Escort MK1

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Hunter » 30 jun 2008, 09:43

1 van de mooiere auto's die Ford gemaakt heeft 8)

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Ford Escort RS Cosworth

Bericht door Harrie » 30 jun 2008, 13:49

Jan Freark van der Bij schreef:mooie wagen zòn cossie heb er ook 1tje gehad was wel apart om in te rijden dikke taartschep achterop :D .Maarja is ingeruild op focus rs heel wat anders maar ook erg mooi
Doe jezelf eens voorstellen en vertel eens wat meer over jou auto. :wink:

Jan Freark van der Bij
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2008, 23:00
Locatie: Veenwouden

Re: Ford Escort RS Cosworth

Bericht door Jan Freark van der Bij » 30 jun 2008, 18:48

Doe jezelf eens voorstellen en vertel eens wat meer over jou auto. :wink:[/quote]

Heb nog geen foto`s heb jij er ook een soms??

Online
Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: Ford Escort RS Cosworth

Bericht door Mark » 01 jul 2008, 09:24

Prachtige auto, ik zie er sinds een paar weken ook regelmatig eentje door Weert rijden.
Blijft een prachtige verschijning, als de stoomboot met geld nou eens binnen zou komen zou ik de hele schuur vol zetten met rallyspecials: Escort Cosworth, EVO 6.5TME, Impreza 22B en Delta Integrale 16v, mogen ze alle sportauto's verder houden.

Echt een hele mooie auto, veel plezier ermee!
Grappig, zelf heb ik er nog nooit "spontaan" een zien rijden! Als die stoomboot per ongeluk bij mij aanmeert zal ik een schuur vol oude group B auto's kopen :P
Wat zegt hij nou!!!
Volgens mij zeg ik dat dit wiel anders heet :wink: .
Pen er ook even de specs bij aub. Foto motorruimte? Welk interieur heb je?
De auto is nog redelijk standaard. Er is een stage one chip gemonteerd welke volgens de maker zou moeten resulteren in 280-300 bhp. Deze chip komt niet echt uitgebalanceerd over dus hier komt een andere in. Verder is er een 3" Magnex uitlaat vanaf de turbo gemonteerd en is de turbo volledig gelagerd.
Het eerste wat ik heb gedaan is een AP remset gemonteerd op de vooras. Verder zijn er nog wel wat dingetjes gebeurd maar dit was het belangrijkste.

vette sjaak zeg
en wat je zegt de mk2 ook leuk

heb zelf een stuk of 4 van die RS2000 met rubber neus gehad, zijn nu aardig wat waard in goede staat, heerlijke drifters
zie ze wel eens maar dan met rond de 200pk das best veel als je de standaard 110pk bekijkt in dat lichte chassis.
Absoluut! Ik heb 2 MK1's gehad en een MK2. Heerlijke drifters met een prachtige balans (als je enkele bladveren monteert).

Verder dank voor de leuke reacties allemaal!

Mvg,



Mark

Online
Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Bericht door Mark » 11 aug 2008, 11:30

:cry: .

Gisterenavond tijdens vollast opeens geen power meer en een hoop herrie onder de kap. Ben bang dat er een uitlaatklep is gebroken en na wat dansen in de cilinder in de draaimolen is gekomen :( .

Voorlopig ben ik er even klaar mee :x .

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 11 aug 2008, 12:19

Ai, pijnlijk! Voorlopig ben je er nog lang niet klaar mee als ik zo bijdehand mag zijn. :wink:
Iig succes met het scoren en / of opbouwen van een nieuw blok.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 11 aug 2008, 12:30

Wat voor chip had je erin zitten? Je "klaagde" dat hij al niet lekker liep. Te arm gelopen misschien? Ben bang dat het veel centjes gaat kosten. Erg jammer. Kijk eens of de jongens van JP Cars (www.cosworth.nl) iets voor je kunnen betekenen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22511
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 11 aug 2008, 13:17

Klinkt niet best! :cry:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43227
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 11 aug 2008, 14:00

Zou erg jammer zijn...

Online
Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Bericht door Mark » 11 aug 2008, 14:25

Wat voor chip had je erin zitten? Je "klaagde" dat hij al niet lekker liep. Te arm gelopen misschien? Ben bang dat het veel centjes gaat kosten. Erg jammer. Kijk eens of de jongens van JP Cars (www.cosworth.nl) iets voor je kunnen betekenen.
De motor liep juist erg rijk met een chip van WB. JP Ken ik, vannavond het kleppendeksel maar eens liften om te kijken of mijn voorgevoel juist is. Als dat zo is weet ik echt even niet wat ik moet doen.
[img:60:35]http://passionford.com/forum/images/smilies/fume.gif[/img]

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 11 aug 2008, 14:29

Zuur, mocht het echt zo erg zijn, het hok in de garage zetten voor onbepaalde tijd en wanneer je weer goeie zin hebt, er weer aan beginnen!

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 11 aug 2008, 14:36

Oei, WB............ :roll:
Heel veel sterkte ermee!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 11 aug 2008, 14:37

@Mark: houden en desnoods rustig aan weer zelf opbouwen. Erg zonde als je van zoiets afscheid zou nemen. Zoveel zie je er niet rijden vandaag de dag.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 11 aug 2008, 15:23

Peter Tunissen schreef:Oei, WB............ :roll:
Heel veel sterkte ermee!
Was ook mijn eerste gedachte.
Nog steeds van mening, ga eens praten met Jack.

Online
Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Bericht door Mark » 11 aug 2008, 15:31

Dank voor het meedenken, ik weet op dit moment 1 complete motor te staan en een blok met kop. Financieel zal dit niet echt "prettig" uitkomen. Een volledige revisie zal een beter gevoel geven aangezien dan alles nieuw is maar financieel wellicht nog minder aantrekkelijk, hiervoor weet ik een zeer goed adres.

Eerst het kleppendeksel en evt. de kop eraf dan zien we wel. Als mijn idee werkelijkheid is zal ik de auto verkopen of lange tijd aan de kant zetten.

M.b.t. WB; die verhalen ken ik echter heeft de vorige eigenaar hier voor gekozen, overigens heb ik ook facturen van een volledige motorrevisie van WB 3-4 jaar geleden.....

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 aug 2008, 16:13

Ik heb een keer zoiets gehad, en dat bleek de Turbo te zijn, de as gebroken en dus rammelde en draaide dat wiel gewoon los in de turbo, dus ook geen power wel rijden, maar enorm geratel...als je "geluk" hebt heb je dat....

succes...klote man.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 11 aug 2008, 17:03

Mark, wat moet zo'n blok opbrengen? 3-4k?
Hoeveel km heeft die gereviseerde motor gelopen? En je auto zelf?

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 11 aug 2008, 17:15

misschien ook eens kijken bij Groot motorsport, daar ging ik nog wel eens heen met mijn fiesta turbo, goede zaak en schijnt een hele goede revisie adres te hebben. Het bedrijf wat de revisie zal doen heeft ook veel gedaan destijds voor de rallywagens van ford e.d.

Is overigens wel weer een tijdje terug dat ik daar kwam

http://www.grootmotorsport.nl/index2.php

Online
Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Bericht door Mark » 11 aug 2008, 20:20

Net het kleppendeksel gelicht en daar was dit zichtbaar:

[img:800:536]http://img511.imageshack.us/img511/9084 ... senrt8.jpg[/img]
[img]http:800:536]http://img384.imageshack.us/img384/174/ ... n10yu0.jpg[/img]
[img:800:536]http://img511.imageshack.us/img511/3927 ... en8sg6.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22511
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 11 aug 2008, 20:57

Mmmhh ziet er wat lossig uit :?

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 11 aug 2008, 21:19

Met een beetje geluk zou dit best nog wel eens kunnen meevallen. Ik hoop het voor je.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22511
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 11 aug 2008, 21:24

T.o.v. inwendige schade idd wel. Hangt er vanaf of de kop gerepareerd kan worden of met een helicoil o.i.d. Misschien wat voorbarig maar het lijkt me dat het schroefdraad kapot is of is het alleen los getrild? Ik ben benieuwd! Vriend van me heeft ooit iets vergelijkbaars gehad met een ouwe Nissan, aandraaien en gasgeven. Zou mooi zijn :wink:

Online
Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Bericht door Mark » 11 aug 2008, 21:52

Er zijn diverse oorzaken en schades mogelijk. Wellicht is er een klepstoter blijven hangen waardoor de nokkenas is gebroken en de lagerkap losgetrilt (heb niet kunnen zien of deze is losgescheurt of weer vast gedraait kan worden, thuis niet de mogelijkheden voor). Het kan ook dat er iets tussen de distributie is gekomen waardoor het spulletje geblokkeerd is.

Met veel geluk kan ik nieuwe nokkenassen monteren en gaan.....
Maar er kunnen ook wat kleppen krom zijn en zelfs beschadigingen op de zuigers zitten.

Op dit moment neig ik er naar nieuwe nokkenassen te monteren en het gewoon te proberen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22511
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 11 aug 2008, 22:09

Is de nokkenas erg beschadigd?

Online
Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Bericht door Mark » 11 aug 2008, 22:12

Niels schreef:Is de nokkenas erg beschadigd?
Het "gekke" is dat de klepstoters en de nokkenassen er zeer goed uit zien, het is puur de breuk en het loszitten van de lagerkap. Eigenlijk moet ik de kop liften maar ik weet dat als dit tegenzit de auto weg gaat of weggeborgen wordt. Extra schade kan ik volgens mij niet doen als ik nieuwe nokkenassen monteer de boel op tijd zet en het eens probeer.

Edit: Nu ik nog eens zit te kijken, de moeren van de losse lagerschaal lijken gewoon los te zitten, geen helicoil o.i.d. nodig als het mee zit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gisae, Mark, markk en 15 gasten