A tribute to DTM
- levi
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: A tribute to DTM
Ik hou het daarom ook maar bij mijn "tracktooltje"
kost al genoeg.

- yorick
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: A tribute to DTM
Leuk filmpje, jammer dat we geen toerenbeukende S14's voorbij horen vliegen.
Doe mij die ex DTM M3 maar
Doe mij die ex DTM M3 maar

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: A tribute to DTM
Meer op muziek gezette DTM porno, al vind ik deze periode minder leuk. BMW was al gestopt en de auto's waren al meer silhouette racers met oa een sequentiele bak.
-
- Berichten: 6758
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: A tribute to DTM
Heerlijk dat DTM en volgens mij is zo'n oude DTM wagen toch wel de ultieme tracktool 8)
Re: A tribute to DTM
Nou die komen echt niet meer mee met huidige auto's hoor, maar erg gaaf om te zien.Richardt. schreef:Heerlijk dat DTM en volgens mij is zo'n oude DTM wagen toch wel de ultieme tracktool 8)
Jammer dat die Nanniniactie het niet meer doet

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: A tribute to DTM
@Luco: Wel eens gezien hoe snel een DTM E30 M3 over CPZ ging? Denk dat jij met je Supercopa alle zeilen bij moet zetten om hem bij te houden.
Re: A tribute to DTM
Ik weet niet wat ze reden qua tijden, maar denk dat ze te kort komen in veel klassen.Tristan schreef:@Luco: Wel eens gezien hoe snel een DTM E30 M3 over CPZ ging? Denk dat jij met je Supercopa alle zeilen bij moet zetten om hem bij te houden.
Doet niks af aan de auto, voor toen waren ze super, maar die van 1990 enzo komen nu echt niet meer mee hoor.
We hebben het hier wel over de eerste generaties DTM he, niet de V 8-en

Ben benieuwd wat ze deden op cpz?
Denk niet dat ze sneller zijn dan een huidige wtcc auto?
Is ook alweer zolang geleden.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: A tribute to DTM
Heb ook geen idee, maar denk dat ze misschien nog wel sneller kunnen zijn dan een WTCC auto. Bedoel, ze zijn lichter en hebben meer pk's dan een WTCC. Alleen remmen zouden minder kunnen zijn na huidige maatstaven.
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: A tribute to DTM
Dat denk ik ook. E30 M3 DTM-spec weegt 950 kg en heeft om en nabij de 300 pk. Voor die tijd ook al flinke remmen (18 inch wielen). Met een moderne band denk ik dat zo een auto nog aardig mee komt. Dat zie je in het filmpje van Rolf van Os in zijn 320i STW ook. Serieus snelle wagens.
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: A tribute to DTM
WTCC heeft weer een veel hogere spoorbreedte, geavanceerdere onderstelgeometrie, geavanceerdere race ABS, aerodynamisch voordeel enz enz enz.Tristan schreef:Heb ook geen idee, maar denk dat ze misschien nog wel sneller kunnen zijn dan een WTCC auto. Bedoel, ze zijn lichter en hebben meer pk's dan een WTCC. Alleen remmen zouden minder kunnen zijn na huidige maatstaven.
Op PH heeft een artikel gestaan waarin Andy Priaux een E30 M3 DTM en een E90 320Si WTCC auto reed. Zijn conclusie was dat de E30 M3 DTM naar huidige naatstaven nog niet met de de achtersten op de grid mee kan komen.
Edit:
Dit artikel: http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=18369" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: A tribute to DTM
Bergischer Löwe, Zolder (B)1990
Schnellste Runde: H.-J. Stuck, 1.47,54 Min.
Anmerkungen: Opel musste das Renndebüt des neuen Omega aufgrund von technischen Problemen verschieben.
Jammer komen ze toch wat tekort
Vanaf 92 a 93 zijn ze net zo snel als ik afgelopen jaar in de supercopa
toch wel netjes voor een stuk oudere auto
Schnellste Runde: H.-J. Stuck, 1.47,54 Min.
Anmerkungen: Opel musste das Renndebüt des neuen Omega aufgrund von technischen Problemen verschieben.
Jammer komen ze toch wat tekort

Vanaf 92 a 93 zijn ze net zo snel als ik afgelopen jaar in de supercopa
toch wel netjes voor een stuk oudere auto

Laatst gewijzigd door Luco op 23 nov 2009, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: A tribute to DTM
Was de M3 een begin 88'er of een laat 92'er? Scheelt nogal qua vermogen, remmen en koetsstijfheid. De laatste 92'ers zijn een stuk sneller.
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: A tribute to DTM
Staat er niet bij, wel dat het een 320 PK model zou zijn.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: A tribute to DTM
Oke, want de 92'er heeft ca. 370pk. Dus zal wel een pre-90'er auto zijn geweest.Bert ///M3 schreef:Staat er niet bij, wel dat het een 320 PK model zou zijn.
Re: A tribute to DTM
Tristan schreef:Was de M3 een begin 88'er of een laat 92'er? Scheelt nogal qua vermogen, remmen en koetsstijfheid. De laatste 92'ers zijn een stuk sneller.
Zie twee posts naarboven, vanaf 92 a 93 was de snelste ronde in het veld ongeveer gelijk aan mijn snelste ronde afgelopen jaar op zolder
weet niet of er echt veel aan het circuit veranderd is in die tijd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: A tribute to DTM
Jawel, Zolder is sneller geworden. Een paar jaar terug is oa de chicane voor de Sacrementsheuvel veranderd volgens mij.
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: A tribute to DTM
Hebben die ooit op CPZ gereden? WTCC kan daar volgens mij een 1.47er rijdenTristan schreef:Oke, want de 92'er heeft ca. 370pk. Dus zal wel een pre-90'er auto zijn geweest.Bert ///M3 schreef:Staat er niet bij, wel dat het een 320 PK model zou zijn.

