Maandelijkse voorschotnota energiebedrijf

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jelmer850i

Re: Maandelijkse voorschotnota energiebedrijf

Bericht door Jelmer850i » 18 sep 2008, 23:14

dat van mij is excl. gas.
Heb 2 CV's dus euh daar komt nog eens min 150 euro p.m. overheen gok ik zo :mrgreen: (waarvan 1 zakelijk)

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 19 sep 2008, 10:25

Ik betaal voor een 115m2 tussenwoning in nieuwegein het volgende.

Koud Water = 4,69 p/m
Warm Water + Verwarming = 45,00 p/m
Electra = 14,00 p/m

Gas heb ik niet. Mijn huis wordt verwarmd door stadsverwarming.
Ik ben gemiddeld 4 maanden per jaar thuis. (meeste kosten zijn dan ook transport ipv. gebruik)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 19 sep 2008, 10:57

Macboy schreef:€ 79,- maar per maand.

Luxe penthouse in New York voor 1 persoon ;)

Oh ja, Energiebedrijven verdienen MILJOENEN als gevolg van het feit dat mensen te veel betalen en dus geld terugkrijgen. Dat geld zit namelijk één jaar op hun bankrekening en trekken zij rente van. Zij betalen immers het overschot terug zonder rente. Een leuke bron van inkomsten.

Tis maar dat u het weet ...
De hoogte van het voorschot mag je gelukkig zef bepalen. Ik draai al drie jaar de voorgestelde verhoging van het voorschot terug.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 sep 2008, 16:16

Nadeel is dat als je een keer een nota krijgt van +- 5000 euro ofzo, dat je dan niet in termijnen kan betalen. En het duurt vaak wel erg lang tot je je gelijk hebt aangetoond dat 5000 euro absurd veel is en er iets niet klopt (als dat al zo is). eerst betalen en dan praten ze weer met je verder. Dat is de reden dat ik het voorschot houd zoals Eneco aangeeft. Inmiddels is ons voorschot realistisch genoeg.

Overigens levert zo'n kweekje meer op dan die extra energiekosten hoor ik via via van onze 'huurders'. :hmmm:

wjn

Bericht door wjn » 22 sep 2008, 21:45

Macboy schreef:Oh ja, Energiebedrijven verdienen MILJOENEN als gevolg van het feit dat mensen te veel betalen en dus geld terugkrijgen. Dat geld zit namelijk één jaar op hun bankrekening en trekken zij rente van. Zij betalen immers het overschot terug zonder rente. Een leuke bron van inkomsten.

Tis maar dat u het weet ...
Is vice versa hé ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2008, 22:03

Ik betaal ook erg veel per maand aan vaste lasten gas/water/licht...denk hetzelfde als Rico, maja ik zit ook dag in dag uit Thuis en de kachel meestal aan omdat ik niks doe net zo'n oudje dat de kachel dan wat hoger heeft...en ik woon alleen en geen huisdieren maar wel vrijstaand dus wat meer verlies, wel dubbelglas hele woning rond en spouwmuren maar huis is van 1935 ofzo...en tja hele dag thuis dus verbruik, maar heb geen vaatwasser of wasdroger en verbruik verder weinig...maja TV en Internet staan wel grootse deel van de dag aan..en de kachel rond 22 graden in elk geval.

dus een grote kosten post alles in men uppie betalen, en zit al thuis en dus ook nog meer kosten wat je dan eigenlijk helemaal niet kan gebruiken maar wat wel weer logisch is :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 22 sep 2008, 22:21

Boerderij helemaal vrijstaand, slecht geisoleerd.
Betalen nu 360 euro per maand aan gas en elektra.
Elektrische grote boiler 120 liter
Klein boilertje voor de keuken.
Hoge druk natriumlampen voor de werkplaats die ik nogal eens laat branden

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 sep 2008, 10:56

Hier wel op z'n plek:
Nederlandse burgers die groene stroom afnemen van hun elektriciteitsbedrijf worden compleet bij de neus genomen. Dat zegt PvdA-Europarlementariër Dorette Corbey vandaag in De Telegraaf. "De certificaten voor groene stroom zijn onderdeel van een nepsysteem. Er wordt geen kuub groene stroom extra door geproduceerd en dat weten de energiebedrijven ook", aldus de Europarlementariër.

Corbey heeft in het Europees Parlement de aanval geopend op het Nederlandse systeem waarbij consumenten zogenaamd milieuvriendelijke groene stroom kunnen gebruiken. Ze wil de regels zodanig verscherpen dat energiereuzen als Nuon en Essent straks in landen als Noorwegen en Zweden veel dieper in de buidel moeten tasten voor 'echte' groencertificaten. Dat is elektra die opgewekt is door zonne-, water- of windenergie. ''En niet zoals nu, waarbij groene stroom gewoon dubbel geleverd wordt'', aldus Corbey.

Als de nieuwe regels er door komen, betekent het dat iemand die groene stroom wil hebben, daar jaarlijks minstens 250 euro extra voor kwijt is. Dan is de groene stroom echter ook echt extra opgewekt. Waarschijnlijk betekent dat in één klap het einde van het nu zo succesvolle Nederlandse groenestroomproject. Velen van hen keren dan waarschijnlijk weer terug naar de ouderwetse (en goedkopere) 'grijze' elektriciteit. Den Haag probeert dan ook te voorkomen dat er een andere regeling komt.

De Nederlandse overheid en de energiebranche erkennen overigens dat de certificaten voor groene stroom nu veel te gemakkelijk worden verstrekt.

In Nederland zijn er nu circa 2,5 miljoen Nederlandse gezinnen die - 'denken dat ze' - milieuvriendelijke groene stroom gebruiken.

RVV

Bericht door RVV » 23 sep 2008, 11:00

Ik heb nooit gesnapt dat mensen in het groene stroom sprookje zijn gaan geloven :roll:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 sep 2008, 11:16

Rico v Velzen schreef:Ik heb nooit gesnapt dat mensen in het groene stroom sprookje zijn gaan geloven :roll:

+ oneindig, wat een gel.l die groene stroom zeg :twisted: ..............................het beste bewijs dat het allemaal ordinaire handel is, over het schuldgevoel van de consument geld verdienen, het is wel slim ja, daar niet van, maar hoe dom ben je dan als consument??

Ze zijn allemaal nog veel dommer dan ik ooit voor mogelijk had gehouden, en die mogen nog stemmen ook.............................nou dat wordt nooit meer wat.......................... :bag:
Laatst gewijzigd door romo op 23 sep 2008, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 sep 2008, 11:17

Het is goedkoper, daar gaat het om :wink:

Denken ze/jullie nu echt dat de mensen denken dat ze groene stroom hebben?
Gewoon de goedkoopste stroom, dat telt :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 sep 2008, 11:21

Ik had eerlijk gezegd niet 't idee dat er iets mis was met die certificaten, wel adviseerde ik iedereen om geen groene stroom af te nemen, zolang je daar niet voor wordt beloond. Ik heb dus zelf ook nog gewoon grijze stroom. Als ik 250 euro extra moet betalen voor groene stroom, dan blijf ik ook lekker bij grijze stroom.

De overheid zit nog steeds in haar eigen houtgreep. En daar profiteren wij niet van, de energiebedrijven wel en 't milieu, ach, dat lijkt niemand echt iets uit te maken, anders zouden ze allang heel wat maatregelen hebben getroffen om heel NL over te laten schakelen op groene stroom. Ipv beloond worden, word je hier alleen maar gestraft. Dat is met alles zo.

RVV

Bericht door RVV » 23 sep 2008, 11:24

Dennis Cavallino schreef:
De overheid zit nog steeds in haar eigen houtgreep. En daar profiteren wij niet van, de energiebedrijven wel en 't milieu, .

Millieu profiteert nergens van.. dat is het sprookje wat ze ons doen laten geloven..

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 23 sep 2008, 11:33

In Nederland kan een kolencentrale groene stroom leveren. Een van de voorwaarden is het "meeverbranden" van afvalprodukten en de eigen afvalprodukten tot iets nuttigs te verwerken. Door het verbranden van de afvalprodukten schijnt er wel veel meer onderhoud aan de installatie nodig te zijn.
Blijkbaar loont het wel.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 sep 2008, 13:09

Rico v Velzen schreef:
Dennis Cavallino schreef:
De overheid zit nog steeds in haar eigen houtgreep. En daar profiteren wij niet van, de energiebedrijven wel en 't milieu, .

Millieu profiteert nergens van.. dat is het sprookje wat ze ons doen laten geloven..
Je quote me niet volledig he. :P

Macboy

Bericht door Macboy » 23 sep 2008, 14:07

Ga me alsjeblieft niet vertellen dat mensen dit niet weten? Zelfs de domste mongool die RTL4 kijkt (niet lullig bedoeld, ik kijk het ook weleens) kan tijdens de reclamefilmpjes zien dat het dezelfde soort stroom betreft.

Daar had je een kei goeie reclame voor, met die stekkers en die vent die ademt. Weet niet meer welke ...

Wie helpt ?

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 23 sep 2008, 17:11

Haha. Ik wist het niet tot ik ruim twee jaar geleden een 2,5 uur durende rondleiding kreeg.

Edit:
Op het nieuws na kijk ik geen RTL4. :lol:

Plaats reactie