Thommy's Drift E30
- Erik dB
Re: Ook een Beemer onder mn gat… NOOIT gedacht…….. (drift-toy)
Wat is er allemaal aangepast?
-
Mathieu schreef:Wat wetenswaardigheden m.b.t. je nieuwe drifthok.
De auto is van 1988 en is het tweede type en is geimporteerd uit Zuid-Duitsland.
Lampje van Bremsen brandt, dit heeft te maken met de Ferodo ds2500 blokken op de achterzijde en het slijtindicator ding wat meegeleverd werd bij de blokken.
Voorruit heeft een tweede volwaardige barst op de ruit, de eerste zat er al en de tweede heb jij veroorzaakt![]()
Voor het mooie is het volgens Paul Vlasblom verstandig om de klepjes te stellen bij de komende beurt.
De onderkant van de wagen is compleet roest vrij, dus ook in de wielkasten, dit is een bekende roestplek voor de E30jes. De roest zit op het plaatwerk bij de achterbumper veroorzaakt door de tik op de achterkant. Dit heeft de jongen waarvan ik hem heb gekocht, gedaan tijdens de cursus op Zandvoort waarbij hij een vangrail kustte.
De uitrusting van de BMW:
stuurbekrachtiging
werkend electrisch schuifdak
werkende electrische spiegels
ABS
3.91 25% sperdiff
Aluminium motorsteunen
Carterbeschermplaat
negatief camber op de voorwielen.
Gele koni's rondom
blauwe sportstoelen
Verder neem je de 15" driftwielen met versleten Wanli's maar mee.
Auto altijd door Paul Vlasblom in onderhoud.
Zeker geen hoofdprijs en heel veel knowhow.
Ik heb afgelopen voorjaar de benzinepomp moeten vervangen door een gloednieuwe![]()
En ik heb toen ook aan de voorzijde Toyo's T1R's gelegd.
Aan de achterzijde liggen mijn oude voorbanden, dat zijn Kumho's Ecsta SPT maar deze moeten ook vervangen worden.
Ik heb bij mijn ouders ook nog een vastgelast 4.11 diff liggen zodat je op het droge ook maximaal dwars kunt mits de juiste banden op de achterzijde en een bar of 4 á 5![]()
Ook nog vier kroonkurk 14" wielen liggen met twee versleten driftbanden en twee goeie Pirelli's P7000.
gr,
Thieu
-
Nog een wetenswaardigheid.
Ik ben jaloers
N.
Ik ben jaloers

N.
-
Re: Ook een Beemer 325i… NOOIT gedacht…….. (drift-toy)
iemand een idee waar ik een onderspoiler voor mijn 325i kan kopen en tevens een set met gespoten stootlijsten????

en dit is hoe de bolie er na de winter ongeveer uit gaat zien...

en dit is hoe de bolie er na de winter ongeveer uit gaat zien...

-
gele lichten FTW! wil ik ook op me clio 8)
- Elmar
Thommy, ik heb zo'n spoiler hier thuis liggen.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Dat is een 318is onderlip, zoals mijn e30 ook had. Zijn relatief moeilijk te krijgen, dus je hebt mazzel dat Elmar er een heeft liggen 8)
Maar op die laatste foto die je laat zien zit er rondom een M-tech 2 pakket op. Die complete set is de achterspoiler, achterbumper, zijskirts (ook deels op de deur) en de voorbumper. Je hebt dan die IS-lip niet meer nodig.
Maar op die laatste foto die je laat zien zit er rondom een M-tech 2 pakket op. Die complete set is de achterspoiler, achterbumper, zijskirts (ook deels op de deur) en de voorbumper. Je hebt dan die IS-lip niet meer nodig.
Laatst gewijzigd door Steven N. op 23 sep 2008, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Elmar
Zat ook onder een 325i edition.
-
Nice ! zie het nu pas
Had toevallig ook nog gevraagd aan Mathieu of die te koop was tijdens de Driftdag :banaan:

Had toevallig ook nog gevraagd aan Mathieu of die te koop was tijdens de Driftdag :banaan:
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Netjes.
Maarre, wat is er gebeurd waardoor je je RBW kwijt bent?
-
jezus, komt hij hoor, spuit 83
Dat verhaal is nu al tig keer verteld... zoek ff op het forum

- Mathieu
Ik moet nog steeds lachen om dat gezicht van Ome Cor

Hij had het niet breed in de auto, sjemminee, wat was hij beroerd.
-
OnlineBram
Heb ik ook gedaan maar kan niets vinden manMetchu schreef:jezus, komt hij hoor, spuit 83Dat verhaal is nu al tig keer verteld... zoek ff op het forum
![]()

Waar staat dat dan?
-
:banaan: kom ik binnenkort wel ff je oprijlaan op drifttenElmar schreef:Thommy, ik heb zo'n spoiler hier thuis liggen.

Jah niet te lettelijk nemen die fotoSteven Nauta schreef:Dat is een 318is onderlip, zoals mijn e30 ook had. Zijn relatief moeilijk te krijgen, dus je hebt mazzel dat Elmar er een heeft liggen 8)

partyondude schreef:Netjes.
heeel lang lang verhaal....
heb hier wel een kleine opsomming voor je...
Aanhouding
14-08-08
0.45
• Aangehouden door 1 agent in een onopvallend politie voortuig, ik stel me netjes voor, hij niet, legitimeert zich niet en vraagt gelijk naar mijn rijbewijs. Ik word niet op de hoogte gesteld waarvoor ik ben aangehouden en wat er gaat gebeuren met mijn rijbewijs.
• Na mijn rijbewijs afgegeven te hebben begint hij gelijk door zijn portofoon te praten en aan mij wordt niets vermeld. Deze aanhouding ging niet naar behoren.
• De agent begint eerst over mijn mist lampen, ik leg mijn verhaal uit en dat snapt hij, hier werd verder niet moeilijk overgedaan. Nog steeds wist ik niet waarvoor ik staande gehouden was.
• Nu begon hij over mijn snelheid, en hij vraagt: rij je dat laatste stukje altijd zo hard?
Ik antwoord daar op: het stukje van de afrit A27 (Vianen) naar de stoplichten (Stuartweg, Vianen)? Hij antwoord daarop: huhu (ja knikkend)
• Hierop volgend vragend wat mijn verklaring is waarom ik (afrit A27 – stuartweg) zo hard reed. Nog steeds is mij niet verteld wat ik foutgedaan heb en snap nog steeds het punt van de aanhouding niet. Ik geef mijn verklaring op waarom ik tussen het stukje A27 afrit – Stuartweg zo hard reed. Deze verklaring werd opgeschreven en heeft niets met het proces verbaal te maken waarvoor ik nu bestraft word.
1.05
• Nadat hij mijn verklaring heeft genoteerd (A27 afrit – Stuartweg) zegt hij dat ik mijn rijbewijs kwijt ben, omdat ik met 200 km/h over de snelweg zou hebben gereden. Hier ontstond een menging verschil omdat hij ver, ver achter mij zat. Hij reed achter mijn schoonvader die mij steeds volgde op een afstand van +500 meter. Hij heeft mij dus nooit kunnen meten en alleen maar zijn eigen snelheid heeft om naar mij toe te kunnen rijden. Zijn snelheid is dus zeker NIET mijn snelheid (160kmh waar je 120 mag)! Omdat hij naar mij toe moest rijden moest zijn snelheid veel hoger liggen dan mijn snelheid. Ik rij een zeer snelle sport wagen en deze is dus vele malen sneller met accelereren dan een standaard Opel Astra 1.9 TDCI. Wanneer ik begon over mijn verder (keurige) weg gedrag kon hij daar geen antwoorden opgeven. Dit omdat hij mij pas kon zien bij afrit Vianen, toen hij met 200 km/h naar mij toe was gereden. Daarbij komt dat deze agent zich niet bewust was dat hij later door een woonwijk scheurt om mij te kunnen volgen. Het is vakantie en kinderen kunnen nog buiten zijn, dan is +50 door een woonwijk, zelfs voor een getrainde agent niet veroorlooft.
• Tijdens dit gesprek was hij nog steeds druk bezig met zijn portofoon, daardoor kon hij mij steeds niet normaal te woord staan. De agent beweerde bij hoog en laag dat zijn auto geijkte km aangeeft. Hier vraag ik dan ook een ijking rapport van op. Nu ik wist dat ik mijn rijbewijs kwijt zou zijn heb ik nogmaals om zijn naam gevraagd en deze weer niet gekregen, omdat dit niet relevant was. Hij dreigde nog dat ik een Artikel 5 zou krijgen. En waarom, alleen omdat hij zo hard moest rijden om bij mij te komen. Ik, een normaal mens wist toen nog niet wat Artikel 5 is.
1.15
• Wanneer het 2e politievoertuig (bus) was gearriveerd zou deze een alcohol test en een ontvangst bewijs meenemen. De alcohol test kwam een P uit en dat is bij mij niet meer dan normaal.
Het ontvangst bewijs hadden deze agenten niet bij zich. En dit vond ik niet normaal en wilde een ontvangst bewijs, hierop staat wat ik moet doen ingeval van inname en waar mijn rijbewijs heen gaat. Nu weet ik niets! Ik zou dit bewijs opgestuurd krijgen! Naar mijn weten is zonder mijn handtekening deze inname niet geldig. Nu weet ik niet waar mijn rijbewijs is en weet niet wat ik moet doen. Ik heb nu geen namen, geen bewijs, niets. Wanneer ik dit inname bewijs zou willen hebben zou ik mee moeten gaan naar Bureau Gorinchem. En moest ik maar, midden in de nacht, zien hoe ik thuis kom. Dit deed ik dus niet. Want een agent moet gewoon zijn zaakjes op orde hebben, en dus ook zijn papier winkel.
• De twee mannen die uit de bus kwamen waren net zo ‘aardig’ als de agent waar ik al een half uur mee sta. Deze stelde zich ook niet voor, een handje kon er ook al niet vanaf en normaal communiceren was ook iets wat ze niet geleerd was. Dit zijn dingen die een agent altijd moet doen, in deze voorbeeld functie. Een voorbeeld waren deze agenten zeer zeker niet. En kunnen van mij nog wat leren.
• Politie weer op weg naar huis en ik heb niets. Geen bewijs van ontvangst, geen bekeuring, geen namen en geen rijbewijs meer.
10.20
• Gebeld met politie Utrecht, deze hebben geen melding staan! Weet nu niet waar mijn rijbewijs is. Gesproken met Robert Schaft, daarna doorverboden met het KLPD
10.30
• KLPD kan mij ook geen uitsluitsel geven waar mijn rijbewijs is en wat ik moet doen. Krijg het tel. van KLPD Drie Bergen.
10.35
• KLPD Drie Bergen kan mij ook geen info verschaffen wie de dienst doende agent was. Kreeg wel te weten wat ik nu moet doen, en hoelang dit kan gaat duren.
-
OnlineBram
Wat een bizar verhaal zeg 

-
Re: 325i…Drift-Toy
ben vorige week (17e) voorgekomen en dat was niet mis... ik had geen poot om op te staan... de rechter zei gewoon dat een agent een ede heeft afgelegt dat hij nooit zou liegen... en dat was genoeg voor hem om mij niet te geloven en hem wel... verder stonden er nog dingen in het proces verbaal die niet eens gebeurt zijn........... kortom... ik mag weer 'legaal' rijden op 17 januari 2009...

- Tristan
Betekend dat je het niet verder gaat aanvechten?
Sterkte!
Sterkte!

-
Wat een verhaal zeg
Zou echt pissig zijn
Sterkte de komende tijd.. lijkt mij echt kut zonder rijbewijs!!

Zou echt pissig zijn

Sterkte de komende tijd.. lijkt mij echt kut zonder rijbewijs!!
- MartijnGizmo
LAF... leugen + ambtseed = feit 

- Michel P
En dan vinden ze het gek dat er amper respect is voor dit soort ambtenaren.........................
Michel
Michel
- M-Roadster
Wat een raar verhaal over je rijbewijs zeg
. Te bizar voor woorden. Zo'n verhaal verzin je in ieder geval niet. Had je al eens eerder hoge bekeuringen gehad dat ze je zo lang je rijbewijs afnemen? Succes met de afhandeling. Sterkte!

-
- Auto: M3P, 130i
Wat een verhaal zeg. Is een agent niet VERPLICHT zijn legitimatie te tonen? 

- Dennis Cavallino
Gefeliciteerd met deze driftslet!
Hij is lekker ingereden, hehe. Ga je veel lol mee beleven Thommy.
Wat betreft je rijbewijs verhaal: mooi kut, ik heb ook eens zo'n discussie gehad met een motoragent die loog over de snelheid, omdat hij uitging van zíjn snelheid ipv die van mij, hetgeen hij na stellig volhouden van mij toch toe gaf (het was ook gewoon waar).

Wat betreft je rijbewijs verhaal: mooi kut, ik heb ook eens zo'n discussie gehad met een motoragent die loog over de snelheid, omdat hij uitging van zíjn snelheid ipv die van mij, hetgeen hij na stellig volhouden van mij toch toe gaf (het was ook gewoon waar).
-
zijn nu nog aan het kijken of we in hoger beroep gaan... maar de kosten staan nu al op 720,- boete en 600,- advocaat en als ik in hoger beroep ga word het bedrag misschien wel nog horger... want met zijn (gelogen) verklaring en ik zonder bewijs sta ik nergens... zijn nu 2 advocaten meebezig om te kijken of we het kunnen aanvechten
en zonder rijbewijs is idd KUT!!!!!!!!!!!! ben blij dat mijn werkgever zo goed voor me is
en dat ik ook nog op loop afstand van me werk woon...
dus in het nieuwe jaar ben ik 30 kilo kwijt door het lopen van hot naar her... geef ff vroeg tijdig aan wanneer er ergens wat te doen is... ben wel ff onderweg met de benen wagen

en zonder rijbewijs is idd KUT!!!!!!!!!!!! ben blij dat mijn werkgever zo goed voor me is

dus in het nieuwe jaar ben ik 30 kilo kwijt door het lopen van hot naar her... geef ff vroeg tijdig aan wanneer er ergens wat te doen is... ben wel ff onderweg met de benen wagen

-
Hey Thommy, toen ik je verhaal hoorde op de driftdag had ik eigenlijk verwacht dat het wel goed zou komen... Erg kut dit! Hoop dat je niet moet wachten tot het nieuwe jaar voor wat driving-fun.