Met drank op achter het stuur
- RVV
Ik drink nooit geen alcohol. Dus rijden ook niet.
Verder snap ik niet ook het nut van 1 of 2 biertjes drinken.. Da's netzo iets als half neuken...
Uit de tijd dat ik nog wel eens flink wilde doorzakken, zeg maar mijn staptijd was het alleen maar leuk om ook door te zakken. Waarom drink je anders alcohol ? Toch niet omdat het zol lekker is toch ? Sinasje smaakt nog altijd beter als het maar bij 2 blijft.
Verder snap ik niet ook het nut van 1 of 2 biertjes drinken.. Da's netzo iets als half neuken...

Uit de tijd dat ik nog wel eens flink wilde doorzakken, zeg maar mijn staptijd was het alleen maar leuk om ook door te zakken. Waarom drink je anders alcohol ? Toch niet omdat het zol lekker is toch ? Sinasje smaakt nog altijd beter als het maar bij 2 blijft.
-
Rico v Velzen schreef:Ik drink nooit geen alcohol. Dus rijden ook niet.
Verder snap ik niet ook het nut van 1 of 2 biertjes drinken.. Da's netzo iets als half neuken...![]()
![]()
![]()
niks van waar. Ikzelf kan zeer slecht tegen de drank, als ik teveel drink word ik duizelig en erg ziek, niet leuk dus. Toch drink ik bijna dagelijks een biertje of 2 of een mixje. Waarom, omdat ik dit gewoon lekker vind en het heeft vooralsnog een ontspannend effect op mij. Ik vind de redenering dat je alleen moet drinken om bezopen te raken nogal kort door de bocht. Een goede rum of whisky zuip je toch niet in liters naar binnen?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
+1hugo schreef:Rico v Velzen schreef:Ik drink nooit geen alcohol. Dus rijden ook niet.
Verder snap ik niet ook het nut van 1 of 2 biertjes drinken.. Da's netzo iets als half neuken...![]()
![]()
![]()
niks van waar. Ikzelf kan zeer slecht tegen de drank, als ik teveel drink word ik duizelig en erg ziek, niet leuk dus. Toch drink ik bijna dagelijks een biertje of 2 of een mixje. Waarom, omdat ik dit gewoon lekker vind en het heeft vooralsnog een ontspannend effect op mij. Ik vind de redenering dat je alleen moet drinken om bezopen te raken nogal kort door de bocht. Een goede rum of whisky zuip je toch niet in liters naar binnen?
Inderdaad. Ik ben eigenlijk nooit dronken en ook amper geweest, toch hou ik van alcohol, zowel bier, wijn als sterke drank. Drink door de weeks ook regelmatig een paar borreltjes, biertjes of wijntjes op een avond. Is genieten. Ik drink niet om er bezopen van te worden maar gewoon omdat ik het lekker vind.

-
- RVV
- Knot
Tsja.. ik snap dat ook niet zo dat mensen link worden als ze zien dat iemand met een paar biertjes/wijntjes achter het stuur stapt...Casper schreef: Trouwens verdacht veel geheel-onthouders hier...In mijn vriendengroep is het altijd bokken als er een bob nodig is
Als ik de bob ben dan ben ik 100% nuchter maar ga ik wel volle pijp, volle toeren naar huis, toch niks gedronken.... waar is er meer risico... zeg t maar 8)
-
Tja als ik 1 wijntje drink, dan voel ik me al licht in m'n hoofd worden. Voor mij zouden dus 2 biertjes al veel te veel van het goede zijn.
Zit me altijd te verbazen over mijn collega's in Brussel. Die gasten lunchen met flessen wijn erbij, om vervolgens hun baas naar de volgende afspraak te rijden.
Sterker nog, moest ooit tot in de late uurtjes in Luik zijn en ging dineren met een andere chauffeur. Kerel bleef maar drinken en vervolgens besloot zijn baas om zelf maar te gaan rijden

Zit me altijd te verbazen over mijn collega's in Brussel. Die gasten lunchen met flessen wijn erbij, om vervolgens hun baas naar de volgende afspraak te rijden.
Sterker nog, moest ooit tot in de late uurtjes in Luik zijn en ging dineren met een andere chauffeur. Kerel bleef maar drinken en vervolgens besloot zijn baas om zelf maar te gaan rijden

-
- Auto: A5 SB, 993, 330ci, Ducati 1098
Gebeurt niet vaak want m'n vrouw drinkt niet, maar als ik alleen weg ben oid dan gewoon binnen de wettelijke grenzen, dus meer dan 2 a 3 drankjes op een hele avond gebeurt niet. Glaasje wijn smaakt me bij de meeste hoofdgerechten toch beter dan cola light.
Heb wat moeite met mensen die dit veroordelen, tenzij ze zelf Joseph Alois Ratzinger heten.
Heb wat moeite met mensen die dit veroordelen, tenzij ze zelf Joseph Alois Ratzinger heten.
-
-
- Geelhoed
Je wil de verkeersveiligheid cijfers in Belgenland dan ook niet zien...Marcel van Meerbeek schreef: Zit me altijd te verbazen over mijn collega's in Brussel. Die gasten lunchen met flessen wijn erbij, om vervolgens hun baas naar de volgende afspraak te rijden.
Sterker nog, moest ooit tot in de late uurtjes in Luik zijn en ging dineren met een andere chauffeur. Kerel bleef maar drinken en vervolgens besloot zijn baas om zelf maar te gaan rijden![]()
![]()

- Jochem Vaartjes
Ik drink nooit tijdens het rijden! Maar daarvoor kan ik best 1,2,3,4,5,6 biertjes drinken. Dit hangt af van de omstandigheden, welk merk bier ook trouwens. Bij een dikke BBQ kan ik makkelijk wat meer hebben. Ik weet zelf wanneer ik wel of niet kan rijden, dat voel ik wel aan. Ook de afstand die ik moet afleggen om naar huis te komen doet er bij mij wel toe. Ik laat makkelijk de auto staan als het binnen een uur te lopen is.
-
- Auto: A5 SB, 993, 330ci, Ducati 1098
Tsja, als je dezelfde lijn doortrekt voor snelheid en er dus geen moeite mee hebt dat iemand die 150 op de snelweg rijdt zichzelf kapotrijdt zou ik het snappen. (heel DF gok ik zo)Nandor schreef:Als ze zichzelf kapot rijden heb ik daar ook minder moeite mee. Vaak is het echter dat zij er wel gewoon vandaan lopen en de ander niet, vandaar dus.Tsja.. ik snap dat ook niet zo dat mensen link worden als ze zien dat iemand met een paar biertjes/wijntjes achter het stuur stapt...
N.
Zowel snelheid als alcohol beinvloeden de veiligheid, al kijkt elk van de 2 kampen daar meestal precies tegenovergesteld tegenaan.
Let wel, ik heb het puur over de mensen die zich aan de wettelijk gestelde grenzen houden (wat voor die snelheid dus niet eens zo is). Bezopen achter het stuur heb ik geen goed woord voor over.
- Maik
Eens met Rudie.
Er zijn meerdere situaties te bedenken die meer risico tijdens het rijden geven.
Blijft iedereen bv thuis tijdens een (zware) regenbui? Verhoogd risico op een klapper.
Als je na een dag hard werken wat meer vermoeid dan normaal achter het stuur stapt? Etc, etc.
Als een normaal gestel hebt en 2 of 3 biertjes op hebt dan vind ik het allemaal wel meevallen.
Er zijn meerdere situaties te bedenken die meer risico tijdens het rijden geven.
Blijft iedereen bv thuis tijdens een (zware) regenbui? Verhoogd risico op een klapper.
Als je na een dag hard werken wat meer vermoeid dan normaal achter het stuur stapt? Etc, etc.
Als een normaal gestel hebt en 2 of 3 biertjes op hebt dan vind ik het allemaal wel meevallen.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Bij (ik dacht) 5th gear eens een test gezien. Lieten ze 2 mensen enkele uren lang rondjes rijden op een ovale baan, met als opdracht om tussen de witte lijnen te blijven. De ene persoon had veel te veel drank op, de andere was oververmoeid. De persoon met drank lukte het keurig om tussen de lijnen te blijven, de vermoeide persoon moest constant corrigeren en bleef er keer op keer niet binnen.
De verklaring was zoiets als dat mensen met drank op zich opzich nog wel redelijk kunnen concentreren maar dan vooral op 1 ding, ze zien minder wat er om hen heen gebeurd, beetje tunnelvisie dus.
Anyway, was wel een interessante test.
En naast drank zijn er natuurlijk ontzettend veel oorzaken waardoor mensen minder goed rijden, zoals vermoeidheid, stress, ruzie, aandacht bij de radio, gesprekken met mede-passagiers, hoofdpijn etc. etc. Zoals Maik al zegt hierboven.
De verklaring was zoiets als dat mensen met drank op zich opzich nog wel redelijk kunnen concentreren maar dan vooral op 1 ding, ze zien minder wat er om hen heen gebeurd, beetje tunnelvisie dus.
Anyway, was wel een interessante test.
En naast drank zijn er natuurlijk ontzettend veel oorzaken waardoor mensen minder goed rijden, zoals vermoeidheid, stress, ruzie, aandacht bij de radio, gesprekken met mede-passagiers, hoofdpijn etc. etc. Zoals Maik al zegt hierboven.
- Edwin van der Velden