En ik heb nog wel heel veel meningen hierover maar dat draait alleen maar op elllende uit
rookverbod horeca!!!!!!
- Mike S.
- Auto: M135i
-
Tom
Same here.Wouter81 schreef:Ik ga er niet in mee. Ik rook niet en heb nooit gerookt maar vind het wederom een stukje vrijheid wat wordt afgenomen. Nu is het roken, over een paar jaar mag alcohol vast ook niet meer. Zo wordt van hogerhand precies bepaald wat wel en niet goed voor ons is, zelf nadenken en eigen gezond verstand is niet meer nodig, Den Haag denkt wel voor ons.
IK vind roken echt smerig, nooit gedaan ook, heb zelf ook wat jaartjes in de horeca gewerkt en vind dat hele rookverbod onzin.
- RutgerK
Roken blijft een bovengemiddeld slechte gewoonte en de startende roker begint omdat roken geassocieerd wordt met stoer en gezelligheid. Daarnaast heeft het roken een effect op een fysiek grote omgeving in tegenstelling tot alcohol. Zou een sigaret puur en alleen betrekking hebben op de roker zelf dan was het verbod er nooit gekomen.
-
Marc R
Ben dr echt blij mee,niet in het minst omdat mijn GF eindelijk besloten heeft te stoppen nu met dit verbod.
Verder valt mij de opmerking van Luco op over dat de lucht van drank en zweet wel uit te wassen is.
Daar wil ik graag aan toevoegen dat die 2 geuren in ieder geval niet kankerverwekkend zijn zijn voor mij als super anti roker.
Drank en zweet heb ik VEEL minder moeite mee als die kutrook.
Mark my words: over 15/20 jaar is roken compeet uit de samenleving verdreven....heerlijk.
Verder valt mij de opmerking van Luco op over dat de lucht van drank en zweet wel uit te wassen is.
Daar wil ik graag aan toevoegen dat die 2 geuren in ieder geval niet kankerverwekkend zijn zijn voor mij als super anti roker.
Mark my words: over 15/20 jaar is roken compeet uit de samenleving verdreven....heerlijk.
-
Luco
Er stonden ook smilies bij MarcMarc RS4 schreef:Ben dr echt blij mee,niet in het minst omdat mijn GF eindelijk besloten heeft te stoppen nu met dit verbod.
Verder weet iedere roker dat het niet gezond is om het te doen.
Zo simpel is het.
Maar over doodsoorzaken door roken en dergelijke vind ik wat overdreven.
Omdat het ongezond is maar verbieden
Wat is dan het volgende wat verboden wordt omdat het dodelijk KAN zijn of omdat het ongezond is:?:
Autorijden?
Autosport?
Motorsport?
Drank?
Dan zal er veel overblijven.
Liever 13 jaar korter leven en gedaan hebben wat je wilde doen, dan 13 jaar langer leven en als een soort muurbloempje hebben geleefd.
Op zich heb ik geen moeite met een rookverbod op bepaalde plaatsen, maar de reden is een beetje overdreven en ik ben benieuwd wat er nog meer gaat volgen behalve het roken.
Trouwens een leuk weetje, dit verbod is opgesteld in de tabakswet ofzoiets, ze kunnen er dus niks aan doen als je in een restaurant een 100% joint gaat zitten roken waar geen tabak in zit
Lekker eten en nog stoned ook
- wjn
Gelukkig worden hier dingen tegengesproken, een paar post eerder staat dat longkanker bij niet-rokers uiterst zeldzaam is (ik ga trouwens geen bronnen controleren oid.). Dus blijkbaar weinig effect op de omgeving.RutgerK schreef:Roken blijft een bovengemiddeld slechte gewoonte en de startende roker begint omdat roken geassocieerd wordt met stoer en gezelligheid. Daarnaast heeft het roken een effect op een fysiek grote omgeving in tegenstelling tot alcohol. Zou een sigaret puur en alleen betrekking hebben op de roker zelf dan was het verbod er nooit gekomen.
(Klopt waarschijnlijk wel, want de schadelijke stoffen blijven voor het merendeel in de longen/luchtwegen van de roker achter.)
Als niet-roker vind ik dit verbod onzin, de zoveelste betutteling. Steeds meer zaken werden sowieso al rookvrij of hadden een aparte rookruimte, dit verbod was helemaal niet nodig geweest.
Ik erger me eerder aan alle weggegooide peuken op straat, en dankzij het rookverbod wordt dit "probleem" op straat alleen maar erger.
Wie gaat trouwens controleren? Het zoveelste verbod wat slecht te controleren valt, dus alle andere verboden kunnen we ook aan ons laars lappen. Er is toch een kleine pakkans. (ff gechargeerd)
Hoe wordt de daling in "rook"accijnsen opgevangen?? Juist, door verhoging van andere accijnsen (diesel bijv.).
Nieuws al gehoord dat er te weinig fruit gegeten wordt? Straks moet je verplicht fruit eten in Nederland. Alle kroegen (alcohol) verbieden en fruit-cafés openen.
-
Marc R
Luco, mijn post van daarnet is niet op jou gericht maar meer bedoeld als een aanvulling op.luco hornsveld schreef:Er stonden ook smilies bij MarcMarc RS4 schreef:Ben dr echt blij mee,niet in het minst omdat mijn GF eindelijk besloten heeft te stoppen nu met dit verbod.
Mark my words: over 15/20 jaar is roken compeet uit de samenleving verdreven....heerlijk.![]()
![]()
Verder weet iedere roker dat het niet gezond is om het te doen.
Zo simpel is het.
Maar over doodsoorzaken door roken en dergelijke vind ik wat overdreven.
Omdat het ongezond is maar verbieden:
Wat is dan het volgende wat verboden wordt omdat het dodelijk KAN zijn of omdat het ongezond is:?:
Autorijden?
Autosport?
Motorsport?
Drank?
Dan zal er veel overblijven.
Liever 13 jaar korter leven en gedaan hebben wat je wilde doen, dan 13 jaar langer leven en als een soort muurbloempje hebben geleefd.
Op zich heb ik geen moeite met een rookverbod op bepaalde plaatsen, maar de reden is een beetje overdreven en ik ben benieuwd wat er nog meer gaat volgen behalve het roken.
Trouwens een leuk weetje, dit verbod is opgesteld in de tabakswet ofzoiets, ze kunnen er dus niks aan doen als je in een restaurant een 100% joint gaat zitten roken waar geen tabak in zit![]()
![]()
![]()
![]()
Lekker eten en nog stoned ook![]()
Ik rook niet maar ik leef zeer zeker niet als een muurbloempje..
volgende week weer naar dancevalley.............
- Sjoerd
Mag dit nog wel? 
[img:600:400]http://streetfighterfactory.motorspot.n ... urnout.jpg[/img]
Ik ben er ook blij mee, alleen wat ik nu wel denk is omdat rook zo'n overheersende geur is je andere dingen gaat ruiken; zweet, foute aftershave ed....
[img:600:400]http://streetfighterfactory.motorspot.n ... urnout.jpg[/img]
Ik ben er ook blij mee, alleen wat ik nu wel denk is omdat rook zo'n overheersende geur is je andere dingen gaat ruiken; zweet, foute aftershave ed....
- InjectTheVenom
Hier ga ik me bij aansluiten. Het is bewezen dat nicotine de eetlust weg neemt en dus kan ik er alleen maar blij over zijn dat het in eetgelegenheden nu eindelijk verboden is, maar in bars waar alleen gedronken en gepraat word had het van mij nou ook weer niet gehoeven.Mike Spanjersbergh schreef:Zal er niet teveel over gaan zeggen, ik ben zelf wel een roker en restaurant rookvrij prima hoor maar bar en cafe vind ik een slechte zaak had anders opgelost moeten worden.
Gister nog uit eten geweest voor mijn ma dr verjaardag en het was gewoon heerlijk om eindelijk zonder die gore rook te kunnen eten!
- GTRene
mmm gister voor het eerst uitgeweest sinds het rookverbod, en wow dat ruikt een stuk frisser zeg, en verrek ik kan de dames nog beter zien
8) verder was het een stuk gezelliger en geen nasleep van de rook, of vieze rooklucht wat je inademt en zoals sommige al zeggen dat ze met die peuken tegen je aan drukken op kleding en huid, dat is mij al verschillende keren overkomen, en nu ruikt zelfs mijn gang thuis fris, normaal als ik smorgens opsta en door die gang loop waar mijn uitgaanskleren hangen kon je heel goed die rook ruiken, vreemde ervaring als je je hele leven anders gewend bent, ik ga al zeg vanaf 16d uit das bijna 30 jaar
en nu...heerlijk, a dream come true voor mij dan, verder heb ik daar buiten niet echt meer troep of hangfiguren gezien dan anders, dus niet zo dat het opviel....en ow, geen vieze peuken meer op de grond in de kroeg....en ze zullen wel her en der meer sigaretten opvangzuiltjes maken waar je peuk in kan als je uitgerookt bent.
zelfs veel rokers hadden er geen enkel probleem mee, dat was goed te horen en ach buiten roken kan ook en maakt je hersenen sterker wat controle betrefd over die sigaret, dus beter voor je brains trainen
zelfs veel rokers hadden er geen enkel probleem mee, dat was goed te horen en ach buiten roken kan ook en maakt je hersenen sterker wat controle betrefd over die sigaret, dus beter voor je brains trainen
- Bert ///M3
Voor in restaurants vind ik het oke, maar voor in de cafe's vind ik het niks.
Gisteren was ik even in mijn stamkroeg en dan zie je op een gegeven moment dat alles zich naar buiten verplaatst. Binnen in het cafe was de sfeer gewoon helemaal weg.
Wel al geld aan over gehouden, bij mij thuis mag je wel roken dus gingen we hier pokeren en ik had gewonnen
Gisteren was ik even in mijn stamkroeg en dan zie je op een gegeven moment dat alles zich naar buiten verplaatst. Binnen in het cafe was de sfeer gewoon helemaal weg.
Wel al geld aan over gehouden, bij mij thuis mag je wel roken dus gingen we hier pokeren en ik had gewonnen
- RutgerK
Ik doel niet alleen op of niet krijgen van longkanker door meeroken. Mensen met astma of overgevoeligheid mijden vaak de kroeg terwijl ze best een biertje lusten. Met vrienden waarvan de vrouw zwanger was was het altijd rondbellen of het restaurant rookvrij was anders moest ik verder zoeken.wjn schreef:Gelukkig worden hier dingen tegengesproken, een paar post eerder staat dat longkanker bij niet-rokers uiterst zeldzaam is (ik ga trouwens geen bronnen controleren oid.). Dus blijkbaar weinig effect op de omgeving.RutgerK schreef:Roken blijft een bovengemiddeld slechte gewoonte en de startende roker begint omdat roken geassocieerd wordt met stoer en gezelligheid. Daarnaast heeft het roken een effect op een fysiek grote omgeving in tegenstelling tot alcohol. Zou een sigaret puur en alleen betrekking hebben op de roker zelf dan was het verbod er nooit gekomen.
(Klopt waarschijnlijk wel, want de schadelijke stoffen blijven voor het merendeel in de longen/luchtwegen van de roker achter.)
Ik sta zelf nauwelijks in een kroeg maar altijd op een terras. In een kroeg ben ik binnen 2 uur weg met rode ogen van de rook.
- RVV
Ik vind rook niet alleen stinken, en dat is eigenlijk wel het laatste waar ik me druk over maak.
Maar ik heb vooral fysiek last van rook, mijn ogen gaan binnen een paar minuten heel erg prikken, en worden vuurrood. Dat ik lenzen draag zal daar ook het nodige mee te maken hebben. Rook slaat me snel op mijn longen en keel, waardoor ik gewoon een pijnlijke keel krijg en ademhalen een last begint te worden.
En als laatste word ik er gewoon misselijk van.
En is het dan betutteling als het in de horeca verboden is ?
Maar ik heb vooral fysiek last van rook, mijn ogen gaan binnen een paar minuten heel erg prikken, en worden vuurrood. Dat ik lenzen draag zal daar ook het nodige mee te maken hebben. Rook slaat me snel op mijn longen en keel, waardoor ik gewoon een pijnlijke keel krijg en ademhalen een last begint te worden.
En als laatste word ik er gewoon misselijk van.
En is het dan betutteling als het in de horeca verboden is ?
-
allen
Ja Rico, want je hebt altijd wel mensen die ergens niet tegen kunnen. Er was al rookvrije horeca en ook horeca met verschillende ruimtes voor rokers en niet rokers. Vroeger konden mensen kiezen. Nu niet meer.
Maar als ze toch bezig zijn, mogen ze van mij alle bomen en planten in parken vast verbieden. Echt geen pretje met m'n hooikoorts.
Overigens kun je als moderator dit draadje gewoon weer onder de vorige plakken. We vallen met z'n allen in herhaling.
Maar als ze toch bezig zijn, mogen ze van mij alle bomen en planten in parken vast verbieden. Echt geen pretje met m'n hooikoorts.
Overigens kun je als moderator dit draadje gewoon weer onder de vorige plakken. We vallen met z'n allen in herhaling.
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
ben er, als niet roker, wel blij mee. had je in de kroeg een plekje gevonden waar er niet zoveel rook is, staat er naast je een gast die, uit beleefdheid binnen zijn groep, niet in zijn groep uitblaast, maar dus even alle rook jouw richting op blaast! zout op met die kut rook, als ik wil stikken ga ik wel aan mn uitlaatpijp hangen..
ik ben er ook van overtuigd dat er nu mensen naar de kroeg zullen gaan, die eerst juist vanwege het roken thuis bleven en dat vind ik weer een goede zaak.
25% van de kroeggangers zijn rokers de rest was, verplicht, aan het meeroken. er was/is zo'n gevleugelde uitspraak van rokers als je iets zegt over het roken: "als je meerookt, mag je ook mee betalen aan mn sigaretten" (haha...)
ik mag dan een meeroker zijn geweest, maar er is niemand meer thuis als ik een roker kom vragen om onkosten vergoeding bij roken gerelateerde ziekten..
vandaar dat ik zeg: ja goed dat rookverbod in openbare gelegenheden! eindelijk (frisse) lucht
ik ben er ook van overtuigd dat er nu mensen naar de kroeg zullen gaan, die eerst juist vanwege het roken thuis bleven en dat vind ik weer een goede zaak.
25% van de kroeggangers zijn rokers de rest was, verplicht, aan het meeroken. er was/is zo'n gevleugelde uitspraak van rokers als je iets zegt over het roken: "als je meerookt, mag je ook mee betalen aan mn sigaretten" (haha...)
ik mag dan een meeroker zijn geweest, maar er is niemand meer thuis als ik een roker kom vragen om onkosten vergoeding bij roken gerelateerde ziekten..
vandaar dat ik zeg: ja goed dat rookverbod in openbare gelegenheden! eindelijk (frisse) lucht
- Roman
-
Luco
Ow dus als jij je poot breekt met voetballen dan betaal je al deze onkosten ook maar zelf.Jeroen van Emmerik schreef: ik mag dan een meeroker zijn geweest, maar er is niemand meer thuis als ik een roker kom vragen om onkosten vergoeding bij roken gerelateerde ziekten..
Want ik heb toch niet gevraagd of je ging voetballen.
Dit vind ik nu echt een onzinargument zeg.
- RVV
- wjn
Misschien woon je in de verkeerde regio ??Rico v Velzen schreef:Roman de Nederlandse Horeca heeft 2 jaar de tijd gehad om dit voor mekaar te krijgen, maar hebben het op enkelingen na, gewoon naast zich neergelegd.
Nu allemaal krokodillen tranen. Maar ze hadden er alles aan kunnen doen, de kansen hebben ze gewoon laten liggen.
80% van de restaurants waar ik ga eten, werd er al niet gerookt of was er een speciale gelegenheid.
(En ik bedoel niet de McDonalds e.d.)