Bedankt voor de leuke antwoorden tot zover!
Even wat meer tekst van mijn kant.
De A4 (zakelijke auto) blijft gewoon; ik zit al ruim boven de 500km prive dit jaar dus bijtelling kan er dit jaar toch niet meer uit. Ik ga wel kijken of het een 'mogelijkheid' is de GT3 ook puur prive en de A4 puur zakelijk te rijden. Denk alleen niet dat dat helemaal opgaat, maar voor een kleine 600 euro per maand is het de moeite waard het te proberen.
De auto is dus een 996 GT3 MkII met af fabriek het clubsport pakket. Dit houdt onder andere in een rolkooi en race kuipjes met Nomax brandvrije bekleding. De reden dat ik voor een GT3 ben gaan kijken is als volgt. Op de laatste Papenburg zat ik mezelf geweldig op te vreten; iedereen zo haaks als het maar kan en ik een beetje te trutten in de Quattro. Ik was er dus 'klaar' mee; RWD erbij! Maar wat?
Ik had voor mezelf een aantal opties, waarbij een E46 M3 (CSL) en een Porsche 993 C2S in voorkwamen. Daar heb ik goed naar gaan zoeken, informatie inwinnen etc. De E46 viel al snel af; bij een mooie zit er nog flink wat afschrijving op (%) en ik was / ben bang dat hij me snel gaat vervelen. Steve boodt mij de laatste Papenburg aan een paar rondjes in zijn prachtige CSL te rijden/driften. Echt een topauto! Maar direct het eerste rondje ging die al zo makelijk dwars; daar zou voor mij weinig uitdaging in zitten.
Vervolgens maar de focus op een 993 C2S... ook daar mijn bedenkingen bij. Er staan in NL beslist een paar mooie te koop, maar 1. wil je die gaan gebruiken voor trackdays / driften, 2. wil je in een 12 jaar oude auto gaan rijden en 3. niet altijd de juiste opties (bv met sper zijn er heel weinig geleverd) viel die ook af.
Wat dan?!
GT3 dus
Ook daar heb ik me in verdiept en voor mezelf maar de knoop doorgehakt dat als je echt wat wil met een stuk uitdaging maar ook een stuk snelheid je eigenlijk niet om een GT3 heen kan. Ik keek regelmatig naar een hoop GT3-en te koop in Europa (kreeg zelfs links vanuit de USA!) en plots staat er hier in de stad een Clubsport te koop! De auto was medio juni al op internet gezet terwijl die afgelopen vrijdag pas binnen zou komen. Zaterdag stond ik om 10u op de stoep voor een proefrit en niet veel later was de deal zo goed als rond!
Ik ga de auto dus voornamelijk als driving fun 'tool' gebruiken. Trackdays, Nordschleife en driften. Ik kan de auto waarschijnlijk volgende week woensdag ophalen, 's middags ben ik uitgenodigd voor een circuitdag op Assen en gaat die natuurlijk gelijk mee! Brullen met die spullen
Jeroen; mijn E30 was een ideale auto om mee naar huis te rijden, maar volgens mij wordt de GT3 wat eenkennig
Stephane; Arsenal 'thuis' wordt een makkie!