Sorry mannen dat het zo lang heeft geduurd, met deze update..
De lasser in Delft gesproken, deze gaat een proef stuk met "mijn" matriaal lassen, "so vingers crossed"..
Verder druk geweest met diversen modificatie's/reparatie's, aan zowel eigen auto's maar ook aan forum (members) auto's..
Kleine opsomming:
Forester, STI veerpootbrug + APK nog te doen 4 pots+slangen voorzijde+zomer banden wissel
Escort MK RS2000: diversen las werkzaam heden
Impreza WRC S7 rep: diversen werkzaam heden, die ik zo ga opnoemen..
Forum:
Grimmi3: DP wissel + APK
Netsplitter: A rem revisie + fussee wissels
PimV: V-Bak + olie beurtje + Remmen upgrade voorzijde
Grimlockz: Distributie + voor remmen
SaSa: V-bak wissel + koppeling
Heb dus niet heel veel tijd gehad voor de replica..
Had deze week vrij genomen, maar moest ook SaSa uit de brand helpen en dat zat even tegen..
Toch wel heel wat kunnen doen, het begon bij...
Had de locatie uitgemeten van de intercooler en daar op de voorbumper alvast pas gemaakt..
Zo als je ziet, is hij erg ver naar voren gekomen, dus om het weer "pas" te krijgen moest er nog al wat van af.. dus de zaag er in :twisted:
Zo bgint het weer ergens op te lijken..
Omdat de intercooler ver naar voren staat en best wel dik is (9cm), paste de motorkap ook niet meer dicht..
Hier ook een stuk uit moeten frezen..
voor:
Na:
Woeste neus van een WRC S7 :twisted:
Volgende klus...
Eerst maar eens een behoorlijke zaag gekocht speciaal voor de aluminium buis te zagen om de intercooler aan te sluiten..
Wil de buis zo recht mogelijk (en snel) zagen, zodat de lasser straks mooie (kleine) lassen kan gaan leggen...
En dan maar passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen ,
passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen
Helaas kon ik niet de weg gaan zoals ik dat graag had gewild.. helaas liep de buis tegen de motorkap aan..
daarom maar een 45gr bocht moeten gebruiken..
Was toch aan het zagen, gelijk maar steunen gemaakt voor de radiateur, wel de oem rubbers gebruikt..
Op naar de andere (turbo) kant..
En dan maar passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen ,
passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen, passen, meten, zagen
Kwam net niet uit om recht op de intercooler aan te komen, daarom een "s" bocht gemaakt vam 1x 90gr bocht door de midden te zagen..
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JRVHXNN4.jpg
Was afgelopen zaterdag even bij Biesheuvel (spullen bestellen voor de Escort) en bij de ASC, daar gelijk een setje radiateur slangen blauw meegenomen staat wel meer af vind ik..
Al met al redelijk tevreden met het resultaat
Nog te doen:
Buizen laten lassen.
Koelvloelstof vullen.
Inlaat aansluiten.
Remappen.
Als kers op de taart, komt er op de intercooler het STI logo, heb de sticker mallen al liggen.. :twisted:
voorbeeld intercooler:
:arrow: Wordt wederom vervolgd...
(copy / paste ander forum)
