Racing seat

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: Racing seat

Bericht door Tom van H. » 03 feb 2009, 17:44

Luuk schreef:
Macboy schreef::clap: :hosanna: :shocking: :clap: :hosanna: :shocking:

http://membersmedia.iracing.com/pdfs/po ... sheet3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
20 mille... :roll:
Voor dat geld zou ik er een willen die meekantelt!

Tom
Berichten: 21795
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Racing seat

Bericht door Tom » 18 okt 2010, 20:27


Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Gran Turismo 5

Bericht door Chris van S. » 17 nov 2010, 14:59

Zijn er mensen die ervaring hebben met de SRstoel playseat?

€ 200,- ex stuur ex verzendkosten vind ik niet veel geld.
Logitech G25/G27 geschikt!

Afbeelding

http://srstoel.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk dat er vanavond een ordertje uitgaat!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Macboy » 19 nov 2010, 10:05

Chris van S. schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met de SRstoel playseat?

€ 200,- ex stuur ex verzendkosten vind ik niet veel geld.
Logitech G25/G27 geschikt!

Afbeelding
Sorry voor mijn late reactie. Het is inderdaad niet veel geld. Toch zou ik iets meer uitgeven voor de Playseat Evolution. Daarvan is de behuizing van topkwaliteit. Bovendien zitten er schroeven ingebouwd in het stuurgedeelte en in het voetgedeelte waardoor je de G25 kan vastschroeven. De gaten zijn voorgeboord dus passen perfect in de G25. Dat is echt een topsysteem. Ik heb deze voor € 250 gekocht ongeveer 2 jaar geleden denk ik. Ik zie nu dat hij 359 kost. Dus even goed rondneuzen op het net.

Ben je ook nog eens een speler die veel trekt aan zijn stuur en wat paniekbewegingen maakt, dan zou ik zeker een stabiel buizensysteem en top bevestiging overwegen en dus voor de Playseat Evolution gaan.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11752
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Gran Turismo 5

Bericht door WJ » 19 nov 2010, 10:21

Mocht je voor een Playseat Evo gaan kan ik ook van harte de Seat Glider aanbevelen. Ik had hem genomen omdat ik niet zo groot ben en een vriend van mij bijna 2m, dus dan is het makkelijk verstellen. Maar het is ook wel lekker met zitten en opstaan, hehe.

Over bovenstaande stoel kan ik niet veel zeggen, wel zie ik dat de 'beugel' waar het stuur op moet komen van ver moet komen. Het lijkt mij dat zoiets bij een beetje heftig sturen op en neer kan bewegen. (helemaal als de kwaliteit niet al te goed is).
Wat irritant is maar wat ook na wat langere tijd volgensmij ook scheuren kan opleveren bij de lasnaden.

Zoals je ziet is dit bij de Playseat Evo een heel ander/robuuster systeem

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Chris van S. » 19 nov 2010, 13:26

Macboy schreef:
Chris van S. schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met de SRstoel playseat?

€ 200,- ex stuur ex verzendkosten vind ik niet veel geld.
Logitech G25/G27 geschikt!

Afbeelding
Sorry voor mijn late reactie. Het is inderdaad niet veel geld. Toch zou ik iets meer uitgeven voor de Playseat Evolution. Daarvan is de behuizing van topkwaliteit. Bovendien zitten er schroeven ingebouwd in het stuurgedeelte en in het voetgedeelte waardoor je de G25 kan vastschroeven. De gaten zijn voorgeboord dus passen perfect in de G25. Dat is echt een topsysteem. Ik heb deze voor € 250 gekocht ongeveer 2 jaar geleden denk ik. Ik zie nu dat hij 359 kost. Dus even goed rondneuzen op het net.

Ben je ook nog eens een speler die veel trekt aan zijn stuur en wat paniekbewegingen maakt, dan zou ik zeker een stabiel buizensysteem en top bevestiging overwegen en dus voor de Playseat Evolution gaan.
Ik heb een tijdje rondgeneusd op internet. Zeker omdat je leest dat mensen rond de 200 euro een seat kunnen scoren heb ik dat als limiet gesteld. Het blijft maar een spelletje.