Re: A tribute to DTM
scheelt niet zoveel hoor, want daarna is die weer veranderd om de snelheid eruit te halen voor de A1Bert ///M3 schreef:Jawel, Zolder is sneller geworden. Een paar jaar terug is oa de chicane voor de Sacrementsheuvel veranderd volgens mij.

Maar goed de 92-er zal dan gelijkwaardig zijn, dus om nou 100k uit te geven aan zon auto (is wel apart natuurlijk) en dan erachter komen dat ze helemaal niet zo snel zijn als een modern tracktool is een beetje zonde toch

Re: A tribute to DTM
Nee alleen op zolder kon ik vinden en veel duitse circuits, dus weinig vergelijk.Bert ///M3 schreef:Hebben die ooit op CPZ gereden? WTCC kan daar volgens mij een 1.47er rijdenTristan schreef:Oke, want de 92'er heeft ca. 370pk. Dus zal wel een pre-90'er auto zijn geweest.Bert ///M3 schreef:Staat er niet bij, wel dat het een 320 PK model zou zijn.
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: A tribute to DTM
Wel een rondetijd van Oschersleben toevallig? Daar reed WTCC dit jaar rond de 1.36 volgens mij.
Die bedragen zijn gewoon vanwege historische waarde. Ik heb zelf niet zoveel met E30 enz dus ik zou bijvoorbeeld ook nooit 25K voor een normale E30 M3 betalen of 45K voor een Sport EVO oid.
Die bedragen zijn toch een beetje nikszeggend. Jij hebt een auto die vrij makkelijk te onderhouden is enz. Je kan bijvoorbeeld voor 50K of nog minder ook een BMW E46 WTCC auto op de kop tikken tegenwoordig, dan rij je een Supercopa wel voorbij denk ik. Alleen je wil even niet weten wat voor service schema er bij zo'n E46 WTCC zit
Kan je na 10 uur je motor open trekken, eea vervangen met onderdelen van BMW Motorsport en dan mag je wel een dikke bankrekening hebben. 1 van de redenen dat BMW tegenwoordig weer met 4 cylinder rijd, naast het gewicht in de neus, is dat de onderhoudskosten van die 6 cylinder 2 liter motoren echt gigantisch waren. 20 uren beurt van zo'n motor kan je qua kosten het inschrijfgeld van een seizoen DSC betalen en dan hou je nog geld over voor wat setjes banden 
Die bedragen zijn gewoon vanwege historische waarde. Ik heb zelf niet zoveel met E30 enz dus ik zou bijvoorbeeld ook nooit 25K voor een normale E30 M3 betalen of 45K voor een Sport EVO oid.
Die bedragen zijn toch een beetje nikszeggend. Jij hebt een auto die vrij makkelijk te onderhouden is enz. Je kan bijvoorbeeld voor 50K of nog minder ook een BMW E46 WTCC auto op de kop tikken tegenwoordig, dan rij je een Supercopa wel voorbij denk ik. Alleen je wil even niet weten wat voor service schema er bij zo'n E46 WTCC zit


Re: A tribute to DTM
Snap ik ook Bert, maar ging even om het weer in perspectief e zien qua tijden, ik denk dat we allemaal dachten dat ze sneller waren, maar dat kwam door de close strijd die ze altijd hadden.
Maar wil eigenlijk dat filmpje van Nannini weer zien, kan hem nergens meer vinden.
Oschersleben reden ze toen niet.
Maar wil eigenlijk dat filmpje van Nannini weer zien, kan hem nergens meer vinden.

Oschersleben reden ze toen niet.
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: A tribute to DTM
Dat zijn echt geweldige highlights gewoon FaF.
Zo idioot hard over de curbs heen gewoon, respect. Dat is gewoon echt letterlijk laagvliegen.
Zo idioot hard over de curbs heen gewoon, respect. Dat is gewoon echt letterlijk laagvliegen.
- Vdub
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 23:15
- Locatie: Vorden
Re: A tribute to DTM
Als je geld genoeg hebt word een ex-dtm van de 90's net zo snel als een supercoppa.
Mijn V8 van die laatste DTM jaren van Audi had 472pk.. reken maar dat een Supercoppa het lastig krijgt, helemaal als het vochtig begint te worden..
Mijn V8 van die laatste DTM jaren van Audi had 472pk.. reken maar dat een Supercoppa het lastig krijgt, helemaal als het vochtig begint te worden..
Re: A tribute to DTM
Ging alleen maar even over hoe snel ze nu werkelijk zijn hoor, meer niet.Vdub schreef:Als je geld genoeg hebt word een ex-dtm van de 90's net zo snel als een supercoppa.
Mijn V8 van die laatste DTM jaren van Audi had 472pk.. reken maar dat een Supercoppa het lastig krijgt, helemaal als het vochtig begint te worden..
De strijd was erg mooi, maar qua tijden komen ze nu echt niet meer mee.
Maakt niet uit hoor, zou best zon mooie DTM alfa willen hebben

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten