Wilders na prinsjesdag

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Michel P

Re: Wilders na prinsjesdag:)

Bericht door Michel P » 18 sep 2008, 14:17

Niels, dat geld moet ook hier blijven evenals het Sinterklaas spelen door Koenders, laat Afrika het zelf een proberen zonder arrogante hulp en bemoeienis van het westen!

Michel

Dexter

Bericht door Dexter » 18 sep 2008, 14:42

Het zou al enkele honderden miljoenen schelen als ze in Den Haag wat minder vaak externe adviesbureaus in zouden huren om te vertellen wat ze het beste kunnen doen.
Afgelopen jaar werd dat budget met dik 400 miljoen overschreden ondanks dat er afspraken waren gemaakt met alle minsteries dat er op bezuinigd moest worden! :protest:

Voor wat betreft niet gaan stemmen: Het domste wat je kan doen, want zo geef je de bestaande politieke elite geen signaal af dat je het niet met ze eens bent.
Je kunt dan beter stemmen op de protestpartij die je het meeste aanspreekt en hopen dat ze met andere protestpartijen genoeg zetels krijgen om wetsvoorstellen van die gevestigde elite in de 2e kamer te kunnen blokkeren.
Ik voorspel in een zodanig versnipperd politiek landschap als wij nu in de polls hebben een minderheidscoalitie als volgende regering namelijk.... :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 18 sep 2008, 14:45

Voor wat betreft niet gaan stemmen: Het domste wat je kan doen, want zo geef je de bestaande politieke elite geen signaal af dat je het niet met ze eens bent.
Hoezo? Als ik blanco stem geef ik anders ook een behoorlijk signaal uit dat ik er geen vertrouwen meer in heb. :)

Dexter

Bericht door Dexter » 18 sep 2008, 14:49

Wouter81 schreef:
Hoezo? Als ik blanco stem geef ik anders ook een behoorlijk signaal uit dat ik er geen vertrouwen meer in heb. :)
Maar hoe vertaalt zich dat daarna verder dan? Ik bedoel, er is geen fractie van blanco stemmers vertegenwoordigd in de 2e Kamer toch? :hmmm:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 18 sep 2008, 14:51

Klopt maar een minderheidskabinet met elk besluit wat onderuit wordt geschoffeld door de oppositie bereikt evenmin iets.

Kortom: we kunnen maar beter totale anarchie hebben. :P 8)

Dexter

Bericht door Dexter » 18 sep 2008, 14:56

Wouter81 schreef:Klopt maar een minderheidskabinet met elk besluit wat onderuit wordt geschoffeld door de oppositie bereikt evenmin iets.

Kortom: we kunnen maar beter totale anarchie hebben. :P 8)
Helemaal mee eens! Dan gaat er eindelijk eens iets gebeuren wat echte veranderingen zou kunnen brengen! :thumbup: :wink:

RVV

Bericht door RVV » 18 sep 2008, 14:57

Ik denk dat ik Rita wel een kans(je) wil geven.

Michel P

Bericht door Michel P » 18 sep 2008, 15:18

Rico v Velzen schreef:Ik denk dat ik Rita wel een kans(je) wil geven.
Ik niet, ze heeft nog niet een concreet plan uitgewerkt, ze piekt te vroeg op haar naam, ze had zich gewoon bij Wilders moeten aansluiten.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 18 sep 2008, 15:23

ach concrete plannen zijn ook netzo veel als WC papier waard :bag:

HSR

Bericht door HSR » 18 sep 2008, 15:27

Links = Dodelijk.

Linkse elite is er zeker wel, zit op het pluche. Het erge is dat het onder modaal verdienende volk,consequent PvdA blijft stemmen. Daarbij zijn ze te stom om te realiseren dat het hun eigen partij is die ze keihard naait. Zo hard je eigen volk naaien, zo hard eerlijke burgers de grond in werken. Ronduit schofterig. Maar he, bedrijf vooral nog meer struisvogel politiek.

Ik zeg niet dat PVV of TON de uitkomst is. Ik zeg wel dat links rot is. Het vorige kabinet heeft dit laten zien en het is ook onweerlegbaar bewezen.
Laatst gewijzigd door HSR op 18 sep 2008, 16:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 18 sep 2008, 15:29

Iedereen die links stemt moet hier niet komen zeiken dat het autorijden zo duur is in NL :!:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 sep 2008, 15:40

Vroegah vond ik wel leuk, zeg maar het waarnemen met de onbevangenheid van het kind........................

Tegenwoordig vind ik het jammer van mijn tijd, de ilusie dat je überhaupt iets zou kunnen beïnvloeden door te gaan stemmen wordt elke keer weerlegd door de realiteit van elke dag.

Ik maak er zelf wel iets van, ongeacht het politieke klimaat, dat klimaat is zo verrot, net als de discussie over het echte klimaat. Te veel belangen, danwel belangenverstrengeling, te veel dubbele petten, non transparantie ten top, een doelmatigheid die elk doel voorbij schiet......................

Nee, als burger kan, mag en moet je niets verwachten van de overheid, het is idd verworden tot een systeem dat ten koste van alles en iedereen ( lees; burgers) zich zelf in stand moet en wil houden......................................leve de koningin, leve de democratie, hoezee......................

Democratie? Democratie heeft nooit bestaan, gewoon het oudst en meest perfect functionerende marketing systeem aller tijden............................een illusie, dat is het
Laatst gewijzigd door romo op 18 sep 2008, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Niall

Bericht door Niall » 18 sep 2008, 15:42

Links Lullen en rechts zakken vullen. Fijn hé PVDA stemmen, jij als werknemer mag geen loonsverhoging terwijl iedereen in het kabinet minimaal 10% krijgt :bag:

Shakes

Bericht door Shakes » 18 sep 2008, 16:41

Politiek

verspilling van tijd

N.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 18 sep 2008, 16:47

Tja als links zich uiteindelijk rechts gedraagt wat moet je dan nog :?: :lol: :bag:

Metchu

Bericht door Metchu » 18 sep 2008, 17:16

Ik las ergens laatst wat me toch wel raakte...

Weimar republiek had namelijk precies hetzelfde probleem als "wij" nu hebben ... Mensen schreeuwden om verandering, totdat er een leider opstond die dat voor ze wilde doen...

voor de mensen die niet weten wat de weimar republiek is, google het maar en ken je geschiedenis. Ik wil niet dramatisch gaan doen hoor, maar dit soort partijen denk je hebben goede punten en z'n racistische geschreeuw neem je voor lief... fout...

Dexter

Bericht door Dexter » 18 sep 2008, 17:22

Niels schreef:Tja als links zich uiteindelijk rechts gedraagt wat moet je dan nog :?: :lol: :bag:
Nou, het ziet ernaar uit dat de PVDA stemmers het eindelijk door beginnen te krijgen dat hun partijtop en fractieleden lekker met het CDA zitten mee te lullen om maar op het pluche te kunnen blijven zitten.(Dat is namelijk de linkse elite die hier steeds wordt bedoeld, niet de kaderleden door het hele land....)
En ze blijven het doen, zelfs als dat ertoe leidt dat de partijpolitieke idealen en grondbeginselen zondermeer worden verkwanseld!
Dus die 15 zetels zijn er zeker nog 10 teveel als je het mij vraagt.
Boontje komt immers om zijn loontje... :twisted:

@Romo: Over onze 'democratie' had ik al eens het een en ander geschreven weet je nog? (Zwitserland enz.) :mrgreen:
Dat het hier één grote poppenkast is inclusief het 'Koninklijk Huis' wat alleen maar veel geld kost en verder een achterhaald instituut is.
We zien onszelf als een land en willen overal over meepraten, maar feitelijk zijn we kleiner dan een dozijn wereldsteden op alle continenten.
Zeg nou zelf, wat stellen we nou eigenlijk helemaal voor binnen Europa of de rest van de wereld?
Als je kijkt naar het politieke landschap in ons land zie je pas waarom Nederland wereldwijd gekend is.....veel minderheidsgroeperingen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en het zelf allemaal veel beter kunnen. :bignews:
We worden overal uitgelachen en zien het zelf niet.... :(

HSR

Bericht door HSR » 18 sep 2008, 19:56

Metchu schreef:Ik las ergens laatst wat me toch wel raakte...

Weimar republiek had namelijk precies hetzelfde probleem als "wij" nu hebben ... Mensen schreeuwden om verandering, totdat er een leider opstond die dat voor ze wilde doen...

voor de mensen die niet weten wat de weimar republiek is, google het maar en ken je geschiedenis. Ik wil niet dramatisch gaan doen hoor, maar dit soort partijen denk je hebben goede punten en z'n racistische geschreeuw neem je voor lief... fout...
Wat is er racistisch dan ? Altijd maar dat gezeik over racisme en minderheden. Ik geef toe dat wilders bij tijden schuldig is aan cultureel imperialisme maar racist vind ik onzin. Zie de imam die homo's, vrouwen en de westerse beschaving in het algeheel uitmaakte als lager dan het vuil onder zijn schoenen, is dat geen vorm van racisme ?

Tom

Bericht door Tom » 18 sep 2008, 20:07

Nandor schreef:Politiek

verspilling van tijd

N.
Hehe zo denk ik er ook over. Als het echt nergens meer over gaat ga ik wel richting het zuiden of oosten :)

Harrie

Bericht door Harrie » 18 sep 2008, 20:24

Zit ziek thuis, dus heb de laatste 2 dagen bijna alles gezien. De speech van Wilders was vermakkelijk. legt de vinger op de zere plaats, vooral de vergelijking met de loge bij je thuis. Gelukkig geldt dat niet voor de gehele moslim beweging want ook ik ken er genoeg die keurig netjes in de samenleving inpassen. Ik denk dat we ook echt moeten lezen, het Marokkaanse tuig. Let wel....we hebben nu voor de zoveelste keer zo'n soort probleem, de Polen en Oostblokkers zullen eenzelfde soort probleem brengen. Terwijl het overgrote merendeel hier nu hard werkt. Het gaat ook hier weer over straks de volgende generaties.

Rita is me zwaar tegen gevallen. Die heb ik nagenoeg niet gezien.

De nieuwe frontvrouwe van de PvdA, wat een arrogante m*ts. Sorry hoor.

Marianne Thieme. Wat een genot om naar te kijken.

Agnes Kant. Als ze de kans krijgt om in de regering te komen dan doet zij het wel. Heb er alleen minder vertrouwen in dan Jan. Werken proberen te motiveren om de grens tussen uitkeringsgerechtigde en werkende te verkleinen lijkt me niet echt de oplossing.

VVD, die gelijk heeft met het logge staatsapparaat. 26 miljard euro...pffffff

Groen links en D66, vond ik de eerste dag goed, maar vandaag duidelijk minder.

Het voordeel van de zittende club is dat ze veel tegenstand hebben van links en rechts, maar die komen nooit op 1 lijn. Dus..de meerderheid blijft zitten. En tja..als dat de meerderheid is dan ook niet geheel onterecht.

Ik sluit me volledig aan bij de vertrouwenskwesties en de gebroken beloftes. Die kun je gewoonweg niet verkopen en ik vind dat ze dat ook totaal niet gelukt is. Je kan toch niet vooralf verkondigen dat iedereen erop voorruit gaat en dan juist de oudere, de zieken en gehandicapten erop achteryuit gaan. Juist de onderste groepen mogen er niet op achteruit gaan. Probeer dan wat aan de forse winsten te doen van de grote bedrijven.
En laten we het dan niet alleen over de pompprijzen hebben, want de regering roept wel dat de Shell en Esso dure literprijzen hanteren, maar zelf profiteren ze daarvan door de hoge belastingen op die hoge prijzen en de koppeling van het gas. Zelfs Woutertje maakte daar nog "sier" mee in zijn laatste interview met Ferry Mingele, zo rond half 6.
Laatst gewijzigd door Harrie op 19 sep 2008, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 sep 2008, 20:49

Dexter schreef:
Niels schreef:Tja als links zich uiteindelijk rechts gedraagt wat moet je dan nog :?: :lol: :bag:
Nou, het ziet ernaar uit dat de PVDA stemmers het eindelijk door beginnen te krijgen dat hun partijtop en fractieleden lekker met het CDA zitten mee te lullen om maar op het pluche te kunnen blijven zitten.(Dat is namelijk de linkse elite die hier steeds wordt bedoeld, niet de kaderleden door het hele land....)
En ze blijven het doen, zelfs als dat ertoe leidt dat de partijpolitieke idealen en grondbeginselen zondermeer worden verkwanseld!
Dus die 15 zetels zijn er zeker nog 10 teveel als je het mij vraagt.
Boontje komt immers om zijn loontje... :twisted:

@Romo: Over onze 'democratie' had ik al eens het een en ander geschreven weet je nog? (Zwitserland enz.) :mrgreen:
Dat het hier één grote poppenkast is inclusief het 'Koninklijk Huis' wat alleen maar veel geld kost en verder een achterhaald instituut is.
We zien onszelf als een land en willen overal over meepraten, maar feitelijk zijn we kleiner dan een dozijn wereldsteden op alle continenten.
Zeg nou zelf, wat stellen we nou eigenlijk helemaal voor binnen Europa of de rest van de wereld?
Als je kijkt naar het politieke landschap in ons land zie je pas waarom Nederland wereldwijd gekend is.....veel minderheidsgroeperingen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en het zelf allemaal veel beter kunnen. :bignews:
We worden overal uitgelachen en zien het zelf niet.... :(

Dexter; wij zitten op de zelfde golflengte..........................

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 19 sep 2008, 17:17

Wouter81 schreef:
als je blanco stemt, gaat je stem uiteindelijk naar de grootste.. schiet niet echt op he :?

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 19 sep 2008, 20:47

Jeroen van Emmerik schreef:
Wouter81 schreef:
als je blanco stemt, gaat je stem uiteindelijk naar de grootste.. schiet niet echt op he :?
Ach, de PvdA zal in ieder geval niet meer die grootste zijn. :wink: :mrgreen:

Peric

Bericht door Peric » 20 sep 2008, 10:52

Nederland is toch de grote grap van Europa..
Betaald netjes op tijd z'n contributie, en soms zelfs beetje meer. Als ze soms eens een idee hebben voor een wetsvoorstel worden ze terugfloten door het Europese parlement. 'Oh sorry, we hadden het niet zo bedoeld'..
Internationaal staan ze er ook goed voor, want kijk 's hoe sociaal Nederland is, kijk 's hoeveel geld ze geven aan Afrikaanse landen, goed hoor... Maar hoe gaat het eigenlijk met het Nederlandse volk? Zijn die tevreden? Ach joh, dat maakt toch niet uit..
Denk dat Rita beter zich had aan kunnen sluiten bij de PVV. En Geert moet maar 's op zoek naar beter partijleden, want denk toch dat ik op 'm ga stemmen, kan het veel slechter dan??

En inderdaad is niet stemmen niet zo verstandig. Je kunt er inderdaad mee proberen een signaal af te geven, maar denk niet dat het als zodanig opgepikt wordt hoor..
De conclusie zal zijn dat het schijnbaar het Nederlandse volk niets kan schelen wat de politiek uithaalt, want ze gaan toch niet stemmen. Iemand die niet stemt mag niet meedoen in een disccussie over politiek.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 20 sep 2008, 11:47

Peric schreef:Nederland is toch de grote grap van Europa..
Betaald netjes op tijd z'n contributie, en soms zelfs beetje meer. Als ze soms eens een idee hebben voor een wetsvoorstel worden ze terugfloten door het Europese parlement. 'Oh sorry, we hadden het niet zo bedoeld'..
Internationaal staan ze er ook goed voor, want kijk 's hoe sociaal Nederland is, kijk 's hoeveel geld ze geven aan Afrikaanse landen, goed hoor... Maar hoe gaat het eigenlijk met het Nederlandse volk? Zijn die tevreden? Ach joh, dat maakt toch niet uit..
Denk dat Rita beter zich had aan kunnen sluiten bij de PVV. En Geert moet maar 's op zoek naar beter partijleden, want denk toch dat ik op 'm ga stemmen, kan het veel slechter dan??

En inderdaad is niet stemmen niet zo verstandig. Je kunt er inderdaad mee proberen een signaal af te geven, maar denk niet dat het als zodanig opgepikt wordt hoor..
De conclusie zal zijn dat het schijnbaar het Nederlandse volk niets kan schelen wat de politiek uithaalt, want ze gaan toch niet stemmen. Iemand die niet stemt mag niet meedoen in een disccussie over politiek.
+1

Plaats reactie