De SRstoel heb ik al besteld. Het blijft een risico maar ik vind de prijs, de filisofie van het bedrijf (studenten, beperken van overheadkosten) en de looks echt heel prima. Het verkoop praatje is dat de stabiliteit van de oudere playseats te wensen overlaat. En dat daar met het design van systeem rekening is gehouden. En de mogelijkheid is om met de G25/27 te rijden, de glider is standaard evenals het opklappen van de stoel.

Mijn plan was om morgen naar playseat in Almere te rijden. Ware het niet dat de Evolution tot eind december niet in voorraad is :hmmm: . Gezien je eigen woorden moet ik volgende week toch met een stuur GT5 kunnen spelen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Racing seat

Bericht door Downforce Hans » 19 nov 2010, 17:48

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen van die SR set en of hij stevig is.
Laat het even weten want als hij bevalt dan koop ik er denk ik ook wel 1......

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3251
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Racing seat

Bericht door ADV » 20 nov 2010, 18:26

SRStoel zit in VIanen, die gast kent Cor en Thommy ook geloof ik.

Ik had er eerst een andere stoel gehaald, maar terug gedaan. Deze stoel is opzich prima, als je niet te dikke bovenbenen hebt :) Ik zat tegen het stuur aan. Aardige gast ook trouwens.

Mocht je nog interesse hebben in een playseat evo, hiervoor heb ik adresje die ze voor rond de 200 weg doet.

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Racing seat

Bericht door Chris van S. » 21 nov 2010, 15:08

Mijn ultieme vrijgezellen gadget staat. Ik ben er klaar voor!
Een pakket van bijna 30kg is gisteren morgen gebracht en gisteravond heb ik 'm in elkaar gezet.

Bij het uitpakken was al duidelijk dat het om een budget stoel gaat. Het impakken was keurig in bubbeltjes plastic maar alles lag los in de doos. Een bevestigingsstuk was daardoor iets omgebogen, 2 a 3 plekjes op het frame waren beschadigd en de hoekjes onderaan de rugleuning is het leer wat verrompelt door het opklappen. Maar desalnietemin is het echt een super net stevig design. Lasnaden zijn mooi en de lak ook. Binnen een klein half uurtje staat alles en kan je vlammen! Na het monteren van mijn gay-kleurig stuurtje was het even zoeken naar de juiste zitpositie. Maar inmiddels heb ik die gevonden en heb er al wat uurtjes speeltijd doorgebracht op de SRstoel.

Het frame is erg stevig en er is geen sprake van speling. Of je nou rustig of wild stuurt.
De enige speling die aanwezig is, is in de lengterichting. Dus als het frame aan de voorkant optilt dan zit er ruimte op de bevestigingspunten waar je de stoel en het stuur gedeelte bij elkaar vastzet. Maar bij het spelen is dat totaal geen issue en heb je daar totaal geen last van. En dat is waar het om gaat.

Wel denk ik als je absoluut een mooi afgewerkte playseat wilt hebben dat je het beste naar de vrienden in Almere kan rijden. Maar wil je een stoel met dezelfde functionaliteit en die budget verantwoord is. Bestel dan vandaag de SRstoel, dan kan je spelen als GT5 uitkomt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2470
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Racing seat

Bericht door Erik dB » 21 nov 2010, 16:16

Ziet er inderdaad uit als een enorme babe-magnet :wink:

Ik heb de wheelstand pro inmiddels staan en zal er nog een G27 bijshoppen. Mijn vriendin wil ook erg graag met GT5 op de Ring rijden, dus dat scheelt alvast...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Racing seat

Bericht door Macboy » 21 nov 2010, 20:14

Hoe zit dat stuur nu bevestigd dan ? Toch niet alleen met die dingen op het stuur ?

