"nieuwe" auto ideeën gevraagd

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 16 jul 2008, 13:41

Ik vond de prijzen van de 147 nog wel stevig te noemen tenzij er nogal wat kilometers op staan en dan kom je weer op het feit dat je er ooit nog weer eens vanaf wil.

Qua rijden is een Ibiza niet veel spectalairder dan een Polo als je het mij vraagt. Sterker nog de Ibiza is gebaseerd op de Golf 4 (heeft daarom ook nog een hoop kwaaltjes van de Golf 4 :? )terwijl de Polo op zich zelfstaand is ontworpen en daarom eigenlijk ook beter is. Dat een Ibiza leuker zou zijn zit em puur in de afstemming dan. Gooi een Eibach Pro kit onder de Polo en een setje lage banden en ik weet zeker dat deze beter op de weg ligt :wink: De Seat oogt wel stukken stoerder, dat zeker :D

Ligt er in de Clio ook niet een lekker dieseltje met een hoop power? Blijf ik ook een leuke auto vinden al zijn Rene's ervaringen met Renault wat minder :wink:

Als je meer participatie in dit draadje wenst Ilija dan moet je even BMW in het onderwerp zetten :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 16 jul 2008, 14:38

Nee maar het eerste off topic gedeelte was ook enkel maar off topic :) zo bedoelde ik het meer.

Maar ik bedoelde niet dat de Ibiza beter rijdt. Je leest niet goed. Ik zeg ook duidelijk dat de Polo de betere auto is.

Maar waar het ons met name om gaat is een stuk emotie. Een Polo is niet bepaald een aansprekende auto.

Een Seat biedt veel meer emotie, blijkt zelfs uit hun slogan auto emoción.

Dit zie je terug in het uiterlijk, interieur e.d.

Tis maar net wat Rene wil. Als hij gewoon een goed van A naar B vervoermiddel zoekt, dan heb je geen betere keus dan de Polo 1.9TDI 130 pk, dat staat wel vast denk ik :)

Niall

Bericht door Niall » 16 jul 2008, 16:27

ibiza deelt hetzelfde platform als de polo en de fabia, alleen is de demperafstelling bij de ibiza snoeihard, onder het moto dat is sportief.

En Niels die kwalen zijn gewoon VW-generieke kwalen :lol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 jul 2008, 00:20

Scotsman schreef:ibiza deelt hetzelfde platform als de polo en de fabia, alleen is de demperafstelling bij de ibiza snoeihard, onder het moto dat is sportief.

En Niels die kwalen zijn gewoon VW-generieke kwalen :lol:
Kan het alleen maar met je eens zijn helaas. De motor maakt wel een hoop goed en om te zien vind ik het toch wel de meest stoere in het B-segment :D

Niall

Bericht door Niall » 17 jul 2008, 09:22

Snelle koektrommel zeker met een JD Chippie :lol: Heb er nog elke dag plezier mee, alleen woon ik net zoals René in de regio Eindhoven en daar zijn er al 3 gestolen in even zoveel weken. Dus ben ik bang dat ie 's morgens er niet meer staat :?

Rene van Grinsven

Bericht door Rene van Grinsven » 20 jul 2008, 19:40

En daar ben ik eerlijk gezegd ook bang voor. Het liefst zou ik exact dezelfde wagen willen als ik had. Maar tegelijkertijd zie ik me zelf dan om het uur naar buiten lopen om te kijken of ie er nog staat, en elke dag als ik naar mijn werk wil hopen dat mijn auto er nog is.

Misschien overdreven, en moet ik mijn lol in autorijden op gaan geven omdat mijn auto misschien gestolen kan worden... ? Ik weet het niet.

Natuurlijk kan ik er een alarm op laten zetten maar is dat voldoende om te zorgen dat ze 'm niet mee gaan nemen ?

Plaats reactie