Escort MK1
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Ford Escort RS Cosworth
Doe jezelf eens voorstellen en vertel eens wat meer over jou auto.Jan Freark van der Bij schreef:mooie wagen zòn cossie heb er ook 1tje gehad was wel apart om in te rijden dikke taartschep achterop.Maarja is ingeruild op focus rs heel wat anders maar ook erg mooi

-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 24 jun 2008, 23:00
- Locatie: Veenwouden
Re: Ford Escort RS Cosworth
Doe jezelf eens voorstellen en vertel eens wat meer over jou auto.
[/quote]
Heb nog geen foto`s heb jij er ook een soms??

Heb nog geen foto`s heb jij er ook een soms??
-
Online
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: Ford Escort RS Cosworth
Grappig, zelf heb ik er nog nooit "spontaan" een zien rijden! Als die stoomboot per ongeluk bij mij aanmeert zal ik een schuur vol oude group B auto's kopenPrachtige auto, ik zie er sinds een paar weken ook regelmatig eentje door Weert rijden.
Blijft een prachtige verschijning, als de stoomboot met geld nou eens binnen zou komen zou ik de hele schuur vol zetten met rallyspecials: Escort Cosworth, EVO 6.5TME, Impreza 22B en Delta Integrale 16v, mogen ze alle sportauto's verder houden.
Echt een hele mooie auto, veel plezier ermee!

Volgens mij zeg ik dat dit wiel anders heetWat zegt hij nou!!!

De auto is nog redelijk standaard. Er is een stage one chip gemonteerd welke volgens de maker zou moeten resulteren in 280-300 bhp. Deze chip komt niet echt uitgebalanceerd over dus hier komt een andere in. Verder is er een 3" Magnex uitlaat vanaf de turbo gemonteerd en is de turbo volledig gelagerd.Pen er ook even de specs bij aub. Foto motorruimte? Welk interieur heb je?
Het eerste wat ik heb gedaan is een AP remset gemonteerd op de vooras. Verder zijn er nog wel wat dingetjes gebeurd maar dit was het belangrijkste.
vette sjaak zeg
Absoluut! Ik heb 2 MK1's gehad en een MK2. Heerlijke drifters met een prachtige balans (als je enkele bladveren monteert).en wat je zegt de mk2 ook leuk
heb zelf een stuk of 4 van die RS2000 met rubber neus gehad, zijn nu aardig wat waard in goede staat, heerlijke drifters
zie ze wel eens maar dan met rond de 200pk das best veel als je de standaard 110pk bekijkt in dat lichte chassis.
Verder dank voor de leuke reacties allemaal!
Mvg,
Mark
-
Online
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Wat voor chip had je erin zitten? Je "klaagde" dat hij al niet lekker liep. Te arm gelopen misschien? Ben bang dat het veel centjes gaat kosten. Erg jammer. Kijk eens of de jongens van JP Cars (www.cosworth.nl) iets voor je kunnen betekenen.
-
Online
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
De motor liep juist erg rijk met een chip van WB. JP Ken ik, vannavond het kleppendeksel maar eens liften om te kijken of mijn voorgevoel juist is. Als dat zo is weet ik echt even niet wat ik moet doen.Wat voor chip had je erin zitten? Je "klaagde" dat hij al niet lekker liep. Te arm gelopen misschien? Ben bang dat het veel centjes gaat kosten. Erg jammer. Kijk eens of de jongens van JP Cars (www.cosworth.nl) iets voor je kunnen betekenen.
[img:60:35]http://passionford.com/forum/images/smilies/fume.gif[/img]
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
-
Online
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Dank voor het meedenken, ik weet op dit moment 1 complete motor te staan en een blok met kop. Financieel zal dit niet echt "prettig" uitkomen. Een volledige revisie zal een beter gevoel geven aangezien dan alles nieuw is maar financieel wellicht nog minder aantrekkelijk, hiervoor weet ik een zeer goed adres.
Eerst het kleppendeksel en evt. de kop eraf dan zien we wel. Als mijn idee werkelijkheid is zal ik de auto verkopen of lange tijd aan de kant zetten.
M.b.t. WB; die verhalen ken ik echter heeft de vorige eigenaar hier voor gekozen, overigens heb ik ook facturen van een volledige motorrevisie van WB 3-4 jaar geleden.....
Eerst het kleppendeksel en evt. de kop eraf dan zien we wel. Als mijn idee werkelijkheid is zal ik de auto verkopen of lange tijd aan de kant zetten.
M.b.t. WB; die verhalen ken ik echter heeft de vorige eigenaar hier voor gekozen, overigens heb ik ook facturen van een volledige motorrevisie van WB 3-4 jaar geleden.....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
misschien ook eens kijken bij Groot motorsport, daar ging ik nog wel eens heen met mijn fiesta turbo, goede zaak en schijnt een hele goede revisie adres te hebben. Het bedrijf wat de revisie zal doen heeft ook veel gedaan destijds voor de rallywagens van ford e.d.
Is overigens wel weer een tijdje terug dat ik daar kwam
http://www.grootmotorsport.nl/index2.php
Is overigens wel weer een tijdje terug dat ik daar kwam
http://www.grootmotorsport.nl/index2.php
-
Online
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Net het kleppendeksel gelicht en daar was dit zichtbaar:
[img:800:536]http://img511.imageshack.us/img511/9084 ... senrt8.jpg[/img]
[img]http:800:536]http://img384.imageshack.us/img384/174/ ... n10yu0.jpg[/img]
[img:800:536]http://img511.imageshack.us/img511/3927 ... en8sg6.jpg[/img]
[img:800:536]http://img511.imageshack.us/img511/9084 ... senrt8.jpg[/img]
[img]http:800:536]http://img384.imageshack.us/img384/174/ ... n10yu0.jpg[/img]
[img:800:536]http://img511.imageshack.us/img511/3927 ... en8sg6.jpg[/img]
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
T.o.v. inwendige schade idd wel. Hangt er vanaf of de kop gerepareerd kan worden of met een helicoil o.i.d. Misschien wat voorbarig maar het lijkt me dat het schroefdraad kapot is of is het alleen los getrild? Ik ben benieuwd! Vriend van me heeft ooit iets vergelijkbaars gehad met een ouwe Nissan, aandraaien en gasgeven. Zou mooi zijn 

-
Online
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Er zijn diverse oorzaken en schades mogelijk. Wellicht is er een klepstoter blijven hangen waardoor de nokkenas is gebroken en de lagerkap losgetrilt (heb niet kunnen zien of deze is losgescheurt of weer vast gedraait kan worden, thuis niet de mogelijkheden voor). Het kan ook dat er iets tussen de distributie is gekomen waardoor het spulletje geblokkeerd is.
Met veel geluk kan ik nieuwe nokkenassen monteren en gaan.....
Maar er kunnen ook wat kleppen krom zijn en zelfs beschadigingen op de zuigers zitten.
Op dit moment neig ik er naar nieuwe nokkenassen te monteren en het gewoon te proberen.
Met veel geluk kan ik nieuwe nokkenassen monteren en gaan.....
Maar er kunnen ook wat kleppen krom zijn en zelfs beschadigingen op de zuigers zitten.
Op dit moment neig ik er naar nieuwe nokkenassen te monteren en het gewoon te proberen.
-
Online
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Het "gekke" is dat de klepstoters en de nokkenassen er zeer goed uit zien, het is puur de breuk en het loszitten van de lagerkap. Eigenlijk moet ik de kop liften maar ik weet dat als dit tegenzit de auto weg gaat of weggeborgen wordt. Extra schade kan ik volgens mij niet doen als ik nieuwe nokkenassen monteer de boel op tijd zet en het eens probeer.Niels schreef:Is de nokkenas erg beschadigd?
Edit: Nu ik nog eens zit te kijken, de moeren van de losse lagerschaal lijken gewoon los te zitten, geen helicoil o.i.d. nodig als het mee zit.