Trouwens, leuke kleur van de bank ;)

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Racing seat

Bericht door Chris van S. » 21 nov 2010, 20:29

LOL Ilja, die roze banken gaan gelukkig met een week weg. Terug naar mn ex! Ik blijf over met die grijze bank. Daarom heb ik de SRstoel erbij gekocht als "aanvulling"

Het stuur zit alleen vast met de klemmen van het stuurtje ja.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Racing seat

Bericht door Macboy » 22 nov 2010, 15:45

Ja dan weet ik genoeg over stabiliteit ...

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Racing seat

Bericht door Chris van S. » 22 nov 2010, 15:49

Als je dat zo denkt te oordelen wel ja! ;)

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Racing seat

Bericht door Downforce Hans » 22 nov 2010, 16:11

Macboy schreef:Ja dan weet ik genoeg over stabiliteit ...
Ik begrijp je ook niet zo goed, ik neem aan dat je het gewoon over de klemmen hebt die aan de stuur unit zitten.
Die klemmen zijn stevig zat volgens mij,(althans bij mijn zoon zijn g25 stuurtje dan)
Wat voor problemen (voor)zie jij dan?

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3251
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Racing seat

Bericht door ADV » 23 nov 2010, 16:52

Het verschil is dat je ze op de playseat vast zet met bouten.. maar ik heb nooit last gehad met het stuur toen ikhem nog met klemmen vast zette hoor..

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Racing seat

Bericht door Mathieu » 23 nov 2010, 16:56

Geeft zo'n stoel wel genoeg zijdelingse steun in de bochten? Gezien de enorme G-krachten die de auto's tegenwoordig kunnen halen.

Tom
Berichten: 21795
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Racing seat

Bericht door Tom » 23 nov 2010, 16:57

Mathieu schreef:Geeft zo'n stoel wel genoeg zijdelingse steun in de bochten? Gezien de enorme G-krachten die de auto's tegenwoordig kunnen halen.
Bij Macboy, Duifjes en Metchu wel :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: Racing seat

Bericht door Tom van H. » 23 nov 2010, 17:03

De playseat evolutions in de raceroom bevallen nog steeds goed! Moet alleen nog steeds even een extra stuurtje regelen :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Racing seat

Bericht door Robertdj » 23 nov 2010, 17:03

Doet me denken aan GT1, ik spelen op de bureaustoel, mijn broer de stoel meedraaien met de bochten tot ik eraf donderde :mrgreen: (en in mijn val de ps1 meetrok)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Racing seat

Bericht door Macboy » 24 nov 2010, 10:09

Sorry heren, maar ik kan het natuurlijk inderdaad niet beoordelen :oops:

Maar op de laatste foto van de Evo zie je de gaten in het stuurgedeelte. Die passen precies in de gaten van de G25 (mogelijk ook andere stuurtjes ?). Het stuur zit dan over alle gedeeltes stevig vast en niet alleen het klem gedeelte. Dus ik ga er vanuit dat het dan veel stabieler is.

Maar als de klemmen kennelijk genoeg zijn is dat toch alleen maar top !

Mathieu schreef:Geeft zo'n stoel wel genoeg zijdelingse steun in de bochten? Gezien de enorme G-krachten die de auto's tegenwoordig kunnen halen.
:roflol: :roflol:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Racing seat

Bericht door Roy » 24 nov 2010, 10:54

Die klemmen werken inderdaad perfect hoor, tenminste wel op mijn G25. Ik heb geen ruimte voor zo een playseat, dus heb ze gewoon aan een bureau, maar het zit muurvast.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Racing seat

Bericht door Knot » 24 nov 2010, 10:57

Ziet er mooi uit dat kamertje... moet ik in ons volgens huis ook maar eens maken, de raceroom :D

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Racing seat

Bericht door Michel P » 24 nov 2010, 11:31

Tom schreef:
Mathieu schreef:Geeft zo'n stoel wel genoeg zijdelingse steun in de bochten? Gezien de enorme G-krachten die de auto's tegenwoordig kunnen halen.
Bij Macboy, Duifjes en Metchu wel :mrgreen:
Macboy heeft de Playseat XXL zigeuner edition stoel, lekker comfi met stoelverwarming uiteraard!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Racing seat

Bericht door Macboy » 24 nov 2010, 11:35

:mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten