1.47er rijden :)
Nee alleen op zolder kon ik vinden en veel duitse circuits, dus weinig vergelijk.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: A tribute to DTM

Bericht door Bert ///M3 » 23 nov 2009, 20:27

Wel een rondetijd van Oschersleben toevallig? Daar reed WTCC dit jaar rond de 1.36 volgens mij.

Die bedragen zijn gewoon vanwege historische waarde. Ik heb zelf niet zoveel met E30 enz dus ik zou bijvoorbeeld ook nooit 25K voor een normale E30 M3 betalen of 45K voor een Sport EVO oid.

Die bedragen zijn toch een beetje nikszeggend. Jij hebt een auto die vrij makkelijk te onderhouden is enz. Je kan bijvoorbeeld voor 50K of nog minder ook een BMW E46 WTCC auto op de kop tikken tegenwoordig, dan rij je een Supercopa wel voorbij denk ik. Alleen je wil even niet weten wat voor service schema er bij zo'n E46 WTCC zit :shock: Kan je na 10 uur je motor open trekken, eea vervangen met onderdelen van BMW Motorsport en dan mag je wel een dikke bankrekening hebben. 1 van de redenen dat BMW tegenwoordig weer met 4 cylinder rijd, naast het gewicht in de neus, is dat de onderhoudskosten van die 6 cylinder 2 liter motoren echt gigantisch waren. 20 uren beurt van zo'n motor kan je qua kosten het inschrijfgeld van een seizoen DSC betalen en dan hou je nog geld over voor wat setjes banden :mrgreen:

Luco

Re: A tribute to DTM

Bericht door Luco » 23 nov 2009, 20:35

Snap ik ook Bert, maar ging even om het weer in perspectief e zien qua tijden, ik denk dat we allemaal dachten dat ze sneller waren, maar dat kwam door de close strijd die ze altijd hadden.

Maar wil eigenlijk dat filmpje van Nannini weer zien, kan hem nergens meer vinden. :'(

Oschersleben reden ze toen niet.

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: A tribute to DTM

Bericht door Patrick van Wijngen » 23 nov 2009, 20:42

Dat zijn echt geweldige highlights gewoon FaF.
Zo idioot hard over de curbs heen gewoon, respect. Dat is gewoon echt letterlijk laagvliegen.

Gebruikersavatar
Vdub
Berichten: 325
Lid geworden op: 14 okt 2009, 23:15
Locatie: Vorden

Re: A tribute to DTM

Bericht door Vdub » 25 nov 2009, 23:47

Als je geld genoeg hebt word een ex-dtm van de 90's net zo snel als een supercoppa.

Mijn V8 van die laatste DTM jaren van Audi had 472pk.. reken maar dat een Supercoppa het lastig krijgt, helemaal als het vochtig begint te worden..

Luco

Re: A tribute to DTM

Bericht door Luco » 26 nov 2009, 13:07

Vdub schreef:Als je geld genoeg hebt word een ex-dtm van de 90's net zo snel als een supercoppa.

Mijn V8 van die laatste DTM jaren van Audi had 472pk.. reken maar dat een Supercoppa het lastig krijgt, helemaal als het vochtig begint te worden..
Ging alleen maar even over hoe snel ze nu werkelijk zijn hoor, meer niet.
De strijd was erg mooi, maar qua tijden komen ze nu echt niet meer mee.
Maakt niet uit hoor, zou best zon mooie DTM alfa willen hebben :thumbup: , ook al is die langzamer

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten