RS4 vs M3 cs
- david
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 08:36
de auto zoals bereden is kost 108 000 euro...
daar koop je in duitsland een vorig model rs4 + rs6 voor. met de nodige modificaties & bpm
maar tja. de klanten waar audi op richt met de rs4 die kijken denk ik haast niet naar de prijs..
t lijkt mij in ieder geval sterk, want je kunt er zoveel ander speelgoed voor kopen.
daar koop je in duitsland een vorig model rs4 + rs6 voor. met de nodige modificaties & bpm
maar tja. de klanten waar audi op richt met de rs4 die kijken denk ik haast niet naar de prijs..
t lijkt mij in ieder geval sterk, want je kunt er zoveel ander speelgoed voor kopen.
-
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
http://static.8200rpm.com/Video_Section ... 200RPM.wmv
Vorig jaar met Frank Stippler (DTM) in de RS4 over de Ring meegereden, kort daarvoor zelf in een S4. Zie bovenstaande video. Wel een aardig ronde, alhoewel ik daar met Hielke al een keer over gesproken heb
Camera met 1 hand vasthouden is ook niet optimaal, maar het geeft wel een aardig beeld. Het was net donker aan het worden en de baan was ook nog een beetje vochtig hier en daar.
Vorig jaar met Frank Stippler (DTM) in de RS4 over de Ring meegereden, kort daarvoor zelf in een S4. Zie bovenstaande video. Wel een aardig ronde, alhoewel ik daar met Hielke al een keer over gesproken heb

Camera met 1 hand vasthouden is ook niet optimaal, maar het geeft wel een aardig beeld. Het was net donker aan het worden en de baan was ook nog een beetje vochtig hier en daar.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Rijd net een RS4 voor de toko langs, een auto van Century, diezelfde die ook in autovisie staat, mothafuck zeg GAAFFF geluid zeg. Had toevaliig vanochtend nog een 10 minuten staan te praten met de Audi verkoper toen ik de M3 vol peut flikkerde, die reed momenteel regelmatig in die RS4, maar zijn hart lag toch wel bij BMW :twisted:
Als ik tijd heb zal ik 's vragen of ik een proefrit kan rijden in die RS4.
Als ik tijd heb zal ik 's vragen of ik een proefrit kan rijden in die RS4.
- mrbbs
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Gisteren dus een uurtje de beschikking gehad over de 'nieuwe' Audi RS4.
Ze stuurden mij een 'piloot' mee ter begeleiding, maar de kerel viel wel nog mee.
Toen ik plaats nam merkte ik meteen de nauwe Recaro zitje op die je met de 'S'port stand op het stuur kon aanpassen naar je eigen lichaamsbouw.
Wel wat jammer dat ze geen gewoon volledig rond stuur in de wagen monteerden want zo'n stuur met een platte onderkant vind ik maar niks.
Hij vertelde mij ons een gevarieerd parcours voor te schuiven en we begonnen met wat kasseien: het moet gezegd, de wagen is bijzonder comfortabel, ook op slechte stukken.
De koppeling is vrij zacht voor een wagen met 420pk, en hij neemt erg gemakkelijk op. Toen ik wat snelheid kon maken trapte ik volop het gas in maar gebeurde er aanvankelijk maar weinig. Als je een turbomotor gewoon bent is dat wel even wennen. Maar de versnelling kwam er wel en die bleef ook komen. In zijn 3 piekte ik even tot 8250tpm en hoorde ik hem even tegen de rev-limiter gaan zoals je ook in het filmpje met Jacky/Vanina Ickx kan horen van www.audi.fr.
De motor is van zijn eerste tot zijn zesde versnelling vanaf 1000 toeren erg soepel, het is een sublieme motor laat dat zeker zijn en de roffel die hij laat horen vanaf 4500tpm is evenmin indrukwekkend. Ook van buitenaf is die nadrukkelijk aanwezig, kan je iemand de stuipen mee op het lijf jagen aan de verkeerslichten
De remmen zijn subliem, ondanks zijn hoge gewicht zijn deze fenomenaal, één van de best remmende auto's dat ik de afgelopen tijd heb mee gereden. Het verbaast me hoeveel remkracht ze naar de achteras krijgen en die ook heel erg effectief meeremt.
Ook uitwijkmaneuvres en remmen op ongelijke ondergrond hebben we even uitgeprobeerd en de wagen blijft erg stabiel.
In erg snelle bochten of afritten neigt hij wel te wiegen en voel je het gewicht wel van de wagen, maar anders moet ik wel toegeven dat Audi een heel goede wagen heeft gemaakt.
Alleen wist men mij te vertellen dat de S4 dezelfde motor zou hebben en je die naar hetzelfde vermogen zou kunnen brengen (mits aanpassing van de electronica), en dat voor 20.000 euro minder!
Al moet je het dan wel stellen met iets mindere remmen..
Wel geen wagen voor mij daar hij mij toch te zwaar is, maar een ideale auto voor iemand die sportief wil rijden en toch wat afstand moet rijden met de wagen.
Ze stuurden mij een 'piloot' mee ter begeleiding, maar de kerel viel wel nog mee.
Toen ik plaats nam merkte ik meteen de nauwe Recaro zitje op die je met de 'S'port stand op het stuur kon aanpassen naar je eigen lichaamsbouw.
Wel wat jammer dat ze geen gewoon volledig rond stuur in de wagen monteerden want zo'n stuur met een platte onderkant vind ik maar niks.
Hij vertelde mij ons een gevarieerd parcours voor te schuiven en we begonnen met wat kasseien: het moet gezegd, de wagen is bijzonder comfortabel, ook op slechte stukken.
De koppeling is vrij zacht voor een wagen met 420pk, en hij neemt erg gemakkelijk op. Toen ik wat snelheid kon maken trapte ik volop het gas in maar gebeurde er aanvankelijk maar weinig. Als je een turbomotor gewoon bent is dat wel even wennen. Maar de versnelling kwam er wel en die bleef ook komen. In zijn 3 piekte ik even tot 8250tpm en hoorde ik hem even tegen de rev-limiter gaan zoals je ook in het filmpje met Jacky/Vanina Ickx kan horen van www.audi.fr.
De motor is van zijn eerste tot zijn zesde versnelling vanaf 1000 toeren erg soepel, het is een sublieme motor laat dat zeker zijn en de roffel die hij laat horen vanaf 4500tpm is evenmin indrukwekkend. Ook van buitenaf is die nadrukkelijk aanwezig, kan je iemand de stuipen mee op het lijf jagen aan de verkeerslichten

De remmen zijn subliem, ondanks zijn hoge gewicht zijn deze fenomenaal, één van de best remmende auto's dat ik de afgelopen tijd heb mee gereden. Het verbaast me hoeveel remkracht ze naar de achteras krijgen en die ook heel erg effectief meeremt.
Ook uitwijkmaneuvres en remmen op ongelijke ondergrond hebben we even uitgeprobeerd en de wagen blijft erg stabiel.
In erg snelle bochten of afritten neigt hij wel te wiegen en voel je het gewicht wel van de wagen, maar anders moet ik wel toegeven dat Audi een heel goede wagen heeft gemaakt.
Alleen wist men mij te vertellen dat de S4 dezelfde motor zou hebben en je die naar hetzelfde vermogen zou kunnen brengen (mits aanpassing van de electronica), en dat voor 20.000 euro minder!
Al moet je het dan wel stellen met iets mindere remmen..
Wel geen wagen voor mij daar hij mij toch te zwaar is, maar een ideale auto voor iemand die sportief wil rijden en toch wat afstand moet rijden met de wagen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- mrbbs
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- filip Dehond
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 00:14
- Locatie: London
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Google [Bot], GRzep, matthyssie en 7 gasten