Audi R8 Rinspeed Edition
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Ik zie een hobbel, ik zie een wiel in de berm en het doet me gelijk denken aan dat ongeval met die Elise pasgeleden. Soortgelijk iets, maar dat was bij een smaller stukje water. Die bestuurders zijn er toen minder goed vanaf gekomen. In dit geval bestuurder met veel, veel geluk dat het zo'n breed en relatief hoog water is. Als je daar met de neus naar beneden induikt vertel je het ook niet na...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Niels schreef:![]()
![]()
Sjezus, f@cking h$ll hoe krijg je het voor elkaar
![]()
..
Niels lijkt me een gevalletje met de rechtervoorwiel de berm in als ik onderstaande foto bekijk. Ruk aan het stuur snel de weg weer op en in een fractie van een seconde schiet je de weg over.. Een keer voor me zien gebeuren zo'n ongeluk..
[img:1155:768]http://static.autojunk.nl/pictures/2008 ... age_05.jpg[/img]
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
http://www.ad.nl/groenehart/woerden/253 ... rsquo.html’Rekening Audi R8 voor bestuurder’
Door SERENA HOFMAN
GROENE HART - Wie opdraait voor de kosten van de Audi R8 die afgelopen vanaf de Milandweg ter hoogte van Woerdense Verlaat in het water belandde, is nog niet bekend.
,,Dat moet juridisch gezien nog worden uitgezocht,’’ zegt Ton Westdijk, directeur van Van Beynum Autoschade BV, waar gisteren werd begonnen met het opnemen van de precieze schade.
Aan de buitenkant van de Audi R8 is overigens niet veel te zien. Volgens Westdijk betreft het vooral waterschade. Eerder schatte Westdijk het schadebedrag al ‘op een slordige twee ton’.
Het is moeilijk direct te bepalen voor wie de rekening is, aangezien de bestuurder tijdens de proefrit een snelheidsovertreding heeft begaan. Hij verklaarde tegenover de politie 130 km per uur te hebben gereden waar 80 is toegestaan.
Volgens Paul de Waal, woordvoerder van de BOVAG, is de schade die tijdens een testrit ontstaat, altijd in te vorderen via de verzekering van de garagehouder.
,,Tenzij de bestuurder dus een of meerdere verkeersovertredingen begaat,’’ aldus De Waal. ,,Als je echter ‘netjes’ rijdt en toch een ongeluk krijgt, vallen de kosten onder de bedrijfsverzekering van de garage. De auto waarmee de testrit wordt gereden maakt namelijk onderdeel uit van de bedrijfsvoorraad van de zaak.’’
Volgens dealers uit het Groene Hart komt een ongeluk tijdens het maken van een proefrit niet vaak voor. Het zit natuurlijk in een klein hoekje, maar het beleid dat de meeste dealers volgen, voorkomt een hoop narigheid. Verkoper Hans Roos, werkzaam bij Renault in Gouda, voert altijd een standaard stappenplan uit als een klant een proefrit wil maken.
,,Allereerst kijk ik de mensen aan. Ik ben bijna zestig en ervaring telt. Als ik denk dat mensen alleen voor de lol willen rijden, ga ik eerst een serieus gesprek over de prijs aan. Daarnaast controleer ik of het rijbewijs geldig is en laat ik de klant een zogenaamd testritformulier invullen. De laatste maatregel is meerijden tijdens de testrit.’’
Ook Gerhard Oldenhage van Autobedrijf Boon in Alphen werkt op deze manier. ,,In principe mag iedereen een proefrit maken. Ook wij werken met formulier en controleren het rijbewijs. En zeker, ervaring telt. Als ik mijn vraagtekens heb bij een knul van 19 die in een auto van 35.000 euro wil rijden, begin ik eerst een gesprek over de prijs. Ongelukken gebeuren gelukkig zelden.’’
- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Rico, hoe het is begonnen daar kan ik me nog wat bij voorstellen maar wat voor snelheid moet je wel niet hebben gehad op een dergelijke weg om de andere kant van het water te bereiken
Ik moet er niet aan denken als er ook nog fietsers waren geweest. Dit had heel erg vervelend kunnen aflopen
Nu kost alleen maar een beetje geld gelukkig 



- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
romo schreef:Ik vind het asociaal dat je met een auto die niet je eigendom is zo debiel gaat rijden, een normaal mens bedenkt zich toch 2 keer denk ik dan?
En idd, als er daar een paar fietsers hadden gereden? Ik wil er niet eens over nadenken, wat een ongelovelijke L.L...........................
Tja ik ben het wel met je eens hoor, maar aan de andere kant dit is een Audi R8.. ik bedoel.. wat is nou 130 km/h in zo'n ding.. toch ook niks ?
We zijn beide M3's gewend.. 130 km/h op zo'n rechtdoorgaande weg is ook weer niet echt spannend. Punt is natuurlijk dat een onervaren onervaren met dit soort auto's) iemand in deze auto heeft gereden. Want met 130 km/h hiero van de weg raken



- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rico v Velzen schreef:romo schreef:Ik vind het asociaal dat je met een auto die niet je eigendom is zo debiel gaat rijden, een normaal mens bedenkt zich toch 2 keer denk ik dan?
En idd, als er daar een paar fietsers hadden gereden? Ik wil er niet eens over nadenken, wat een ongelovelijke L.L...........................
Tja ik ben het wel met je eens hoor, maar aan de andere kant dit is een Audi R8.. ik bedoel.. wat is nou 130 km/h in zo'n ding.. toch ook niks ?
We zijn beide M3's gewend.. 130 km/h op zo'n rechtdoorgaande weg is ook weer niet echt spannend. Punt is natuurlijk dat een onervaren onervaren met dit soort auto's) iemand in deze auto heeft gereden. Want met 130 km/h hiero van de weg raken![]()
![]()
Precies wat je zegt; wij zijn het gewend ( niet dat ik dan
als een debiel rondscheur..........................)
Juist dit soort auto`s rijden neemt extra verantwoordelijkheden met zich mee ( de belangerijkste is mischien wel het "vermogen" om je in te kunnen houden, das niet veel mensen gegeven blijkt maar weer)
De proefprutsrijder;
1 Rijdt in een geleende auto ( met niet zo maar een prijskaartje), met veel vermogen.
2 Rijdt in een auto die hij niet kent, en ( waarschijnlijk geen ervaring met veel power) toch maar knallen dan................
Hoe duidelijk kan het zijn? Wat doe iemand die het niet snapt; die knalt er op los, zo iemand heeft gelijk zijn brevet van onvermogen afgegeven, zou levenslang verboden moeten worden ooit nog zo`n kar te rijden..................................
[/b]
- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.
Jawel hoor.Peric schreef:Rutger, er wordt ook geschreven dat als er normaal gereden wordt het op de verzekering verhaald KAN worden. Maar in dit geval is er zelfs rijbewijs-inleveren te hard gereden.
En Gijs...Dat gebeurt niet op het water??


Ik ben zelf bijna dagelijks hier dus weet er wel iets van.
http://www.kabelwaterskibaan.nl/splash.html
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
romo schreef:Ik begrijp niet dat mensen tijdens een proefrit het onderste uit de kan willen....................................doe dat dan als je het je eigendom is.......................
romo schreef:Ik vind het asociaal dat je met een auto die niet je eigendom is zo debiel gaat rijden, een normaal mens bedenkt zich toch 2 keer denk ik dan?
Jezus Romo hoe weet je nu wat er gebeurd is dan ??? Waarom heb je altijd meteen een oordeel klaar ? Kan toch ook een ongelukje zijn geweest ? En wat is nu 130 ? Je geeft even gas en rijdt zo 130 met dat ding, ik zie het probleem niet in die snelheid.romo schreef:De proefprutsrijder;
Wat doe iemand die het niet snapt; die knalt er op los, zo iemand heeft gelijk zijn brevet van onvermogen afgegeven, zou levenslang verboden moeten worden ooit nog zo`n kar te rijden..................................
Ok, misschien reed hij wel als een idioot, maar je weet dit toch op voorhand niet ?
Erg vooringenomen reacties van je ...
Volgens mij heb je een deel algemene ontwikkeling gemist tijdens je opvoedingRutgerK schreef:Ik snap het verhaal van de BOVAG niet helemaal. Waarom zou een autobedrijf z n eigen verzekering aanspreken als de schuld bij de bestuurder ligt?

Of vind jij dat als je met je bedrijfsbusje aan het rijden bent en een ongeluk krijgt dat je dat dan zelf moet betalen?
Dat is natuurlijk 100% bedrijfsrisico.
Iets anders is als er sprake zou zijn van roekeloos rijgedrag. Dan zou je een deel (groot deel eventueel, zo niet alles in uitzonderlijke gevallen) kunnen verhalen op de bestuurder.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Macboy; voorzover mijn kennis reikt is er hier wel degelijk te hard gereden, er is zelfs sprake van een rijbewijs inbeslagname vanwege de snelheid. ( dus 130 is wel erg eufemistisch ingeschat)
Ik heb ik niks tegen 130 als het kan, maar wel met je eigen auto svp)
Dat ding is toch ook niet naar de overkant gevlogen? Anyway; niks vooringenomen, dit gebeurt niet als je normaal rijdt IMHO
Het is onbenullig hard gegaan, als je dat wil; a doe het met je eigen kar, b doe het dan op de snelweg
Ik heb ik niks tegen 130 als het kan, maar wel met je eigen auto svp)
Dat ding is toch ook niet naar de overkant gevlogen? Anyway; niks vooringenomen, dit gebeurt niet als je normaal rijdt IMHO
Het is onbenullig hard gegaan, als je dat wil; a doe het met je eigen kar, b doe het dan op de snelweg
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Is ook wel logisch eigenlijk. Maak je een proefrit in een R8, dan ga je je natuurlijk netjes aan de snelheid houden !
50 waar je 50 mag
80 waar je 80 mag
Tuurlijk Romo
Maar ik snap je verder natuurlijk wel, alleen ga je er ook maar vanuit. Dit ongeluk had ook bij 80km per uur kunnen gebeuren. Dan was ie ook de sloot misschien ingereden.
Dat is het enige wat ik bedoel. Misschien is het een nette man van 60 die zijn hele leven nog nooit een ongeluk heeft gehad... weet jij veel ?
50 waar je 50 mag

80 waar je 80 mag

Tuurlijk Romo

Maar ik snap je verder natuurlijk wel, alleen ga je er ook maar vanuit. Dit ongeluk had ook bij 80km per uur kunnen gebeuren. Dan was ie ook de sloot misschien ingereden.
Dat is het enige wat ik bedoel. Misschien is het een nette man van 60 die zijn hele leven nog nooit een ongeluk heeft gehad... weet jij veel ?
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Das waar, dat zou kunnen. Punt waar het mij omgaat is dat ik in zo`n geval donders voorzichtig met die kar zou omgaan.
Ik heb meerdere proefritten mogen maken, soms van een paar uur, juist op basis van het feit dat ik bij mijn dealer nogal bekend sta als een "miereneuker" als het om auto`s , het onderhoud en het gebruik ervan gaat. Dat houdt dus ook in dat ik bv met de E92 M3 waarmee ik toch leuk en lekker onderweg geweest ben, de nodige spelregels in acht heb genomen. Dus niet boven de 5500RPM doortrekken, omdat die kar nogmaar 110 km op de teller had staan, wel een keer de 150 aangetikt, maar daar waar het kon en verantwoord was, niet met doordraaiende wielen en rookgordijnen achterlatend vertrokken.
Sterker; ik heb alle auto`s die ik heb proefgereden behandeld als waren het de mijne.................................
Ik heb meerdere proefritten mogen maken, soms van een paar uur, juist op basis van het feit dat ik bij mijn dealer nogal bekend sta als een "miereneuker" als het om auto`s , het onderhoud en het gebruik ervan gaat. Dat houdt dus ook in dat ik bv met de E92 M3 waarmee ik toch leuk en lekker onderweg geweest ben, de nodige spelregels in acht heb genomen. Dus niet boven de 5500RPM doortrekken, omdat die kar nogmaar 110 km op de teller had staan, wel een keer de 150 aangetikt, maar daar waar het kon en verantwoord was, niet met doordraaiende wielen en rookgordijnen achterlatend vertrokken.
Sterker; ik heb alle auto`s die ik heb proefgereden behandeld als waren het de mijne.................................
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
ik heb ook nog eens een proefrit gemaakt met een 850i bij ABC auto's te leeuwarden, op een gegeven moment 170 ervoor op de rondweg, er was iemand mee die zei heel komen zo wel wat flitspalen dus graag even wat afremmen
Dat was wel cool.
Alleen dan ga je op huis aan knallen ze met een burnout dat ding weer de showroom in... dan ga je toch eens nadenken, de achterbanden waren glad 0,0 profiel, eerder canvas haha. Wagen was overigens ook helemaal niets.

Alleen dan ga je op huis aan knallen ze met een burnout dat ding weer de showroom in... dan ga je toch eens nadenken, de achterbanden waren glad 0,0 profiel, eerder canvas haha. Wagen was overigens ook helemaal niets.
- Ti-Tourist (Erik)
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
- Locatie: 0348
Re:
Nog een kennerPeric schreef:Wie gaat er nou testrijden op de Milandweg met een R8? Dan snap je het ook wel..
Smal, hobbels, tractoren...

Zat een beetje oude draadjes door te spitten, toen ik deze tegenkwam. Plek van het ongeluk is nog geen kilometer weg van waar ik woon. Er zijn in het verleden daar wel meer auto's gaan zwemmen, waarbij ook doden zijn gevallen. M'n vader zag een keer een waterpomp en wat onderdelen van een BMW 2002 in de kant liggen nadat het riet & gras was weggemaaid aan de andere kant van die weg. Wat bleek: Lag er daar inderdaad een 2002 in het water met een heel gezin erin. Werd al twee jaar vermist.....
Omdat er daar in de wijde omtrek geen flitspalen staan, is de weg in de omgeving vrij bekend als racebaan, ook bij ondergetekende. 200+ kan en gebeurt daar regelmatig. Je moet 'm dan alleen wel 's nachts doen en in het midden rijden, want er zitten een aantal heel gemene hobbels in (verzakking van de ondergrond - veen). Ook zitten er een paar grote gaten in het asfalt bij de berm. Harder als 130 / 140 netjes op je baantje is al moeilijk genoeg.
Neem dan een strak geveerde auto als een R8 + een onkundige bestuurder + te hoge snelheid = foutje.
Ik kan 's nachts vanuit huis gewoon de betere motorfietsen gewoon aan horen zetten voor een verzetje, zeg maar. 80 hebben ze echt niet gereden.

P.s. Die weg is niet echt kaarsrecht trouwens.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten