Gereden: 125i Coupe Performance parts

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 26 jul 2008, 17:10

allen schreef:Kijk als je een Exige leuker vind sturen moet je imho vooral niet moeilijk gaan denken:
[img:600:450]http://www.lotuscars.nl/site/fotos/A_12 ... 0_1053.jpg[/img]
Komt uit 2006 en heeft ongeveer 15k gereden. Vraagprijs van v/d Kooi is 53,5k en de restwaarde zal een stuk beter zijn dan een 125i. Smoesjes dat het niet praktisch is moet je dan niet mee aankomen. Dat is een Mk1 ook niet. Ik heb het geld niet liggen hier, maar anders hoefde ik geen seconde te twijfelen. Wat witte stickertuning erop en gaan! 8)
Ja dies ook leuk, heb de eigenaar wel eens gesproken zat ook veel op PH en heb de auto en hem ook gezien toen hij hem net had op Lelystad tijdens lotus on track :lol: aldus hier de foto die ik maakte daarvan>>

[IMG:895:688]http://img456.imageshack.us/img456/258/ ... ear3kc.jpg[/img]

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 jul 2008, 17:17

Niet praktisch, maar wel ontzettend gaaf zo`n ding..........................

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 26 jul 2008, 17:17

Hans, als ik m'n huis opnieuw zou willen inrichten en je voor kwam rijden met een 1 serie had ik je nooit aangenomen. Dat beloofd namelijk niet veel goeds voor het huis. :twisted:

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Tom van H. » 26 jul 2008, 17:44

allen schreef:Hans, als ik m'n huis opnieuw zou willen inrichten en je voor kwam rijden met een 1 serie had ik je nooit aangenomen. Dat beloofd namelijk niet veel goeds voor het huis. :twisted:
Lol, je slaat de spijker op de kop!
Bij mij zou je er ook niet inkomen ivm "andere kijk op estethiek" :D (en dat zeg ik als bmw rijder!)
Een exige getuigt dan al meer van goede smaak :D

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 26 jul 2008, 19:22

Lol@Allen :lol: Daar heb je helemaal gelijk in.. er zal maar met een M3 cs een matras afgeleverd worden.. dan slaap je toch niet meer lekker :wink:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 26 jul 2008, 20:52

:lol:
Had jij je clubman al verkocht? Zo niet, zou ik die lekker houden voor de zaak. Vind ik veel mooier!

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 26 jul 2008, 21:01

Ik ben weer met deze bezig.. maandag valt de keuze.. maar dan wordt die goed aangepakt, bewerkt kop, nokkenas, 16% pulley, 6pots remmen, Works stoelen.. etc.. op naar de 250pk.. Laatste nieuwe GP in Nederland GP1005

[img:538:397]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/3542.jpg[/img]
8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 26 jul 2008, 21:42

heel erg stoer/compact zo 8)

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 26 jul 2008, 23:28

Hans terug in de MINI GP
Knot weer terug in zijn M3 GT
Rico, is die CS al weg?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 jul 2008, 00:19

Hans mijn klanten namen me nooit serieus met een Mini :wink:


Marcel de CS staat gewoon nog in de garage... Maar als we het toch over terugnemen hebben, ik heb hele leuke hatches gehad :lol: :lol: :lol: :lol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 27 jul 2008, 00:38

Vrijdag overigens nog over gehad met een klant. Een auto kopen die je echt leuk vind kan nog best eens problematisch zijn. In sommige culturen staat een bepaald merk auto gewoon voor succes. Met een 5 jaar oude E klasse van 25k kom je succesvoller over dan een 50k Mini. Een bekrompen gedachte, maar het is niet anders. :?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40165
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 27 jul 2008, 01:00

Tsja.. 218pk te weinig...? Net wat je gewend bent. Ik stap vanuit de 110pk civic en zal de acceleratie vanaf 130 in zn 6 best oke vinden... ;)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 27 jul 2008, 01:31

Hans GP1630 schreef:Ik ben weer met deze bezig.. maandag valt de keuze.. maar dan wordt die goed aangepakt, bewerkt kop, nokkenas, 16% pulley, 6pots remmen, Works stoelen.. etc.. op naar de 250pk.. Laatste nieuwe GP in Nederland GP1005

[img:538:397]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/3542.jpg[/img]
8)
Snap het best, ik vind de GP véél mooier dan de Clubman 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 28 jul 2008, 01:19

Hans, even serieus, maar als jij de 125i coupe langzaam vindt en niet goed vindt sturen, dan vrees ik dat jij dus definitief verneukt bent vanwege je referentiekader.

130i 3-deurs moet je toch proberen. Voor de rest houdt het naast de Mini denk ik echt op.

Trouwens, overweeg je de Renault R26-R niet ? PROBEER MAN !

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 28 jul 2008, 10:58

Ben ik dan de enige die hier last van heeft.. ik wil het wel eens weten van een BMW 1-serie rijder die ook wel eens in een Mini of Lotus etc gereden heeft.. Het is niet dat de BMW slecht stuurt, ik denk dat die het op het circuit (met lange bochten) best goed doet, maar voor dagelijks gebruik in de randstad heb je gewoon meer lol in een Mini, misschien is verhuizen een optie om lol te hebben met een BMW :lol:
Het is idd wat je zegt misschien verlang ik wel teveel van die BMW.. maaar.. Godv@$#?* dat ding mag toch wel goed rijden voor dat geld!
En die Renault R26 lijkt me wel gaaf ding om te rijden.. maarja, hij ziet er niet uit! Ik ga toch eens kijken bij Renault :wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 28 jul 2008, 11:45

Ha Hans!

Heb je de 125i op het strand van Hoek van Holland getest? :wink: Mijn God, wat een wind-lawaai toen je me belde door je mobiele telefoon heen. Jouw ervaringen zijn de jouwe, en dat is zo als het is, niets meer, niets minder. Misschien dat er - iets van objectieve geluiden - aan jouw betoog toegevoegd kunnen worden. En, dat is nu echt iets voor mij om te doen ( :lol: :lol: )

- Performance Parts. Mooi? Is een kwestie van smaak. Is bedoeld voor 'het leuk' en daar is niets mis mee. Ik overweeg ze niet. Het is wel zo dat wanneer je 'emotie-meter' op 'nu-gaat-het-gebeuren!!' staat door de looks van de Performance Parts, en dan met 218pk/1500 kg, gaat rijden, je wat bedrogen uitkomt. 218pk is geen .35i blok. Ik zie soms pimp auto's rijden alsof het racemonsters zijn, met een 1.9tdi. Alles is goed, zou ik zeggen. Smaken verschillen.

- Het BMW 218 pk blok. Heb ik ook in gereden, in de 3 serie Coupe. Ik moet zeggen, ik vond het een heel goed blok. Zeer gelijkmatig, 'smooth' geluidje. Helemaal niet sloom. Prachtige loop cultuur. Eigenlijk heel erg goed. Nee, geen 350pk bi-turbo power. Maar Hans, zelfs een E90M3 heeft geen enkele kans in een sprintje tegen een bijv. 135i van 130-220 in 6 :wink: . Ik zou zeggen: Prima blok, alleen dus niet iets voor jou.

- Onderstel. Ik vind het onderstel van mijn 1 Coupe M onderstel wel veel beter dan mijn voormalige Works. Ja, inderdaad softer, maar veel koersvaster onder moeilijke omstandigheden. Eingelijk heel veel stappen beter.

Nou, dit zijn zo mijn toevoegingen.

Groetjes, Ferdinand

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 28 jul 2008, 11:51

Hans je begrijpt mij niet. Je kunt de auto toch niet vergelijken met een Mini ?

Iedereen weet dat een Mini rijdt als een kart. Zelfs de basis 1.6 rijdt al geweldig in de bochten.

Al het andere komt niet eens in de buurt. En het eerste dat kennelijk een beetje in de buurt komt lijkt voor de meesten de 1-serie te zijn.

Wat ik wil zeggen, is dat als jij de 1-serie niks vindt, er op de markt helemaal weinig van je gading zal zijn !

Dat bedoelde ik meer. Je referentiekader (Mini GP) is gewoon zo sterk, dat al het andere niet in de buurt komt.

Maar goed, een 130i Dre edition zou je misschien kunnen bekoren. Anders zou ik toch echt de Renault Megan R26-R proberen.

Unieke auto die je alles geeft wat je wenst (behalve uiterlijk) maar geloof me, daar kun je aan wennen en het belangrijkste:

JE HOUDT GEWOON MINIMAAL EUR 15.000 OVER MAN !

Paul

Bericht door Paul » 28 jul 2008, 12:14

Stond gisteren een 135i vol in de performance parts..

Alles wat er maar te krijgen is zat er op... dikke remmen! vette stoelen, veel carbon... super!

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 28 jul 2008, 12:46

Rico v Velzen schreef:Hans die nieuwe modellen hebben allemaal electrische stuurbekrachtiging gekregen. Laatst had ik een 118d mee als leenauto, ook met dezelfde stuurbekrachtiging..voelt inderdaad een beetje doods rond de middenstand. Vind ik behoorlijk tegenvallen in vergelijk met mijn 325i en de 130i die ik heb gehad, die hebben namelijk beide hydraulische bekrachtiging.
Valt volgensmij wel mee mijn 118d stuurt wel vrij direct, en weinig last van dooie stukken in het midden.Ik ben ze nog niet tegen gekomen.
Ook stuurt een 1 serie vele malen beter dan een Mini, welke versie dan ook, heb in alle versies gereden op de GP na;) Maar dat kan echt niet op tegen RWD!

Onderstuur is eng! :shock: :lol: 8)

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 28 jul 2008, 13:32

Jelmer850i schreef: Valt volgensmij wel mee mijn 118d stuurt wel vrij direct, en weinig last van dooie stukken in het midden.Ik ben ze nog niet tegen gekomen.
Ook stuurt een 1 serie vele malen beter dan een Mini, welke versie dan ook, heb in alle versies gereden op de GP na;) Maar dat kan echt niet op tegen RWD!

Onderstuur is eng! :shock: :lol: 8)
Een 1-serie is standaard toch juist erg onderstuurd afgesteld? Zie alle aanpassingen die er nodig zijn om het een beetje leuk (overstuurd) te laten rijden (spacers, velgen niet breder dan maat x, etc).

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 28 jul 2008, 14:06

Jelmer haalt het onderstuur en sturen beetje door elkaar :)

Ik bedoelde eigenlijk het stuurgevoel, de directheid van het reageren van de auto op stuurbewegingen, de balans die daarbij voelbaar is. Dit is bij een kart het meest bijzonder. De Mini volgt denk ik op plek 2 en de 1-serie op plek 3 waarbij dit naast de 50/50 gewichtsverdeling met name veroorzaakt wordt doordat de voorwielen zich niet bezig hoeven houden met de aandrijving.

Speedsters, Lotussen etc daargelaten natuurlijk want die zijn natuurlijk nog strakker.

Maar serieus, voor Hans houdt het echt een beetje op denk ik ...

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 28 jul 2008, 15:31

@Accuboy: sturen doe je met de achterste wielen! 8)

Nee maar ik vindt de 1 juist wel erg lekker sturen, en is vrij direct met ook kleine stuuruitslagen. Hiervoor had ik overigens een 850i erbij , die had me wel een heel partij 'stuurloos' center. Dus dat sturen was echt stukken minder.

Maar goed, wat is er beter? Lotus?
FWD vindt ik eigenlijk nooit lekker sturen, beetje vol gas een bochtje door en huppakeee onderstuur :roll: (dan kan ie nog zo goed sturen, maar als je geen grip hebt met de voorbanden, dan heb je wel een gigantisch stuurloos stuur :mrgreen:

Gebruikersavatar
Rodney
Berichten: 683
Lid geworden op: 13 mar 2008, 17:33
Locatie: Schiedam

Bericht door Rodney » 28 jul 2008, 15:43

Was deze auto van bmw den haag:)?

Zoja dan stond hij gister naast me bij bmwexperience :wink:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 28 jul 2008, 16:10

BmwfreakieNL schreef:Was deze auto van bmw den haag:)?

Zoja dan stond hij gister naast me bij bmwexperience :wink:
Aha, is die toch nog gegaan :wink: Mooi ding he!

@macboy, je heb gelijk.. ben verpest :lol: En natuurlijk is het leuker met een RWD (heb de Dax nog) maar het ging hier idd alleen maar om het stuurgevoel en gebrek aan vermogen (of gewoon te zwaar)
Viel me op dat de DF-held '1-serie' ook gewoon onderstuur heeft, tuurlijk voel je geen krachten in het stuur zoals bij de Mini maar geeft wel mooi de grens aan en daardoor is deze makkelijk op de grens te rijden.. maar ik hou er over op! Ben blij dat ik met deze 125i Coupe heb mogen rijden en heb genoten en zeker van het uitlaat geluid! Laat die carbon airbox maar lekker zitten want die hoor je toch niet.. misschien een 130i 2 deurs met Performance uitlaat en Dre onderstel met sper, dat zal een wereld van verschil zijn, maarja dan zit ik op €53000,- :?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 28 jul 2008, 16:40

53K vind ik meevallen, mijn 123d zit op 60K :!:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bleu_dust en 1 gast