Fast Fleet: A6 2.8 fsi wordt GS450h...:)
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
Dank je Gino,
Avant is geen optie.
Avant is geen optie.
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:51
- Auto: X5 M F85
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
Aiiiii Marcel, wat zie ik nu? Moving to the dark side? 

-
- Berichten: 22279
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
Nice Marcel!
Ben benieuwd hoe ie je bevalt tov de E60.
Ben benieuwd hoe ie je bevalt tov de E60.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
Heb nu tijdelijk een A6 2.4 multifckingtronic met wat proline en businesspakket goodies. 30.000 op de teller
Paar zaken die me irriteren tov de E60
-Veel mensen (vooral diegene die de rest napraten zonder het zelf te ervaren) hebben het altijd over die stugge 5 series tov de concurentie. Nou, ik kan jullie vertellen dat een A6 zonder luchtvering op 17" wielen een stuiterbak van de eerste orde is. Auto is qua vering en demping vele malen minder comfortabel dan mijn e60 op 17" run flat.
Met name de voortrein maakt op slecht wegdek enorme klappen.
-Die idioten bij Audi denken dat het beter is om bij handmatig schakelen van de automatische transmissie, het op en neer schakelen precies andersom te doen. Natuurlijk is het gewoon even wennen, maar het is zo tegennatuurlijk om voor opschakelen een tikje naar voren te moeten duwen, en voor terugschakelen naar achteren...onbegrijpelijk. Het kan natuurlijk nog erger...bij Mercedes moest je naar links of rechts duwen
-Zo'n multifcktronic zou als het op comfort aan zou komen heel erg subtiel z'n werk moeten doen.
Hou maar op met dromen....bak is vaak te laat met nadenken, waardoor er zeg maar bij het uitrollen en dan weer gas geven, een moment niets gebeurd, en dan ineens middels een kleine tik de auto weer versnelt. Je kan het voorkomen door heeeeeeeeeeeel geleidelijk weer een beetje gas te geven...maarja, dan zit er gelijk een dikke Scania in je nek te hijgen
-Zelfs zo'n 2.4 uitvoering heeft bij flink wegaccelereren, waarbij de wielen iets schuin staan, tractieproblemen.
Even krijg je dan een ruk aan het stuur en hoor je de wielen doorslippen. Tja, dat zorgt voor heimwee naar de rwd van de E60.
-Achterklep zou je dmv de grepen aan de binnenzijde in één beweging kunnen dichtgooien.
In de praktijk valt de klep net niet dicht, waardoor je alsnog je handen vuil moet maken aan de buitenzijde...die veer is veel te sterk gericht op het automatisch openen van binnenuit of via de sleutel. Bij mijn BMW ging dat veel beter.
-zilveren sierlijst werkt als een spiegel bij invallende zonnestralen, zeer hinderlijk. Zelfs de knipperlichten van een vrachtwagen reflecteren vrolijk in je gezicht als er eentje naast je staat.
-Zelfs bij een duur leder intereur zijn er geen opbergvakken aan de achterzijde van de stoelleuning.
-MMI werkt waarschijnlijk beter dan de i-drive...nu vind ik het minstens zo omslachtig.
Dit wordt mijn vervoer voor de komende 3 maanden. Leuke bijkomstigheid...er zit een mooi glazen schuifdak in....alleen staat wel de herfst voor de deur 8)
Paar zaken die me irriteren tov de E60
-Veel mensen (vooral diegene die de rest napraten zonder het zelf te ervaren) hebben het altijd over die stugge 5 series tov de concurentie. Nou, ik kan jullie vertellen dat een A6 zonder luchtvering op 17" wielen een stuiterbak van de eerste orde is. Auto is qua vering en demping vele malen minder comfortabel dan mijn e60 op 17" run flat.
Met name de voortrein maakt op slecht wegdek enorme klappen.
-Die idioten bij Audi denken dat het beter is om bij handmatig schakelen van de automatische transmissie, het op en neer schakelen precies andersom te doen. Natuurlijk is het gewoon even wennen, maar het is zo tegennatuurlijk om voor opschakelen een tikje naar voren te moeten duwen, en voor terugschakelen naar achteren...onbegrijpelijk. Het kan natuurlijk nog erger...bij Mercedes moest je naar links of rechts duwen

-Zo'n multifcktronic zou als het op comfort aan zou komen heel erg subtiel z'n werk moeten doen.
Hou maar op met dromen....bak is vaak te laat met nadenken, waardoor er zeg maar bij het uitrollen en dan weer gas geven, een moment niets gebeurd, en dan ineens middels een kleine tik de auto weer versnelt. Je kan het voorkomen door heeeeeeeeeeeel geleidelijk weer een beetje gas te geven...maarja, dan zit er gelijk een dikke Scania in je nek te hijgen

-Zelfs zo'n 2.4 uitvoering heeft bij flink wegaccelereren, waarbij de wielen iets schuin staan, tractieproblemen.
Even krijg je dan een ruk aan het stuur en hoor je de wielen doorslippen. Tja, dat zorgt voor heimwee naar de rwd van de E60.
-Achterklep zou je dmv de grepen aan de binnenzijde in één beweging kunnen dichtgooien.
In de praktijk valt de klep net niet dicht, waardoor je alsnog je handen vuil moet maken aan de buitenzijde...die veer is veel te sterk gericht op het automatisch openen van binnenuit of via de sleutel. Bij mijn BMW ging dat veel beter.
-zilveren sierlijst werkt als een spiegel bij invallende zonnestralen, zeer hinderlijk. Zelfs de knipperlichten van een vrachtwagen reflecteren vrolijk in je gezicht als er eentje naast je staat.
-Zelfs bij een duur leder intereur zijn er geen opbergvakken aan de achterzijde van de stoelleuning.
-MMI werkt waarschijnlijk beter dan de i-drive...nu vind ik het minstens zo omslachtig.
Dit wordt mijn vervoer voor de komende 3 maanden. Leuke bijkomstigheid...er zit een mooi glazen schuifdak in....alleen staat wel de herfst voor de deur 8)
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
Heb ook wel wat kilometers in de A6 gemaakt, vond de 3.0TDI Q veruit de lekkerste (beter dan de 3.2 benzine) Maar waar ik echt geen fan van kon zijn was de wegligging, sportonderstel icm 18" is echt een drama. Dan is een E60 met M-Sportpakket en 18" echt een strijkijzer. Vooral op richels en klinkerwegen vind ik het echt een drama met zo'n A6 in genoemde setup.
Snap dus je keuze voor 16", ziet er alleen echt niet uit (vind de Y-spaak in 17" net aan) Ruimte in de wielkast met std onderstel is net een 4WD btw
Maargoed, het is een auto waarbij het zwaartepunt ligt op de achterbank.
Heb je nooit een C6 overwogen? Is een vreemde auto maar schijnt het erg goed te doen in dit circuit (tenminste dat zeggen de mensen die zo'n ding rijden)
Snap dus je keuze voor 16", ziet er alleen echt niet uit (vind de Y-spaak in 17" net aan) Ruimte in de wielkast met std onderstel is net een 4WD btw

Maargoed, het is een auto waarbij het zwaartepunt ligt op de achterbank.
Heb je nooit een C6 overwogen? Is een vreemde auto maar schijnt het erg goed te doen in dit circuit (tenminste dat zeggen de mensen die zo'n ding rijden)
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
Brinckhorst werd met een C6 gereden....zijn chauffeur was er niet helemaal blij mee, en dan druk ik mij nog subtiel uit.. 8)
Ik ben echt anti Franse hokken, maar moet toegeven dat de Peugeot 308 hdi voorloopauto van mijn vriendin mij toch positief is bevallen.
Niet qua uiterlijk, maar qua rijeigenschappen , gebruikte materialen en zitpositie zeker een goede auto te noemen.
Ik ben echt anti Franse hokken, maar moet toegeven dat de Peugeot 308 hdi voorloopauto van mijn vriendin mij toch positief is bevallen.
Niet qua uiterlijk, maar qua rijeigenschappen , gebruikte materialen en zitpositie zeker een goede auto te noemen.
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
klinkt goed Marcel! Veel plezier de komende tijd
Snel die 17" omruilen voor een setje winterbanden op 16"
Over de multitronic kan ik het alleen maar eens zijn...Nu maar hopen dat de nieuwe je beter gaat bevallen 



- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
Snap je nu waarom ik mij opwind over het feit dat Porsche dit verkeerd doet ? PORSCHE ! Laat staan Audi ...Marcel van Meerbeek schreef:Die idioten bij Audi denken dat het beter is om bij handmatig schakelen van de automatische transmissie, het op en neer schakelen precies andersom te doen. Natuurlijk is het gewoon even wennen, maar het is zo tegennatuurlijk om voor opschakelen een tikje naar voren te moeten duwen, en voor terugschakelen naar achteren...onbegrijpelijk
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
Is dat bij een Porsche ook zo?
LOOSERS!!!!
Heb net nog eventjes Schiphol op en neer gedaan, full attack mode. Tot aan Wassenaar heeft die A6 me lopen irriteren....uit wanhoop op de N44 de bak weer in multifckingtronic gezet en geprobeerd mezelf op andere zaken te focussen..is verdomd moeilijk kan ik je jullie vertellen.
NAVI scherm vind ik ook nog niet ideaal...zal echt wennen worden.
Ook een vreemd fenomeen....2x een andere Audi rijder die koste wat het kost voor me wilde blijven. Is dat jullie fun Audi-boys?
Ik wil weer een diesel..ik mis het koppel zo erg
LOOSERS!!!!

Heb net nog eventjes Schiphol op en neer gedaan, full attack mode. Tot aan Wassenaar heeft die A6 me lopen irriteren....uit wanhoop op de N44 de bak weer in multifckingtronic gezet en geprobeerd mezelf op andere zaken te focussen..is verdomd moeilijk kan ik je jullie vertellen.
NAVI scherm vind ik ook nog niet ideaal...zal echt wennen worden.
Ook een vreemd fenomeen....2x een andere Audi rijder die koste wat het kost voor me wilde blijven. Is dat jullie fun Audi-boys?

Ik wil weer een diesel..ik mis het koppel zo erg
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
Ok, wíe hier op DF is handig met Voodoo? Stop teasing Marcel! 

- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
VAG doet dit helemaal niet verkeerd man! In Munchen hebben ze het niet begrepenMacboy schreef:Snap je nu waarom ik mij opwind over het feit dat Porsche dit verkeerd doet ? PORSCHE ! Laat staan Audi ...Marcel van Meerbeek schreef:Die idioten bij Audi denken dat het beter is om bij handmatig schakelen van de automatische transmissie, het op en neer schakelen precies andersom te doen. Natuurlijk is het gewoon even wennen, maar het is zo tegennatuurlijk om voor opschakelen een tikje naar voren te moeten duwen, en voor terugschakelen naar achteren...onbegrijpelijk



-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
Probleem: Wagenparkbeheerder loopt te zeiken over de max. km-prijs.
Of het MMI plus omwisselen voor een normale MMI uitgebreide navigatie, of wel MMI plus en dan maar de 190pk versie van de 2.8 FSI?
De 177 pk 2.4 waar ik nu tijdelijk mee rijd vind ik qua souplesse op de snelweg erg tegenvallen. Met 2 man in de auto + een beetje flink doorrijden komt de motor duidelijk koppel te kort.
Suggesties zijn welkom 8)
Of het MMI plus omwisselen voor een normale MMI uitgebreide navigatie, of wel MMI plus en dan maar de 190pk versie van de 2.8 FSI?
De 177 pk 2.4 waar ik nu tijdelijk mee rijd vind ik qua souplesse op de snelweg erg tegenvallen. Met 2 man in de auto + een beetje flink doorrijden komt de motor duidelijk koppel te kort.
Suggesties zijn welkom 8)
- Arthur
- Berichten: 43104
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
Gewoon helemaal annuleren en wat nieuws zoeken?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
+1
Zie niet echt positieve verhalen over de A6 van je. Zijn toch wel meer opties? Lexus?
Zie niet echt positieve verhalen over de A6 van je. Zijn toch wel meer opties? Lexus?
- Nils SCI
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 15:00
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
Idd lexus ... als ik je verhalen lees ben je niet tevreden over de A6 ... lijkt me dan geen goed idee om een paar jaar in een auto te gaan rijden waar zoveel nadelen aanzitten.
Succe smet de keuze
nils
Succe smet de keuze
nils
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
Volgens mij heeft Marcel eerder al eens aangegeven dat Lexus een nog hogere km-prijs heeft...
Snap niet dat ze niet allemaal aan de GS450H, RX400H of LS600H gaan in Den Haag. Fantastische promotie in hun strijd tegen de CO2 uitstoot. Blijkt wel weer dat ze daar zelf ook geen f*ck om geven, zie km-prijs verhaal van Marcel.

Snap niet dat ze niet allemaal aan de GS450H, RX400H of LS600H gaan in Den Haag. Fantastische promotie in hun strijd tegen de CO2 uitstoot. Blijkt wel weer dat ze daar zelf ook geen f*ck om geven, zie km-prijs verhaal van Marcel.

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
GS450h zou een optie kunnen zijn als die wat meer hoofdruimte achterin zou bieden. Had hem graag de komende jaren gereden, maar is idd ook net even te duur per km.
BMW mag ik nu gewoon niet, blijft er over...Mercedes E klasse, Volvo S80 of de A6.
E krijgt volgend jaar een opvolger, huidig model is echt verouderd. S80 rijdt slechter dan zijn voorganger, A6 kan nog net een paar jaartjes mee. 8)
Ik ga voor het led-daglicht-fappen-galore met 220pk, dat moet toch wel een beetje lopen?
BMW mag ik nu gewoon niet, blijft er over...Mercedes E klasse, Volvo S80 of de A6.
E krijgt volgend jaar een opvolger, huidig model is echt verouderd. S80 rijdt slechter dan zijn voorganger, A6 kan nog net een paar jaartjes mee. 8)
Ik ga voor het led-daglicht-fappen-galore met 220pk, dat moet toch wel een beetje lopen?

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
indobesar schreef:Volgens mij heeft Marcel eerder al eens aangegeven dat Lexus een nog hogere km-prijs heeft...![]()
Snap niet dat ze niet allemaal aan de GS450H, RX400H of LS600H gaan in Den Haag. Fantastische promotie in hun strijd tegen de CO2 uitstoot. Blijkt wel weer dat ze daar zelf ook geen f*ck om geven, zie km-prijs verhaal van Marcel.
Prachtige promotie zou de waterstof 760Li zijn

- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Fast Fleet: Audi A6 2.8 FSI Multitronic 220pk my'09
Hoeveel kilometer per jaar rijd je dan?
Persoonlijk zou ik bij veel kilometers de 2.7TDI als optie zien of misschien dat ook de 2.0T met 211pk/350Nm leverbaar wordt/is.
Andere optie is om het dubbelglas en servosluiting te skippen?
Persoonlijk zou ik bij veel kilometers de 2.7TDI als optie zien of misschien dat ook de 2.0T met 211pk/350Nm leverbaar wordt/is.
Andere optie is om het dubbelglas en servosluiting te skippen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], ron36, Semrush [Bot] en 12 gasten